Esnaflar “Gurbetcileri” nasıl tanıyorlar?

Haydin bakalım, sizce esnaflar gelen gidenlerin gurbetci olup olmadığını yurt dışından geldiğini nasıl çakıyorlar?

Benim çakdığım noktalar:

1. Aval aval etrafa bakıp yaylana yaylana yürümeleri
2. Bir dükkana girdiklerinde istediklerini net soramamaları ( örneğin belirli bir gömleği isterken ismini bilemeyişleri bu yüzden de tarif edişleri, yerli insan şak diye söyler tam olarak ne istediğini)
3. Herşeyi uzun uzun incelemeleri ( bu sırada € ya hesap ediliyor tabi ki 😄)
4. Yerli insan direk dükkana girer ihtiyacı neyse bakar alır direk çıkar uzun uzun kalmaz.
5. Görüntü olarak saç sakal şekli, aşırı bakımlı olmaları, Gümüş veya altın kolyeler (kalın türden), renkli eşofmanlar, terliklerden vs.
6. Yüzleri daha parlak, bakımlı ve neşeli duruyor (sanırım enerjileri daha pozitif olduğu içindir)
7. Ara sıra almanca kelimeleri ağızdan kaçırmaları, haa ve türkce kelimeleri telaffuz edişleri yanlış oluyor genelde. Örneğin hayırı Haaaayır diye söylemek 😄

Başka neyi saymadım ney eksik KS canlar?
Esnaflar “Gurbetcileri” nasıl tanıyorlar?
Cevapla