Dış güçler, pandemi, yönetim, vs.
Dış güçler
Rusya Ukrayna savaşı
Koronavirüs
Kötü yönetim
Diğer
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Türkiye de enflasyon sorunu olmayan bir zaman mı varmış? avrupa birliğine seni niye 50 yıldır almıyorlar? he Türk olduğun için almıyorlar.. hayır maschrit kriterlerini sağlayamadığın için başımızda zaten yunanistan var birde Türkiyeye uğraşamayız dediği için.. senin makro ekonomin 100 yıldır bitik...çünkü ne dünya ile rekabet edebilecek endustriyel teknolojin var ne de maliye politikaların...ödemeler bilançon açık.. bütçen faiz ödüyor devamlı.. döviz borcundan dolayı.. kamu maliyesi açık.. konsilide iç borçlanma açık.. kamu bankaların açık.. kamu iktisadi teşebbüslerinin bilançoları açık.. potika faizlerin yüksek..çünkü dövizin sürekli dalgalı..çünkü döviz borcun döviz stoğun yeterli hiçbir zaman olmadı... bak çine adamlar son 20 yılda prinç üreten ülkeden mikro çip üreten ülkeye geldi.. sen ne yaptın 100 yıldır? bir kesimin heykel dikti bir kesimin cami... sonra niye enflasyon var... evet dünyada emtia fiyatları.. logistik maliyetleri ve enerji maliyetleri arttı ama sen daha önceden bu resesyona girdin.. niye? çünkü senin patentli malın yok..çakma modernliğin ile yaşıyorsun 100 yıldır...
Cevap
2Cevap
Enflasyonun en büyük sebebi kur korumalı sistem. Elinde dolar rezervi yok diye milleti TL ye teşvik ederek kur farkını ben vereceğim dersen bu farkı verebilmek için sürekli para basman gerekir. Para basarsan da enflasyonu patlatırsın. para basmak piyasaya daha çok para enjekte etmek demektir. Piyasada para bol olduğundaysa, paranın değeri düşer. Para, piyasadaki bolluğu nedeniyle değerini kaybettiğinde, bir ürünün edilinebilmesi için o para biriminden daha fazla miktarda harcanması gerekir. Yani enflasyon ortaya çıkar.
Birilerinin cebi dolacak diye 😐
Dış minnaklar. Avrupa bizi kıskanıyo
Kızlardan ilk cevabı sen paylaş ve
3 Xper puan fazladan kazan!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?