Selam herkese..Kadın cinayetlerinin sonuncularindan ve belki de en acılarından birini yaşamıştık geçen hafta hatırlarsanız. Hiç tanımadığı bir ruh hastasınin kurbanı olan Başak Cengiz cinayetine Tarkan çok anlamlı ve sert bir yorumla tepki göstermiş.
Sen sanatçıların toplumsal olaylara duyarlılığını onemsyor musun?
Tarkan olur, başka bir sanatçı olur vb... Maalesef çözüm olmadığı için önemsemiyorum. Çözüm bu olsaydı önemserdim. Günümüzde sanatçılar işlevlerini yitirdi bana göre, ya da değişen dünya bu etkinin yitirilmesine neden oldu. Sosyal Medya ve Algoritmalar, söylenen ya da yapılan şeylerin etkisinin toplum hafızasında çok kısa kalmasına neden oluyor maalesef. Artık yediğimiz yemeği bile unutuyor, önceki gün yaptıklarımızı hatırlayamıyor, düşünmeye ve hayatı sorgulamaya bile vakit bulamıyorken ya da öyle gibi hissettiriliyorken, hele bir de bu durumu yetkililer yönetim aracı olarak kullandığı günümüzde bir şeylerin değişmesini beklemek de ayrıca biraz aşırı iyi niyetli olmaya giriyor bana göre.
Yerinde tepkiler verildiğine gerçekten kıymetli oluyor. Tarkanda verdiği tepki de haklı. Bu cinayetlerin sorumlusu sadece cinayeti işleyen değil. Bu toplumu kutuplaştiran ruh hastası yapan yetkililerdir. Toplumda bir insanın canı o kadar kıymetsiz oldu ki verilen cezalar caydırıcı değil. Bu kadar ruh hastası ile aynı ülkede yaşamak gerçekten koyuyor. Yıllar geçtikce şiddetin boyutu cinayetin boyutu artıyor 2021 bitecek nerede ise geldiğimiz nokta sadece yerimizde saymak
Sanatçıların duyarlı olması bu gibi konularda çok güzel, bir misyonlari var sonuçta, çok kısa sürede büyük bir kitleye sesini duyurabiliyorlar. Beni kahreden konulardan bir tanesi de kadın cinayetleri ve kadına olan şiddet, umarım artık bir son bulur.
Bu konuda tepki gösteren tabii ki var. Ama bunu sadece olaylar olunca gösterenler var. Bu konularda daha çok konuşulması lazım, yoksa olan olduktan sonra tepki göstermenin çok da bir anlamı yok.
aslında kanunu yapan kanun koyucuların yeteri kadar duyarsız olmak için eleştirmek yerine bu hanımı kılıçla öldüren adamın o kılıçla sokakta dolaşmasını neden birisi ihbar etmedi o duyarsız insanları eleştirmek gerekmez mi? insanlar bana bir şey olmasın mantığıyla her şeyi görmezden geliyor duyarlı olmak bir şey olunca bunu instagramdan whatsapptan paylaşmak olmamalı bence toplumsal sorumluluk bilincine sahip olmalıyız sürekli yetkilileri eleştirmek yerine birazda kendimize dönmeliyiz biz insanlar
Örümcek beyinli g*tveren... Klasik sokak iti ağzıyla... Salya sümük lakirti yapıp... "Yetkililer görevini yapmıyor yeaeaea.." Deyince... Büyük iş yapmış oluyor tabi...
Burada yetkili falan yok Burada sorumluluk hepimizde... Kizini edepsiz oğlunu merhametsiz yetistiren soytarı ebeveynde... Müdahil olmasi gereken bir olay görünce yüzünü çeviren vurdumduymaz insanimizda... Kendini ilah zanneden savci/hakim görünümlu soysuzda, cezayi en alttan isteyip iti iyi hale sokan...
cok önemsiyorum zaten sanatın sanatcının bir duyarlilıgı fikri olmali ve bunu her zaman dile getirmeli ancakkkk bunlar sadece reklamıni yapacagi filmi kaseti ciktiginda oluyorsa toplumun cogunlugu tepki verdikden sonra oluyorsa buna masum bakmam ve bende bir kiymeti olmaz.
Ben sanatçıların fikirlerini merak ediyorum. Tarkan mesela kişisel hesaplarından her vatandaşın yapabileceği gibi çözüm önerilerini yazmasını bekliyorum. Hayır yabi bariz yapılması gereken bir şey var da biz mi kaçırıyoruz acaba.
Severim duyarlı sanatçıları fakat kimse bir sanatçıyı bu onun göreviymiş gibi sıkıştırmamalı. Tamamen sanatçının üstlendiği misyona göre hareket edilmeli bence. Herkes toplum için sanat görüşünü benimsemek zorunda değildir. Birisinin konuşmasını engellemek faşizm olduğu gibi konuşmak zorunda tutmak da bir o kadar faşizmdir.
en azından herkes tarafını belli ediyor kadın cinayetlerine karşı olduğunu gösteriyor ama bunu önemsemeyen devlet napsın kadınları koruyor zaten diyenler ya da bu cinayetleri haklı bulan insanlar bile var. Sanatçılarda topluma örnek olan kişiler bir çok insana hitap ediyorlar onların bu konudaki bakış açıları önemli bence
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(18-24)
+1 yıl
Ben hiçbir devlet yöneticisinin kendisini halkın yerine koyduğunu düşünmüyorum. Bu yüzden kendi eşlerinin veya çocuklarının başlarına bu tür bir şey gelmediği sürece hiçbir şey yapmayacaklar. Tabiki de başlarına bişey gelmesini istemem hiçbir kadın ve çocuğun. Bu sadece kendimi açıklamak için söylediğim bir kelime.
Tarkan sanatçılar arasında samimiyetine inandığım nadir kişilerden.Çoğu sanatçı denilen kişiler yalaka ve bana dokunmayan yılan bin yaşasın denilen türden.
Sanatçıların en büyük özelliği bana göre daha iyi bir toplum oluşturmaya çabalamaktır ve toplumsal konularda farkındalık yaratmak için bu özelliklerini kullanmalılar.
Samimi bulmuyorum bazılarını bir çok olayda kafayı kuma gömüp bazı konularda çıkıp sağı solu suçlamak ucuz bir kahramanlık daha net tavırlı olanlar haric
Güzel demiş hoş demişsin ama bu ülke için heleki liderleri için hiç bir umudum yok. Fazlada konuşdun diye yakalama kararı hatta Kck veya Fetöye bağlarlar aman haaaaa 🤐
Evet ama nereye kadar artık ciddi anlamda birşeyler yapılması gerekiyor kadın kalmadı ülkede adım atsak kadın mezarına denk geliyor Türkiye'de kadınlar öldürülüyor göz göre göre hepimizin gözü önünde ve asıl biseyler yapabilecek olan hiç bir şey yapmıyor artık kalbim acıyor her gün en az bir kadın ölüm haberi duydukça yeter artık sıra ne zaman bize gelicek diye bekliyoruz adeta artık gerçekten ciddi anlamda birşeyler yapılması gerekiyor. ?
@simgee_yuuna Ben sana başka ülke ismi verdim mi Tarihte bir TÜRK kadının erkeğinin yanında duruşuna bak birde diğer ülkeleri araştır. İslam ülkelerine bak kadının yerini gör
@simgee_yuuna Lütfen ön yargılı olmayan ben hiç bir insanı özel yaşamını yadırgamam benim için insan ise sorun olmaz. Hele ki aşağılamak aşağılık insanların işidir.
Sanat toplum içindir dolayısıyla sanatçı da toplumun sesi olmalıdır bu nedenle göz önünde olan kişilerin bu durumlarda ses çıkarmasını gerekli buluyorum.