Evlilik neden bu kadar abartılıyor ve kutsallaştırılıyor?

O kadar abartılan kutsanan bir şey ki sanki insanların belli bi yaşa gelince yerine getirmesi zorunlu bi hayat görevi. Bu baskı kadınlara daha çok yapılıyor, sanıyorlar ki her kadın gelinlik giymek, düğün yapmak, kocişine kalpli kahvaltılar hazırlamak, bi erkeğin g. tünü toplamak için deliriyor. Evlenmek istemezsen kesin bi kusurun vardır ya da bi erkek seni beğenip almamıştır (!) , damacanaya hallenilen ülkede, sen de kadınlık gururunu bozmamak için evlenmek istemiyorum diyorsundur yoksa kesin evlenirdin. Hadi bunu belli yaşa gelmiş yaşlı insanlar çokca yapıyor onu da aileden ayrı eve çıkıp kurtuluyorsun fakat eğitimli, kariyerli insanların da çöpçatanlık yapmaya çalışması, sürekli birileriyle tanışmaya zorlanması çekilmez hal alıyor, istemiyorum desen bin tana soru soruluyor, canın istemiyor mu ilk geceden mi korkuyorsun gibi saçmalayanlar da var. Niye evleneyim ki, niye güveneyin birine mis gibi yapayalnız yaşamak varken birini kendime yük edeyim ona yemek yapıp arkasını toplayayım, hem bi sorun yaşasam beni koruyacak adalet sistemi mi var, her ne kadar hayat müşterek dense de tüm yük yine kadında, çocuk sahibi olmayı da istemiyorum, bana sorsalar ben gelmek istemezdim dünyaya bi de bu dünyaya çocuk mu getiricem, evlensem zaten fazla sürmez biliyorum o yüzden saçma aptalca baskılara boyun eğip e evleneyim bende bari demiyorum, böyle yapan çok kadın var maalesef ki. Yaşlılığı da düşünüyorum fakat her halükarda yalnız öleceğim gibime geliyor
Evlilik neden bu kadar abartılıyor ve kutsallaştırılıyor?
Cevapla