
Boşanmış kadına illa birilerinin sahip çıkması mi gerekiyor?

Ya tabiki bakar
Yükümlümü, zorunlumu gibi kelimeler kullanmayalım
Aile kavramında zorunluluk mecbiriyet diye bişey olamaz
Aile birliktir
Kızına, kardeşine, ablana bakmak onunla aynı evde yaşamak sofraya bşr tabak fazla koymak insanlığa zor mu gelmeye başladı
Arkadaşlar LÜTFEN nereye giyoruz neler oluyor bize
Bu tartışmaya kapalı olması gerek sahipsizmi kalsın kızlarımız kadınlarımız
Yok eşitlik, yok ekonomik özgürlük, yok cinsiyetçilik aile bunlar olmaz
Maddi durumun iyse evinde durur ilerde kısmet olur evlenir evlenmez
Maddi durumum kötü olur çalışmak isterse çalışabilrse destek için çalışır
Ama ilka bilmek istiyorsanız
Evet zorunda
Evet yükümlü
Paşa paşa kızına kardeşine ablasına veya annesi bakacak
Bu kadının kendini nasıl yetiştirdiği ile alakalı bir durum. Mesleği-eğitimi olmayan, hayatında hiç çalışmamış ve eşinin eline bakmış bir kadının pek de başka çaresi yok gibi duruyor. O yüzden kadınlarımıza diyoruz ki sadece boşanma durumunda değil evliyken erkeğin elinde oyuncak olmamak için de okuyun, meslek sahibi olun, çalışın ve kendi ayaklarınız üzerinde durun.
Hayır, kendine bakabilir ailesi sahip çıkmak zorunda değildir. Kadınlar için kullanılan ''sahip çıkmak'' sözünü hiç anlayamıyorum. Biz mal mıyız, kendi başımıza kendimizi koruyamaz mıyız? Bence kadınlar olarak bu kalıbı kullandırtmamamız gerekiyor. Bir kadın kendi başına çok güçlü olabilir. Bir kadın evlenip çocuk da bakabilir evlenmeyip sadece kariyerine de bakabilir... Bir kadın bir erkek gibi ne istiyorsa onu yapabilir. Bunları herkesin aştığı günleri umuyorum sadece.
Kendi hayatını kurabiliyorsa kursun, gidecek yoksa ailesinin yanına dönecek mecbur nereye gitsin.
Bakamam diyip kızını hor gören aileler bu durumdan kendileri suçlu, bu kaderi kızlarına mecbur kıldıkları için, bir erkeğin eline kızlarını muhtaç bırakan her anne baba suçlu.
Cevap
38Cevap
Bir söz görmüştüm kadın baba ocağından çıkarken babası çantasına bir çeyrek altın birde yedek ahtar koymalı diye olurda anlaşamaz boşanırsa çeyreği yol parası yapsın anahtarıda kendi evinin olduğunu bilsin diye. Çok güzel bir davranış bu bütün aileler böyle olsa keşke.
Ne güzel düşünceli bir anne
Sahip çıkmaları gerekiyor sonuçta yine evlat yine evlat. Bir işi yoksa ne yapsın o evlat. kesinlikle bir başına bırakılmamalı.
Aa buraya da gelmişim o zaman daha keşfedilmemişim 😄
Farkettim 😄 zihnimi okuyorsun 😱😄
Böyle bir sorum da vardı dur bekle 😄
Dinen baba; kızına evlenene kadar bakmakla mükellef..
Evlendi, olmadı boşandı..
Tekrar evlenene kadar yine baba bakmakla yükümlü..
Erkek evlat gibi değil kız evlat..
Erkek bir şekilde rızkını kazanabilir ama kız o kadar kolay bulamaz..
Hem boşanmış kadınların toplum nezdinde oldukça kötü nazarla bakıldığını hesaba katarsak, iş bulmak cidden zorlaşıyor..
Hayat oldukça da zorlaşıyor malesef..
#Vesselam
Aile evlense bile kadına her daim bakmak zorunda.
Kadın kendi ayaklarının üstünde durabilir. Güçlü kadınlar var illa ki ama söz ettiğimiz şey sanırım bu değil.
Genelde boşanmış kadınlara toplumda açık kapı gözüyle bakılıyor. Bu o kadar iğrenç bir durum ki.
Haliyle ailenin özellikle anne ve babanın böyle bir şey durumunda kızlarına her daim ne olursa olsun yanında ve onun sahipsiz olmadığını göstermek zorunda.
Bizim toplum da genel de boşanmış kadin babasinin evine sigamaz ama sigmasi icin de bi neden olmamali her anne babanin kizini kocaya vermeden önce onun ayaklari uzerinde durabilecek sekilde okutmalari meslek sahibi etmeleri gerekir ki gun gelip kendilerine bile muhtaç olmasin.. anne baba yapabiliyorsa eger manevi anlamda sirt cevirmemeli sadece.
değildir zorunluluğu yoktur yaş itibari ile reşitse zorunluluk yok
ama erken evlendirme çocuk yaşta evlenme zorla evlendiril me gibi durumlarda aile bakmak zorundadır ki böyle bir şeyi yapanada aile denmez
Ben bekar bir kadin olarak tek başıma yaşamaya cesaret edemem mesela. Cesaret etsem bile laf yapan çok olur. O yüzden boşandıktan sonra ya hemen yeni bir koca bulacaksın ya da paşa paşa babanın evine döneceksin.
Aile kabul etmiyorsa zaten o aileden hayır gelmiyor demektir. Boşanan hiç bir kadında baba evine dönmesin zaten. Kursun bir düzen hayatına devam etsin. Ama aile kale gibiyse zaten çocuğunun her zaman arkasındadır ve bunu hep hissettirir.
Feodaliteye göre kabul edilemeyebilir ama artık bu gibi seyler artık yavas yavas asimile oluyor yani bosanmis kadina tabiki bosanma kriterleri de göz önünde bulundurularak ailesi bakar niye bakmasın niye doğurmuslar
Bence toplumumuzun getirmiş olduğu bir şey bu. Boşanmış bir kadına bakış açıları değişiyor erkeklerin. O sebeple ailesinin arksında olması daha rahat bir yaşam sürmesi için gerekli
Geliri işi gücü barınacak bir yeri yoksa tabiki sahip çıkacak, en azından böyle bir duruma sahip olana kadar...
Bakmak zorunda değildir ama aile dediğimiz anne baba dediğimiz zor zamanlarımızda yanımızda olamazsa kime güveniriz ki o zaman?
İşte bu yüzden kadın sadece kocasının sayesinde geçinmeyecek kendi ayaklarının üzerinde durabilecek kendi işini kendi kariyerini kurabilecek
Bu sorunun cevabı maddi özgürlüğüne göre değişir. Yeterince maddi özgürlüğü varsa tek başına da yaşayabilir. Yoksa, bunun kadını erkeği yok, illa sığınacak bi yuva arıyor insan 🤷♂️
Hayır kadının kararı ister ailesiyle yaşar bir işe girer ister kendine ayrı bir ev tutar kendi hayatına o evde devam eder ama maaşının yetmediği yerde ailesinin yardım etmesi gerekli sonuçta kızları
Tabiki zorunda kızını sokaga kurda kuşa bırakamazsın kızına sahip çıkacaksın evliyken sahip çıksan belkide boşanmaz boşandıktan sonra sahip çıkmazsan olmaz yanlıs...
Normal olan ailenin sahip çıkması evlendi diye kimse evlatlık tan çıkmaz ikinci güçlü durup ayaklarının üstünde. Durursan yeri gelir sen ailene sahip çıkarsın
Maddi yönden olmasa bile manevi yönden destek olmalıdır evlat sonuçta
Bu yüzden her kadının ekonomik özgürlüğü elinde olmalı işte önce kadın kendine bakabilmeli başkalarına gerek kalmadan.
Aslında zorunda ama gerçekten aile olamamış kişiler ki ulkenin cogu bunlardan olusuyor kabul etmek istemez.
Bakabilecek durumu varken destek çıkmamak aile diye sayılmaz zaten. Boşanmış kadının en çok manevi desteğe ihtiyacı olur.
Tek basina ayakta kalabiliyorsa kimse bakmak zorunda degil. Kimi yapiyor bunu, kiminin buna cesareti yok naosin o zaman?
Anne baba niçin var zaten sahip çıkmalı tabiki, bakmayan kendi karakteridir. Bizler hiçbir zaman bozulmamalıyız.
Calisiyorsa bence kendi bi eve çıkabilir ailesine dönmesine gerek yok ama işi yoksa nereye gitsin tabi bakacaklar
eger kadın kendı ayakları uzerınde duramıyorsa aılesının bakması ıyı olur en azından kendıne yenı bır hayat kurana kadar
Ayaklarının üstünde duruyorsa bir evde geçimini tek sağlayabiliyorsa ilesi bakmak zorunda değildir elbet.
Kadının ekonomik özgürlüğü ev kurma imkanı yoksa ailesi destek çıkabilir çıkmalı.
aile bunun için vardır. Bu zorunluluk değil sevgi meselesidir
mevzu bahis neyse hakkini ona gore veririm Gelinle. Cikmayi kendi istedi canimda olsa. Kefenle girer. Ole ottan boktan seye geldiyse kapiya cikarir sitkrgot. Bidaha. Bu yuzden. Buraya gelme der. im. Cocugun biseyi varsa. Bu devirde plmayanda yok olur alkol alabilr maddede kullanabilir. Ama. Bunu evine. Yansitamaz eve yamsitipta kavga da. Bu yuzden. Ciktiysa helekidirduk yere. Gelip kiza sardiysa. Onu orda. Oglan. Elini kolunu baglar. Kadon kiyafetine. Sokup. Kamyoncularin. Arasina. Salarim
Ozamn kizada baarim cocugada ama. Simdi kavgalarin cou kızların kocaya saygisi. Yok
Ne. lonustiginu bilmioyo rencide ediyo uani elalemin yaninda bile. Esini kopegin popona sokup karistirip karistirpc cilarip sokuyo sonra sen zaten kotu oluyosin somdiki kadinlar. Oyle kahpeler kki kendi ualanlarinakendileri. Bile inanip hevsek agiLariyla. Mahremini. Onune geleni anlatiyolar oyuzden mevzuyu bilip ole davranmak. Lazim tabi arada sygida yoksa. Hic uhrasdan bosanabiilili kendi karari. Ama kendi ayaklari istinde durcak bi ay iki ay yemegini
Yemegini yatagini verirom 3 5 hasligini. Veririm isone gucune. Bak derim isisini bulur. Kendi yolunu ciEr
Boşanan kadının ailesi evlendikten sonra o kadı siliyor mu ki kabul etmesin
Zorunda olmalı neticede evlat şayet ayaklarının üstünde duramıyorsa
mecbur kadının bir işi yoksa gidecek yeri yoksa ailesi ile kalmak zorun da yani
Zorunda değildir, gidip çalışabilir. Ölene kadar bir erkeğe muhtaç yaşamasın.
kale gibi arkasında olmalı..
ama kadın istediğinde..
Yani aile her zaman için birbirine destek olmalıdır bunun için aile diyoruz.
Kadın kendı ayakları üstünde durabılıosa zaten buyuk ihtimalle yalnız yaşamayı secer ama ailesi herzmn destek olmak mecburiyetinde. Aile bunun ıcın var
Dışarda insanlar dul bir kadını taciz etmekten çekinmiyor
Zorunda mı bilmem ama eğer bir çocuğun varsa ölene kadar o senin çocuğun dur çocuğun evlenince ebeveynlik bitmiyor
Zorundalık kelimesi bana hoş gelmedi bir kızım olsa ömür boyu bakmak bana yük olarak gelmemeli.
insan olan çocuğuna bakar.
Hayır kendi hayatını kurabilir
Çaresiz ise tabi ki de
Gerektiğinde arkasında durmalı tabiki..
Evet geri göndermek olur mu
En güzeli kendi ayakları üzerinde durabilmesidir.
Sahip çıkmasa bile destek olmalı.
bakacak tabi..
Tabiki
Zorundadır
Destek olmalıdır
Zorunda değil ama ben şahsen evladıma kıyamam
kendi kimseye yük olmamlıçalışmalı
Zorunda
Manevi yönden evet
evet bakmak zorunda
Yooo
evet
Yok ne alaka
zorunda
Hayir
zorundadır
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?