AI Persona’ya Sor
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
113Cevap
Z kuşağı kıyamet alametisiniz...
Kıyamet sizin başınıza kopucak...
Siz eşyanızı aldığınız gibi çıkıp gidersiniz o zaman.
Avrupa özentisi olmaya çok meraklısınız.
Abartma istersen kız istemede asıl amaç ailelerin tanışıp kaynaşmasıdır.
Herşeye çağ dışı diye diye kültürünüzden uzaklaştınız... kız istemenin neyi çağ dışı... istemeden almak çağ dışılıktır.. istemek nezakettir...
Bencede çok saçma artık rafa kalkmalı, tek saçma olan bu değil ceviz bakma, kına gecesi düğün, takı merasimi bunlarda saçma
Gelenektir bu da kız isteme olmasa bişeyler eksik kalır bence, sonuçta bunun da bi heyecanı bi mutluluğu var
Aileler mutlu oluyor bir zararı yok ama keşke kız istemek gibi bir tabir olmasa insan kendini obje gibi hissediyor
sen burda kendi kendine atıp tutuyorsun ama anne babana sorsana bu durumu tepkileri ne olacak sonra gel yaz 😂😂
Müslüman insanlar bitmedikçe bu taş devrinden kalmış gelenek bitmeyek sanki gidip Kızı satın alıyorum çok saçma
Satin almak baslik parasi demek. Bu baska bisey
@tkstr Hala var o yalnız haberin olsun bide aynı hesaba geliyor
Herkes baslik parasi istemiyor eskisi gibi ama tabiikide istemek serefsizlik
@tkstr Nasıl istemiyor Doğuda mevcut
Heryerde dedim. Tabiikide hala istenen yerler var bidahakine anlayip yazarsan daha iyi olur
Herkes istemiyor dedigim gibi
@tkstr Bırak boş konuşma İç anadolu Konya da bile Kızını satıyorlar Müslümanlar böyle
@tkstr Hala direnme Müslüman olan ülkede Kızını pazarlayan çok Araplar böyle Avrupa da Kız alsam bu kadar borç batak altına girmem Erkekleri ayakta şey yapıyorlar ayrıca da o Kızı ne duruma sokuyorlar
Ya yapan var tabi * abutun hepsine oyle demek mantiki değil
@powerışık Sen ne cahil bir şeysin öyle :)
@bisizofreni Ne cahilliği gerçekleri söylüyorum yuva kur diyorlar ama Kızını satıyorlar
Ya mk butun Muslumanlar mi oyle
@tkstr böylesine laf anlatamazsın, boş ver. Kendini geliştiremeyen bir cahile satır satır yazsak ne değişir? Eğlendiriyor ama cahiller :D komik şeyler :d
@bisizofreni Komikleşme Sen kapalı olup İslamcı Aileye sahipsin seni satmaya alıştırmışlar anlıyorum
Knk sen me yasiyosum mk
1. Muslumanlarin hepsi kapali degil
2. Hepsi cocuklarini satmiyor
Umarim anlayabilirsin
Tamam cahil. İpini saldık git o yobaz kafanı yaşa
Ha oldu mal mı bu kaçırır gibi kızı gidersin efendi efendi tatlı tatlı tanisirsin kadınlar mal ya da obje değil ✋
Isteme güzel bir gelenek kahve içme olayi falan da şu düğün işi cok sacma aw gelen soyuyor giden soyuyor dag gibi borcla evleniyor insanlar..
geleneklerimize baglı kalmamız lazım bazen diye düşünüyorum bu bizim geleneğimiz
Açıkçası ben bu " Kız Alma" olayını anlamıyorum
Satın mı alıyoruz?
Yoksa ödünç mü?
Memnun kalmayınca geri iade edilebiliyor mu?
Mal mı bu yaw?
Kendini mal gören çok
Bir erkek bile bunun farkında kadınlar daha anlayamadılar
Değildir. Toplumumuzun asla eskimeyecek güzel adetlerini banal saymak çağ dışılıktır.
Kız isteme güzel bence eve gelen misafirler nişan takma gayet hoş bir gelenek
Kız isteme, Söz, Kına gecesi ve Düğün bana artık çok saçma geliyor. Güzel ve etkileyici bi nikah törenini tercih ederim
Gelenek, görenek, örf ve adettir. Olması gereken bu.
Dinen bi zarureti yok gerçi onu zaten önemsemiyorsun bence :d Örf, adet olarak isteme oluyor. Aileler ve evlenecek olan kişiler birbirleriyle görüşüp sonuca bağlarlarsa zaten onay alınmış olur. O şekilde yapılabilir
Başiniza bir b*k gelince anne baba koş dersiniz ama:) reziller sizi
Benim için çok gerekli bir şey değil ama olsa da garipsemem çünkü bunu defalarca gördüm. Gerekiyorsa yaparım istenmezse yapmam olur biter.
Böyle baka baka kadında hiçbir değer bırakmadınız erkek gibi davranıyorlar sonra size
tek beğendiğim gelenek bağlı kalmak zorunda değil kimse ama güzel bişey bence
Çağın olayı nedir?
Eskiler özümüzdür kopmak olmaz olmamalı..
bence iyi bir şey yaşı geçenler için sonuçta tanıyıp evleniyorlar kendi istekleriyle
Saçma değil. Sende en farklı kültürde güzel olabilir. Herkes aynı kültür yaşamak zorunda değil.
Sembolik olarak güzel fakat gerçekten izin istemek saçma ve çağdışı :D
Çağ dışı değil ama girilen stres yapılan masraf vs. vs. sıkıcı geliyor bana
Sadece o olsa yine iyi düğün takı kına saçma sapan şeyler
Bu ahir zaman da dolandırma amaçlı kullanır kız ve ailesi
Bence gereksiz bir şey. İki kişi birbirini sevmişse olay bitmişyir kimse karışamaz
Aman boş iş kaynanalar orada borusunu örttürüyor anca
Hem evet, hem hayır. Aslında erkekleri istemeye gelmeliler.
bence güzel bir şey. yaşatılması gereken bi gelenek.
ama bakıyorum da bir sürü kız gorusu okudum. cok farklı yonlerdeler. kadın dusunce yelpazesi ne kadarda geniş. şaşırdım acıkcası. her türlü değişik düşünceye sahip kız var
@endmuhh insanlar modern yaşıyor ama bazıları geleneklere tutunmak istiyor.
ama 180 derecede değişmezki fikirler. 150 derece olsun hani. sanırım anlatabildim. erkek düşünceleri o kadar büyük bir yelpazede gezinmez mesela.
@endmuhh yo burda da çok zıt fikirlere sahip erkekler var.
cok fikir almıs soru. ben soyle bi goz gezdirdim. dikkatımden kacmıs sanırım. toplum değişti demekki. herkes bir alem:D ortak paydada bulusmak herkes için zor o zaman. erkekler dediğin gibiyse. algıda secicilik. kızlarınki oha dedirtti bana. biri anya biri konya. demekki erkeklerde de varmıs tsk ederim
Sevgilik adı altında her türlü rezillik medeniyet kız isteme kırmızı kuşak bağlama vs gibi adetler çağ dışı demi eminim öyledir
şimdikiler aileden habersiz bir ton isler çeviriyor.
Bence çağ dışı hangi devirdeyiz Allah aşkına ama gelde anlat işte
Saçmalamışsın... senin dediğin gibiyse yıllarca geçmişimiz saçmalamış mi oluyor
Yilla cagla ne alaka? sence nasil olmasi gerekiyor?
Kız istemeye 90 kişi girmesi evet çağ dışı bir olay çünkü 90 ı da kahve içicem der :))
Bikaç yy sonra yaşadığını düşün o zaman nasıl olsun isterdin ?
Kesinlikle , istemek nedir la mal mı karşındaki de birisinden isteyeceksin? Erkek teklifini yapar veya kadın da yapabilir evlilik teklifini iki kişi de evet diyorsa bitmiştir.
Saçma düşünmeyin bu bir gelenek. Gidip saçma sapan yeni adetler çıkarmayın başımıza. Yapılması gereken o zaten.
Çağ dışı bir olay değil ama damat için stresli bir durum.
Işin adabidir, tanismadir. Ailenin rizasini almadır. Cağ dışı diyecek beyinsiz def olup gitsin
Sacmalama istersen Türk töresiz olmaz bu da hızımız töremiz gayet kıza verilen değeri gösteriyor
Kız istemek aile olmanın gerekliliğidir. Aile kavramına saygıyı ifade eder. Bence gerekli bir gelenek. Sosyal varlık olan biz insanlar için bireysellik her zaman güzel sonuclar doğurmaz
Bunun neresi çağ dışı marjinal olacağız diye bu kadar da yapmayın Allah aşına.
Neden çağ dışı olsun gelenek işte ailelerden izin istemenin onay almanın neyi kötü olabilir ki bence güzel bi gelenek
İki kişinin evlenme kararını neden babası onaylıyor? Bu bir kadının kararına değer vermemek demektir. Eskiden babaları kızlarını istediğine verirmiş. Kız evden çıkmadığı için kız isteme geleneği vardı çünkü...
***Babaları kendi seçtiklerine verirmiş pardon. (İstediği dediğim kendi seçimi yani)
@TürkKızıyız kardeşim yapılan şey sadece gelenek kız yine istediği ile evleniyor yani karşı çıkma vs bi durum yok sadece adet haline gelmiş kötü bişey değil ki bu
Cağ dışı bir olay değildir... gelenek ve goreneklerimizdendir... tanisma faslidir...
Eskiden homosapienlerde kafasına vurup alıp götürüyorlarmış, şimdi ailesinden istiyorlar, yarın ne olucak kim bilir. 😂
Evet, kız evlenip evlenmeyeceğine kendi karar verir. Bir malmış gibi ailesine sorulup izin istenmesi çağ dışı. Ha ailelerin evlilik öncesi tanışması güzel bir şey ama istenme hayır, ismi değişsin en azından.
Bana göre çağdışı ben gidip kimseyi istemem o kadar tantana curcuna hiç bana göre değil Ben aşkımı sakin ve doğal yaşamayı severim
Kız isteme kadar saçma bir şey yok sanki mal alıp mal veriyorsun kırmızı kuşak da onun paketlenmiş hali
Gurursuz kezbanlar eksilemişler ezdirsinler kendilerini ancak
Bence saçma eğer hayatımda biri olursa isteme kına düğün cart curt uğraşmam gider ikimiz evleniriz bi cafe ayarlarız arkadaşlarla aileyle falan iceriz eğleniriz en fazla o kadar yani
Tabiki de hayır bir ülkenin geleneğini çağ dışı kabul etmemiz söz konusu bile olamaz.
Boşver kardeşim bunlar böyle baksın ondan sonra erkek bunlara ne takı taksın ne para versin sonra ağlasınlar kocam bana değer vermiyor diye. E kendini karı onu koca yapmamışsın ki
ülke mi kaldı a*
Nerde yaşıyon ozm a* Marsda mı
bence çok güzel sevdiğim adamın beni gelip istemesini çok isterim
bence çağ dışı niye gidip başkasından izin alıyım partnerime sorarım
Asıl amacı çağ dışı olabilir ama şu an gelenek olduğu için yapılıyor. Sonuçta kız istiyo erkek istiyo ama babası vermiyor gibi bi olay görmüyorum ben yıllarıdr
çağ dışı dediğin seyler varken mutlu yuvalar vardı. bide şimdi bak.
Mutlu yuvalar yoktu, onlar varken erkek o kadar üstün görülüyordu kadın o kadar aşağılık görülüyordu ki kocası dövse, sövse, it gibi davransa yine kadın ailesinin yanına dönemiyordu. Zaten kadının çalışmasına genel olarak izin de verilmiyordu ekonomik özgürlüğü olmuyordu. Kadın ayrılamıyordu sesini de çıkaramıyordu, erkek zaten kendini bey paşa zannettiğinden kendine köle bulmuş gibi davranıyordu millet de zannediyor ki düzenleri var mutlular.
@Lia_5 yanılıyorsun çağ ilerledikçe düzen bozuldu, hersey daha kötüye gidiyor. ama sana bunu anlatamam boşver.
Asıl sizin gibiler anlamıyor bence de boş ver
Bence olsun ama şu akraba eş dost çağrılması saçma.