Selâm, Ufak bir araştırma yapmak istedim ve açıklanan verilere göre dünyada en çok şiddet gören kadınlar Türkiye'de arından Romanya geliyor. Romanya cinayet oranlarında birinci sırada yer alıyor. Kadına şiddette Türkiye birinci sırada! Sizce bu sorunun önüne nasıl geçeriz?
Kadına şiddette Türkiye birinci sırada! Sizce toplum olarak bu sorunun önüne nasıl geçebiliriz?
hafifletici sebep olmayacak mahkemede.. takım elbise, pişmanım , namusumu temizledim, öyle görünce kendime hakim olamadım, erkekliğime küfretti gözüm karardı gibi bahaneler mahkemede resen reddedilecek.. buna özel kanunlar çıkarılacak.. ceza indirimi veya af söz konusu olmayacak.. direkt olarak ağırlaştırılmış müebbet olacak cezası.. ve hiç bir şekilde çıkış yolu olmayacak ,, genel af çıksa bile.. --- bu cinayetleri işleyen ad. i şrrfsizler , nasılsa -o indirim bu indirim , iyi hal , namus temizledim bahanesi gibi sebeplerle bilemedin taş çatlasa 8-10 yıl çıkarım diyerek bu cinayetleri işliyor.. zaten gözden çıkarmış o kadar zaman ne olacak ya yatar çıkarız diyor.. istisnasız ağırlaştırılmış müebbet tek ceza olursa, buna kalkışamayacaklardır... ağırlaştırılmış müebbet hiç bir şeye benzemez çünkü.. ... esasında.. hani keşke islam hukuku uygulansa.. kısasa kısas... bu adamın kızını mı öldürdün sen.. gel bakalım şöyle.. katili , ölen kadının ailesinin eline bırakıyor islam.. derse ki aile , kısasa kısas , katilin de öldürülmesini istiyoruz , katil o anda idam ediliyor. o cinayet işleyen katillerin canı herkesten daha tatlıdır biliyor musunuz? hadi sen idam ediyoruz dediğinde dizlerinin üstüne çöküp çocuk gibi hüngür hüngür ağlarlar , ne olur beni öldürmeyin diye.. böyle kansızdır o cinayetleri işleyen o i... tl. er. islam , kadının hayatını en çok koruyan sistemdir aslında da.. işte... anlayana.. iki tanesi sallandırılsın ibreti alem diye , bak bir daha oluyor mu kadın cinayeti.. bırak kadın cinayetini.. cinayet denen şey biter anında.. hiç kimse de çıkıp, seni öldürsem 5 sene yatar çıkarım laa.. n diye bağıramaz.. sıkar biraz.. adamı anında asarlar...
Denetimli serbestliğin kalkması lazım 3 ayda olsa 5 yılda olsa ne ceza aldıysa yatmalı. Cezaevinde ağır işlerde çalıştırılmalılar ki paşa paşa yatar çıkarım rahatlığı olmasın eşek gibi çalıştırılacaklarını bilsinler. Şiddetin kadını erkeği olmaz şiddetin cezasının tam uygulanması gerekir yani hakimlerin doğru yargılaması gerekir. İyi hal indiriminin kalkıp kötü hal artırımı yoluna gidilmesi gerekir. Zaten adam gibi durması gereken birine adam gibi durdun aferin deyip indirim zaten çok saçma. Hakimlere puanlama getirilmeli yani verdiği kararlar devamlı bozulan hakimlerin puanı düşürülmeli ve puanı kalmayınca hakimlikleri düşürülerek idari görevlere verilmeli. Çünkü ülkemizde mahkemece serbest bırakılıp sosyal medya baskısı sonucu tekrar tutuklanıp 40 küsür seneyle yargılananlar var. Yargılamalar artık mahkemelerde değil facete instagramda canlı yayın açılarak yapılmalı. Çünkü sın zamanlarda sosyal medya sayesinde tekrar tutuklanıp yargılanarak cezaevine giden çok olduğundan sosyal medyanın yargısal kararları sanki daha doğru...
Eğitim evde başlıyor. İlkokuldan önce anne ve baba çocuklarını şefkatle eğitmeliler. Bizim toplumda erkektir yapar gibi lanet bir algı var. Bu nesil böyle yetişiyor. Bakıyorum kadınlarımız da böyle yetiştiriyorlar. İkinci bir etken kaynana otoritesi. Bu da oldukça önemli bir mesele. Bir diğer kadının ezilmesine kimi zaman aşağılanmasına neden oluyor. Adam, eşiyle annesi tartışınca direkt eşine yöneliyor ve şiddetli tartışmalar ortaya çıkıyor. Çocuklar okula başladıkları andan itibaren cinskırım denilen bu kötü olayların artmaması için eğitilmeliler. Cinsiyetler arası uçurum oluşturmak yerine içimizdeki öz yani insanlık anlatılmalı. Aslında her aileye bir psikolog atanmalı ve şimdi nesli yeriştirirken bir önceki nesle de öğretici davranılmalıdır. Ataerkil toplum yapısı baskıcı olmaktan çıkıp sevgi dolu erkek ve kadın aile yapısına dönüşmeli. Herkes bir şey yapmalı. Herkes kendi çocuğunu yetiştiriyor. Kızla erkek çocuğu ayrılmamalı ev işlerinde de ortak paylaşım yapılmalı. Söylenecek daha çok şey var da...
Bence bu aileden başlar aile oğlunun herşeyi yapabileceğini ve hayır nedir öğretmezse bu böyle devam eder. Oğlum beğen sana hangi kızı alıyım demek yerine kadının ve erkeğin eşit olduğunu öğretmeliler. Bu durumda tek suçlu erkekler de değil çoğu kadın bu durumu savunuyor, kadının düşmanı yine kadındır diye boşuna dememişler. Kadınları bir obje veya bir mal olarak görenlerin kafa yapısı düzeltilmeli. Namus kavramının iki bacak arasında olmadığını ve sadece kadınlar için olmadığı öğretilmeli. Daha ağır cezalar gelmeli demek isterdim ama ceza bile almıyorlar bir madalya takmadıkları kaldı. Hayırın hayır demek olduğunu anlamalılar. Çoğu cinayet silahla işleniyor bu duruma da bi el atılmalı ruhsatsız silahlara bu kadar kolay ulaşmamaları gerek. Doğrusu ruhsatlı oluncada cinayet işliyorlar buna bir çözüm getirilmeli. Seni öldürür ceza almam, seni öldürsem 2, 3 ay yatar çıkarım diyen lafta erkekler serbest bırakılmamalı. Ama ülkenin başındakiler bu kafadayken biz niye konuşuyorsak.
Ciddi anlamda çocukluktan başlıyor. Okullarda 1. sınıftan itibaren eğitim verilmeli. Cinsiyet eşitliği ve şiddet üzerine. Ayrıca toplumun hâline bakarsak bilinçlenecek gibi değiller. Yine de bilinçlendirilmeli diye düşünüyorum. Bir de kesinlikle İstanbul Sözleşmesi uygulanmalı. Böylelikle bu şiddet tamamen bitmese bile büyük ölçüde azalır. Tabi ki en en önemlisi de insanların bu şiddete niye başvurdukları. Ben Türkiye'de milyonlarca insanın psikolojisinin bozuk olduğunu düşünüyorum. Yaşam şartları ve kaliteye bağlı olarak. E bunlar düzelmezse şiddet hep devam eder. Dilerim sevgi dolu, saygılı günler görürüz.
Aile içi şiddetin önlenmesi için gerek erkek gerekse kadının birbirini birey olarak kabul etmesi, eşit haklara sahip olduklarını kabullenmesi, evlilik ile kadının, erkeğin ailesinin bir mensubu olmadığı, yeni bir aile kurulduğu anlayışının yerleşmesi gerekir. Şiddet gören kadın, gördüğü şiddet karşısında toplumdan hiçbir destek alamayacak şekilde yalnız bırakılıyor. Tabi bu ‘eski mahalle’nin iyi olduğu anlamına gelmiyor. Yeni bir kamusallık anlayışı oluşturulmalı. Mahalle dayanışması, şiddeti örten veya onu yok sayan noktadan, kadını koruyan ve onun hakkını savunan bir noktaya taşınmalı. Kadının, hayatın her alanında erkeklerle eşit fırsat ve olanaklara sahip olması gerekiyor. Şu görüşü iyi buluyorum, çocuk yaşta evlilikler engellenmeli, bu evliliklere izin veren anne ve babalara ciddi cezalar verilmeli.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
insanların kişilikten çok üzerindeki giydiği, yaşadığı evi arabası gibi eşyalarla değerlendirdiğimiz için bu durumlar oluşmakta, hele ki çocuk yetiştirmek, cebine harçlık verip okula göndermek ile olmuyor. çocuğa zaman vermek onunla vakit geçirmek onunla oynamak onunla ders çalışmak gerek, ancak ülkemizde öyle bir durum var ki, çocuğun eline telefon tablet bilgisayar verilip bir kenara çekiliniyor. Çocukla top oynayın ip atlayın kart dizin, geçen gün iş arkadaşımın evine gittim, çocukları o kadar ilgiye aç ki iki çocuk birden üzerime çullandılar resmen, sokakta biri çevirse belki kaçıracak. Ses etmedim tabii kendi çocukları.
Erkekleri taa kucuklukten sen agasin sen pasasin her seyi yaparsin her istedigini alirsin diye yetistirirsek sonunda olacagi budur. Her dedigi yapilan erkegimiz hayir diye karsi cikan bi kadini gorunce dayanamayip sahsina hakaret sayiyor. Once bu zihniyet degismeli.
En önemli etkenin birçok konuda doğru eğitimin verilmemesi olduğunu. düşünüyorum. EĞİTİM şart. Toplumsal bir bilinçlenmenin, aydınlanmanın gelmesi gerekiyor. Ahlak eğitiminin aileden verilmeye başlanması ve okulda da verilmeye devam edilmesi gerekiyor. Ülkemizde malesef bunlar önemsenmiyor. Namus kavramı sadece bel altı bir kavram olarak biliniyor. İnsanların büyük bir kısmı araştırma yapmaktan aciz ve kulaktan dolma bilgilerle hareket etmeyi tercih ediyor.
Tepeden tırnağa değişmemiz gerekiyor Çünkü bu durum yanlızca yüzeysel adı konup teşhisi belirlenebilecek bir konu değil Önce gençler ve kadınlar yeni bir siyasi başlangıca destek olmalılar eğitimden adalete ekonomiden idari sisteme dek bir çok oy getirmeyen siyasi konuda reformlara ihtiyacımız var
Kadına şiddetin hiçbir şekli kabul edilemez bu konuda hepimiz hemfikiriz. Fakat kadın ve erkek olarak bazı şeyleri artık aşmamız lazım. Parası için erkek arkadaş bulmak, aldatmak , sırf cinsellik için görüşmek evlenmek vs gibi zarar veren şeyleri bırakmamız biraz ahlak sahibi olmamız lazım. Kadınada erkeğede görev düşüyor
Bu tablonun doğru olduğunu düşünmüyorum ülkeyi her sıfata soktunuz be her yer sütten çıkma ak kaşık zaten bi türkiyede var herşey. Mesela taciz ülkesi olarak adlandırılan ve insanların gitmeye korktuğu isveç nasıl türkiyeden düşük oluyor? Peki almanya? Başka bi istatistikte almanya da türkiyeden epey fazlaydı hangisine inanayım?
Kadına şiddetin sorumlusu kadınlardır. Bunu değiştirmek istiyorsanız kadınları eğitmelisiniz ki onlar da oğullarını erkek egemenliğini destekleyen saçma salak toplumsal öğretilerle yetiştirmesin.
Listeye baktım da gelişmiş dediğimiz ülkeler bile içler acısı bu konuda.. bu ülkedeki yaşananlardan zaten ümidimiz yok bu zihniyet devam ettikçe bu oranlar azalmaz.
Kadın egitilmeli. Sahte dolandırma amaclı evlilik iftira dolandırma ihanet erkek avcılıgını meslek yapmışlar. Ayrıca şiddet bagımlı sılar cinayet şiddet sabıkalı alkol madde bagımlısı döven satan erkek lere tapıyor lar
Norveç, İsveç, Finlandiya gibi medeniyet ve refah seviyeleri ile ünlü ülkelerin kadına şiddette üst sıralarda, Meksika, Şili gibi daha hararetli, aksiyonlu ve suç dünyası ile ünlü , şiddetin olduğu ülkelerin alt sıralarda yer alması 🤔
@isimsiz0088 Türkiyede de var hatta fazla olmaya başladı ona lafımız yok ama sanki türkiye de var diğer ülkelerde avrupa amerika rusyada hiç bir şey yok gibi davranılması saçma videoyu izlersen adam zaten anlatıyor neyin ne olduğunu. tüm dünyanın ortak sorunu bu
Yorumlara bakınca sebebi belli oluyor. "Kadın şiddet gördüğü için yine kadın suçludur" zihniyetindekiler bitmedikçe şiddet bitmez. Sen yap, suçu kadına at. Oldu ya..
Siddet uygulamanın anlamı yokki kadın senden bosandıysa bitti işte öldürüp hapse girmenin anlamı ne ya da evdeki eşini neden döver insan boşan gitsin. Rezillikten başka birşey değil ki
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Kanunlar uygulanmadıkça kadınlar daha çok ölür. Kadının ve hayvanın değeri yok Türkiye de malesef
Ben Türkiye olduğunu zannetmiyorum dinine daha düşkün olan yerlerde kadınların hakları yok onlar sadece sesini cikartamiyo Türkiye'de rezalet tabiki bu bir savunma değil
Elhamdülillah müslümanım ama şöyle bir durum var izlediğim bağzi kadın şiddet videoları dan yola çıkarak müslüman baskıcı bir ülkede yaşıyan kadın, kocasına bağımlı olarak yaşar çünkü dışarı çıkmasından tut çocuk doğurmasına kadar eşleri karar verir zaten polisleri bile kadınlara sahip çıkmak yerine eşlerine geri iade ediyolar ki bu zaten belgelere yansımamış oluyo kadinlarda cesaret edip şikayetçi olamıyo bu kadar basit
Fazlasıyla basit olmuş... Öncelikle bilmeniz gereken yukarıdaki bilginin sizi algı hatasına düşürdüğüdür... OECD, dünyanın en gelişmiş 36 ülkesinin üye olduğu bir kuruluş olup, sadece bu ülkeler ile ilgili bilgi yayınlar. Bu ülkelerin çoğu da Avrupa ülkesi olduğu için OECD den alacağınız çoğu bilgide Türkiye yi hep son sıralarda görürsünüz. Kaldı ki yukarıdaki görsel ile oynanmış.. Gerçek değil. İlk sırada Arjantin olması gerekiyor. Kadına şiddette Türkiye'nin durumuna gelince, BM araştırmalarına göre Türkiye yanlış hatırlamıyorsam 90-120. sıralar arasında. Dünyada en çok kadına şiddet uygulanan ülkeler, sırasıyla... Hindistan, Rusya, Meksika olup, en çok kadın taciz ve tecavüzünün olduğu ülkeler yine sırasıyla, Hindistan, İngiltere, ABD ve Norveç'tir.
Yazdığınızın bir an doğru olduğunu kabul edelim... Kayıtlara geçmiyor diyelim... Kayıtlara geçemeyen bilgilere siz nasıl erişiyorsunuz? Duygularınız ve ya tahminlerinizle mi?
Lütfen daha araştırıcı ol. İslamda kadın hakları oldukça önemsenmiştir. Bilgisizce dinlere laf atmak... Dini toplumla eleştirmek hata olur. Çünkü insan günahkardır ve hata yapar. Dini içindeki kurallara göre ele al, oku, anla.
kız çocukları diri diri toprağa gömülürken gelen peygamberinin kızını sırtında taşıdığı dinin uygulandığı yerlerde kadına şiddet var diyorlar!! Eğer varsa bile bu dinin değil kedndine müslümanım diyip şiddet uygulayanların hatası
Aslında sorun kadında bitiyor. Başta dini katması erkekte başlıyor. Kadın kendini dini olarak benim dinim İslam değil diyerek başlarsa konu kapanır. Kadınlarımız da inanarak yaşamıyor ve erkeklerimiz de inanarak yaşanıyor. O yüzden kadın basta korkaklık yapıyor keza bu korkaklık da aileden gelen baskıya dayanıyor.
kadına şiddet türkiyede fazla ise sebebi yine kadınlar. mafya karısı olmak isteyen kadın mı ararsın bolca var , nerede serseri it kopuk takımı var yanlarında kız eksik olmuyor , sonra : heşteg... içinadalet