Birisi bana bunlarla erkeklerin üstün olduğunu ima etti. Cevap veremedim. Sizin cevaplarını neler?
“Bana cehennem gösterildi. Halkının çoğunun kadınlar olduğunu gördüm.” (Buhari, İman 21.)
Bu hadise göre erkeklerin kadınlardan daha takvalı olduğu düşünülüyor. Siz ne düşünüyorsunuz?
Nisa Sûresinin 1. ayet-i kerimesinde bu yaratılış, "O insandan eşini vücuda getirdi." mealindeki cümlesiyle ifade edilir.
Ebû Hüreyre (r. a.) rivayet ediyor. Resul-i Ekrem Efendimiz (a. s. m.) şöyle buyurmuşlardır:
"Kadın kaburga kemiğinden yaratılmıştır. O, memnun olacağın bir tarzda dosdoğru devam edemez. Eğer ondan faydalanmak istiyorsan, bu eğri hâliyle birlikte faydalanırsın. Tam arzuna göre düzeltmeye kalkarsan onu kırarsın. Onun kırılması da boşanmasıdır."
Hz. Ebû Hüreyre'nin başka bir rivayetinde de Peygamber Efendimiz (a. s. m.) şöyle buyururlar:
"Allah'a ve ahiret gününe iman eden, bir meseleye şahit olduğu, gördüğü zaman ya hayır konuşsun veya sussun. Kadınlar hakkında iyilik ve hayır tavsiye ediniz. Çünkü onlar kaburga kemiğinden yaratılmışlardır. Kaburga kemiğinin en eğri tarafı da üst tarafı, uç kısmıdır. Eğer onu doğrultup düzeltmeye kalkışırsanız, onu kırarsınız. Kendi hâlinde bırakırsanız daima eğri kalır. Öyle ise birbirinize, kadınlara iyi davranmayı tavsiye ediniz."(1)
Kadınların erkeklerin kaburga kemiğinden yaratılması hakkında ne düşünüyorsunuz? Birde ''Eğer onu doğrultup düzeltmeye kalkışırsanız, onu kırarsınız.'' bur da kadınlara cahil mi denmek isteniyor? Yanlışında ısrar eden ve düzeltmeye kalkarsanız da kırarsınız gibi bir anlama mı geliyor yoksa ben mi yanlış yorumluyorum?
“Bana cehennem gösterildi. Halkının çoğunun kadınlar olduğunu gördüm.” (Buhari, İman 21.)
Bu hadise göre erkeklerin kadınlardan daha takvalı olduğu düşünülüyor. Siz ne düşünüyorsunuz?
Nisa Sûresinin 1. ayet-i kerimesinde bu yaratılış, "O insandan eşini vücuda getirdi." mealindeki cümlesiyle ifade edilir.
Ebû Hüreyre (r. a.) rivayet ediyor. Resul-i Ekrem Efendimiz (a. s. m.) şöyle buyurmuşlardır:
"Kadın kaburga kemiğinden yaratılmıştır. O, memnun olacağın bir tarzda dosdoğru devam edemez. Eğer ondan faydalanmak istiyorsan, bu eğri hâliyle birlikte faydalanırsın. Tam arzuna göre düzeltmeye kalkarsan onu kırarsın. Onun kırılması da boşanmasıdır."
Hz. Ebû Hüreyre'nin başka bir rivayetinde de Peygamber Efendimiz (a. s. m.) şöyle buyururlar:
"Allah'a ve ahiret gününe iman eden, bir meseleye şahit olduğu, gördüğü zaman ya hayır konuşsun veya sussun. Kadınlar hakkında iyilik ve hayır tavsiye ediniz. Çünkü onlar kaburga kemiğinden yaratılmışlardır. Kaburga kemiğinin en eğri tarafı da üst tarafı, uç kısmıdır. Eğer onu doğrultup düzeltmeye kalkışırsanız, onu kırarsınız. Kendi hâlinde bırakırsanız daima eğri kalır. Öyle ise birbirinize, kadınlara iyi davranmayı tavsiye ediniz."(1)
Kadınların erkeklerin kaburga kemiğinden yaratılması hakkında ne düşünüyorsunuz? Birde ''Eğer onu doğrultup düzeltmeye kalkışırsanız, onu kırarsınız.'' bur da kadınlara cahil mi denmek isteniyor? Yanlışında ısrar eden ve düzeltmeye kalkarsanız da kırarsınız gibi bir anlama mı geliyor yoksa ben mi yanlış yorumluyorum?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer