Eğer kanun geçerse diyanetin uygun görmediği kuran mealleri toplatılacakmış.. Dinle aldatanı anlatan Bir sürü doğruyu anlatan ilahiyatçının ve cumhuriyetle beraber gelmiş Atatürkçü ilahiyatçıların meallerini muhtemelen ortadan kaldırırlar..
Eğer kanun geçerse diyanetin uygun görmediği kuran mealleri toplatılacakmış.. Dinle aldatanı anlatan Bir sürü doğruyu anlatan ilahiyatçının ve cumhuriyetle beraber gelmiş Atatürkçü ilahiyatçıların meallerini muhtemelen ortadan kaldırırlar..
Mealler de ne kadar fark olabilir diye düşünüyorum, çok fazla ayetlerin farklı kaynak meallerine baktım ayetlerin çoğununanlamı değişmiyor.
Misal Felak suresinde, düğümleri üfüren kadınların şerrinden olması gerekirken, Düğümleri üfüren üfürükçülerin şerrinden diye meallendirilmiş. Bu meallendirme de diyanet ve ona yakın kaynaklar.
Sözde Müslüman, özde ateist laik yöneticiler muhtemelen mealide kendilerine uydurucaklar. Devletin, dini yönettiği bir ülkede secdeyi devlete ederiz. Ne zaman dine müdahale kalkar, hutbelere karışılmaz o zaman Allah'a secde etmiş oluruz. Unutmayın ki, Camii imanlarının okunması yasaklanan 10-15 ayet var.
Hakkı yılmaz ve ihsan eliaçık meallerine bak görürsün farkı...
Böyle bir teklif gerçekten çok kaygı verici görünüyor. Herkesin farklı bakış açılarını ve dini yorumları özgürce ifade edebilmesi lazım 💬. Dinî metinlerin tek bir görüşe indirgenmesi, toplumsal çeşitliliğe ve özgürlüğe zarar verir. Kitapların toplatılması ya da yakılması geçmişte de yaşadığımız tehlikeli bir uygulama. Sen bu konuda kendini nasıl hissediyorsun?📚✨
Cevap
4Cevap
Her halifenin döneminde yapılan uygulama bu, Kuran değişmedi zannedilir fakat onlarca kez değişti
Kuranın kendide mealide ortada ama Şu an en cesurca anlatıldığı dönemdeyiz.. Dini kullananların işine gelmiyor
Osman halife zamanında da yakılmış. Kuran yakanlar sadece gayrı müslimler değil
ihanet osman zamaninda basliyor zaten muaviyenin basa gelmesi ve ali ile sahabeleri oldurmelerinin onunu acan kamuyu talan ettiren kisi kendisi.. anlatildigi gibi rahmet okunacak biri degil diyor ilahiyatcilar
O zaman bahsettigin ataputçu ve siyasal islamcıların mealleri toplatılsın. Millet din yorgunu zaten saçmalıklardan biraz olsun arınsın din
Afganistana dönünce ülke rahatlicanız yani..
agfanistandakiler tarikatçı sofi tayfayla aynı. kabirperest iki yüzlü tayfa
Hangi taraf doğruymuş?
merak ediyorsan araştırıp okursun
Dinle aldatmayın diyen atatürkçülere karşı dinle şerbete nbaız verenleri aklım ayırıyor merka etme.. Millete din satıp zırhlı araçlarla gezen tarikatçıları ve dini kullananları iyi görüyoruz..
dinle aldatmayın demek çok güzel ama o dini eğip bükme yetkisi kimsede yok.
bakış açımız farklı. bizim ortak noktada uzlaşma şansımız yok. o sebeple uzatmayalım konuyu.
bakis acimiz farkli degil.. seninki farkli ben salt akilla ve mantikla bakmaya calisiyorum.. belliki turk kesimide sevmiyorsun.. yuzyillarca arapcilik altinda ezilmis turkluge sahip cikildigi icin mi zorunuza gidiyor bilmiyorum.. hani senin sunu anlaman lazimdi bu topraklarda dogduysan.. arap islami ile anadolu islami arasinda daglar kadar fark vardi zaten
Ben yörüğüm ama ırkçılık müslümana yasak.
Ayrıca bir ekleme yapayım ki uzak kişiler faydalansın dinde akılcılık, modernizm diye bir şey yok nakil dinidir.
Sen sanıyor musun ki bana zor gelmeyen şeyler yok. Var ama ben iman ediyorum. Etmek zorundayım. Ben sayısalcıyım ve ebedi ahiretin (matematikçilerin sonsuz diye adlandırdıkları) rakamın ne denli büyük olduğunu anlıyor ve çok korkuyorum dürüst olayım. Hiç bir seramik fabrikasında bulundunuz mu bilmuyorum ama onların tünel fırınları vardır orada gozetleme delikleri vardır oradan çok kısa bir süre için bile bakınca içiniz ürperir. Ben korkuyorum dostum. Dürüst olayım. O sebeple dinin saf değistirilmemiş halini yaşamak istiyorum.
atasina soven yoruk ilgincmis esas senin o sevmedigin atan bu halk icinde neler yazdigini bilmedigi kitap icin yuzyillarca oluyor ve okuyarak ogrensin anlasin diye tercume ettirmis.. hic bir halifenin yapmadigi kimsenin seni aydinlatmadigi konuda sana aydinlanma sansi verdigi icin mi zor geliyor? .. kuran nakil isi olsaydi herkesin kalbine allah nakil edemezmiydi? neden akil ve mantigin sembolu olan kitap halinde sana gonderilmis? o kitabin icinde neden oku ile baslamis ve surekli sana aklini kullan dusun sorgula ve aklini kullanmayanin ustune pislik yagdiricam demis? senin bahsettigin olay 12. yuzyilda islamin icine sonradan sokusturulmus zuht takva sezgi yolu ile gercegi anlama felsefesi var bununda oncusu gazali..12. asira kadar aklini kullanan muslumanlar bilimde teknolojide ilerken ondan cokuse acaba nakil yuzunden gecmis olmasin? Şu an dunyada turkiyeden baska aklini kullanan musluman ulkesi var mi sence?
Atanın askeri zekası ve dehası ayrı konu pirimçten putuna tazim ayrı konu. Kendince kafanda bir kurgu kurup hep karsıya bir şey itham ediyorsun. Kafan sakinleşince istersen bir daha oku konuşmaları. Diger kısımlarını okumadım inan ben polemikten keyif alan biri değilim. Selam olsun sana
kardesim bende atesten ve imansizliktan cok korkan biriyim ama Şu an bu ulkede yasayan biri atasina rahmet okumasi gerekirken sen onlari putperestlikle sucluyorsun.. bu adamlar olmasa bugunku ulke ve toplum bile olmayacakti.. ayrica kuran ayetleri bile muslumanlarin inanci hakkinda zanda konusmayin onlar inanciz putperest kafir vs demeyin diyor.. adamin biri cebinden para verip kurani tercume ettirmis sen bu adama kuranin emrettiginin tersini soyluyorsun sonra atesten cok urperiyorum diyorsun ve senin yanlisini goreni elestiren biriyle karsilasincada uslup bilmiyor ve polemik yapiyor diyorsun.. bence Allah sana hidayeti nasip etsin daha sana hic gelmemis belliki
Dediğim gibi ortak noktada bulusmak zor. Dinin temeli tevhid inancına dayanır. Nasıl ki sofi tayfanın rabıta yaparak veya kabirlerden isteyerek, veya şeyhim levhi mahfuzunu okuykr diyen toplulukla alakam yok ise anıtkabirde yatan şahsın değil büstüne kemiklerine de tazimde bulunmam. Bu atanın değil isterse hz ömer olsun onunda mezarına, pirinçten büstü olsun onuna bulunmam. Hepimiz dirileceğiz ve hakkımızda bir hüküm verilecek akıbetimizi bilemiyoruz. Uzun konular bence bu kadarlık yeter gün ağarıyor
kardesim akil mantik demeyene ortak nokta baska neresi olur? kimse sana buste kabire tap onu yucelt demiyorki zaten.. mesele ataturkun yaptigi isleri kavramak ve desteklemek.. yoksa kendiside ilahlastirilmaya calisilan kesimden ama onu lanetleyen kesimde seyhine tapiyor olayi anlatmissin iste.. ama ataturk islama en buyuk faydayi yapti bunuda kurani kerimin mealine dikkat cekerek yapti.. Şu an elin gavuru dedigin bile kendi kitabini kendi dilinde okurken bizlerse bunu okudugumuzda bile anlayamayacagimiz ve birilerine danismamis gerektigi gibi sacma bir pozisyondayiz halen
Benim görüşüm sabit. Sazarın hakkı sezara derler. Askeri dehasına diyecek laf yok. Ama dini eğip büken kimseye biat etmem. Babam dahi olsa. Babam ayaklarımı yıkayacaksın dese emirdir. Şu yaşımda gider yıkarım ama ayetleri eğip bükerse bu ayrı konu. Anlaşamadığımız nokta bu. Her ülke kendi cıkarları kçin bir önder belirler ve onu toplumu bir arada tutmak için yüceltir. Benim önderim peygamberdir. Ben ona göre dinimi yaşarım. Bu kadar basit. Burası dinintartışacağın yer değil bende alim değilim. Sana burada islam 73 fırka olacak ve içinde çok az bir azınlık hak yol üzere olacak hadisini de açıklayamam. Hepimiz bir yol üzere gidiyoruz. Neticesini ahirette göreceğiz
verdigin firka ornegi kurani bile degil nasil guveniyorsun dogruluguna? hadis dedigin seyler peygamberin olumunden 250 sene sonra kaleme alinmis o zamana kadar bir suru savaslar yasanmis peygamberin en guvenilir sahabileri ve ehli beyti bile katledilmis bunlari yapan sana sahih hadis mi birakirdi? bu arada kuranin bahsettigi gozleri var gormez kulaklari var duymaz sifatindaki insanlarin sahip oldugu inada sahipligini gururla soyleyip yine kurana ters dusmuyor musun?
Şu laf anlamaz şahsa gerçekleri öyle güzel anlatmışsın ki tebrik ederim bilgi çağında hurafeleri körü körüne savunanları görüyoruz içler acısı
Ateşi bol olsun
olabilir
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?