
Düşünün VE gönderin gelsin cevapları?
Peki empati yapalım biraz? Sen anne baba olsaydin neler olurdu? Veya neler olmazdı?

Çok güzel bir soru, tam senlik 🙂
Anne babalık göründüğü kadar kolay birşey olmuyor maalesef... Eğer çocuğun varsa bir de küçükse, tüm hayatını bırakıp onunla ilgilenmek zorundasın. Çünkü, bebek hep ilgi ister, oyun ister, bende burdayım dercesine dikkat çekmek ister🙂
Dolayısıyla, elinde sürekli telefon olan bir ana baba veya TV de dizi film izleyen ana baba veya sürekli internette, sosyal medya da dolaşan ana baba bebeklerine yeteri kadar zaman ayırmaz, onlarla ilgilenmezler..
Ben ana baba olduğumda şunu yapacağım deseniz de, çok zor olacaktır.
Önceden, TV de bunkadar kanal yoktu, telefon yoktu, bilgisayar, internet yoktu.. Çocuk yetiştirme şartları zordu, ama çocuğa ilgi gösterilebiliyordu...
Ama, şimdi ki şartlar; çocuk herşeye sahip bir şekilde büyüyor, ne isterse alınıyor. Ama, unutulan birşey var, çocuk oyuncaktan çok kendisiyle ilgilenecek zaman geçirecek ana baba istiyor.
Şimdi ki, çocuklar çizgi film izleyerek, ellerinde tablet ve telefonla büyüyorlar ve bu hiç iyi değil...
Uzun lafın kısası ana baba olunca şunları yapacağım deseniz de, çocuğumu şöyle yetiştireceğim deseniz de bunlar çoğu zaman mümkün olmuyor...
Ama, hayal kurmak güzeldir, bir umuttur ve insan umutsuz yaşayamaz🙂
Umut önemli tabi
Güzel anlatım teşekkür ediyorum
neredesin? 24 saattir yoksun neredeyse 🙂
Rahatsızdım giremedim
geçmiş olsun... hayırdır?
Migren tutmuştu gene 9 saatte anca geçti bütün gün uyudum
Geçti şükür
geçmiş olsun tekrardan ponçik🙂 dikkat et kendine🙂
Ben anne baba oldum Daha doğrusu anne oldum pardon Baba oldum evlatlarımı kimseye muhtaç etmemek için gece gündüz çalışıyorum Yani bizim zamanımızda doğurdu sokağa attı kimse bize bakmadı
Ahh dedem yaa
Napim yorum yapıyorum bende
TAMAM bende gideyim
Konuşmayı öğrendiği andan itibaren fikrini beyan etmeyi, ve hayır demeyi ona öğretirdim. Hayat onun hayatı ve seçmeyi, reddetmeyi hakkı olarak bilmeli.
Bazen hayır demesini öğrenmeleri zor oluyo
En kolay şey hayır demeleri. Biz zamanla o dedikleri hayırları yok ediyoruz. Çocuklar çoğunlukla hayır derler.
Ailenin değerini öğretirdim.
Seni seven, olduğun gibi kabul edip destekleyen, güven ve saygı duyan bir aileye sahip olmanın önemini öğretirdim.
Bunu anladığında hayatta ki çoğu şeyin boş ve anlamsız olduğunu iyi bir aile de büyümeyen çocukların özlerinde hep sevgi için koştuğunu anlar.
Şevgi küçüklükten geliyo demi
Cevap
16Cevap
Kesinlikle başkalarının dediği gibi 3 çocuk yapmazdım.
ve onlara verebilceğim gelecek kadar evladım olsun isterdim.
toplum içinde hakaret ve şiddet göstermem. merhameti ve dinini aşılardım onlara.
Din aşılamak onemli
Ben çocuklarımı çok sıkmazdım.
Halinden anlardim. Sırf oku ders çalış demezdim. Oğlum kızım bırak şu dersi gel birlikte biraz konuslaim var mı bir derdin sıkıntın ihtiyacin derdim. Yılda bir kez tatile giderdik. Başarılı olmaları durumunda hediye ile odulendirirdim.
Ama yokluğun ne olduğunda öğretirdim. En önemlisi merhamet i aşılardım.
Güzel düşünceler
Oğlumla playstation oynardım, top alıp maç oynardık kız olursa yüzmeye giderdik masal okurdum sanırım çizgi film izlerdik
Ps5 ucuzlardı o zaman😂😂
Ben dördü bile alamadım 😳😐
Korkak sinik birisi geliştirmezdim. Iyiyi doğruyu güzeli uygulayarak örnek olurdum
Baban sana böyle mı ogretti
Yok ben kendim öğrendim
Önce bi anne baba olalım sonra elimden ne geliyorsa yaparım onun için
Inşallah kardeşim
Kesinlikle babam gibi evladıma vakit ayırmamamızlık etmezdim onu dinlerdim
Baban ihmal etmiş sizi galiba
Anneyim her gün kitap okuma saati, satranç, tabu, uno uyuyoruz , beraber yemeklere yapıyoruz
Oyyy maşallah
Nasihat vermezdim davranışlarımla örnek olurdum. "Hâl ile herşey hallolur."
Söz uçar dogru
Kendin yapmadığın şeyi çocuğundan beklemek bir netice vermez.
Dövmezdim, başkalarının yanin da kötülemezdim. Çektiğim ne varsa onları paralize ederdim yeğen
Çekmezler de olgun olamazlarki
Yazmaya başlasam buradan kitap yazarım ben ama kısaca babam gibi olmayacağım kesin...
Inşallah olmazsin
Hayatımın ömrümü geçmişimi geleceğimi aileme adamak 🤷🏼
Karakter olarak nasıl olurdu senden baba
Eğlenceli duygusal sevecen keyifli bilemiyorum 😅🤷🏼
İlgi merhamet saygı sevgi çevresinde yetiştirirdim kitap okuturdum oyunlar oynardık özellikle tablet akıllı telefondan uzak tutardm
Inşallah dedin gibi olursun
Sınır yok sınırdan öte kuralı falan 😄😜 iyi bir ebebeyin olacağımı düşünüyorum 🤔🙂
Inşallah
Umarım 🙂 inşallah 😄🙂
Ben asla evlenemeyeceğim ve baba olamayacağım için bişey diyemiyorum 😥😥😥
Niyeymis o
Oğlumu kendim gibi futbolcu yapardım
Sen hangi takımda oynuyosun
Şanlıurfa
Inşallah büyük takımlara da girmek nasip olur sana
Ins. Urfa boş ama orada bulunmamın sebebi kendimi daha çok geliştirmek. Hiç yoktan iyidir yani
Önce bir anne baba olalım sonra düşünürüz 😀
Iyi bakalım
gözüm önünden ayırmazdım
Sahiplenme duygusu
EVET SEN
Ben şunu bunu yapardım diyemiyorum belkide ölmüş olucam o zamana
ölmezsen öyle düşün bide
Ne soylersen soyle Anne olunca cok farkli oluyor
O anki ruh halı mı belirliyo
Evet Aile durumlari Ozellikle Anne olunca calismak cok etkiliyor
Baba olmicam
Niyeki
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?