Biyolojik ebeveynler dışında manevi ebeveynler de oluyor hayatta. İnsanın kendisinden olmayan bir çocuk veya ebeveyn, aradaki güçlü bağlarla ailesi olabilir. Siz ne düşünüyorsunuz?Ayla
Anne babalık sadece kan bağıyla mı olur, yoksa can bağıyla da olur mu?
İnsanın içinde olur evlet sevgisi, insan sevgisi. Biyolojik annesi olmasına rağmen neler görüyor, işitiyoruz. Kendi günahını masuma ödeten, cinayet işleyen bir sürü çocuk anneler var. Akıl eksikliği, çaresizlik çekmesin kimse.
Evet, anne babalık bazen doğumunu bile görmediğiniz bir çocuğun size baba demesi ilede oluyor. Çünkü cinsellik çocuk yapmanın ötesinde kalıyor. Manevi bir anne/baba o yükü aldıktan sonra biyolojik anne/babadan daha çok bağlanabiliyor. Çünkü biyolojik anne/baba bu durumda kendini zorunlu hissederken manevi anne/baba bu görevi severek ve isteyerek kabul ediyor. Manevi anne/babalık benim için biyolojik anne babalıktan çok daha üstün ve çok daha bağlayıcı.
Anne baba olmak için doğurmaya gerek yok doğmasına vesile olmaya da bazen bazı insanlar bazı insanlar için kan bağına sahip olan ailesinden bile daha değerli aile oluyor..
Can bağıyla da olur, anne dediğin sadece onu doğuran değil besleyip severek bakan, baba dediğin sadece yanında olan değil onu destekleyip güç veren olmalı
Kendi öz evladı olduğu hâlde işkence eden bir sürü mahlûk var. Hani derler ya "doğurmakla anne olunmaz" diye. Aynı şey babalık için de geçerli. Kan bağıyla baba olunmuyor. Önce can bağı lâzım.