Güncellemeler
+1 yıl
Ayriyeten ben en son 2018 de maaş aliyordum 1 sene sigortalı işte çalıştım o zaman aldığım yetim maasi 550 liraydı 450 lira hangi kafayla yatmış cildiricam
Cevap
3Cevap
SGK ya dilekçe yazmalısın
Ne saçma ya gerçekten aylardır uğraşıyorum paraya ihtiyacım var biriktirdigim parayı hep kullandim soylesen teknoloji çağındayiz ama asla hiç bir şey halledilmiyor
Cimere yaz daha iyi bence
Ben de şu an mezuna kaldım alamıcsk mıyım?
boşver xd
SGK'ya başvur.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Sigortalı Ölen Kişinin Çocuklarına Maaş Bağlanma Şartı;
Şartları sağladıktan sonra vefat eden kişinin çocukları da şayet aşağıda yer alan şartta ise ölüm aylığı almaya hak sahibi olurlar. Bu hakkı elde edebilmesi için öğrenim durum ve yaşları belirleyici esastır. SGK resmi sitesinde yer alan bildiriye göre bu şartlar şöyledir.
Herhangi bir öğrenim görmemesi halinde en fazla 18 yaşına kadar
Lise ve dengi bir öğrenim alması halinde ise en fazla 20 yaşına kadar
Yüksel okul okuması durumunda ise 25 yaşına kadar
ölen babalarından ölüm aylığı alabilmektedirler.
ölen kişinin kız çocuklarından yaş gözetilmez, ancak;
Kız çocuklarına ait herhangi bir maaş almaması gerekir.
Evli olmaması gerekmektedir.
Evli dahi olsa dul ya da herhangi bir halden ayrılma durumun da olması gerekmektedir. yani boşanmış olma şartı vardır ( kız çocugu evlendiği anda maaşı kesilir. boşandıgını belge ile ikametğah adresinin bulunduğu SGK merkez Müdürlüğüne yaptığı günden sonraki başlayan ay dan başlamak kaydı ile diğer şartları taşıması halinde tekrar yetim maaşı almaya hak kazanır.
başvuruda talep esası olduğu için ALO 170 başvurusu geçersizdir ve Siz ALO 170 den bilgi almaya çalışırsanız sizi ilgili SGK merkez müdürlüğünüze yönlendirecekelrdir. çünkü çagrı merkezi sistemi ile çalışıldıgı için yazılı başvurunuzun olduğu ilgil SGK şubesinin yapmış olduğu iş ve işlemleri ALO 170 servisindekilerin görme ve bilme ihtimalleri yoktur.
bağlanacak yetim maaşının parasal değeri sorunuza ise şu şekilde yardımcı olmaya çalışayım
Ölen sigortalının çocukları yoksa eşine ölen kişinin maaşının %75 oranını
Ölen kişinin çocukları varsa da resmi nikahlı dul kadına maaşının %50 oranında maaş bağlanır.
parasal tutar üzerinden örnek vermek gerekirse;
1.000 lira alan ölen kişinin eşi çocuğu yoksa 750 TL alır
1.000 lira alan ölen kişinin çocuğu varsa 500 TL alır.
2.000 lira maaş alan sigortalı ölen kişinin çocuğu yoksa 1500 lira alır
2.000 sağlığında maaş alan sigortalının çocuğu varsa vefatı halinde eşi 1.000 lira alır.
3.000 lira alan ölen kişinin eşi çocuğu yoksa 2.250 TL alır
3.0000 TL alan ölen kişinin çocuğu varsa eşi 1.500 Lira almaktadır.
açıklayalım ;
1000 lira olarak sağlığında maaş alan kişi öldüğünde
eşi tek olsun ve çocuklar olmasın 750 lira maaş bağlanır (%75 dagıtılır kuralı)
eşi ve tek çocuğu olsun (diğer şartlar tam olduğu varsayalım) 500 anne +250 çocuk
eşi ve iki çocugu olsun (diğer şartlar tam...) 500 TL anne+125 TL biri+125 TL diğer çocuk olmak üzere toplam dağıtılan para yine 750 TL dır.
SONUÇ OLARAK : ölen kişinin yaşıyorken aldığı maaşı ve ölümünden sonra bağlanacak maaşa hak sahibi olarak kaç kişinin başvurduğunun bilinmesi gerekmektedir. kural olarak hak sahibinin aldığı maaşın ölümünden sonra %75 inin dağıtıldığının bilinmesinde olayın çözümünde faydalı olacağı göz ardı edilmemeli
Tesekkurler