Bundan 5 sene sonrasını düşünürken kaygı dolu değil, umut dolu olmak istiyorum. Arkadaşımla otururken "canım ya hayırlısı inşallah" diyerek karamsarlığa dalmak istemiyorum. "Dayın varsa bir yere gelirsin "cümlesini gerçekten duymak istemiyorum. Yolda yürürken çocuk gördüğümde annesi gelene kadar bekliyim, ya bir şey olursa, ya bir manyağa denk gelirse diye düşünmek istemiyorum. Yolda gördüğüm hemcinsimin gözündeki morluk görünmesin diye saçlarıyla kapatmasını ve bundan onun utanmasını istemiyorum. Hayvan tecavüz haberlerini okumak istemiyorum. Ben sadece umutlu gençler, özgür çocuklar, mutlu kadınlar istiyorum... Politik bir cevap olabilir biraz ama bu amaçla yazmıyorum sadece gördüğüm çarpıklıklar ve yozlaşmaları belirtmek istedim. Laik bir devlet sistemi görmek istiyorum artık. İnsanların kendi fikri olsun ve bunları hiç tereddütsüz özgür bir biçimde ifade edebilsin istiyorum Bir şeyler yazdığın zaman akli dengesi yerinde olmadığına kani olduğum birileri gelip yorum olarak "Dikkat et ay balam silivri soğuktur" demesin diyemesin. Yasaklar, sınırlandırmalar daha doğru yerlere getirilse yani bir baskılanma olmasa kendi topraklarımızda üretebilsek rahat rahat dışarıya gerek duymasak. hayatımızın bir değeri olsa güvende hissedebilsek... Daha ne sayim? Ne istersin? Sonra bana neden gitmek istiyorsun diyorlar...
Öncelikle bu güzel sorunuz için sizi kutlarım. Kendimce aşağıda sıralayacağım bir kaç nedenle sorunuzu cevaplamaya çalışacağım. Not: Aşağıdaki sebeplerde olmayan gençleri tenzih ederim... 1- Saygı Kavramı Günümüz gençlerinin bir çoğunda insana saygı, büyüğüne saygı gibi pek çok önemli değer ve kavram önemini yitirmiş durumda. Bunun sonucunda gençlerimiz kiminle nasıl konuşacağına dikkat etmemektedirler. Bununla birlikte kişilerin haklarına saygı duymayıp, yüzsüzlük yapıp hadsizce o sınırı geçmeye çalışmaları da cabası 2- Özenti Şimdiki gençler, neyin ne olduğunu araştırmadan, fayda zarar gözetmeden sırf kendi bulunduğu toplum içerisinde dışlanmamak adına kim ne yapıyorsa onu yapıyor. Arkadaşları sigara içiyorsa sigara içer, madde kullanıyorsa madde kullanır, alkol varsa alkol kullanır, sosyal medyada hoş olmayan şeyler varsa onları yapar. Bunları araştırmadan bilinçsiz yapmaları onlar için kötü olan nokta 3- Sanal Dünya Bağımlılığı Büyük bir dijital dönüşüm içinde olduğumuz şu günlerde, sanal dünyada oluşan sosyal platformların artması, gençler arasında popülarite kavramını öne çıkarmış, bu durum da onlar arasında oldukları gibi değil olmak istedikleri gibi profil oluşturma ihtiyacı oluşturmuştur. Gerçekte olmak istedikleri ama olamadıkları kişiyi, sanal dünyada canlandırıp bir süre sonra gerçekten kendisi oymuş gibi davranabiliyorlar...
Benim aklıma gelen sebepler bunlar. Hayırlı akşamlar dilerim... #şimşek
Gençler yani yeni nesil tüketen bir nesil olarak yetiştirildi. Çoğuları marka sevdası. Hayatta gerçekten neyin önemli olup olmadığını bilmez. Çünkü reklam o kadar etkileyici oldu ki, bilinç altında olsa bile aslında gerek olmayan şeyleri isterler. Sürekli markalı şeyleri satın alıp tüketerek, sürekli değişen dandik modaya uyarak, sürekli hiç bir faydaları olmayan ünlüleri örnek alarak ve sürekli pahallı ama aslında kalitesiz ürünlerle övünerek kendi hayatlarını unutur ve bu ekonomistlerden isteniliyor çünkü bu gençler ruhsuz ve karektersiz bir gri blok gibi onlara hazır sunulmuş olan eşyaları usluca ve sorgulamadan tüketiyor. Özgüvensiz ve hayatta ne istediklerini bilmeyen genç bir nesilden bahsediyorum. Ne yapmak istiyorsunuz diye sorsan öyle boş bir şekilde "takılacaklarını" söyler. Üç beş beyni yıkanılmış genç kafede oturur ama kimse biriyle konuşmaz, hepsinin elinde bir tane telefon ve ekranda instagram görürsün. Dışları markalı ama içi bomboş. Hepsini toplasan bir kendileri için bile bir b. ka yaramaz. Zaten böyle insanlardan bir şey beklemek yanlışdır.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
20 yıl önceki arabaların 100bin TL ye satılması mı desem, ekonominin berbatlığı mı, halkın cahilliği yüzünden öncelikle aileden eğitim alması gereken çocuğun ailede bir şeyleri öğrenememesi mi, bozuk eğitim sistemi yüzünden insanların gerekli olmayan derslere maruz bırakılması ama gereken konularda eğitim alınamaması mı, gençlerin parasızlık yüzünden kendini keşfetme, gerçekleştirme eylemlerinden uzak olması mı, sosyal tabakalaşma mı desem, sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla varlıklı gençlerin hayatlarını görüp depresyona girmeleri mi, üniversitelerin bu kadar niteliksizleştirilip yıllarca okuyan öğrencinin iyi ihtimalle asgari ücretle işe başlaması mı yoksa genellikle işsiz kalması mı desem, tüm bunların sonucu olarka ortaya çıkan psikolojik problemleri mi söylesem yoksa, insanları göz göre göre kandıran mevcut yönetimden mi bahsetsem, fakirin cebinden çıkan vergilerin aslanın varlığına nasıl varlık kattığından mı yoksa, geçmiş değerlerin bozulup üzerie açık ilişkilerin artmasıyla bozulan aile düzeni yüzünden kaç çocuğun, gencin psikolojisinin yerle bir olduğuna mı değinsem, para olmadığı için asosyalleşmelerinden mi yoksa, cahil çevrenin dedikodu ve eleştirilerine mi dem vursam? Yaz yaz bitmez hangi birini detaylandırayım. Bu ülke gençlerine iyi bir gelecek vaadetmiyor, bu ülkede çalışan karşılığını alabileceğini düşünmüyor. Bu ülkede birçok insan karın tokluğuna yaşıyor.
Ülke hayatımızı düzeltmeyelim diye var adeta. Ülkede eğitim sistemi diye birşey yok malesef. Okuma yazması olmayan bir çok kısım var. Tabikide sadece bununla da kalmıyor adam doktor oluyor ama eşini öldürüyor. Okumakla da iş bitmiyor. Yeni nesil full gelecek kaygısı içinde yetişiyor. Ekonomik özgürlük yok denecek kadar az. Herşey para. Allahın suyu bile para. Ülke artık ülke olmaktan çıktı. ATATÜRK ne diyor tek umudum gençler. Herşey gençlere olmalı diyor ama bizim ülke daha nereleri satsak ülkeyi nasıl bozsak bunu dusunuyo.
Asgari ücrete tamah ettirilmeye çalışılması Gençlere oku denilip üniversiteden yüksek lisans , doktora , master yapan arkadaşlarımızın tecrüben yok gerekçesiyle işe alınmamaları. İşe alınsalar dahi cüzi bir miktara çalıştırılmaları İş yerlerinde son yıllarda yemek parası adı altında verilen ticket sodexo gibi yemek kartlarının miktarlarının işveren tarafıından cüzi miktarda verilmesi ve bunun yetmemesi Yükseköğretim okuyan gençlerimize fahiş fiyatlara evlerin kiralanması Gençlerin part time işlerde ucuza çalıştırılmaları
çok fazla şey var ; misal yaşlı nüfusun sürekli ahh bu gençlik nereye gidiyor deyip de gençlik için kılını bile kıpırdatması , mesela nereye gidiyor demişsin Arabistan"a doğru yol alıyor aslında her dinden bahseden adama yallah Arabistan"a denmesini doğru bulmuyorum ama sırf kıyafetinde yırtmaç var diye tanımadığı adam tarafından dayak yiyen kuzenimi gördükçe yallah Arabistan"a cümlesinden daha ağırlarını sarf edesim geliyor da ben şu sıralar tecavüz ve kadına şiddet olaylarından dolayı yurt dışına kalıcı gitmeyi düşünüyorum
Bazen düşünüyorum nasıl büyük bir günah işledim ki bu son yirmi yıla denk gelebildim asırlardır süren şanlı Türk tarihinden diye. Kimse konuşamıyor , hukuk işlemiyor, muhalefet yok, iktidar desen aklı selim başladı sonunu getiremedi, AB hayal oldu , İstanbul’un sokakları Araptan geçilmiyor bir devemiz eksik, müftüler bilim adamlarından fazla değer görüyor, İslami reform , halk sağlığı dediler mekruhları günah ilan ettiler. Üzülüyorum yani devletin bekası önemlidir ama devletler halkların huzur ve refahı için , adalet için vardır.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Ülkede yapılan torpil ve adam kayırma olaylarının tüm türk halkına geri dönüşsüz şekilde maddi zarar vermesi ve o konuma gelebilicek başarılı kimselerin yok olması. Devamında bu kişilerin bilinçsizce verdiği kararlar sonucunda bir çok maddi kayıp ve zararın oluşmasının yanında bir çok geleceği parlak gencin-çocuğun da sonunu getirmeleri. Bu zincirler silsilesinin devam etmesi sonucu berbat bir manzaranın önümüze dizilmesi (yoksulluk, alım günün olmayışı, eğitimsizlik, geçim dertleri ve işsizlik vs. gibi...) ve gerçekler kavrandıkça umut ve gayretin son bulması...
2
1 Yorumla
Cevap sahibi
+1 yıl
Vergilerin her geçen gün artmasının nedeni de bu. paranın boşa harcanması ve boşa harcanan paranın düşürdüğü parasal değeri dengelemek amaçlı vergi arttırımı. Bilinçsiz ve o konuma gelmemesi gereken kimselerin gelmesi sonucu oluşan maddi zararın karşılanması için vergi arttırımı yolu seçilmesi çünkü bu vergiyi karşılıcak ne bir şirket yatırımı yapılmış işe yarar ne de yerli üretim kapasitesi yatırımı (özellikle amazon, microsoft, apple, netfilix, yandex, google, uber, lıft, adias, nike, vs. gibi müthiş vergi ve hizmet yoluyla para ve kaynak getirimi olan şirketlerin yoksunluğu.)
Parasızlık, gelecek kaygısı, aile baskısı, aidiyet hissi ve en son olarak da toplumdaki gruplaşma.. Kim ne derse desin çok fazla gruplaşma var ülkede ve illa ki bir gruba ait olmalı muyuz sorusu geliyo aklıma ( işte muhafazakar mı olmak ya da özgürlükçü mü olmak sosyalist mi olmak gibi)
+Aile içi şiddet +Fırsat eşitsizliği +Berbat eğitim sistemi +Liyaktsiz düzen +Erkekleirn seks peşinde koşması, kızların da kısa yoldan nasıl mutlu olurum diye zengin erkek, beyaz atlı prens hayali büyük vakit kaybıdır. Zaman değerli okuyun kendinizi geliştirin öğrenin ama ben şu oldum ben biliyorum demek için değil inan olmak için hayatı kazanabilmek için.
+Dizi film izlemeyi de mi eklesem diyorum gereğinden fazla izlemek vakit kaybından başka bir şey değil herkes akşama kadar manipülasyonlarla dolu, toplum mühendisliği yapan Netflix dizileri izliyor. Tabi sadece Netflix mi yapıyor bunu bir çok dizi film de insanları yönlendirme çabası var.
Yaşım 18 iPhone 6 s plus telefonum var tek sermayem o inşaatlarda çalışarak aldım babam belediyede müdür aylık 5 bin maaş alıyor borsa oynuyor araba alıp satıyor yani durumu gayet iyi ama motor almıyor bu konuyu amcama dediğimde ben alırım dedi sen bana çalışıp ödersin dedi bugün ehliyete yazıldım ben babana dedim izin verdi dedi amcam ama sadece ehliyete izin verdi motor asla alamazsın bende tek kuruş çalışmaz ve alamazsın dedi yaşın 19 olunca hadi ordan git nasıl alıyorsan al dedi resti çekti bana böyle bir cimrilik ve haksızlık yapıyor 3 senedir dedemin köyden getirdiği cup motora biniyorum daha hiç kazam yok sırf cimrilikten almıyor bütün arkadaşlarımda cg motor var ben inşaatlarda çalışarak kendim alıcam sen al ben sana öderim diyorum oda yok gerçekten bıktım bu lanet hayattan bana akıl verin
Eğitimi mahveden İşsizliği arttıran Ebeveynlerin ailelerini gecindirebilmesini zira sokan Gençlerin geleceğe umutla bakmasını engelleyen Recep Tayyip Erdoğan ve ekibi bu sorunun 1 numaralı açık ara cevabıdır.
Öncelikle belirsizlik ve geleceğin öngörülemez olması. Bir anda tüm sınav sistemi ve eğitim sistemi değişebilir. Ek olarak deneyimden çok kimi tanıdığınız ya da kimin akrabası olduğunuz daha önemli ise bu büyük bir şevk kırıcı olur.
Gelişmiş kabul edilen ülkelerde uzun vadeli planlar yaparsınız ve bu büyük oranda değişmez çünkü oturmuş bir düzen vardır ve hayat ( özel hayatınız dışında ) öngörülebilirdir ve bu bir güven duygusu oluşturur. Çünkü kaderiniz genelde sizin çabanıza bağlıdır.
Bence ülke komple salak ve bunun bir nedeni var bizim masamıza gelmeyen Türkiye'de satışa yasak meyve ve sebzeler var Avrupa ve Rusya yoğun ilaçlı meyve sebze almadığı için iyi olanları onları satıyoruz kötü olanları kendiniz yiyoruz ama ama ama çoğu zaman bizim iyi meyve ve sebzeler yoğun ilaçlı zararlı böcekli diye Türkiye'ye geri gönderiliyor anla artık halkın ne yediğini (: Çernobil faciasında kimyasal serpilmiş fındıkları dünya almayınca bize bedava dağıtıldı (: çeşmeden akan suyu biliyoruz sağlık sisteminde herkese dayatılan antibiyotiklerin zararını biliyoruz kutu kutu yazıyor doktorlar bunun sonucunda ülke insanı salaklaşıyor sağlığını kaybediyor ve bazı şeyleri düşünemediği için kandırıldığının soyulduğunun farkına varmıyor bu yüzden aç kalıyor e ekonomik olarak biten bir toplumda ahlak yozlaşır suç oranı artar hesabı gençlerimiz eriyor (: bende dahil
4 yıl üniversite oku o kadar zamanın boşa gitsin elde var sıfır bir birikim olmuyor bisey olmuyor geliyorsun 25 yaşına ee ne oldu hicbisey ama evlilik yaşın geldi hadi evlen bakalım evlenebiliyor musun herşey ateş pahası... Evlensen bile bir ömür borç öde hemde yüklü bir miktarda... Hiç düğün yapma falan demeyin düğün yapsan da yapmasanda o masraf oluyor mecburrr... Ailede okudun diye yardım etmiyor adamlar napsin bir ömür seni okutmuş masraf etmiş ellerinde para mı var da yardım etsin
Refah düzeyimiz düşük ülke olarak. Onun için ne güzel bir işe girebiliyoruz ne de evlenip çocuk çocuk sahibi olabiliyoruz. Bu da bizi ciddi anlamda yıpratıyor.
Parasızlık. Parasızlık özgürlüğü etkiliyor diktatör ailelere sırf evlerinde yaşıyoruz diye boyun eğiyoruz. Kendi hayatımızı elde edemiyoruz tam elde ettik derken bir de eş ve çocuk çıkıyor ilgilenmemiz gereken
Orta ayar bir arabaya 150 bin tl dersek. 2324 tl x 65 ay = 151060 tl İşe giderken metrobüste covid olmamak için 65 ay sinemaya bile gitmeden full akbili babasına aldırıp, öğlen yemeğinede evden sandwich yaparsa araba alınca mutlu olabilir bence. Ama parayı kazanıncada düğün yap altınla alırsın diye görücü üsulüde evlenebilir yine mutlu olamaz türk genci.
Genclerin mi hayatı kötü? Baba parasi yiyerek sabah aksam kafelerde veya baska eglence mekanlarindalar. Eskiden gencler tarlalarda fabrikalarda calismaktan nefes alamiyordu
Üniversite mezunu olanların çoğu boşta. Bu berbat ötesi bir durum. Bir de o kadar çalışıp didinip atanamazsan çalışsaydo olurdu diyen ama kendisi üniversite bile okumamış bazı büyükler yok mu ağzına kürekle vurmak istiyorum.
Eğitim sistemiyle başlarım, maddi sıkıntılar ile bitiririm. Kampüs çevresindeki ev sahipleri ve esnafların öğrencilere özel güzel fiyatlar çekmesi de olayın cabası. Biz öğrenci severiz diyen herkesten şüphe etmelisin bu ülkede.
Sadece bizim sorunumuz olmayan şey kesinlikle eğitim ülkenin iş verenin %60'ını üniversite okumamış insanlardan oluyor geriye kalan %40 ını oluşturan zaten atanamayan vs vs diye devam ediyor.
Hem ailelerin ebeveyn rolünden hiç çıkamaması hem de baba rolünde devlet anlayışı: sonuç ergenlikten çıkamayan, yetişkin olması gereken yaşta hayatını kuramayan gençler!
İşsizlik veya başka bir bakış açısıyla hadi diyelim kolay iş buldu. Bu kez de hak ettiği parayı alamadığı halde eşek gibi çalıştırılmak, mobing vs şeylerle moralinin bozulması.
Kendi fikirlerine sahip olamamak Sağdan soldan duyduğu şeylerle yetinmek Ne olduğunu bilmeden
2
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Tembellik, az calisip, hatta hic calismayip, lüks hayat yasam istegi. Alman 18 yasina gelen cocugunu evden kovuyor, kücük yasta disiplin, sorumluluk veriyor, bizde 18 yasinda ana kuzusunun kahvaltisi yatagina geliyor.
Gelecek kaygısı , parasızlık , kaynaklara erişimin zorluğu , akrabalarr, siyasi ve politik gündemin arasında önünü görmeye çalışmak , hakların korunması
Benim gördüğüm en büyük sıkıntı özenti olmaları daha doğrusu olmamız. Çoğu sorunumuz, mutsuzluğumuz, kıskançlığımız ve herşeyden bir hava atma malzemesi çıkarmaya çalışmamızın nedeni bu bence.
parasızlık diyorsun da herkes te para olsa paranın değeri olmaz 🙂illa ki o dengenin yakalanması lazım para çarkının dönmesi için su an ki sistemde böyle birşey mümkün değil
Aşırısı sosyal ağ kullanımı, tik tok vb Alkol sigara alışkanlıkları Her şeyin kolayını seçmeleri
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Türkiye'yi bilmem ama akrabalar dünyanın her yerinde insanın ömrünü yer😒 Ne demişler "Akrabalar başarıya giden yoldaki trafik lambalarıdır; ne kendileri yerlerinden kıpırdar ne de senin ilerlemene izin verir" 😌