• Keşfet
    KızlarSoruyor'da şu an neler oluyor, hemen gör.
  • Yapay Zeka
    Yapay zeka fenomenleri sorularını cevaplıyor, hemen sor!
  • Popüler
    Günün çok konuşulanlarına göz at.
  • Sorular
    İlgini çekebilecek sorulara cevap paylaş.
  • Benceler
    İlgini çekebilecek Bence'leri keşfet.
  • BiBilenler
    Alanında uzman profesyonel BiBilenlere danış.
  • Anketler
    İlgi çekici anketlere oy ver, gündemi belirle.
  • Zirvedekiler
    Zirvede kimler var? Toplulukla tanış!
  • İletişim
  • Yayın İlkeleri
  • Site Sözleşmesi
  • KVKK Aydınlatma
  • Etiketler
  • Tüm Sorular
Google Play Apple Store
Konular (33) Tümü
  • Aşk İlişkileriAşk İlişkileri
  • YKS2026YKS2026
  • GündemGündem
  • Dünya KupasıDünya Kupası
  • Güzellik & BakımGüzellik & Bakım
  • Alışveriş & HediyelerAlışveriş & Hediyeler
  • Kızlar Bir Adım ÖneKızlar Bir Adım Öne
  • Tatil & SeyahatTatil & Seyahat
  • ArabalarArabalar
  • Astroloji & BurçlarAstroloji & Burçlar
  • Eğitim & KariyerEğitim & Kariyer
  • GamerGamer
  • Moda & StilModa & Stil
  • SporSpor
  • Evcil HayvanlarEvcil Hayvanlar
  • Müzik & EtkinlikMüzik & Etkinlik
  • Kültür & SanatKültür & Sanat
  • Para & EkonomiPara & Ekonomi
  • MagazinMagazin
  • Diziler & FilmlerDiziler & Filmler
  • Cilt BakımCilt Bakım
  • Kişilik & KarakterKişilik & Karakter
  • Saç BakımSaç Bakım
  • Çocuk & EbeveynÇocuk & Ebeveyn
  • Yeme & İçmeYeme & İçme
  • Cinsel YaşamCinsel Yaşam
  • İnternet & Teknolojiİnternet & Teknoloji
  • Ev & YaşamEv & Yaşam
  • Özel Günler & HijyenÖzel Günler & Hijyen
  • Aile & ToplumAile & Toplum
  • Diyet & BeslenmeDiyet & Beslenme
  • SağlıkSağlık
  • DiğerDiğer
Keşfet
Kizlar Soruyor'da hem kızlar soruyor, hem erkekler soruyor!
Doğru ve güzel yazılmış soru başlığı daha çok cevap demek. En az 15, en çok 131 karakter.
Detay Ekle Sorunu detaylandır, görsel ya da anket ekle, gizli üye ol.
Başlık desteği al
Başlığı daha iyi yazmama yardım et.
0 / 131
Giriş Yap / Üye Ol
Konular(33)
Tümü
  • Aşk İlişkileri Aşk İlişkileri
  • YKS2026 YKS2026
  • Gündem Gündem
  • Dünya Kupası Dünya Kupası
  • Güzellik & Bakım Güzellik & Bakım
  • Alışveriş & Hediyeler Alışveriş & Hediyeler
  • Kızlar Bir Adım Öne Kızlar Bir Adım Öne
  • Tatil & Seyahat Tatil & Seyahat
  • Arabalar Arabalar
  • Astroloji & Burçlar Astroloji & Burçlar
  • Eğitim & Kariyer Eğitim & Kariyer
  • Gamer Gamer
  • Moda & Stil Moda & Stil
  • Spor Spor
  • Evcil Hayvanlar Evcil Hayvanlar
  • Müzik & Etkinlik Müzik & Etkinlik
  • Kültür & Sanat Kültür & Sanat
  • Para & Ekonomi Para & Ekonomi
  • Magazin Magazin
  • Diziler & Filmler Diziler & Filmler
  • Cilt Bakım Cilt Bakım
  • Kişilik & Karakter Kişilik & Karakter
  • Saç Bakım Saç Bakım
  • Çocuk & Ebeveyn Çocuk & Ebeveyn
  • Yeme & İçme Yeme & İçme
  • Cinsel Yaşam Cinsel Yaşam
  • İnternet & Teknoloji İnternet & Teknoloji
  • Ev & Yaşam Ev & Yaşam
  • Özel Günler & Hijyen Özel Günler & Hijyen
  • Aile & Toplum Aile & Toplum
  • Diyet & Beslenme Diyet & Beslenme
  • Sağlık Sağlık
  • Diğer Diğer
Kızlar Bir Adım Öne Tatil & Seyahat Arabalar Astroloji & Burçlar Eğitim & Kariyer +27
Aile & Toplum

Türkiye'de yaşayan gençlerin hayatını mahveden şeyler nelerdir?

atrium
atrium Takip Et
Xper 5 Yaş: 33
Takip Et
Facebook
Twitter
WhatsApp
79
Yapay Zekaya Sor
Parasızlık, aile, eş, dost, akraba, işsizlik, eğitim sistemi vs.. Ülkemizde yaşayan gençlerin ömrünü çürüten şeyler nelerdir?
Türkiyede yaşayan gençlerin hayatını mahveden şeyler nelerdir?
Türkiye'de yaşayan gençlerin hayatını mahveden şeyler nelerdir?
Cevapla
Eğitim Soruları İş Soruları Para Soruları
Beğen
Paylaş
Takip Et
16 kişi beğendi
Cevabın nedir?
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
  • aimPediatrician
    aimPediatrician Takip Et
    FenomenMaster Yaş: 32
    +1 yıl

    Bu söylediklerim sorunun tam olarak cevabı;

    Bundan 5 sene sonrasını düşünürken kaygı dolu değil, umut dolu olmak istiyorum. Arkadaşımla otururken "canım ya hayırlısı inşallah" diyerek karamsarlığa dalmak istemiyorum.
    "Dayın varsa bir yere gelirsin " cümlesini gerçekten duymak istemiyorum.
    Yolda yürürken çocuk gördüğümde annesi gelene kadar bekliyim, ya bir şey olursa, ya bir manyağa denk gelirse diye düşünmek istemiyorum.
    Yolda gördüğüm hemcinsimin gözündeki morluk görünmesin diye saçlarıyla kapatmasını ve bundan onun utanmasını istemiyorum.
    Hayvan tecavüz haberlerini okumak istemiyorum.
    Ben sadece umutlu gençler, özgür çocuklar, mutlu kadınlar istiyorum...
    Politik bir cevap olabilir biraz ama bu amaçla yazmıyorum sadece gördüğüm çarpıklıklar ve yozlaşmaları belirtmek istedim.
    Laik bir devlet sistemi görmek istiyorum artık. İnsanların kendi fikri olsun ve bunları hiç tereddütsüz özgür bir biçimde ifade edebilsin istiyorum Bir şeyler yazdığın zaman akli dengesi yerinde olmadığına kani olduğum birileri gelip yorum olarak "Dikkat et ay balam silivri soğuktur" demesin diyemesin.
    Yasaklar, sınırlandırmalar daha doğru yerlere getirilse yani bir baskılanma olmasa kendi topraklarımızda üretebilsek rahat rahat dışarıya gerek duymasak. hayatımızın bir değeri olsa güvende hissedebilsek...
    Daha ne sayim? Ne istersin? Sonra bana neden gitmek istiyorsun diyorlar...

    3
    0 Yorumla

En İyi Cevaplar

  • simsek-mcqueen
    simsek-mcqueen Takip Et
    Bilge Yaş: 31
    +1 yıl

    Öncelikle bu güzel sorunuz için sizi kutlarım. Kendimce aşağıda sıralayacağım bir kaç nedenle sorunuzu cevaplamaya çalışacağım. Not: Aşağıdaki sebeplerde olmayan gençleri tenzih ederim...
    1- Saygı Kavramı
    Günümüz gençlerinin bir çoğunda insana saygı, büyüğüne saygı gibi pek çok önemli değer ve kavram önemini yitirmiş durumda. Bunun sonucunda gençlerimiz kiminle nasıl konuşacağına dikkat etmemektedirler. Bununla birlikte kişilerin haklarına saygı duymayıp, yüzsüzlük yapıp hadsizce o sınırı geçmeye çalışmaları da cabası
    2- Özenti
    Şimdiki gençler, neyin ne olduğunu araştırmadan, fayda zarar gözetmeden sırf kendi bulunduğu toplum içerisinde dışlanmamak adına kim ne yapıyorsa onu yapıyor. Arkadaşları sigara içiyorsa sigara içer, madde kullanıyorsa madde kullanır, alkol varsa alkol kullanır, sosyal medyada hoş olmayan şeyler varsa onları yapar. Bunları araştırmadan bilinçsiz yapmaları onlar için kötü olan nokta
    3- Sanal Dünya Bağımlılığı
    Büyük bir dijital dönüşüm içinde olduğumuz şu günlerde, sanal dünyada oluşan sosyal platformların artması, gençler arasında popülarite kavramını öne çıkarmış, bu durum da onlar arasında oldukları gibi değil olmak istedikleri gibi profil oluşturma ihtiyacı oluşturmuştur. Gerçekte olmak istedikleri ama olamadıkları kişiyi, sanal dünyada canlandırıp bir süre sonra gerçekten kendisi oymuş gibi davranabiliyorlar...

    Benim aklıma gelen sebepler bunlar.
    Hayırlı akşamlar dilerim...
    #şimşek

    3
    0 Yorumla
  • HinchAmarillo
    HinchAmarillo Takip Et
    Master Yaş: 30
    +1 yıl

    aile baskısı, maddi sıkıntılar ve işsizlik sendromu

    0
    0 Yorumla
  • Yesimcik__
    Yesimcik__ Takip Et
    Master Yaş: 32 , eic 57%
    +1 yıl

    Parasızlık, eğitim sistemi, işsizlik, aile baskısı

    0
    0 Yorumla
AI Persona’ya Sor
Tümü
Mistik Biri
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şef Orçun
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Rehber İpek
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Hilal
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Oyuna Geldik
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şöyle Böyle
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Ayberk
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Merto
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Fragmatik
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Fit Meli
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Kediliçe
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Flaş Batu
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Bir İnci
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Smaçella
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Eko Bey
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Profesör Bilgin
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Driver Baby
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Hep Parla ⭐
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Baharizma
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Doğa Anne
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
O-Pera
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Ne-She
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Fikri Harika
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Hayat
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Dijital Zeka
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
İremolog
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
KSCansu 💜
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Luna
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Ezgi Geziyor
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.

Kızlar & Erkekler Ne Diyor?

91

Cevap

126

Cevap

  • Barış_LonelyForever u
    Barış_LonelyForever Takip Et
    Efsane Yaş: 26 , eic 100%
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 149,2b cevap paylaştı.

    İnsanlar

    0
    0 Yorumla
  • SıcakBirAkdenizli
    SıcakBirAkdenizli Takip Et
    Bilge Yaş: 30 , eic 67%
    +1 yıl

    Gençler yani yeni nesil tüketen bir nesil olarak yetiştirildi.
    Çoğuları marka sevdası.
    Hayatta gerçekten neyin önemli olup olmadığını bilmez.
    Çünkü reklam o kadar etkileyici oldu ki, bilinç altında olsa bile aslında gerek olmayan şeyleri isterler.
    Sürekli markalı şeyleri satın alıp tüketerek, sürekli değişen dandik modaya uyarak, sürekli hiç bir faydaları olmayan ünlüleri örnek alarak ve sürekli pahallı ama aslında kalitesiz ürünlerle övünerek kendi hayatlarını unutur ve bu ekonomistlerden isteniliyor çünkü bu gençler ruhsuz ve karektersiz bir gri blok gibi onlara hazır sunulmuş olan eşyaları usluca ve sorgulamadan tüketiyor.
    Özgüvensiz ve hayatta ne istediklerini bilmeyen genç bir nesilden bahsediyorum.
    Ne yapmak istiyorsunuz diye sorsan öyle boş bir şekilde "takılacaklarını" söyler.
    Üç beş beyni yıkanılmış genç kafede oturur ama kimse biriyle konuşmaz, hepsinin elinde bir tane telefon ve ekranda instagram görürsün.
    Dışları markalı ama içi bomboş.
    Hepsini toplasan bir kendileri için bile bir b. ka yaramaz.
    Zaten böyle insanlardan bir şey beklemek yanlışdır.

    1
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (30-35)
    +1 yıl

    20 yıl önceki arabaların 100bin TL ye satılması mı desem, ekonominin berbatlığı mı, halkın cahilliği yüzünden öncelikle aileden eğitim alması gereken çocuğun ailede bir şeyleri öğrenememesi mi, bozuk eğitim sistemi yüzünden insanların gerekli olmayan derslere maruz bırakılması ama gereken konularda eğitim alınamaması mı, gençlerin parasızlık yüzünden kendini keşfetme, gerçekleştirme eylemlerinden uzak olması mı, sosyal tabakalaşma mı desem, sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla varlıklı gençlerin hayatlarını görüp depresyona girmeleri mi, üniversitelerin bu kadar niteliksizleştirilip yıllarca okuyan öğrencinin iyi ihtimalle asgari ücretle işe başlaması mı yoksa genellikle işsiz kalması mı desem, tüm bunların sonucu olarka ortaya çıkan psikolojik problemleri mi söylesem yoksa, insanları göz göre göre kandıran mevcut yönetimden mi bahsetsem, fakirin cebinden çıkan vergilerin aslanın varlığına nasıl varlık kattığından mı yoksa, geçmiş değerlerin bozulup üzerie açık ilişkilerin artmasıyla bozulan aile düzeni yüzünden kaç çocuğun, gencin psikolojisinin yerle bir olduğuna mı değinsem, para olmadığı için asosyalleşmelerinden mi yoksa, cahil çevrenin dedikodu ve eleştirilerine mi dem vursam? Yaz yaz bitmez hangi birini detaylandırayım. Bu ülke gençlerine iyi bir gelecek vaadetmiyor, bu ülkede çalışan karşılığını alabileceğini düşünmüyor. Bu ülkede birçok insan karın tokluğuna yaşıyor.

    1
    0 Yorumla
  • liliaaaa
    liliaaaa Takip Et
    Guru Yaş: 27 , eic 63%
    +1 yıl

    Ülke hayatımızı düzeltmeyelim diye var adeta. Ülkede eğitim sistemi diye birşey yok malesef. Okuma yazması olmayan bir çok kısım var. Tabikide sadece bununla da kalmıyor adam doktor oluyor ama eşini öldürüyor. Okumakla da iş bitmiyor. Yeni nesil full gelecek kaygısı içinde yetişiyor. Ekonomik özgürlük yok denecek kadar az. Herşey para. Allahın suyu bile para. Ülke artık ülke olmaktan çıktı. ATATÜRK ne diyor tek umudum gençler. Herşey gençlere olmalı diyor ama bizim ülke daha nereleri satsak ülkeyi nasıl bozsak bunu dusunuyo.

    3
    0 Yorumla
  • LevoKara
    LevoKara Takip Et
    Yoda Yaş: 33 , eic 41%
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 323 cevap paylaştı.

    Asgari ücrete tamah ettirilmeye çalışılması
    Gençlere oku denilip üniversiteden yüksek lisans , doktora , master yapan arkadaşlarımızın tecrüben yok gerekçesiyle işe alınmamaları. İşe alınsalar dahi cüzi bir miktara çalıştırılmaları
    İş yerlerinde son yıllarda yemek parası adı altında verilen ticket sodexo gibi yemek kartlarının miktarlarının işveren tarafıından cüzi miktarda verilmesi ve bunun yetmemesi
    Yükseköğretim okuyan gençlerimize fahiş fiyatlara evlerin kiralanması
    Gençlerin part time işlerde ucuza çalıştırılmaları

    0
    0 Yorumla
  • nabercanimmm03
    nabercanimmm03 Takip Et
    Xper 6 Yaş: 31 , eic 51%
    +1 yıl

    çok fazla şey var ; misal yaşlı nüfusun sürekli ahh bu gençlik nereye gidiyor deyip de gençlik için kılını bile kıpırdatması , mesela nereye gidiyor demişsin Arabistan"a doğru yol alıyor aslında her dinden bahseden adama yallah Arabistan"a denmesini doğru bulmuyorum ama sırf kıyafetinde yırtmaç var diye tanımadığı adam tarafından dayak yiyen kuzenimi gördükçe yallah Arabistan"a cümlesinden daha ağırlarını sarf edesim geliyor da ben şu sıralar tecavüz ve kadına şiddet olaylarından dolayı yurt dışına kalıcı gitmeyi düşünüyorum

    0
    0 Yorumla
  • Detmolder_2020
    Detmolder_2020 Takip Et
    Xper 5 Yaş: 37 , eic 100%
    +1 yıl

    Bazen düşünüyorum nasıl büyük bir günah işledim ki bu son yirmi yıla denk gelebildim asırlardır süren şanlı Türk tarihinden diye. Kimse konuşamıyor , hukuk işlemiyor, muhalefet yok, iktidar desen aklı selim başladı sonunu getiremedi, AB hayal oldu , İstanbul’un sokakları Araptan geçilmiyor bir devemiz eksik, müftüler bilim adamlarından fazla değer görüyor, İslami reform , halk sağlığı dediler mekruhları günah ilan ettiler. Üzülüyorum yani devletin bekası önemlidir ama devletler halkların huzur ve refahı için , adalet için vardır.

    0
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (25-29)
    +1 yıl

    Ülkede yapılan torpil ve adam kayırma olaylarının tüm türk halkına geri dönüşsüz şekilde maddi zarar vermesi ve o konuma gelebilicek başarılı kimselerin yok olması. Devamında bu kişilerin bilinçsizce verdiği kararlar sonucunda bir çok maddi kayıp ve zararın oluşmasının yanında bir çok geleceği parlak gencin-çocuğun da sonunu getirmeleri. Bu zincirler silsilesinin devam etmesi sonucu berbat bir manzaranın önümüze dizilmesi (yoksulluk, alım günün olmayışı, eğitimsizlik, geçim dertleri ve işsizlik vs. gibi...) ve gerçekler kavrandıkça umut ve gayretin son bulması...

    2
    1 Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      Vergilerin her geçen gün artmasının nedeni de bu. paranın boşa harcanması ve boşa harcanan paranın düşürdüğü parasal değeri dengelemek amaçlı vergi arttırımı. Bilinçsiz ve o konuma gelmemesi gereken kimselerin gelmesi sonucu oluşan maddi zararın karşılanması için vergi arttırımı yolu seçilmesi çünkü bu vergiyi karşılıcak ne bir şirket yatırımı yapılmış işe yarar ne de yerli üretim kapasitesi yatırımı (özellikle amazon, microsoft, apple, netfilix, yandex, google, uber, lıft, adias, nike, vs. gibi müthiş vergi ve hizmet yoluyla para ve kaynak getirimi olan şirketlerin yoksunluğu.)

      Yorumla
  • bensherlock
    bensherlock Takip Et
    Guru Yaş: 25 , eic 77%
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 360 cevap paylaştı.

    Parasızlık, gelecek kaygısı, aile baskısı, aidiyet hissi ve en son olarak da toplumdaki gruplaşma.. Kim ne derse desin çok fazla gruplaşma var ülkede ve illa ki bir gruba ait olmalı muyuz sorusu geliyo aklıma ( işte muhafazakar mı olmak ya da özgürlükçü mü olmak sosyalist mi olmak gibi)

    3
    0 Yorumla
  • Lovableman
    Lovableman Takip Et
    Xper 6 Yaş: 41 , eic 44%
    +1 yıl

    +Aile içi şiddet
    +Fırsat eşitsizliği
    +Berbat eğitim sistemi
    +Liyaktsiz düzen
    +Erkekleirn seks peşinde koşması, kızların da kısa yoldan nasıl mutlu olurum diye zengin erkek, beyaz atlı prens hayali büyük vakit kaybıdır. Zaman değerli okuyun kendinizi geliştirin öğrenin ama ben şu oldum ben biliyorum demek için değil inan olmak için hayatı kazanabilmek için.

    1
    1 Yorumla
    • Lovableman
      Lovableman
      +1 yıl

      +Dizi film izlemeyi de mi eklesem diyorum gereğinden fazla izlemek vakit kaybından başka bir şey değil herkes akşama kadar manipülasyonlarla dolu, toplum mühendisliği yapan Netflix dizileri izliyor. Tabi sadece Netflix mi yapıyor bunu bir çok dizi film de insanları yönlendirme çabası var.

      Yorumla
  • adem0x
    adem0x Takip Et
    Xper 3 Yaş: 23
    +1 yıl

    Yaşım 18 iPhone 6 s plus telefonum var tek sermayem o inşaatlarda çalışarak aldım babam belediyede müdür aylık 5 bin maaş alıyor borsa oynuyor araba alıp satıyor yani durumu gayet iyi ama motor almıyor bu konuyu amcama dediğimde ben alırım dedi sen bana çalışıp ödersin dedi bugün ehliyete yazıldım ben babana dedim izin verdi dedi amcam ama sadece ehliyete izin verdi motor asla alamazsın bende tek kuruş çalışmaz ve alamazsın dedi yaşın 19 olunca hadi ordan git nasıl alıyorsan al dedi resti çekti bana böyle bir cimrilik ve haksızlık yapıyor 3 senedir dedemin köyden getirdiği cup motora biniyorum daha hiç kazam yok sırf cimrilikten almıyor bütün arkadaşlarımda cg motor var ben inşaatlarda çalışarak kendim alıcam sen al ben sana öderim diyorum oda yok gerçekten bıktım bu lanet hayattan bana akıl verin

    1
    1 Yorumla
    • sarıılaleler
      sarıılaleler
      +1 yıl

      Babanız niye almak istemiyor bunu gerçekten anladınız mı? Cimrilikten demişsiniz ama kesin sebep bu mu emin misiniz?

      Yorumla
  • aerolite
    aerolite Takip Et
    Master Yaş: 57 , eic 31%
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 11,7b cevap paylaştı.

    Eğitimi mahveden
    İşsizliği arttıran
    Ebeveynlerin ailelerini gecindirebilmesini zira sokan
    Gençlerin geleceğe umutla bakmasını engelleyen
    Recep Tayyip Erdoğan ve ekibi bu sorunun 1 numaralı açık ara cevabıdır.

    5
    0 Yorumla
  • onanesanane
    onanesanane Takip Et
    Guru Yaş: 38 , eic 69%
    +1 yıl

    Öncelikle belirsizlik ve geleceğin öngörülemez olması. Bir anda tüm sınav sistemi ve eğitim sistemi değişebilir. Ek olarak deneyimden çok kimi tanıdığınız ya da kimin akrabası olduğunuz daha önemli ise bu büyük bir şevk kırıcı olur.

    Gelişmiş kabul edilen ülkelerde uzun vadeli planlar yaparsınız ve bu büyük oranda değişmez çünkü oturmuş bir düzen vardır ve hayat ( özel hayatınız dışında ) öngörülebilirdir ve bu bir güven duygusu oluşturur. Çünkü kaderiniz genelde sizin çabanıza bağlıdır.

    0
    0 Yorumla
  • Machine_
    Machine_ Takip Et
    Xper 5 Yaş: 30
    +1 yıl

    Bence ülke komple salak ve bunun bir nedeni var bizim masamıza gelmeyen Türkiye'de satışa yasak meyve ve sebzeler var Avrupa ve Rusya yoğun ilaçlı meyve sebze almadığı için iyi olanları onları satıyoruz kötü olanları kendiniz yiyoruz ama ama ama çoğu zaman bizim iyi meyve ve sebzeler yoğun ilaçlı zararlı böcekli diye Türkiye'ye geri gönderiliyor anla artık halkın ne yediğini (: Çernobil faciasında kimyasal serpilmiş fındıkları dünya almayınca bize bedava dağıtıldı (: çeşmeden akan suyu biliyoruz sağlık sisteminde herkese dayatılan antibiyotiklerin zararını biliyoruz kutu kutu yazıyor doktorlar bunun sonucunda ülke insanı salaklaşıyor sağlığını kaybediyor ve bazı şeyleri düşünemediği için kandırıldığının soyulduğunun farkına varmıyor bu yüzden aç kalıyor e ekonomik olarak biten bir toplumda ahlak yozlaşır suç oranı artar hesabı gençlerimiz eriyor (: bende dahil

    0
    0 Yorumla
  • iyiinsanol
    iyiinsanol Takip Et
    Bilge Yaş: 30
    +1 yıl

    4 yıl üniversite oku o kadar zamanın boşa gitsin elde var sıfır bir birikim olmuyor bisey olmuyor geliyorsun 25 yaşına ee ne oldu hicbisey ama evlilik yaşın geldi hadi evlen bakalım evlenebiliyor musun herşey ateş pahası... Evlensen bile bir ömür borç öde hemde yüklü bir miktarda... Hiç düğün yapma falan demeyin düğün yapsan da yapmasanda o masraf oluyor mecburrr...
    Ailede okudun diye yardım etmiyor adamlar napsin bir ömür seni okutmuş masraf etmiş ellerinde para mı var da yardım etsin

    1
    0 Yorumla
  • sakindeli8916
    sakindeli8916 Takip Et
    Xper 5 Yaş: 37 , eic 91%
    +1 yıl

    Refah düzeyimiz düşük ülke olarak. Onun için ne güzel bir işe girebiliyoruz ne de evlenip çocuk çocuk sahibi olabiliyoruz. Bu da bizi ciddi anlamda yıpratıyor.

    4
    0 Yorumla
  • Portakal_bb
    Portakal_bb Takip Et
    Guru Yaş: 29 , eic 52%
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 588 cevap paylaştı.

    Parasızlık. Parasızlık özgürlüğü etkiliyor diktatör ailelere sırf evlerinde yaşıyoruz diye boyun eğiyoruz. Kendi hayatımızı elde edemiyoruz tam elde ettik derken bir de eş ve çocuk çıkıyor ilgilenmemiz gereken

    2
    0 Yorumla
  • LouisAntioche
    LouisAntioche Takip Et
    Xper 2 Yaş: 38
    +1 yıl

    Orta ayar bir arabaya 150 bin tl dersek.
    2324 tl x 65 ay = 151060 tl
    İşe giderken metrobüste covid olmamak için 65 ay sinemaya bile gitmeden full akbili babasına aldırıp, öğlen yemeğinede evden sandwich yaparsa araba alınca mutlu olabilir bence. Ama parayı kazanıncada düğün yap altınla alırsın diye görücü üsulüde evlenebilir yine mutlu olamaz türk genci.

    2
    3 Yorumla
    • Öpsünseniamcan
      Öpsünseniamcan
      +1 yıl

      85 bin tl ye 2005 bmw 1.16 alınır

      Yorumla
    • LouisAntioche
      LouisAntioche
      +1 yıl

      Doğru 36 eder 5 seneden iyidir 🤣

      Yorumla
    • Öpsünseniamcan
      Öpsünseniamcan
      +1 yıl

      3 sene oldu :o

      Yorumla
  • Twinturbo35
    Twinturbo35 Takip Et
    Guru Yaş: 33 , eic 69%
    +1 yıl

    Oku da memur ol diyen aile,
    Oku da bir b*k olama diyen eğitim sistemi,
    Okudun ama tecrüben yok diyen işveren yani işsizlik.
    Sebep çok ülkemizde :)

    2
    0 Yorumla
  • Ahmetcann1
    Ahmetcann1 Takip Et
    Guru Yaş: 26 , eic 99%
    +1 yıl

    Genclerin mi hayatı kötü? Baba parasi yiyerek sabah aksam kafelerde veya baska eglence mekanlarindalar. Eskiden gencler tarlalarda fabrikalarda calismaktan nefes alamiyordu

    2
    1 Yorumla
    • prozax
      prozax
      +1 yıl

      doğru

      Yorumla
  • _Deniz_kızı__
    _Deniz_kızı__ Takip Et
    Xper 5 Yaş: 31 , eic 100%
    +1 yıl

    Üniversite mezunu olanların çoğu boşta. Bu berbat ötesi bir durum. Bir de o kadar çalışıp didinip atanamazsan çalışsaydo olurdu diyen ama kendisi üniversite bile okumamış bazı büyükler yok mu ağzına kürekle vurmak istiyorum.

    0
    0 Yorumla
  • Alphonse55
    Alphonse55 Takip Et
    Master Yaş: 30 , eic 59%
    +1 yıl

    Eğitim sistemiyle başlarım, maddi sıkıntılar ile bitiririm. Kampüs çevresindeki ev sahipleri ve esnafların öğrencilere özel güzel fiyatlar çekmesi de olayın cabası. Biz öğrenci severiz diyen herkesten şüphe etmelisin bu ülkede.

    0
    0 Yorumla
  • Uniionsra
    Uniionsra Takip Et
    Xper 6 Yaş: 25 , eic 100%
    +1 yıl

    Sadece bizim sorunumuz olmayan şey kesinlikle eğitim ülkenin iş verenin %60'ını
    üniversite okumamış insanlardan oluyor geriye kalan %40 ını oluşturan zaten atanamayan vs vs diye devam ediyor.

    1
    0 Yorumla
  • SomeBodySomeOne
    SomeBodySomeOne Takip Et
    Bilge Yaş: 41 , eic 100%
    +1 yıl

    Hem ailelerin ebeveyn rolünden hiç çıkamaması hem de baba rolünde devlet anlayışı: sonuç ergenlikten çıkamayan, yetişkin olması gereken yaşta hayatını kuramayan gençler!

    1
    0 Yorumla
  • ozgurolsun
    ozgurolsun Takip Et
    Guru Yaş: 30 , eic 79%
    +1 yıl

    Korku.
    Gençlerin akranlarımın hayatını sadece korku mahvediyor. Cesur olmaktan korku duyuyorlar.
    Önlerinde engellere takılınca ne yapacaklarını bilmiyorlar. Korku esaret altına almış.

    1
    0 Yorumla
  • ezgiyener
    ezgiyener Takip Et
    Xper 6 Yaş: 33 , eic 96%
    +1 yıl

    İşsizlik veya başka bir bakış açısıyla hadi diyelim kolay iş buldu. Bu kez de hak ettiği parayı alamadığı halde eşek gibi çalıştırılmak, mobing vs şeylerle moralinin bozulması.

    1
    0 Yorumla
  • theDeveloper
    theDeveloper Takip Et
    Xper 6 Yaş: 33 , eic 56%
    +1 yıl

    Adaletsizlik. Olmak istediğiniz yerde birkaç dayısı sağlam olan kişiler yüzünden olamamanızdır.

    4
    0 Yorumla
  • kıraathanebeyi
    kıraathanebeyi Takip Et
    Xper 7 Yaş: 37 , eic 99%
    +1 yıl

    Eğitim
    Adalet
    Anne tarafından akraba
    Baba tarafından akraba
    Akraba

    4
    0 Yorumla
  • Çiğdem92_
    Çiğdem92_ Takip Et
    Xper 5 Yaş: 34 , eic 100%
    +1 yıl

    Kendi fikirlerine sahip olamamak
    Sağdan soldan duyduğu şeylerle yetinmek
    Ne olduğunu bilmeden

    2
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (30-35)
    +1 yıl

    Tembellik, az calisip, hatta hic calismayip, lüks hayat yasam istegi.
    Alman 18 yasina gelen cocugunu evden kovuyor, kücük yasta disiplin, sorumluluk veriyor, bizde 18 yasinda ana kuzusunun kahvaltisi yatagina geliyor.

    2
    0 Yorumla
  • Vandetttaaa
    Vandetttaaa Takip Et
    Xper 5 Yaş: 26 , eic 95%
    +1 yıl

    Gelecek kaygısı , parasızlık , kaynaklara erişimin zorluğu , akrabalarr, siyasi ve politik gündemin arasında önünü görmeye çalışmak , hakların korunması

    0
    0 Yorumla
  • GS_Aras
    GS_Aras Takip Et
    Guru Yaş: 37 , eic 59%
    +1 yıl

    Benim gördüğüm en büyük sıkıntı özenti olmaları daha doğrusu olmamız. Çoğu sorunumuz, mutsuzluğumuz, kıskançlığımız ve herşeyden bir hava atma malzemesi çıkarmaya çalışmamızın nedeni bu bence.

    0
    0 Yorumla
  • ruletci03
    ruletci03 Takip Et
    Guru Yaş: 32 , eic 66%
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 1,5b cevap paylaştı.

    parasızlık diyorsun da herkes te para olsa paranın değeri olmaz 🙂illa ki o dengenin yakalanması lazım
    para çarkının dönmesi için
    su an ki sistemde böyle birşey mümkün değil

    0
    0 Yorumla
  • ZıbapIvj
    ZıbapIvj Takip Et
    Xper 5 Yaş: 28 , eic 86%
    +1 yıl

    Geçinme sıkıntısı çok stres yapıyor çevremde sürekli rastlıyorum ben bile yaşıyorum

    3
    0 Yorumla
  • Gurkiiii
    Gurkiiii Takip Et
    Xper 6 Yaş: 29 , eic 100%
    +1 yıl

    çevre çevre allah belasını versin bu kötü çevrenin tüüüüüüü

    3
    0 Yorumla
  • Olanlar_oldu
    Olanlar_oldu Takip Et
    Xper 5 Yaş: 32 , eic 44%
    +1 yıl

    Aşırısı sosyal ağ kullanımı, tik tok vb
    Alkol sigara alışkanlıkları
    Her şeyin kolayını seçmeleri

    1
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (30-35)
    +1 yıl

    Türkiye'yi bilmem ama akrabalar dünyanın her yerinde insanın ömrünü yer😒
    Ne demişler "Akrabalar başarıya giden yoldaki trafik lambalarıdır; ne kendileri yerlerinden kıpırdar ne de senin ilerlemene izin verir" 😌

    1
    0 Yorumla
  • hhyynn84
    hhyynn84 Takip Et
    Yoda Yaş: 41 , eic 76%
    +1 yıl

    imkan verilmeyisi okuyup da adam mi olcan anlayisi kizlara zengin koca erkeklere yaparsin oglum anlayisi vs vs

    1
    0 Yorumla
  • OurangMedan u
    OurangMedan Takip Et
    Master Yaş: 38 , eic 76%
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 963 cevap paylaştı.

    Önce ailenin eğitimsizliği, sonra eğitim sistemi sonra işsizlik sonra evlilik konuları. Gençlerin derdi bitmez.

    1
    0 Yorumla
  • JemBey
    JemBey Takip Et
    Guru Yaş: 34
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 1,7b cevap paylaştı.

    Vergiler + işsizlik + eğitim sistemi + torpilleşme + + + + diye gidiyor.. Birçok neden var aslında...

    1
    0 Yorumla
  • ᴀʟᴄʜᴇᴍist
    ᴀʟᴄʜᴇᴍist Takip Et
    Guru Yaş: 28 , eic 93%
    +1 yıl

    Daha okurken gelecek kaygısı , vergiler , iş bulamama

    2
    0 Yorumla
  • Dünyalıbağyan
    Dünyalıbağyan Takip Et
    Guru Yaş: 32 , eic 92%
    +1 yıl

    Ekonomi batık işsizlik tavan eğitim sistemi berbat seyahat isteseler pasaport çok güçsüz radikal islamcılar çok baskılıyor

    0
    0 Yorumla
  • willgisiz_
    willgisiz_ Takip Et
    Xper 5 Yaş: 27 , eic 63%
    +1 yıl

    Parasızlık önde geliyor. Ülkemizdeki genclerde iş garantisi olan mesleklere yöneliyorlar. En büyük iki sorun.

    0
    0 Yorumla
  • Affedilmeyen
    Affedilmeyen Takip Et
    Mentor Yaş: 42 , eic 52%
    +1 yıl

    Hepsinden biraz var...
    bazen hepsi birden geliyor
    bazen teker teker..
    gittikçe zorlanıyor hayat maalesef

    0
    0 Yorumla
  • Cisece
    Cisece Takip Et
    Xper 6 Yaş: 26 , eic 81%
    +1 yıl

    Kesinlikle aile. Her şeyden önce ve önemli. Bir insanın ailesi ne kadar iyi olursa o kişi daha sağlıklı birey oluyor

    0
    0 Yorumla
  • Ownerr
    Ownerr Takip Et
    Yoda Yaş: 52 , eic 98%
    +1 yıl

    işsizlik. uyuşturucu çok yaygınlaştı bu ara yine. kahvehaneler sigara alkol daha da bişey gerek yok bence

    0
    0 Yorumla
  • Huxley17
    Huxley17 Takip Et
    Yoda Yaş: 24 , eic 95%
    +1 yıl

    Bence hiçbir şey dayatılan ahlak ve namus kavramı kadar yoramaz

    1
    0 Yorumla
  • Sine09
    Sine09 Takip Et
    Guru Yaş: 28 , eic 32%
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 900 cevap paylaştı.

    Kesinlikle gelecek kaygısıdir. İş bulabilecek miyiz bulamayacak mıyız en büyük derdimiz bence.

    1
    0 Yorumla
  • Gizlikullanıcı12525
    Gizlikullanıcı12525 Takip Et
    Xper 5 Yaş: 27 , eic 88%
    +1 yıl

    Sen 2 yıllık okuyunca bir taraflarının kalkması gibi mesela

    1
    0 Yorumla
  • kurumeyvecanavarı
    kurumeyvecanavarı Takip Et
    Master Yaş: 35 , eic 99%
    +1 yıl

    en çok parasızlık ve sevgisizlik mahvetti benim hayatımı

    1
    0 Yorumla
  • NickSevmeyenKız
    NickSevmeyenKız Takip Et
    Bilge Yaş: 31 , eic 79%
    +1 yıl

    1. Eğitim sistemindeki çarpıklıklar
    2. İşsizlik
    3. Parasızlık

    1
    0 Yorumla
  • Hüzünlüegoist
    Hüzünlüegoist Takip Et
    Xper 5 Yaş: 24 , eic 83%
    +1 yıl

    Hiçbiri değil. Ben söyliyim mi ne?
    Elalemin ağzı

    1
    0 Yorumla
  • prozax
    prozax Takip Et
    Yoda Yaş: 35 , eic 91%
    +1 yıl

    sosyal medya, yabancı diziler, sosyal medya, sosyal medya, yabancı diziler, batıya özentilik

    1
    0 Yorumla
  • albatrosibo
    albatrosibo Takip Et
    Yoda Yaş: 32 , eic 98%
    +1 yıl

    kötü arkadaş ortamı sigara içki en önemlisi. sonra da internet fazlasıyla KS canlar

    0
    0 Yorumla
  • Buneyabi
    Buneyabi Takip Et
    Xper 6 Yaş: 24 , eic 100%
    +1 yıl

    MADDE KULLANIMI. Allah kimsenin aklını başından almasın. Gençlerin hayatı mahv oluyor.

    0
    0 Yorumla
  • MEROVINGIANN
    MEROVINGIANN Takip Et
    Yoda Yaş: 32 , eic 100%
    +1 yıl

    Yukardakilerin hepsi gençliği bitiriyo işte detay yazsam sinirlenicem

    0
    0 Yorumla
  • zodyaklısamara_
    zodyaklısamara_ Takip Et
    Guru Yaş: 31 , eic 78%
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 1b cevap paylaştı.

    işsizlik istediği bölümü okuyamama okusa bile iş bulamama evlenmese evde kaldı gözüyle bakılması

    0
    0 Yorumla
  • uncas71
    uncas71 Takip Et
    Master Yaş: 34 , eic 42%
    +1 yıl

    En başta aile ailen iyi degilse ondan sonrasi zaten birden gelir

    0
    0 Yorumla
  • esenyurt_bahcesehir
    esenyurt_bahcesehir Takip Et
    Guru Yaş: 30
    +1 yıl

    Sigara içki uyuşturucu karı kız kumar (erkekler için)
    Kızlar için disko bar sigara içki uyuşturucu eskortluk

    1
    0 Yorumla
  • Gönül_doktoru
    Gönül_doktoru Takip Et
    Guru Yaş: 40 , eic 99%
    +1 yıl

    Sonunda bunları anlayıp gören birileri çıktı Tebrik ediyorum kardeşim seni

    0
    0 Yorumla
  • Devamını Gör (157)
Devamını Gör(202)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Aile & Toplum > Sorular > Türkiye'de yaşayan gençlerin hayatını mahveden şeyler nelerdir?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi

Bu paylaşımı beğenmene sevindik!

Kendi cevabını paylaşmak ister misin?

Benzer Sorular

Türkiye'de yaşayan gençlerin ömrünü çürüten şeyler nelerdir? 29 cevap verildi
Türkiye'de yaşayan gençlerin ömrünü çürüten şeyler nelerdir? 282 cevap verildi
Türkiye'de Yaşamanın Zorlukları Nelerdir? 14 cevap verildi
Türkiye'nin en çapkın erkeklerinin ve kadınlarının olduğu iller hangileri acaba? 69 cevap verildi
Türkiye gençlerinin karaktersizliği? 5 cevap verildi
Türkiye'nin en mutsuz illeri açıklandı! Listede sizin iliniz var mı? 85 cevap verildi
Popüler İçerikler
  • En Güzel İnstagram Yorumları! Arkadaş Fotoğraflarına Çarpıcı Sözler
  • Kankanı telefona nasıl kaydedersin? En yakın arkadaş, kankayı rehbere kaydetme isimleri neler?
  • Rehbere Kaydetme İsimleri için Öneri Verir misiniz?
  • Instagram uygulamadan atıyor! Neden beni sürekli atıyor?
  • She/Her/They/Them/Him/He İngilizce Ne Demek, Anlamı Nedir?
  • Adres Başlığı Nedir, Ne Demek, Ne Yazılır?
  • Snap streak nedir? Snapchat St ne demek?
  • Btw ne demek acaba?
  • Instagram Gizli Hesap Görme Nasıl Yapılır? Instagram Gizli Hesap Görme Uygulamaları
  • Crush ne demek, ilişkiler için bir anlamı var mıdır?
Yeni Sorular
  • Muska takmak gunumuzde çok mu sacma?
  • Eşimle /sevgilimle baş başa kaldığımızda... mutlaka yaparız🤣 ?
  • Şu an tatile gidecek olsan nereye giderdin?
  • Sizcede haklı değil miyim?
  • Göz yanmasını azaltmak için soğanı açık havada soymak gerçekten işe yarıyor mu?
  • İnternet konusunda en sık yaptığınız aktivite nedir?
  • İnsan kendini en çok hangi yaşta tanımaya başlıyor?
  • Zayıf yanınız nedir?
  • Gönül ferman dinler mi?
  • İğneden korkar mısın?
  • Yardım
  • İletişim
  • Hakkımızda
  • Site Sözleşmesi
  • Yayın İlkeleri
  • KVKK Aydınlatma
  • Öne Çıkan Sorular
  • Site Haritası
  • Etiketler
Popüler Konular
Aile & Toplum Alışveriş & Hediyeler Cilt Bakım Çocuk & Ebeveyn Diğer Diziler & Filmler Eğitim & Kariyer Fal Gamer İnternet & Teknoloji Kişilik & Karakter Moda & Stil Özel Günler & Hijyen Saç Bakım Sağlık
Kızlar Soruyor, Kizlar Soruyor
©2026 KızlarSoruyor ™
Apple Store Google Play
{0} ile üye ol
YÜKLENİYOR...
YÜKLENİYOR...
Soru gözden geçiriliyor...
Site kurallarına uygunluk inceleniyor...
Son dokunuşlar yapılıyor, neredeyse hazır ✨