Yemeğe bulaşması için komşunun getirdiği yemeğine hunharca hapşurması gerekiyor ki yemekte virüs bulunsun. İnsanlar sana o yüzden yemeklerden bulaşmıyor demişler. Komşun yarasa çorbası getirmediyse afiyetle yiyebilirsin ben böyle düşünüyorum. Öte yandan komşumun getirdiği yemeği yerim, acımam. Zaten sürekli olarak düzenli makarna, çorba yemekten ciğerim soldu. Üstüne komşunun getirdiği güzel yemekler güzel gider diye düşünüyorum :)
Yahu annem ve babam üç buçuk haftadır hastanede ben ıssız ada şartlarında kendime bakmaya çalışıyorum. Varlık içinde yokluk çekiyorum yeteneksiz olunca; annemle konuşuyorum fırsat buldukça kanser olduğu için telefon sık konuşamıyor yorgun düşüyor. Bana tarifler veriyor onlar internette de var; nasıl yapacağım kısmında bocalıyorum. Uydurmasyon yapıyorum karnımı doyuracak kadar bir şeyler ölmedim bu süreçte iyidir herhalde. Günlük tek öğün yiyorum bazen de üç gün sürecek ölüm orucuna giriyorum; paso meyve ve sıvı tüketimi başlıyor bende. Dün komşuya denk geldim kapısını açınca yemek koktu mis gibi; dalacaktım evlerine de yanlış anlaşılır diye yüzsüzlük yapmadım. Söylesem şimdi açım ben doyurun beni virüslü zannederler canımı sıkarlar, pinpirikli insanlar biraz. Çöpü verirken ayak parmağıyla verecek neredeyse, koruyucu giysiyle açıyor kapıyı. Sağlık personelinde olmayan teçhizat var kadında. Açıkçası annemin yaptığı yemekler haricinde kimsenin yaptığını yiyemiyorum içime sindire sindire. Güvenemiyorum, dışarıda bile pek nadir yemek yerim.
Yemek yapmak çok kolay kardeş. Elin alıştıkça daha rahat yaparsın. Becerdikçe yemek yapmak hoşuna gider. Youtube den izleyerek çok kolay şekilde yapabilirsin
@ErtugrulKARTAL1903 Tabii ki abi zor diye bir şey yok. Ben sıkılıyorum yemek yaparken hiperaktif olduğum için hemen yiyeyim gideyim modundayım. Yaparken çiğ çiğ gömüyorum o yüzden, tarife bağlı kalınca ortaya iyi kötü bir şeyler çıkıyor. :D
Yemeklerden bulaşmıyor fakat getirdiği yemeği getirirken yemeğin kabına dokunuyor ve temas ile geçiyor zaten ve onun için bu günlerde kimse kimseye yemek götürmesin zorunlu haller dışında...
Komşuluk yok ki yemek getirilsin."Ev alma komşu al" derler.Çok da doğrudur. Diyelim ki iyi bir komşu yemek getirdi. Günümüzde korona virüsü nedeniyle temkinli olmak lazım."Hayır, yemeği alamam" denilmez ki. Kibarlık edip aldı isek tedbiri elden bırakmamak lazım. Tabağa dokununca eller yıkanmalı tabii ki. Salgın var😅
Bence pismis yemekle bulasmas isiya dayanmaz ölür mesela pirasayi dusun vuruslu biri secerken dokunmus komsun almis getrmis yemek yapmış ama virüs ölür tabii bu arada komsunada virüs bulaşmış olabilir ya da salata tarzi bise yapmis elleriyle dogramis pisirilmeye gerek yok filan onu yerkende virüs bulaşir
Kimse bir sey getirmiyor ki getirseler yerdim herhalde bilmiyorum ki 😂 onlarda genelde hep evde ya hu marketten abur cubur alip yiyoruz onlar nerelerden geliyor paketleri kac kisi dokunuyor yani olacak olsa oralardan olur komsularimiza guveniyorda olabiliriz 😅 komsu daha guvenilirdir yani olcak olsa onlara olurdu
Mecbur kalınca öyle bir yersin ki. Bize yemekler yemek şirketinden geliyor. Mecburen yiyoruz. Ha komşudan gelmiş ha hazır gelmiş ne farkı var. Ikisinin de nasıl yaptığını bilmiyoruz ama yiyoruz.