Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2019 yılı Yaşam Memnuniyeti Araştırması’nın sonuçlarını kamuoyu ile paylaştı. 2018'e göre mutluluk oranımız 1 puan düşerek yüzde 52,4 oldu. 2019 yılında evli olanların mutluluk oranı yüzde 55,6 iken evli olmayanlarda bu oran, yüzde 45,1 olarak gerçekleşti. Evli erkeklerin yüzde 50,6'sının, evli kadınların ise yüzde 60,2'sinin mutlu olduğu sonucu çıktı.Genel olarak da araştırmada kadınların daha mutlu olduğu göze çarpıyor. Kadınların mutluluk oranı, önceki yılla değişmeyerek yüzde 57,0 olarak gerçekleşirken, erkeklerin ise önceki yıla göre 2 puan düşerek yüzde 47,6 olarak gerçekleşmiş.
Evliler
Bekarlar
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
TÜİK: Evliler, bekarlara göre daha mutlu. Sizce evliler mi, bekarlar mı daha mutlu?
SABIRLA OKUYUN! Ahir zamandayız. Evliliği istemeyenlerin artması ve evlenip boşananların da sayısının artmasından belli. Sorsam hepiniz müslümanım dersiniz ama sanıyorsunuz ki bekarlık çok güzel. Sanıyorsunuz ki bekar hayatı insanı özgür kılıyor. Bu güzel bir özgürlük değil. Günaha davetiyeden başka bir şey de değil. Bekarlar, (erkek veya kadın) bekarken kimseye bağlı olmadan özgürce çalışmak ve kendi parasını kendi yemek istiyor. Gençken, kanınız kaynıyorken bu güzel gelebilir ama olgunlaşınca hiç hoş gelmeyecek. Hayatınızı paylaşacağınız bir eş arayacaksınız, hiç aklınızda yokken hem de. Eğer aranızda kızlarla/erkeklerle çok ilişki kurup haramın tadını alan var ise zor iflah olur ve evlenemez. Evlenmek istedi diyelim, evlilik gibi zor bir müesseseye katlanamaz. Evliliğin ne olduğunu bilmeyeniniz ya çok, ya da bilip de bilmemezlikten geliyorsunuz. Evlilik sabırdır. Evlilik iki farklı ruhun birbirine anlayış göstermesi, iki insanın birbirlerini yavaş yavaş tanıyarak kalplerinin ısınmasıdır. Evleneyim ama parasal sorun yaşamayayım, eşim bana hep iyi davransın, bir dediğimi iki etmesin, ne yapacağıma karışmasın vs. diyerek ya evleniyorsunuz ya da bu dediklerinizin tersi olur diye bekarlığa devam ediyorsunuz. Siz ne sanıyorsunuz evliliği? Küçük iki çocuğun evlilik oyunu mu? Normal insan ilişkileri dahi empati, anlayış ve sabır gerektiriyorken evliliği eğlence müessesi olarak görüp hiçbir sorun yaşamayayım derdindeyseniz hala olgunlaşmamış demektir. Evlilik nesillerin devam etmesi için şarttır. Batı'nın ahlaksız yapısına özenip gece gündüz her istediğinizi yapmak sizi hayvandan farksız kılar. Evlilik şu dünyadaki en önemli olaydır ama anlayana. Bekarlığın tadı 40 yaşından sonra bitiyor, bunu bilerek yaşayın!
Öyle haklısınız ki bu insanlar istiyor her halti yiyim özgür kalim kimse hayatıma karışmasın ne istersem onu yaşım sonra bekarlık sultanlıktır he kardeşim he her halti ye 0 sorumluluk yasla sırtını baba ocağına (bir kısım için diyorum bu lafı ) ondan sonra ay ne evlencem ay ne dır dır cekcem ne ugrascam kocayla bilmem neyle valla şaşkınlıkla izliyorum zaman geliyor tiksiniyorum böyle kısımlardan Allah akıl fikir versin kimseyi doğru yoldan şaşırtmasın valla evlenme evlenmek zorunda da değil istersen ama her halti yemek için de böyle bir secim yapmak rezillik diyorum.
Hassas olduğum bir konu ve dolduğum için uzun yazdım. Affınıza sığınarak yazıyorum. Bir kısım için diyorum demeyin. Farkındaysanız %60 bekarlık seçilmiş. Bunun sebebini hepimiz durmadan yineliyoruz ama ben sıralamak istiyorum madde madde. 1- Sorumluluk konusunda zayıf olan ve sorumluluk sahibi olmak istemeyen insanlardır evlenmek istemeyenler. 2- Daldan dala konmayı, her çiçekten bal almaya çalışmayı sevip tek bir kişiyi mutlu etmenin, tek bir kişiyle mutlu olmanın zorluğuna katlanmaktan korkanlardır evlenmek istemeyenler. 3- Evliliğe bir toplum dayatması olarak görüp bekarlığı sanki marjinallık, üstünlük ve özgürlük sananlardır evlenmek istemeyenler. 4- Anlık yaşayan, gelecek hedefi olmayan, kötü evlilik deneyimlerini görüp üzerine bekarların gezdiğini ve eğlendiğini de gördükten sonra bekarlığu sultanlık sananlardır evlenmek istemeyenler. 5- En sonu ve en acısı... İslamiyet'e mensup olup da İslamiyet'in evlilik konusundaki emirlerini bilmeyenler veya bilip de bilmemezlikten gelenlerdir evlenmek istemeyenler. Evlilik dinimizde çok önemlidir.
Vay vay vay tüik hazretleri isleri güçleri yok evliliği övüyor. Bundan bir kaç ay önce baştaki bir ismi lazım değil kalkmış bekarlık vergisi alınacağını söylüyordu bu sözünden bir kaç ay öncede çocuk yapmayan kadın yarim kadındır diyen biri. Aaaa ne tesadüftür ki bu sözü söyledikten sonra bu sözde anket yapılıyor. Evliliğe en büyük zararı veren kendileri ooo baktılar milletin ülkesi olan suriyeliler bu ülkeye toplayıp oraya akbaba gibi çöreklenmişler dahası kalmayıp ortada kendi rantı için savaşacak asker yok hadi yüklemin garı bebe pirtlatin tabi önce evlilik çünkü malum din ticareti üzerine coreklendiler ülkeye. Herneyse nedir verdikleri zarar en basit erkek aldatınca zina saymadılar bu aldatmayı zina sayan yasayı kaldırdılar bir diğer zararı kadın aldatincada zina saymadılar. Genel ev sayısını arttırdılar. Sorarım size malum din ticareti yaparak geldiniz ama ayetler demez mi zina haram neden eskortlar travestiler gayler biseksüeller hayat kadınları ortada dolaşıyorlar? Herneyse insanlar saygısızca davrandığı sürece heleki evliliği bu yönde kurduğu sürece hiç bir şey elde edemezler!
En önemli faktör iş ve buna paralel kazandığın para.. Herşey pahalı garip bir dengesizlik var... Bizde üretilen şeyler yurtdışında daha uygun, misal daha dün çeşit kuruyemiş aldım ve bekarım... Evli olsan faturalar, ev kiraysa vah vah, mutfak temizlik alışverişi, çocuklar varsa onların masrafı... Yapılan anket holding sahipleriyse bilemem...
Yalan evliligi ozendirmeye calisiyolar. O verilerede aldirma evli olan insanlari cevir yolda sor bak bakim kim mutsuzum diycek esim duyar yerin kulagi vardir korkusu var bir kere ama bekarlik oylemiii mutlumusun diye sorsunlar yetetki bak nasil kitliyorum yarim saat onlari.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Bence bekârlar daha mutlu. Evlilerde gercekten birbirini taniyarak seven ciftler mutlu olabilir. Ama sırf akraba baskısı, artik evlen baskısı nedeniyle evlenmek icin evlenenlerin mutlu oldugunu düşünmüyorum. Hic tanımadığın, sevmediğin bir insanla hayat birleştirmek, ayni evin icinde olmak, sana dokunması tam bir işkence bence. Diger türlü gerçekten istedikleri icin evlenen ciftler hem daha mutlu oluyor, hemde çocuklarını da mutlu yetistiriyor gordugum kadariyla.
Mantıklı sağlam temelli inşa edilmiş evliliklerde çiftler mutlu.. Sırf cinsel açlık dinsin konu komşu düğünde görsün kafası ile evlenenler zaten mutsuz ve boşanıyor. Ortalamaya vurursak kesinlikle bekarlar daha mutlu.
Bekarlık sultanlık demişler tamam eyvallah, ama öyle sultanlık varsın olmasın, insan bir düzen istiyor, sorumluluğu olsun istiyor, hayatı paylaşmak istiyor. Yalnız yalnız nereye kadar yahu
Evli oldukları İçin değil, evli göründükleri için mutlular. Devir pembiş mutfak ve kocişim devri.. Zavallı erkekler ve zavallı gösteriş meraklısı aciz Kadınlar.
Bekarlar daha mutludur bence çünkü bekarken hiçbir sorumluluğun yok kimseye hesap verme derdin yok istediğini daha rahat yapabiliyorsun daha özgürsün evlenince durum değişir sorumlulukların olur hayatını daha dikkatli yaşarsın özgür kız havalarında takılamazsın hayatını iki kişilik yaşarsın alacağın kararları tek başına alamazsın bir karar alırken eşini de düşünmek zorundasın gibi uzar da uzar..
Bence ne kadar bekarlık sultanlık olsa dahi evlenen insanlar yarın birgün çocuk yapıp onların başarılarıyla iftihar edip ailesiyle bir etkinlik yaparken bekarlarda yaşlanıp yalnız kalıp onların yaşadıklarına ahhh çekecek
Her ikisinde de mutlu veya mutsuzluklar olur, olabilir... Doğal olarak birbirini seven iki insanın evlenmesi bir ömür yaşamaları daha mutlu öngörülür...
Bekarlarda pek kaygı, dert olmadığı için daha mutlular evli olanların çoğu bir sürü sıkıntılarla karşılaşıyor ve sadece seni bağlamıyor, belli zenginlikten sonrakiker mutludur tam olarak.
Bekarlığın mutlu bir yanı yok en fazla bir kaç yıl mutlu olduğunu sanar insan ama doğru kişiyle evlenirse bir insan gerçekten mutlu olabilir ama doğru kişiyi bulmak bu zamanda oldukça zorlaştı...
Şu an çıkarım İstanbuldan girer Mersinden çıkarım egeyi komple turlar bodrum da sabahlar kaş a geçerim kemer de geceler Alanya da gezerim eve de 1-2 sne sonra dönerim bana kim engel? Evde hanım beklemiyor 😃
bu toplumun beklentileriyle de alakali olabilir. evliligin iyi bir sey oldugunu gostermez. yani 1900'lu yillarda muhtemelen amerika'da zenciler mutsuzdu. bunun nedeni ise irkcilikti. zenci olmak degildi.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Evliyim, mutluyum. Birilerinin hayatıma girip çıkması mutluluk ve mutsuzluk arasında gidip gelmeler insanı yıpratır.
bir tıkla evliler önde. Ana babasıyla konuşamayan insanın hâlinden, hayatını paylaştığı kişi anlar. Zaten bunu yapamayanlar, hemen kendini gösterir. Bkz. Boşanmak, Ayrılalım gibi
Bence maddi durumu çok iyi olan harçı borcu olmayan evli ve bekar insanlar daha mutlu. devir para devri ister evli ol ister bekar o olmayınca herkes mutsuz.
Evli olup da mutlu olamayan ya doyumsuzdur ya da ten uyumu hissetmediği birisiyle mantık evliliği yapmıştır Evlilik başlı başına bir mutluluk kaynağı Ben evli olsam şu anki kadar mutsuz olmazdım kesinlikle
ulkeden ulkeye degisir. mesela erkekleri tek kadinla olmak sikar. rusya, ukrayna, brezilya... daha var ornegin buralarda erkekler daha mutlu cunku bir cok kadinla olabiliyor
@Zee_lişş ya bu ulkelere erkeklerin cok gitmesi sevmesi bu yuzden.. daha cekico kadinlarida var. yani bide bir cok, kadinla olabiliyorsun. tabiki orda bulunan erkek coook daha mutlu olur. turkiyedekilere gore
Evlilik veya bekar olma durumu mutluluğun kıstası değil.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Hikâye, evliliğe özendirmek bir dünya masraf ettirmek, sonra o borçlardan dolayı geçimsizlik yüzünden boşanmak mahkemelerde sürünmek, avukatlık masrafları vs... Çark dönsün... Kapitalis sistem...
@1siyahand sen aşk evliliği yapmak istiyorsan, mantık evliliği yapmak isteyen birine yanaşma. o kendini belli eder zaten. özellikle gelecekle ilgili planlarından bahsedebilir sıklıkla. mesela evlilik planı yapıyorsunuz, 2 yıl sonra çocuk yaparız, 5 yıl sonra ev alırız, ya da senin evin araban var mı? vb. şeyler diyorsa, akışına bırakamıyorsa muhtemelen aşk evliliği yapmıyordur. aşık bir kadın da bunları söyleyebilir, zaten duygularını anlarsın. bence aşk evliliği yapan biriyle mantık evliliği yapan biri evlenmemeli. her şey karşılıklı olmalı.
ben yıllardır içimde koruyup sakladığım duyguları günün birinde benim gibi yapmış olan birisiyle karşılaşıp onunla balıklama sevdaya dalacağımı falan düşünüyorum hala. diğer tarafta istediği beyaz eşya takımını almadı diye ayrılan var; aklım almıyor insanlar nasıl bu kadar maddesel olabiliyorlar, oysa sevdiğnle olmak dünyalara bedel değil mi, mantık çerçevesinde ilişki yaşayan da ne bileyim.. kendileri bilirler.
Aman evlendinmi de Dert iyice çoğalır erkeğe tüm yük bindiği için Sonuçta evin geçimini erkekler yapıyor evlenmeyi şu an düşünmüyorum daha o kapasiteye gelmedim evlencek kadar aklınız varsa evlenmeyin arkadaslar
Kimsenin kahrini cekmemek daha dogru. Evleniosun baska bir insanin yaptigi harekete davranisa gore ev hayatinda da mutsuz oluyorsun. Bekarlik sultanlik diye bosuna dememisler