İnsan iletişiminde 7-38-55 kuralını biliyor musunuz?

İnsan iletişiminde 7-38-55 kuralını biliyor musunuz?
İnsanlar arası iletişim üç aşamaya ayrılır:
1. Yazılı iletişim. Sadece yazıya dökülen duygu ve düşüncelerdir.
2. Sözlü iletişim. Sözleri ifade ederken kullandığımız tonlama ve ifade tarzımızdır.
3. Görsel iletişim. Sözleri ve ses tonumuzu beden dili, jest ve mimiklerimizle destekleyerek kendimizi ifade etmemizdir.
Bunların iletişimdeki güçlerini yüzdelik değerlerle ifade etmek gerekirse Dr. Albert Mehrabian tarafından bilimsel zemine oturtulmuş formül şöyledir:
Yazılı iletişim: %7
Sözlü iletişim: %38
Görsel iletişim: %55
İnsan iletişiminde 7-38-55 kuralını biliyor musunuz?
KS üzerinde yaptığımız şey ise büyük çoğunlukla yazılı iletişim şeklindedir. Yani duygularımızı ve düşüncelerimizi ancak %7’lik bir etki oranında aktarabiliyoruz. Diğer bir deyişle aslında kendimizi çok da iyi ifade edemiyoruz.
Bu nedenledir ki zaman zaman sitede iletişim kurduğumuz kişilerle aramızda sorunlar yaşayabiliyoruz. Bu yanlış anlaşılmalar nedeniyle de bozulan iletişim kanallarının tekrar düzeltilmesi de zorlaşıyor.
%7 oranındaki iletişimdeki ifade etkisinden dolayı kırdığımız veya üzdüğümüz üyeler olabilmektedir. Bu üyelerden de özür dilememiz gerekir.
üzdüğüm veya kırdığım üyelerden özür dilerim.
Konuyla ilgili olarak daha ayrıntılı bilgi için Ahmet Şerif İzgören’in Dükkat vücudunuz konuşuyor adlı videosunu da paylaşıyorum. İlgilenen arkadaşlar izleyebilir.
İnsan iletişiminde 7-38-55 kuralını biliyor musunuz?
Cevapla