Nietzsche çok sevilen sözler paylaşmış. Hepsinin üzerinde düşünülebilir, hepsi anlamlı. Birer Friedrich Nietzsche sözleri paylaşalım mı?Friedrich Nietzsche sözleriİnsan ağaca benzer. ne kadar yükseğe ve aydınlığa çıkmak isterse, o kadar kök salar yere, aşağılara, karanlığa, derinlere kötülüğe.
En anlamlı Friedrich Nietzsche sözleri paylaşır mısınız?
Ben de severim Nietzsche'yi. Çok kaliteli adammış. Çok bilinen sözlerini paylaşayım.
Friedrich Nietzsche sözleri
- Tüm idealistler, hizmet ettikleri davaların her şeyden önce dünyanın tüm öteki davalarından üstün olduğunu düşünürler. Kendi davalarının biraz olsun başarılı olması için, bu davanın tüm öteki insan girişimlerine gerekli olan aynı pis kokulu gübreye açıkca ihtiyacı olduğuna inanmak da istemezler. - Bir kez yürünmüş bir yola düşenlerin sayısı çoktur, hedefe ulaşan az.. - Küçücük bağışlarla büyük mutluluklar kazanmak büyüklüğün bir ayrıcalığıdır. - İnsan, diğer insanlardan hiçbir şey istememeye, onlara hep vermeye alıştığı zaman, elinde olmadan soylu davranır. - Acıların bölüşülmesi değil, sevinçlerin bölüşülmesidir dostluğu yaratan … - Bir şeyden hoşlanmaktan söz edilir, aslında doğrusu, bu şey aracılığıyla kendinden hoşlanmaktır. - Kendinden hiç söz etmemek çok soylu bir ikiyüzlülüktür. - Hakikatin temsilcisinin en az olduğu zaman, onu dile getirmenin tehlikeli olduğu zaman değil, can sıkıcı olduğu zamandır. - Doğa bize aldırmadığından, doğanın ortasında kendimizi öyle rahat hissederiz ki … - Uygarlaşmış dünya ilişkilerinde herkes, hiç değilse bir konuda kendini başkalarından üstün hisseder. Genel iyiyüreklilik buna dayanır. Çünkü, durum elverirse herkes yardım edebilir, o halde bir utanç duymaksızın bir yardımı da kabul edebilir. - Yapacak çok şeyi olan insan inançlarını ve genel düşüncelerini hemen hemen hiç değiştirmeksizin korur. - İnsan dilediği kadar bilgisiyle şişinip dursun, dilediği kadar nesnel görünsün, boşuna ! - - Sonunda her zaman ancak kendi yaşam öyküsünü elde edecektir. - İnsanların tarih boyunca farkına vardıkları aşılmaz zorunluluk, bu zorunluluğun ne aşılmaz ne de zorunlu olduğudur. - Bugün artık kimse ölümcül hakikatlerden ölmüyor; çok fazla panzehir var. - Uygarlık tarafından yok edilme tehlikesiyle karşı karşıya olan bir uygarlık çağını yaşıyoruz. - Sevilmiş olma isteği kendini beğenmişliklerin en büyüğüdür. - İnsanları şiddetle kendi üzerine çeken, bir oyunu her zaman kendi lehine çevirmiştir. - Çok düşünen ve uygulamalı düşünen, kendi maceralarını kolayca unutur, ama başından geçenlerin çağrıştırdığı düşünceleri hiç unutmaz. - Biri kendi düşüncesine bağlı kalır; çünkü ona kendi kendine ulaşmış olduğunu sanır. - Öteki ise, onu zahmetle öğrendiği ve onu anlamış olmakla övündüğü için bağlıdır düşüncesine. Sonuç olarak, her ikisi de kendini beğenmişlik … - İçine doldurulacak çok şey olduğu zaman, günün yüzlerce cebi vardır. - Bir düşmanla savaşarak yaşayan kişinin, düşmanını hayatta bırakmakta yararı vardır. - Açıklanmamış karanlık bir konu apaçık bir konudan daha önemli sanılır. - Sadece karşıtları can sıkıcı olmayı sürdürdükleri için, arada bir, bir davaya bağlı kalırız. - Bir insan kendini hep çok büyük işlere adadığında, onun başka bir yeteneğinin olmadığı pek görülmez. - Açıkça büyük amaçlar tasarlayan ve daha sonra bu amaçlar için oldukça yetersiz olduğunu gizlice kavrayıveren kimse, çoğu zaman bu amaçlardan vazgeçecek kadar da güçlü de değildir. İşte o zaman ikiyüzlülük kaçınılmazdır. - Gür ırmaklar kendileriyle birlikte bir çok çakıl ve çalı çırpıyı da sürükler; güçlü ruhlar da bir çok aptal ve mankafayı. - Bir insanın gerçekten ele almış olduğu düşünce özgürlüğü ile, onun tutkuları ve hatta arzuları da gizli gizli kendi üstünlüklerini göstereceklerini sanırlar. - Bir insan yoğun ve kılı kırk yararak düşündüğü zaman, sadece yüzü değil gövdesi de çekinceli bir havaya bürünür. - Ruh arayanda, hiç ruh yoktur.
"Bugüne dek erkekler kadınlara hep, yollarını şaşırıp yükseklerden onlara doğru gelmiş olan kuşlar gibi davranmışlardır. Kadınların, daha narin, daha kolay incinebilir, daha yabani, daha tuhaf, daha tatlı, daha fazla ruh dolu olan ama aynı zamanda da kaçıp gitmemesi için kafese kapatılması gereken bir şey olduğuna inanmışlardır."
Körler ülkesinde tek gözlü insan kral olur. EİG seç beni bak , Nietzsche'nin hocası, benim de akıl hocamdır. Hatta dur üstadın da bir sözünü iliştirelim, belki de Kafka da üstada saygı duyuyordu ki dönüşümü yazdı. "insanlar, bağışlandıklarında arsızlaşan, bu yüzden onlara yumuşak ve sevecen davranılamayan çocuklara benzerler. bir dostun ödünç alma isteğini reddetmekle o kişiyi yitirmeyiz ama ödünç istediği şeyi ona vermekle onu çok kolayca yitirebiliriz. bunun gibi bir dosta karşı gururlu ve onu biraz ihmal edici bir biçimde davranarak onu yitirmeyiz ama ona karşı çok fazla dostça ve kibar davranırsak onu yitiririz; çünkü bu davranışımız onu küstah ve katlanılmaz kılacaktır."
gercekten nıce okuyan var mı merak edıyorum.. mesela bu adamın kızkardesıne asık bır manyak oldugunu herkes bılır!!! bu deyyusmu benım ıdolum olmalı bumu kılavuzum olmalı.. bır dıgerı naım hıkmetcı cıkar.. sanırsınkı nazımı okumuş arastırmıs.. yahu hayatına daır hıcbır fıkrın yok ne nazımı otur oturdugun yerde cehaletınle yuz sen kımsın solculuk kım nazımcılık kım.. nazım mesela evlı bır kadınla yatacak kadar hafif idi!! yine genc sevgılısının baska erkeklerele dusup kalkmasını onmesemeyeck kadarda geniş!! türk mılletı hep show pesınde aslıda boş içide!! gercekten okuyan bır elımın parmagı kadar sadece;)
"Bazı sırlar vardır, yalnız dostlara anlatılacak. Bazı sırlar vardır, dostlara bile anlatılmayacak. Bazı sırlar vardır, kendimize bile açıklanmayacak."
"Özgür mü diyorsun kendine? Sana hükmeden düşünceni duymak isterim."
Birisi bir yere bakıyorsa birşey vardır ama bir yere Bakmiyorsa Kesinlikle birşey vardır... Sayfamdaki Soruma senide bekliyorum aşk ilişkisi ile ilgili bakar mısın rica etsem buyrun diye yazdım
Ben çok daraldığımda şems terbizi, abdulkadir geylani hazretleri, peygamberimiz (s. a. s) ve diğer allah dostlarının sözleriyle kendimde huzur buluyorum ve hayata kendimi motive ediyorum...
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Valla bilmiyorum hiç ama bu adam kralın önde gideni, komünistti sanırsam demek ki o yüzden var sempatim
Kimseye buluşmadan internet üzerinden youtubdan dinleyebilirsin... o sözler allahın seçilmiş kullarından çıkmış hepside cennet ehli ama nitsche imansı gittiyse ahirete allah bilir ne kadar çok zor durumda ahirette... ve şeytan dünyanın içerisindeki eğlence vs şeyleri süslü gösteriyo insanlara ahireti unutturuyor burda yaşayan çok yaşasa 100 yaşına kadar yaşıyo zaten 50sinden sonra gücüde kalmıyo insanın... bu dünyadan kimler gelmiş geçmiş firavun gibi nemrut gibi ama sonları hep hüsran olmuş... esas ebedi yurt ahirettir... allah gecinden versinde sen ölünce bile cenaze namazın kılınıcak...
ya boşver kafa ütülemeyi komünist diye adamı aşağıladığın belli anlaşıldı, ahiretine kendin inan, ya yorum yaptığın şu platform bile gavurun sitesinin türk versiyonu sen de gelmiş burda laga luga yapıyorsun daha, nietzsche, stalin, max her neyse işte bunları dünya kabullenmiş zaten sen kabullenmesen kaç yazar
Ben seni aşağılamadım bilhassa senin için üzüldüğümden dolayı içimden allah hidayet versin dedim senin için.. görüşün ne olursa olsun sonuçda seni insan olduğun için seviyorum... herkes aynı düşünseydi imtihan olmazdı zaten
düzgün okumadığını varsayıyorum ben sana beni aşağıladın mı demişim düzgün okursan anlarsın ne demeye çalıştığımı, ayrıca benim içi üzülmene gerek yok hem sen kendin demişsin
""görüşün ne olursa olsun sonuçda seni insan olduğun için seviyorum... herkes aynı düşünseydi imtihan olmazdı zaten""
allahın hidayetine ihtiyacım yok sorguluyorum ve arayış içindeyim en kısa zamanda ise kararımı vereceğim
En İyi Cevaplar