
Yargıtay 2'nci Hukuk Dairesi Başkanı Ömer Uğur Gençcan örnek kararı sosyal medya hesabından "Eviniz lokanta, eşiniz de o lokantanın aşçısı değildir" notuyla duyurdu.

Boşanma sebebi olarak biraz ağır olmuş ama olaya dolaylı yoldan bakılınca boşanmaya götüren sebepler arasında olur. Cunku kadın evine esine çocuklarına hizmet etmeyi görev bilir ama eşinin sürekli misafir getirmesi onu zor duruma sokması daha fazla emek vermesine neden olur bir iki sabreder ama sonuçta o da bir insan evin o kadar yükü arasında sürekli gelen habersiz misafir insanı yorgun ve asabi yapar bu da kavgalara yol açar. En basit örnekle eşim böyle birşey yapsa beni önemsemediğini bencillik ettiğini düşünürüm bu bile kırılmaya yeterli sebep..
"Erkek eşin sürekli yemeğe habersiz erkek misafir getirmesi"
Cinsiyet faktörünü atlamayalım yalnız. Misafirin yanında eşi var ise boşanma sebebi değil kii yerinde bir karar olmuş. Kendini bilen biri zaten sürekli erkek arkadaşını sap gibi yemeğe davet etmez
Hanımların genel de sorun olarak belirttiği ana konulardan birisi "Yemeğe sürekli misafir getirilmesi" olunca.
Yargıtay'da bunu açıklığa kavuşturmuş ki birdaha bu nedenle gelen hanımlar da adalet çalışanları da yorulmasın. Tek celsede boşayalım demişler, mantıklı 👍🏻😂
Avukat olarak söylüyorum: Çok iyi oldu. Kadına değer vermeye biraz olsun başlıyor ülkemiz. Kadın aşçı değil robot hiç değil. Tam yerinde oldu.
Cevap
78Cevap
Diyolar ya sevmeler eskiden başkaydı diye çok doğru söz bencede...
Düşünsenize adam görücü usulü evleniyo ve eşini ilk gün evde görüyo ve asla bırakmıyo hayatinin sonuna kadar..
Simdilerde ayy ben aşığaaam kızaamm bu seferr kesin aşığamm diye bağrışıyorlar evleniyolar sonra şiddetli gecimsizlik ulen sen istedin onunla evlenmeyi adam evlendikten sonra gördüğü eşiyle 50 yil evli kaliyo bunlar 50 gün kalırsa oh ne ala...
Işte bunlarda ekmeğe yağ sürmek☝️
Adam boşanmak icin bahane ariyo zaten bunlar da onlara akil veriyo..
Iki gun sonra bu bosanmalar neden diye sorcaklar ee sen verdin aklı onlar kullanıyorlar...
Sorun eve sürekli habersiz misafir cagirmasindan değil de
sonrasında sofra bile kuramıyorsun" şeklinde cikiyo. Kadının zoruna giden o. Hem habersiz çağır hemde misafirin yanında ya da kendi başınayken kadını küçük düşürmesi.
Tekrar ediyorum habersiz cagirmasindan değil de kadini azarlamasindan küçük gormesinden dolayı hak etmiş diyorum.
Ev, erkeğin küçük saltanatı değil. Soracak, rağzıysa çağıracak, rağzı değilse çağırmayacak. "Eviniz lokanta, eşiniz de o lokantanın aşçısı değildir." Bence her açıdan tarihi bir özlü söz olmuş.
Siz asıl şiddeti görmüyorsunuz
Haberin devamını izlemediniz mı?
Kadına sofra kuramıyorsun diyor.
Kadına psikoljik şiddet uyguluyor.
Aynı sikntiyi cevremde gördüğüm için anlayabiliyorum
Kadınların en çok zoruna giden de; cagirmasindan çok bu şekilde sifd2t uygulaması. Kuramıyorsun ne demek. Habersiz getirrse kuramaz tabi. Haberli getrse tamm dicem
Haberli getirmel demek, sadece önceden haber vermek demek. Her seferinde getirirken her seferinde haberse makul mu olacak yani? Önceden sorup rağzı değilse getirmeyecek. Bu olayın kararında hakimin açıklaması tek seferlik misafirde de eşi şikayetçi olsa aynen geçerli. Eş evin aşçısı değildir derken eş evin ortağıdır, ortak kararda yapılmadığı için haklıdır demek istiyor. Defalarca olmasına şiddet göstermesine gerek yok, hiç istemediği birini zorla bir sefer getirsin, yine yasal olarak aynısı söz konusu olur.
Ya boşanma değil de, eşler birbirine haber vererek iş yapsa daha güzel olur sonuçta ev dağınık olabilir, o gün akşama yemek yapılmamış olabilir sen tutar şak diye misafir getirirsen evin o haliyle rezil olma ihtimalin de var hem alelacele bişeyler hazırlayacağına misafirini insan yerine koyduğunu belli ederek önceden haber verilmiş olarak güzel güzel hazırlık yapsan olmaz mı öylesi daha güzel
Eve habersiz tanrı misafiri gelir ancak. Kapın çalınır elinden geleni yaparsın.
Eşler birbirlerinden habersiz eve kimseyi çağırmazlar.
Elbette hem kendi hem de ortak arkadaşlarımız eve gelirler.
Bunun için kanun çıkması, geldiğimiz duruma bakar mısın.
Emrivaki yapılması hoş değil ama karar komik geldi.
onlarmı biliyomuş? görmüyo musunuz insanların yazdığı yasalar sacmasapan. Allahın emrettiği şeriatıgericilik, insanlık dışı gösterdiler müslüman topluma. bu memlekete o kadar büyük zarar verdiler ki.
Habersiz misafir getirilmesi dogru degil. Belki o an misafirin onune koyacak yemek yok evde. Neden kadini zor durumda birakiyor adam?
Misafir gelecekse de onceden haber vermeli ki kadin dogru durust hazirligini yapabilsin..
@Kuzey1994
"Hazurlık yapabiliyorsa tabikiii" derken? Misafir geliyorsa hazirlik lazim.
Dogru durust yemek yedirmeden mi agirlayacaklar insanlari?
emsal karar olmalı. insanların kendine ait yaşam koşullarını zorlayıcı şeyler bir noktadan sonra o evliliği yaşanmaz kılar. kadının nasıl hissettiği hasta mı yorgun mu keyfi yerinde mi sorunsalı kocalar tarafından pek önemsenmiyor..
Bu haber magazinselleştirilip servis edilmiş
Eve her akşam erkek arkadaşlarını getiren adam yemeğe değil, her akşam evde kurduğu içki masasına getiriyordur.
İçki masası olunca mantıklı mı diyorsun yani?
@BeyinSizde hayır tabi ki de
Haberi yazan gerçeği yazsa sadece bir kadının çektiği çile sonucu boşanması işelenmiş olur
Ama arkadaşlarını eve yemeğe getiren yaptımı tüm kadınları ilgilendiriyor.
Çok iyi yönlendirme yapmış
Adam gibi adam erkek arkadaşını sürekli evine getirtip de karısını o adama hizmet ettirmez karı koca çift olurlar ev oturması olur tamam ama diper türlüsü kabul edilemez
Devamlılık sıkıntı tabi, insan evinde akşam olunca rahat etmek ister ama daha önemli konular varken neden bu sebepler karara bağlanır, orası düşündürücü... Onca bekleyen dosyalar varken...
omg... sonunda oldu... yoksa çıldıracaktım... hepsine surat astım diye benim evime gelmeyi bıraktılar... ama eşim artık -sen beni arkadaşlardan uzaklaştırdın diye suçluyor beni... artık suçlayamaz
Doğru karar. Her gün gelen misafir babam olsa acımam.
İnsanın özel hayatına saygı olmalı.
Evinde yakaladığın hırsızı dövdün diye tazminat ödeten devletin bunu söylemeye hakkı yok. Senin oraya müdahale etmen için çok daha büyük sorunları bitirmen lazım önce
Saçmalamışlar bence.
Emsal olayı artık ayaklar altında diyebilirim.
Tabiki habersiz misafir getirmek hoş değil ve tam bir saygısızlıktır ama bukadarıda çok fazla.
Misafir baş tacıdır. Misafir ile yenilen yemekten sorgu sual olmaz der büyüklerimiz. Bu hakimlerde boşanmayı gerçekleştirmek için eklenmedik karar bırakmicak bu gidişle😏
Yargıtay boş işlerle uğraşıyor tamam her gün misafir gelmez ama
Cinayet işleyen tecavüz eden kişiye iyi hal indirimini Kaldırsın cok boş işlerle uğraşıyor
Bence gayet haklı bir sebep😂 misafirlik olaylarını pek sevmem hele habersizini hiç sevmem😂 yalnız bu kadar düşünceli olmaları da şaşırtmadı değil 😊
Çok doğru bir karar, münasebetsiz kocayı kim ne yapsın? Kadın olsam, merdaneyle kovarım misafiri de kocamı da...
Zaten hiç bir erkek eşinden habersiz eve misafir getirmemeli ya ev, eşin , musait değilse o zaman ne olacak ki insan az düşünceli olmalı o konuda
Elbette , insanlar biraz da nefes almalı. Hele çalışan bir kadın ise , sürekli hazırlık yapmak , ortalığı toplamak sorun.
iyi olmuş misafir getiriyosada herkes kendi misafirini ağırlasın arkadaş banane onun getirdiği misafirden
Ben yıllarca eziyet çektim iyi ki boşamışım 😀kadına saygısı olmayan angutlarla evlenmeyin hanımlar.
Yerinde bir karar olmuş. Eve habersiz ve sürekli misafir getirmek boşanma sebebi olabilir benim için de...
Eşlerden birisinin çok misafir getirmesi ve ya kabul etmesi, eşi ile yalnız kalmama isteğinin göstergesidir.
Adam gece getiriyomuş misafiri büyüm ihtimal alkol masası kurduruyor karısına. çok doğru bir karar olmuş
Gündüz çağırsa haksız karar mı olacak, anlamadım olayı?
@BeyinSizde yemek demek hafif kalır daha da beteri diyorum anlayabildin mi şimdi olayı. sabah getirsin herkesi hurraa diye bir düşünce çıkmıyo yani dediğimden aranma
Gecedir gündüzdür, yemektir içkidir, şöyledir böyledir bunları ilk akla getirmenize şaşıyorum bende zaten. Suçta bir bahane detayı aranmasına gerek yok, her şartta yasal ve adil olanı tek cümlede Hakim belirtmiş zaten. 90ların haberlerini siz bilmezsiniz, her olayda "erkekse yapar sıkıntı yok" diye açıklama yapan mafyacı Hakimler vardı, üstüne hukuku onlar yönetir saygı gösterin denirdi.
@BeyinSizde bebeğim seneye avukatım muhtemelen senden daha çok insanların hakkını savunucam. belli biriyle tartışmak istiyorsun ama bunun insanı ben değilim söylediğimde kastettiğin gibi bir anlam yok zorlama daha fazla
Eş evin aşçısı değildir derken eş evin ortağıdır, ortak kararda yapılmadığı için haklıdır demek istiyor. Defalarca zorlamasına, alkol alınmasına, gece olmasına gerek yok. İstemediği halde birini zorla bir sefer getirsin, yasal olarak yine aynı şikayet hakkı doğar. Karar açıklaması detaylardan kaynaklanmadığına işaret ediyor. İş tecrüben sıfır olduğundan anlamanı beklemiyorum zaten. İhtimallerle yürümez o işler.
@BeyinSizde hahahah ay şaka gibisin hala açıklama yapıyo. Seninle kararı tartışmıyorum bile zaten. Anlaman için 10 kere mi ‘sözlerime isnat etmeye çalıştığın şeyleri kastetmiyorum’ demem lazım? jdjbsndjd
Bir sefer demiştin de neyse kabul ediyorum, ilk davanı kaybetme şimdi. 8425675246407159
Vuaa hajsjdjd medeni hukuk yıkılıyor. Boşanma sebebi olabilir. Normal bir şey bu. Daha ne sebepler var. Şaşırtıcı değil
Ara sıra olsa tamam da eşimin sürekli habersiz ve de erkek misafir getirmesinden ben de hoşlanmazdım. Karar yerinde olmuş.
Şu ks nin sorumlu kisilerinden biri ulasabilir mi bana gereksiz gereksiz is yapiyosunuz arkasinda durunda konusalim !!!
Haklı bir karar. Boşanma nedenleri arasında bu da sayılmıştır. Magazinsel olan başlık öne çıkarılmıştır.
Yargıtay haklı. Bende bir kızla konuşuyordum annesi yatılı misafir bize çok gelir kalacak yer olmazsa yarısını size yollarış demişti. Misafiride sevmem kızınıda almam demiştim
İyi güzel her önüne gelen olayı boşanma sebebi saysınlar. Evli kimse kalmasın.
O tarz bir evlilikse kalmaması daha hayırlı.
Hergün kızının evinden çıkmayan kaynanalarada bir çözüm bulsunlar. kızmı alıyoz 7 sülalesini belli değil bonus lu :)
Kesin ipsiz sapsız uğursuz ayyaşı getiriyordu eve kadını deli ettiğine göre
Dün izlemistim. Kesinlikle haklilar. Hayret ilk defa düzgün bir adim atildi.
Ooo misafirperverlik aç insanı doyurmanın büyük sevap olduğu hoş sohbetler oluşturan büyük sofralar filan hepsi hikaye olmuş yanı iyiymis tebrikler
Yargıtaya gerek yok. Gerçekten boşanma sebebi bu :D
5 yildir evliyim 5 yilda 5 kere geldi misafir 😂 Annem iki yilda bir gelio
Emrivaki den nefret ederim misafir haber verip gelmeli. Neyseki oyle bir durum soz konusu degil.
Bence de doğru bir karar her gün her gün misafir mi çekilir ya 😁
Ben zaten misafir sevmem 😎
Doğru bir karar bence, en azından bir haber verilmeli..
abartmamak lazım yani eşlerinde bir haddi hududu olur
Yani eşe hizmet edilir ama sürekli sürekli hele ki habersiz misafir kabul edilemez.
habersiz erkekmi getirilir yemeğe yaa yuhhh kadına söylemeden olmaz tabii
7 24 gelmesin arada gelsin devamlı misafir mi çekilir
Yargıtay iyice saçmalamış bunlarla uğraşacağına birazcık olmayan adaletle ilgilensin.
Yerli bir sebep olmuş bence. Habersiz misafir ev hanımını çok zor duruma sokabiliyor.
Ciddili mi 😅 ne ara bu kadar düşünceli oldular ya 😅
habersiz getirlen misafire bende tepki gösterirdim hoş değil
"Eviniz lokanta, eşiniz de o lokantanın aşçısı değil” güzel özetlemiş
Desene ne sansliyim misafir bayramdan bayrama geliyor 😀
Çok doğru walla. Bir değil iki değil hergün oluyorsa Allah sabır versin o kadına.
Haber verilmeli elbette, benim de evime eşim bir ordu kadın doldurup gün yapsa bozulurum
Neden erkek misafir? Kadin misafir getirirse sayilmaz mi?
Bayılıyorum bu adama yahu 😊 sonuna kadar katılıyorum
Hanimciligi resmilestirme yolunda agir agir ilerliyoruz 😃
Ohh iyi olmus ne o öyle erkek kadın fark etmez bence ikisi de getirilmemeli
10 üzerinden 10 restoranta götürsün mk kadın aşçılıkmı yapıcak sürekli.
Öyle tabi it mi uğursuz mu getiriyorlar müsait olursun olmazsın belli olmuyor
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar