Vejetaryen Birinin Gözünden Kurban Bayramı

Öncelikle vejetaryenlik nedir onunla başlayayım. Vejetaryenlik ya da etyemezlik, çeşitli nedenlerle kırmızı et, balık ve kümes hayvanlarının etini tüketmemeye denir. Lakto vejetaryen, ovo-lakto vejetaryen ve su vejetaryen olarak 3 çeşidi vardır.

Vejetaryen Birinin Gözünden Kurban Bayramı

Ben lakto vejetaryenim yani her türlü et ve et ürünleri ile birlikte yumurtayı da tüketmeyip sadece süt ve süt ürünlerini tüketiyorum. 7-8 yaşından beri vejetaryenim. Canlı bir hayvanın hayatına son verip yenmesini doğru bulmadığım için vejetaryen olmayı seçtim. Neyse çok uzattım :) . Kurban bayramını sevmeme nedenlerim;

Kurbanlıkların gördükleri muamele

Vejetaryen Birinin Gözünden Kurban Bayramı

İnancımdan dolayı kurban bayramına karşı değilim ama kurbanlıklar kesilirken eziyet edilmemeli ve acı çektirmemeli. Yukarıdaki resmi gördükçe ağlayasım geliyor. Böyle görüntülerden dolayı kurban bayramını sevmiyorum. 4 gün boyunca haber izlemiyorum sırf hayvanlara yapılan eziyetleri görmemek için. Allah insanların içine merhamet versin.

Kavurma faslı

Vejetaryen Birinin Gözünden Kurban Bayramı

Ah o kavurmanın kokusu... Kusasım geliyor, nefes almak istemiyorum. Bizimkiler sabah kahvaltıda bile kavurma yiyor. Her evde de hemen etler kavurma yapıldığından dolayı bayramlaşmaya gitmeyi sevmem ama mecburen gidiyorum.

Not: Hayvan kesilir kesilmez etinden kavurma yapılmaz. Etin 1 gün dinlendirilmesi ve kanının süzdürülmesi gerekir bilginize :)

-Kavurma yer misin?

+Yok et yemiyorum ben.

-Aa neden?

+Vejetaryenim.

-Aman canım bayram şimdi ye sonra yemezsin yine.

Birde böyle diyaloglara maruz kalmak var. Karşımdakinin ne desem beni anlamayacağını bildiğimden çok muhatap olmadan ortamı terk ediyorum.

Kan gölü olan denizler

Vejetaryen Birinin Gözünden Kurban Bayramı
Maalesef güzelim İstanbul boğazının her kurban bayramında hali böyle oluyor. :(

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Bayramları sevmiyorum" deyip de etleri löp löp mideye indirenleri de anlamıyorum ayrıca kıl kapıyorum. Hayvan kesiliyor diye bir bayramı sevmiyorsan o zaman hiçbir şekilde et yemeyeceksin vejetaryenler gibi.

Yolları kan gölüne çeviren, ölüm korkusuyla kaçan hayvancığa eziyet edilen bir bayram değilde her şey usulünce olan bir bayram görmek dileğiyle. İyi bayramlar. :)

Vejetaryen Birinin Gözünden Kurban Bayramı
Cevapla