Yamyam, her bordo berelinin öğrendiği, ama hiçbir zaman uygulamamayı umut ettiği bir meditasyondur. Yabancılaşma meditasyonu. Bordo bereli olmak, gerektiği zaman anneni, babanı, kardeşini, karını hatta çocuğunu yok sayabilecek bir ruhsuzluk potansiyeline ulaşmayı gerektirir.
Bir başka deyişle, bir bordo bereli, yanında ailesini kesseler umursamamayı ve kılını kıpırdatmamayı başarmak zorundadır. Bu zorundalığın nedeni, bir gün bir savaşta aileleri ile görevleri arasında kalma ihtimalidir. Bütün bordo bereliler, böyle bir ihtimal karşısında ailesini değil, görevini yani vatanını tercih etmek üzere eğitim alıyordur.
Bu eğitim, yalnız aileleri hain olduğunda, onlara gözünü kırpmadan zarar vermeyi kolaylaştırmaz.
Daha insani bir faydası da vardır. Çok sevdikleri biri, gerçek bir tehlike ile karşı karşıya ise, tüm duygularından kurtulduklari için paniğe kapilmamalarini becerilerini öfkelerine ya da acılarına kurban vermemelerini, haliyle çok sakin bir şekilde onu kurtarabilmelerini sağlar.
Elbette bu sadece potansiyel eğitimdir. Hani ailelerini ya da sevdiklerini umursamama yöntemini öğrenir ama bunu normal zamanda kullanmazlar. Ve hepsi, asla kullanmamayı umut ederler. İşte Yamyam, bu asla kullanmamayı umut ettikleri yöntemin adıdır. Özel bir meditasyondur ve eğitim sırasında binlerce kez tekrarlandığı için reflekslerine geçmiştir.
Bordo berelilerde güven atışı vardır
Henüz eğitim gören bir bordo bereli adayı iken, bu yöntemi Güven Atışı sırasında denerler. Güven Atışı, dünyadaki bütün özel kuvvetler arasında sadece bordo berelilere mahsus olan bir eğitimdir. Ve en yakın dostunuz ile birbirinize ateş etmeniz esasına dayanir. Bir bordo bereli iki yüz metrede nokta atışı yapabilir duruma gelir gelmez, Güven Atışında denenir.
Güven Atışı sırasında "body" adı verilen en yakın arkadaşları ile karşı karşıya geçerler. Arkadaşları Yamyam yapmasını bekler ve elindeki küçük hefefi başının üstüne koyar. Güven Atışındaki kişi o andan itibaren çift tabancayla ateş ederek hadefe doğru yürümeye başlar. Yolun yarısına geldiğinde, arkasını dönüp eğilir ve tabancalari bacaklarinin arasından hedefe doğru sikmaya devam eder. Mermiler bitince roller değişir ve atış hakkı arkadaşına geçer.
Güven Atışı sırasında çok nadiren de olsa, arkadaşını yaralayan ya da öldüren bordo bereliler olmuştur. Bu tür hadiseler, eğitim zayiati olarak kapatılmıştır. Arkadaşının ölümüne neden olan hiçbir fail, gözle görülür bir travma yaşamamıştır. Çünkü o sırada Yamyamın etkisindedirler.
Fakat Yamyamın etkisi geçtikten sonra o adamın iflah olması çok zordur. Birçoğu istifa etmiş, kimi eski birliklerine, kimi ise sivil hayata dönmüştür. Çok nadiren bu olayı atlatmayı başaranlar ise, özel kuvvetlerin en can acıtıcı görevlere gönderdiği askerlerden biri olmuştur.
Bu "Yabancılaşma Meditasyonu" beni çok etkiledi. Güven Atışı konusu ise, bir kişiye "o kadar fazla "güvenip güvenemeyeceğim sorusunu aklıma getirdi. Ne zorluklardan, ne eğitimlerden geçtiklerini görebilmemizi istedim. Bana çok farklı, anlamlı ve hoş geldi. Umarım siz de aynı şeyi düşünürsünüz.
Okuduğunuz için teşekkürler.
Bordo Berelilerin Uyguladığı "Yabancılaşma Meditasyonu"
Oncelikle bunları araştırdiğin için tebrik ederim seni ve guzel bir yazı ve birazda başarılarına deginmeni isterdim mesela uluslararasi operasyonlarda çok büyük başarıları ve cok buyuk tatbikat başarıları vardir bunlarda eklenseydi çok güzel olurdu eline sağlık
Hiç de öyle alakası yok, abartıldığı kadar da büyük ve güçlü bir birlik değiller... Bordo bereliler genellikle subaylardan seçilir... Televizyonlarda anlatıldığı gibi insanlar değiller... Klasik antremanları günlük tatbikatları ve aktif savaşma potansiyeline sahip insanlar... Bu hem bilgi hem tecrübe gerektiren birşey... Gayet de sevecenler... Normal aileleri, normal bir yaşamları var... Öldürmek üzere değil, profesyonel düşünmek üzere eğitim alırlar... Katil değiller...
@OzanOZER , farkındaysan aktif savaşma potansiyeline sahip ve profesyonel insanlar dedim... Profesyonel olmak zaten bunu gerektirir... Hatasızlıktır... Lakin bu onları piskopat yapmaz... Bizzat tanıştığım özel harekat binbaşısı Faruk Binbaşı ile uzunca sohbet etme imkanım olmuştu... Televizyonda gördüklerin birer hiçden ibaret...
:) abartıldığı kadar büyük ve güçlü bir birlik değil demişsin dünyada arkadaşının kafasındaki hedefi tersten vuran başka bir birlik yok. Ayrıca 4 kez abd tarafından özel kuvvetler yarışmasında 4 kez 1. olmuş olup 5. yarışma yapılmamıştır buda dünyadaki tüm özel kuvvetlerden iyi olduğunu gösteriyor..
@OzanOZER Bumeranglar ve Efeler taburunu araştırabilirsin arkadaşım... Bu adamlar operasyonel adamlar... Yok etmeye değil, stratejik planlar üzerinde çalışmaya odaklanmışlardır... Hedef odaklılar... Katil ve Cani değiller... Daha iyileri de var ülkemizde... adı bilinmeyen... adı medyada geçmeyen...
Kulaktan dolma bilgiler beraber calisma firsatim oldu arkadaslarla onlarda bizler gibi ailesi olan insanlar kaldiki bordo bereli demissin bunlar bizimlerin fotosu. cf.kizlarsoruyor.com/.../...d0b-2e9a903af916-m.jpg Gorunce guldum gece gece neyse saygilar icinde olmadiginiz icin bilememeniz normal 😉
Bordo bereliler de normal insan, zaten gizli olarak çalışırlar. Şehit olduğunda bordo bereli olduğunu yeni öğrenen aileler var. Çok isterdim onlardan olmak.
Nato Askeri Yarışması diye bir şey varmış eskiden üst üste Bordo Bereliler 1. olunca yarışma iptal edildi ve yarışma bir daha yapılmadı can yakarlar :)
Paylasimin abarti tatlim bahsettigin kadar degil bu durumlar guldumabaya okuyunca cok hossun 😂 benimde dayim asker dogal olarak birimleri iyi biliyor birlikte gorduk ve inanilmaz cok gulduk 😂
En İyi Cevaplar