İnsan Olarak Aslında Biz de Kuyrukluyuz

20 ve 21. Yüzyılın gelişen toplum düzeninde yeni bir dizayn ortaya çıktı. Ne yöne bakarsanız bakın göreceğiniz insan hareketleri aşağı yukarı aynı şekli almaya başladı.


Her yerde sıraya geçmiş genci yaşlısı erkeği kadını insan grupları mevcut duruda.


Metrobüs otobüs minübüs dolmuş tramvay metro uçak gemi de dahil maşallah ip gibi diziliyoruz.


İnsan olarak aslında biz de kurukluyuz


Bu diziliş sanırım küçük yaşlarda bize adapte ediliyor. Düzen sıradan geçiyor. Sırayı bozma arkadaşının ensesine bak kol hizası al haydi çocuklar kıpırdamayın çekiyorum çektimmm...


İnsan Olarak Aslında Biz de Kuyrukluyuz


Hatta ihtiyaç halinde bile bir sırayla karşılaşmamak elde değil. Topluca insanların bir anda bulunmak zorunda kaldığı yerlerde bazen ihtiyacı karşılayacak alt yapı olmadan faaliyet gösterilmesi bunun en büyük nededir.


Kemal Sunal'ın tuvalet kuyruğunu hatırlıyoruzdur. Benim işim acele kardeş , herkesin işi acele kuyruk var . Ee ne yapalım ya ağaç dibi ya hazır uzatılmış bir şapka aciliyet var kardeşim.


İnsan Olarak Aslında Biz de Kuyrukluyuz


Fatura ödeyeceğim ya para vereceğim diyorum para Allah Allah ya arkadaş dünya ne kadar değişmiş para vermek için bile sıraya geçiyoruz. Bu kuyruk bugün biter mi acaba.


İnsan Olarak Aslında Biz de Kuyrukluyuz


Emekli olduk hala kurtulamadık sıradan. İlkokulda başladı bu çile bitmek bilmiyor. Geçen emekli amca maaş kuyruğunda kalp krizi geçirerek vefat etti. Belki ölürde maaş bankada kalır diye bankanın insanlara bir şakası galiba bu.


İnsan Olarak Aslında Biz de Kuyrukluyuz


İnsanlar artıkhastalanmak istemiyor. Çünkü hastane demek beklemek demek uzun saatler belkide. O arada iyileşip giden oluyordur muhakkak. İnsanlar birbirinin hastalığını dinleye dinleye bu kuyrukta pratisyen hekim seviyesine ulaşabiliyor.


benim bağsurum vardı yapma amca dur bana niye anlatıyorsun ki ya. Ee benimde vardı diyen biri çıkıyor oradan haydi bakalım ben şey sürdüm anında iyileşti eltimde de vardı biz hep ondan sürdük tamam hadi gidelim kuyruktan neyse o onu sürün bitsin bu işkence.


İnsan Olarak Aslında Biz de Kuyrukluyuz


Malum Mübarek Ramazan ayındayız Allah İbadetlerinizi kabul etsin. İftar yemeği için kuyruğa geçip sahuru yapan insanın yaşadığı güzelim dünyam bitmek bilmeyen sıralarda ömrümüzün yarısı çaldınız bizden.


İnsan Olarak Aslında Biz de Kuyrukluyuz


Kpss Lys Ygs Sbs sınavlar kuyrukla başlar. Okul bahçesinde sınava girecekler kuyrukta aileler gölge olabilecek bir ağaç altı aramakta. Kolay değil saatler süren bekleyişler.


İnsan Olarak Aslında Biz de Kuyrukluyuz


Trafik kuyruğu ise son derece refahtır. Aracınızı durduğu yerde bırakıp acıkan karnınızı doyurmak için yandaki büfede her türlü hizmeti bulabiliyorsunuz. Üstelik siz bunu yaparken hiç korna çalan yok çünkü zaten yürüyen bir trafik yok. Sabahın karanlığında İstanbul'da sokağa çıkan birisi olarak kedilerin araba kaputlarında kendinden geçmiş şekilde uyuduklarını öğrendim. Ayak sesimin sadece o anda duyulduğunu farkettim mesela. Martıların denizin sesini İstanbulun sesini duyabileceğiniz nadir saatler içerisinde yer alıyor o saatler. Evden çıkıyorsunuz hava karanlık eve dönüyorsunuz hava karanlık acaba güneş bugün doğmadı mı?



İnsan Olarak Aslında Biz de Kuyrukluyuz


Kardeşim sıra var sıra hanım efendi buradaydı buyrun şöyle ay çok mersi. İteklemeyin lütfen :) size kaç tane 9 one mevlüt mü var :). İşte ekmek halk ekmek ucuz ekmek kuyruğu replikleri :)


İnsan Olarak Aslında Biz de Kuyrukluyuz


Ziyaret misafirlik siyasi gezi dernek vatıf hoşgeldiniz merhaba tokalaşma kuyruğu, ben neden buradayım diye düşünen oluyor mu acaba kim dizdi ya beni buraya Allah Allah en son nereye gidiyordum ben.

İnsan Olarak Aslında Biz de Kuyrukluyuz


Kamu kurumlarında resmi evrak ve başvurular dahil işlemler için mecbur beklenen kuyruklar. Bazen uzaydan görüldüğü söyleniyor oluşturduğumuz bu kuyrukların :).


İnsan Olarak Aslında Biz de Kuyrukluyuz


Kurban bayramı kurban kesim yerlerinde ellerinde kurbanlıklarla beklerken yalnız değiliz yanımızda yol arkadaşımız yolun sonunda mangallığımız olacak olan arkadaşımız ile uzun sohbetler ediyoruz. Bazen çok samimi olunca aramızdaki bağ kuvvetleniyor bizi kadırırsa hayvan kesimden kurtulabiliyor :)


İnsan Olarak Aslında Biz de Kuyrukluyuz



Şimdi bir çoğumuz neden niye nasıl olduğunu bilmediğimiz bir anda kendimizi sırada kuyrukta buluveriyoruz.


Bazen kuyruğa geçmiyorum affedin beni gerçekten bence insanı küçük düşüren bir durum. En son alırım en son binerim ama o kuyruğa geçmem. Bizim kuyruk olmamız gerekmiyor yeterli talebi karşılayan insanları rahat ettiren hizmetler gerekiyor.


Hepinize kuyruksuz günler dilerim.


Sevgilerle.........

İnsan Olarak Aslında Biz de Kuyrukluyuz
Cevapla