Çocuk Gelinler Hususunda Biraz Empati!

FelFire

Empati nedir?

Kendini karşındakinin, o objenin yerine koymak, onun hislerini, ne düşündüğünü idrak etmeye çalışmak.

Bugün bir deneme yapmaya karar verdim ben de, çok zor bir empati denemesi olacak, bencemi bir başkasının ağzından yazmaya, aslında paylaştığımız hisleri onun hassas çocuk kalbini yaşamaya çalışarak yazmayı deneyeceğim. Belki "o", "onlar" olarak değil de "ben", "biz" olarak görürsem, görmeyi başarabilirsem, başarabilirsek daha farklı noktalara getirebiliriz her şeyi.

Affınıza sığınarak başlıyorum artık...

Çocuk Gelinler Hususunda Biraz Empati!

Merhaba. Benim adım Alçin. 11 yaşındayım, okula gitmiyorum, nedenini bilmiyorum ama annem ve babam okula göndermiyor beni. Geçenlerde kapının önünde oynarken amcamın oğlu Emrah abi ile babamın konuşmalarını işittim, "Kızın okulda ne işi var?" dedi babam. Anlamadım hiç.

Çocuk Gelinler Hususunda Biraz Empati!

Esra öğretmen okula gitmemiş miydi yani? E nasıl öğretmen olabilmişti ki? Ben neden öğretmen olamıyorum o zaman? O da kız, ben de kızım. Neyse, babam diyorsa vardır bir bildiği, benim hep iyiliğimi ister o. Annem de öyle, her şeyi öğretir bana, yemek yapmayı, ev temizlemeyi hep ondan öğrendim ben, koca kadın olmuşum artık, büyümüşüm hem, çocuk değilmişim, öyle arkadaşlarımla sokaklarda oyun oynayamazmışım, ayıpmış, öyle diyor annem.

Ama canım istiyor işte, pek arkadaşım da yok bu yüzden, oyuncaklarımı alıp bahçenin gelen geçenin göremeyeceği bir yerine gidip oynuyorum kendimle başbaşa.

Çocuk Gelinler Hususunda Biraz Empati!

Geçen akşam amcamlar misafirliğe geldiler bize, Emrah abi de vardı, ben çok severim Emrah abiyi. Abim yok benim, ama Emrah abi abim gibidir, birlikte büyüdük zaten, daha doğrusu o hep büyüktü de ben büyüdüm, bana 1. sınıfa giderken yardım ederdi hep, o tarlaya giderdi traktörle, beni de okula bırakırdı, yolunun üstündeydi zaten okulumuz da.

Artık annem izin vermiyor traktöre binmeme de, çok özlüyorum o yan tarafa oturup tıngır mıngır gitmeyi, ama kızıyor işte, koca kadın olmuşum, dedim ya.

O akşam da bu cümle çok geçti konuşurlarken, annem odama gönderdi beni, bir yandan bebeğimin saçlarını tararken bir yandan konuşmalarını dinledim. Yengem ve annem ne konuşuyordu duyamıyordum, ama babam yine aynı şeyleri söylüyordu, ama Emrah abiyi övüyordu, sonra amcamı duydum."Allahın emri, peygamber ..." diye birşeyler söyledi ama anlamadım, babam da "Verdim gitti!" diye sevinçle bağırdı. Ne verdi ki acaba? Ne istemişti ki amcam? Hiç anlamadım.

Güle eğlene gittiler sonra, bizimkiler kaldı evde sadece. Usulca açtım kapıyı, gittim yanlarına. "Baba, amcama ne verdin?" dedim, "Annen anlatır sana." dedi keyifle, kalktı kahveye gitti.

Döndüm anneme merakla, "Anne ne oldu?" dedim, "Evleniyorsun!" dedi gülerek. Yine anlamadım ama ben, annemle babamdan biliyorum, beraber uyuyorlar, ama ben ayımla uyuyorum, pompiğimle ikimiz zar zor sığıyoruz yatağa, uyandığımda hep yere düşmüş oluyor, evlenirsem kocam yatağa sığmaz ki, ayımı bırakmak istemiyorum ki ben, seviyorum onu, sıcacık oluyor sarılınca.

Çocuk Gelinler Hususunda Biraz Empati!

Derken annem bir şey daha söyledi. "Emrah abinle evlendireceğiz seni, amcan seni istedi babandan, başlığını da verdiler."

Durdum biraz öylece.

"Anne, başlık ne?" diye sordum, "Boşver o senin işin değil." dedi ve mutfağa gitti annem. Ama neden gitti ki hemen? Daha merak ettiklerim vardı benim. Emrah abin dedi, e ama o benim abim değil mi? Kimse abisiyle evlenmiyor ki, ben neden evleniyorum?

Hem çok uzun Emrah abi, kocaman, ufacığım ben, bazen özeniyorum kadınlara, aynaya bakıyorum, onların göğüsleri var, benim göğsüm de yok, küçücük benimkiler. Oje sürmeme bile izin vermiyor annem, Esra öğretmen sürüyordu ama. Ben hiç kadına benzemiyorum ki. Bana izin de vermiyorlar hiç. Ben nasıl karısı olacağım ki onun? Ne yapacak ki bana?

Sahiden, ne yapar ki bir kız birisinin karısı olunca?

Daha bu sabah dövdü annem beni yumurtayı yaktım diye, Emrah abi de döver mi yemek yapamazsam? Ya daha ütü yapmayı da öğrenmedim, çok sıcak o, korkuyorum ben. Ütüleyemezsem peki, o zaman ne olacak?

Ya hep döverse beni, daha hiçbir şey bilmiyorum ki ben, kızarsa bana, o zaman ne olacak? Amcam korur mu beni? Canımı acıtmasından korkuyorum, babam da korur hem, değil mi? Annem kıyamaz bana. Hep dövüyor ama, başkasının yapmasına izin vermez. Değil mi?

Evlenmek istemiyorum ama ben. Bunu söylesem onlara, "Anne, baba, desem, ben evlenmek istemiyorum, sizinle kalmak istiyorum.", ne olur ki? Kızarlar mı?

Çocuk Gelinler Hususunda Biraz Empati!

Çok sinirliler, kızarlar bence. Ayşe ablaya çok kızmışlardı. Hatırlıyorum onu. Ali abiyle buluşurlardı evlerinin arka tarafında, görürdüm odamın camından. Kimseye söyleme demişti. Söylemedim ben de. Her buluşmalarından sonra camıma gelirdi. "Nasılsın güzelim?" der, çikolata verirdi bana. Sonra gittiler ikisi de. Abdullah abi de gitti bir hafta sonra. Bu arada Abdullah abi Ayşe ablanın abisi. Abdullah abi gideli 3 sene oldu galiba, babam çok sever onu, "Erkek adam!" der her bahsi açıldığında. Bir kere sordum "Ayşe abla nereye gitti?" diye, çok kızdılar. Sormadım ben de bir daha. Korktum.

İstemiyorum diyemem. Kızarlar, küserler belki bana. Çok üzülürüm ben. Hiç değilse pompiği almama izin verirler, değil mi? Pompiğim yanımda olursa korkmam, korkarsam sarılırım ona. Sorayım anneme, bekleyin.

-Anne, pompik de benimle gelebilir mi?

Bir kusurum olduysa, biliyorum ki sizler affedersiniz beni. Ancak "Alçin" bizleri affeder mi? Bu soruya yanıt veremiyorum ben. Sağlıcakla kalın...

Çocuk Gelinler Hususunda Biraz Empati!
12
25
Görüşünü yaz
12Kız Görüşü
25Erkek Görüşü

Bi’Bot Seçimi

Çok Süper Görüş
  • FloraBacchus
    O kadar güzel bir konuya değinmişsin ki.
    Duygularım harap oldu.
    Hala 16 17 yaşında ki kız çoçuklarını ergenlikten çıkmadan evlendiriyorlar.
    Çoçuk olmadan kadın olmaya, kadın olamadan anne olmaya, bir erkeğe köle olmaya mecbur bırakıyorlar.
    Çok şey var bu konuda söyleyeceğim.
    Kızını okutmayıp bir erkeğin eline mahkum bırakan anne baba suçlu.

    Öteki dünyayı beklemeden cehenneme atmak.
    Kız çoçuklarına büyüyünce ne olacaksın diye sorulduğunda, öğretmen olacağım, doktor olacağım, manken olacağım, şarkıcı olacağım derler.
    Ben hiç bir kız çoçuğundan gelin olacağım cümlesini duymadım.

    Küçücük yaşlarında bile farkındalar kendi ayakları üzerinde durması gerektiğini.
    Toplum olarak yetişmemiz lazım, önce kendi zihnimizden ayıp kavramını kaldırmamız lazım.

    Tek hayali bebekleriyle arkadaşlarıyla oynamak olan küçüçük çoçuklara pranga vuranlara dur dememiz lazım.
    Görüş hala geçerli mi?
    • FelFire

      Bazen diyorum ya, nasihat bir yere kadar, bazen çocukları dinlemek lazım diye. Hani onların düşüncesi ne, hisleri ne bırakmak lazım onlara ki kendi kalpleriyle anlatsınlar. Madem dinleyemiyoruz bu minikleri, madem bu şansımız yok, o zaman ben de içlerinden biri olurum dedim. Umarım başarabilmişimdir.

      Teşekkür ediyorum görüşün için. 🙏

Diğer Görüşler İçin Aşağı Kaydır

Kızlar & Erkekler Ne Diyor?

1125
  • 1Firstlady
    Cahil cemeka toplumlardan ne beklersiniz ki? Doğrunun yanlış olduğu, yanlışın da doğru olduğu kirli algılar birleşimleri;"Ama bu yaptığınız hataaa"başınızı kaldırıp artık bu bu yanlışlara bir dur deme zamanı geldi dediğinizde bile kale alınmadığınız gibi alay konusu da olursunuz bunların yanında, insanları yargılayıp, dedikodudan beslenen zavallılar onlardır, Allah yakar yıkar diye beyinler yıkayan, çocuk gelinlerin müsebbibleri, yaşamayı bilmeyen, kendini geliştiren aydın zümreye dil uzatıp hatta daha da ileriye gidip onları çekiştirip ; yetmedi onlara hakaret ve zorbalıklara başvuran, problemlerin şiddet ve kaosla çözebileceğine inanan , "sevgili yapılmasına" karşı ve bunun namussuzluk olduğunu söyleyen ama özünde çok sapık zihniyet sahipleri, devamlı neredeyse her konuda devasa kısıtlama abideleri... Ve ataerkil düşünce sistemi, "erkek üstündür" , "erkek adamın erkek çocuğu olur" , "erkek çocuğu olmadı diye kuma getirmesi haktır" diyen toplumlar, heyhat... Böyle kötü toplumlarda yaşadığı için çok yazık ki bir bardak su içer gibi kolayca harcanıp gitmiş hala da gitmekte olan pırlanta gibi insanlara.. Coğrafya kaderdir, ama o kaderi yani coğrafyayı değiştirmek de elimizdedir.
  • Alaçatı_mavisi
    Hem uzuldum hem sinirlendim malesef ulkemizin bir gercegi bu durum.
    Klavyene saglik. Editorluk gelsin artik degilmi :)))
    • FelFire

      Teşekkür ederim!
      E hadi inşallah 😊

  • AdanaLiii_ks
    Tüylerim diken diken oldu okurken malesef ülkemizde bizim bilmediğimiz görmediğimiz ama istemesekte duyduğumuz bir sürü olay var Alçin de onlardan biri. Üzülüyorum ama bizim yapabileceğimiz bir şey yok en başta iş devlete arkasından ailede bitiyor...
  • AytacYigit
    Hic sikilmadan okudugum yazilardan biriydi. Eline emegine saglik
    • FelFire

      Çok teşekkür ederim hocam

  • DoğmayanGüneşim
    Yani bence söylenecek bir söz Yok o kadar güzel anlattın ki çocuk gelin adı üstünde çocuk ne anlar evlilikten. Çocuklar evliliği birlikte yan yana uyumak sanır nerden bilecekler cinselliği, veya anne olmayı hamileliği bu dünyada sırf bu yüzden kadın olmak zor diyorum zaten. Sırf 3 kuruş para için çocuklarını satiyorlar
  • Leading_Leader
    En basit empati, kendi kızın olsa ne düşünürsün algısı yaratmaktır.
    • FelFire

      Bencildir insanlar, kendine güvenen kibir dolu yaratıklardır, bu acıyı bizzat kendileri üzerinde gerçekleştiği hali ile hayal etmeleri daha iyi, zira ben korurum kızımı zaten der geçerler.

  • tecrubebılgı
    bu devirme olmaması lazım. geçmiş zaman hayat şartları erken evliliği gerektiriyormuştur ama bu gün asla olmamalı. 18 -19 yaşında ki evlilikler çocuk gelin sayılmaz.
  • LaStCaCa
    empatimi direkt ahlaksızlık neyini empati kuruyorlar olacak iş bile değil akıllarından geçirmesin adiler reziller şeferizler ne desem az
  • HerBokAlinmis
    Okur iken bile kanım dondu millet bunu yapıyor yaşatıyor yıl 2021 yahu !!!
  • BADLOWE1234
    Bu olay insani dinden imandan çıkarır ne demek çocuk gelin
  • Birdamlasuyamuhtaciz
    Bir kızın Çocuk yaşta rizasi olmadan evlendirilmesine kesinlikle karşıyım, daha anne baba sevgisini, aile sevgisini alamamis bir kişinin başka bir hayata başlaması çocuğu kişiliğinden eder, öyle bir durum olursa çocuğun eşi, hem anne babalık, hem de hanim/kocalik yapmalı. Eger annem babalik yapamazsa o çocuğun hayati mahvolur.

    Benim dedem ona bakmasi için 11-12 yaşlarında kendinden 2 kat yaşça büyük biriyle evlendirilmis ve o eşinden de yasadikca cok memnunmus.
  • zilankorrkkmaz
    Benim teyzem de 13 yaşında evlendirilmek zorunda kaldı. Karşı tarafın kızını bizim aileden bir erkek kaçırdığı için kıza kız istemişlerdi ve ailemize musallat oldukları için dedem ağlaya ağlaya vermiş teyzemi. Teyzemi samanlığa 8 yıl hapsetmiş günde 1 öğün yemek ayda bir banyo 3 4 günde bir bez yeni kıyafet kadın baş ortüsünü çocuğuna bez etmiş bi kova pis suyla onu yıkayıp yıkayıp kullanmış. 4 tane çocuk doğurtmışlar. 13 yaşında evlenip 14. yaşında,16 yaşında , 2 şer yılda bir hamile bırakılmış. Üstüne bebek için ne bir bez ne banyo yapma iytiyacı karşılanmış. Yazıklar olsun.
    • evlendiği adam 25 yaşındaydı. Benim annem adamı uyarmış dokunma kardesime bir kaç yıl kardesin gibi gör demiş. Tamam demiş ama dokunmuş. 1 kerede bebeğini düşürmüşler. Ben de vicdan azabı çekiyorum. Bunlara elimden bir şey gelemediği için

  • meyvelisedaaaa
    Çok kötü oldum😞 bu iğrençlik değilde ne? Bi anne baba çocuğuna bunu nasıl yapar aklım alamıyo.
  • EmirAdakul
    Allah belalarını versin.
  • UDixon
    Hala var mı böyle şeyler
  • Triggerr
    Nefret ediyorum bu tür şeylerin yapılmasından...
  • esrayurt
    böyle şeylerin hala devam ediyor olması... yakıldım :(
  • Ali_durmaz
    Ah çocuk gelinler... bu konuda çok hayat hikayesi biliyorum... acı ama gerçek
  • Kararsızgizli
    İçime oturuyor çoğu şey. Evlenmek, iki insanın, bedenen, ruhsal yönden olgunlaşmasını tamamlamış insanın, kendi istemiyle aldığı bir karar olmalı. Çocukların, o güzel masum kız çocuklarının bunu yaşamaya hakkı yok. Onlar okumalı, kendi ayakları üzerinde durmalı. Erkek eğemenliği altında bir köle gibi, düşünceleri olmayan bir obje gibi görülmemeli. Hem de o küçücük yaşta. Uygar devlet olduğumuzdan söz ederler ya yalan işte, zaman geçtikçe cahiliye dönemine sarıyoruz. Allah o küçük masumları korusun. 😢😢😢
  • muratbarlas3
    artık. böyle şeyler yok. bunlar 30-40 sene önce olan olaylar.
  • sevdiceğinemeftunbey
    Okurken ağladım 😥😔
  • SwordOfDemocles
    Kesinlikle haklısın
  • anonimkişi123
    Yazıklar olsun
  • ka2rrrr
    Affetmeyiz
  • AtLaS_006
    20 yaş altı evlilik olmamalı
  • Revesma
    Hiç ahlaki değil
  • Duman_61
    Kesinlikle karşıyım böyle bir duruma.
  • purple1337
    Affetmeyiz
  • bcanakman67
    Affetmez
  • hayali_kozmonot
    haklısın ama şimdi küçükler ise kaçar oldu
  • Sirednod
    Nerde bunlar hiç görmedim
  • Gizli Üye
    Ben anlamıyorum bir erkek nasıl küçük kızlardan hoşlanabiliyor nasıl yatıyor onunla hiç mi utanması arlanması yok bu erkeklerin hiç anlamıyorum
  • Gizli Üye
    Güzel bir konuya deginmissin fakat ben okuyamıyorum affet... kaldıramıyorum bu durumları... o sadist şeref yoksunlarinin empati kurabilmesi ihtimalini düşünmek bile boş bi teselli üzgünüm.. sapık zihniyetli yaratıklara hivbirsey anlatamazsın
    Küçükken arkadaşımla kapının önünde oynarken ( yasjmiz 12) kızın annesi gelip görücü gelecek diye qldi kizi...
    Hiç unutmam...
    41 yaşındaki bir o. C. İstemeye gelmiş kizi... babam müdahale etti , karakolluk oldular vs kizi gizlice yolladılar köye , ve o kız evliliği evcilikten ibaret bilirken herseyden bi haberken kendini damdan aşağı atti öldü.. o fahiseee anasi ağlarken yüzüne tükürdüm ...
    Sanırım mutlu olmalıydı belki de verilen parayı geri isteyecekler diye üzüldün dedim.. Ben babamla konuşmadım aylarca kurtaramadık o kizi diye.. o dönem başlıyor komiserdi ve ailede savcı vs çok bizim , hala söylüyorum isteseler kurtarirlardi bir kinim var bu yüzden...
    Ağzımı bozdum ozurdilerim ama bu yaşanmış bir olay ve daha nicesi var...
    Allah hepsinin belaasjnj versin inşallah ve yine de neticede sözün bittiği yerdeyiz...
    • Gizli Üye

      Baş komiser olacaktı pardon klavye hatası

  • Gizli Üye
    tskler.
  • Gizli Üye
    evet dikkatli olmalıyız
  • Gizli Üye
    umarım ülkemizde ve diğer ülkelerde rastlanması en güç olan şey haline gelir
YÜKLENİYOR...