İnsanlarla İletişimlerimizde Ne Kadar İyiyiz?

Selam :D Üst üste iki bence yazmak aslında aklımda yoktu ama editör olmak istiyorum son zamanlarda bir de artı olarak "Toplum&Sosyal İlişkiler" konu etiketinde yazmaya çizmeye soru sormaya görüş paylaşmaya başlayacağım yazılarımı takibe alabilirsiniz :)

Kırıcı olmayın

İnsanlarla İletişimlerimizde Ne Kadar İyiyiz?

Farkında olmadan karşımızdaki kişiyi kırabiliriz bu yüzden aslında konuşurken karşımızdaki kişiye kırıcı olmamak çok önemli. Yani ona karşı kurduğumuz cümleleri seçmek insanlarla dalga geçmemek toplumsal iletişimde çok önemli bir yer tutuyor. Bilmediğimiz farkında olmadan kırdığımız kalplerin sayısı o kadar çok fazla ki anlatamam. Ama insanlar kalbi kırıldıkları ya da kendileriyle dalga geçildikleri zaman hemen reaksiyon göstermek yerine sineye çekiyorlar ve bu da bize karşı bir kinin ya da nefretin harekete geçmesini sağlayabilir.

Empati yapın

İnsanlarla İletişimlerimizde Ne Kadar İyiyiz?

Karşınızdakinin sizin söyleyeceklerinizden sonra ne düşüneceğini hareket ederek davranın. Nasıl bir etkisi olacağını ve size bu cümleler söylense aslında mutlu olur muydunuz ya da nasıl hissederdiniz bunların hepsini plan dahilinde tutun. İnsanlar kendileriyle empati yapan insanlarla arkadaşlık kurmaya bayılırlar bu yüzden onun hislerini dinlerken kendi hislerinizi de ortaya çıkartın. İletişimlerinizde kendi mutluluğunuzu düşündüğünüz gibi karşı tarafında mutluluğunu düşünün. Söylediğiniz her cümlenin karşı tarafta nasıl bir etki uyandıracağının farkında olun.

İçinizden geçeni dışınıza vurun

İnsanlarla İletişimlerimizde Ne Kadar İyiyiz?

Hiçbir zaman kendinizi duygularınızı içinize çekmeyin ve her zaman için hislerinizi duygularınızı dışınıza vurun. Nasıl hissettiğiniz insanlar tarafından bilinsin ki insanlar size o şekilde yaklaşabilsin. Utangaç olmayı bırakın. Mesela iletişim halindeyken eğer kafanızdan düşüncelerinizden bir şey geçiyorsa bunu dememezlik yapmayın o esnada hemen olarak söyleyin ki aklınız o söyleyeceğiniz şeyde kalmasın.

Göz kontağı kurun

İnsanlarla İletişimlerimizde Ne Kadar İyiyiz?

Göz kontağı evet. Onunla konuşurken başka şeylerle ilgilenmeyin çünkü insanlar kendileriyle konuşurken onların gözlerine bakmanızı dikkatinizin onda olmasını ister. Eğer siz o kişi konuşurken telefona ya da başka şeylere odaklanıyorsanız bu son derece yanlıştır çünkü karşı taraf bu beni tınlamıyor pozisyonuna çok çabuk girebilir ve sizi dinlemekten vazgeçer.

Anlatmayı bildiğiniz kadar dinlemeyi de bilin

İnsanlarla İletişimlerimizde Ne Kadar İyiyiz?

Bazı insanlar sürekli konuşur ve karşı tarafa söz hakkı vermezler. Olayımız bu değil ancak konuşmayı bildiğiniz kadar dinlemeyi de bilmek zorundasınız. Evet sizin anlatacağınız şeyler illa var ama karşı tarafında size anlatacağı şeylerin olduğunu unutmayın. O yüzden hem dinleyin hem de dinlediğiniz kadar anlatın. Belirli bir konu hakkında konuşurken karşı tarafın görüşlerini alın ve onun görüşlerini dinleyin. Ortak konularda konuşmak ve karşılıklı diyaloğa geçmek iletişimlerde son derece önemlidir ve sizi iyi bir dinleyici haline getirebilir.

Söz kesmeyin

İnsanlarla İletişimlerimizde Ne Kadar İyiyiz?

Her zaman için karşı tarafın lafını bitirmesini dinleyin ve karşı taraf lafını bitirdikten sonra konuşmanıza başlayın. Karşı taraf bir şey anlatıyorken onu bir anda kesmek ve söylediklerini umursamamak çok büyük bir saygısızlıktır. Bu yüzden ne yapıyoruz; karşı tarafın söylemiş olduğu cümleleri kelimeleri veya anlattığı şeyi sonuna kadar dinliyoruz ve eğer anlattığı şey çok uzunsa müsaade isteyip görüşlerimizi bildiriyoruz. Söz kesmek yerine müsaade istedikten sonra konuşmak her zaman daha güzel bir davranıştır.

İnsanlarla İletişimlerimizde Ne Kadar İyiyiz?

Bence yazmaya devam edeceğim yazılarımı takibe alabilirsiniz, esen kalın :)

İnsanlarla İletişimlerimizde Ne Kadar İyiyiz?
Cevapla