Selam :D Üst üste iki bence yazmak aslında aklımda yoktu ama editör olmak istiyorum son zamanlarda bir de artı olarak "Toplum&Sosyal İlişkiler" konu etiketinde yazmaya çizmeye soru sormaya görüş paylaşmaya başlayacağım yazılarımı takibe alabilirsiniz :)
Kırıcı olmayın

Farkında olmadan karşımızdaki kişiyi kırabiliriz bu yüzden aslında konuşurken karşımızdaki kişiye kırıcı olmamak çok önemli. Yani ona karşı kurduğumuz cümleleri seçmek insanlarla dalga geçmemek toplumsal iletişimde çok önemli bir yer tutuyor. Bilmediğimiz farkında olmadan kırdığımız kalplerin sayısı o kadar çok fazla ki anlatamam. Ama insanlar kalbi kırıldıkları ya da kendileriyle dalga geçildikleri zaman hemen reaksiyon göstermek yerine sineye çekiyorlar ve bu da bize karşı bir kinin ya da nefretin harekete geçmesini sağlayabilir.
Empati yapın

Karşınızdakinin sizin söyleyeceklerinizden sonra ne düşüneceğini hareket ederek davranın. Nasıl bir etkisi olacağını ve size bu cümleler söylense aslında mutlu olur muydunuz ya da nasıl hissederdiniz bunların hepsini plan dahilinde tutun. İnsanlar kendileriyle empati yapan insanlarla arkadaşlık kurmaya bayılırlar bu yüzden onun hislerini dinlerken kendi hislerinizi de ortaya çıkartın. İletişimlerinizde kendi mutluluğunuzu düşündüğünüz gibi karşı tarafında mutluluğunu düşünün. Söylediğiniz her cümlenin karşı tarafta nasıl bir etki uyandıracağının farkında olun.
İçinizden geçeni dışınıza vurun

Hiçbir zaman kendinizi duygularınızı içinize çekmeyin ve her zaman için hislerinizi duygularınızı dışınıza vurun. Nasıl hissettiğiniz insanlar tarafından bilinsin ki insanlar size o şekilde yaklaşabilsin. Utangaç olmayı bırakın. Mesela iletişim halindeyken eğer kafanızdan düşüncelerinizden bir şey geçiyorsa bunu dememezlik yapmayın o esnada hemen olarak söyleyin ki aklınız o söyleyeceğiniz şeyde kalmasın.
Göz kontağı kurun

Göz kontağı evet. Onunla konuşurken başka şeylerle ilgilenmeyin çünkü insanlar kendileriyle konuşurken onların gözlerine bakmanızı dikkatinizin onda olmasını ister. Eğer siz o kişi konuşurken telefona ya da başka şeylere odaklanıyorsanız bu son derece yanlıştır çünkü karşı taraf bu beni tınlamıyor pozisyonuna çok çabuk girebilir ve sizi dinlemekten vazgeçer.
Anlatmayı bildiğiniz kadar dinlemeyi de bilin

Bazı insanlar sürekli konuşur ve karşı tarafa söz hakkı vermezler. Olayımız bu değil ancak konuşmayı bildiğiniz kadar dinlemeyi de bilmek zorundasınız. Evet sizin anlatacağınız şeyler illa var ama karşı tarafında size anlatacağı şeylerin olduğunu unutmayın. O yüzden hem dinleyin hem de dinlediğiniz kadar anlatın. Belirli bir konu hakkında konuşurken karşı tarafın görüşlerini alın ve onun görüşlerini dinleyin. Ortak konularda konuşmak ve karşılıklı diyaloğa geçmek iletişimlerde son derece önemlidir ve sizi iyi bir dinleyici haline getirebilir.
Söz kesmeyin

Her zaman için karşı tarafın lafını bitirmesini dinleyin ve karşı taraf lafını bitirdikten sonra konuşmanıza başlayın. Karşı taraf bir şey anlatıyorken onu bir anda kesmek ve söylediklerini umursamamak çok büyük bir saygısızlıktır. Bu yüzden ne yapıyoruz; karşı tarafın söylemiş olduğu cümleleri kelimeleri veya anlattığı şeyi sonuna kadar dinliyoruz ve eğer anlattığı şey çok uzunsa müsaade isteyip görüşlerimizi bildiriyoruz. Söz kesmek yerine müsaade istedikten sonra konuşmak her zaman daha güzel bir davranıştır.

Bence yazmaya devam edeceğim yazılarımı takibe alabilirsiniz, esen kalın :)
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
22Cevap
Soruların daha iyi olabilir hem bu seçeneklerin hepsini bir çok kişi istemez birini seçmek zor ama mesela kırıcı olmayın. . .
Aynen katılıyorum kardeşim konu etiketinde de başarılar. Eline sağlık✂️
Ellerine sağlık çok müko olmuş.🌺🌾
Iletisim konusunda cok iyimdir vllha
cogu zaman icimdekileri disa vurarim semimi olmaya calisirim samimi*
ilk elektirik te çekimde poziif enerji aldı isem iletişimimin kuvvetli olacağını ön gördüğüm bir durum ha negatif enerji aldığım insanlara yaklaşmam zaten :)
İletişim konusunda gerçekten çok başarılıyım. Bunu da çevremden duyuyorum.
Valla herkes benle sohbet etmekten memnunsa basarılıyım
Hepsini tam tersine yapıyorum ama iletişimim gayet iyi dşdçlgçsls
Gerçekten, bir insanın kendini geliştirebilmesi için, dikkat etmesi gereken konular...
Son zamanlarda hiç gerek yok yabancılarla iletişim kurmaya
bunları yapanlar 'insan' zaten :) herkes böyle olsa keşke. :)
Beden dili önemli, bir de bazen nabza göre şerbet vermek gerek
Katılıyorum sana bebegimm
Hala bekliyorum seni😝😘😘😘
Fsjdksöck
Senin yan çar mı bu sjbwjnxd
He yan çardan insanlara yürüyom :D
Derdini @KızlarSoruyor a anlatırsın gotur bunu gotur abhwıdhw
Ya Mehmet uyuz musun djaldkfşsgl taliplerini kaçırma xd
Adımı ifşalama sonra bu bana musallat olur bak zeynoo snwjddxefc
Benim tek talibim sensin hıh 😏
Iki gülelim dedik hemen pislik 😠 fkakf üf keşke yorum sahibi olaydı xd
Xd kullanmasana be canım çekiyo dxndd
:)) bundan bin kat iyi kullan bol bol xd
Niye her şeyi kafana takıyosun xndjss
İletişim benim mesleğim
Meslegim geregi cok iyiyim diyebilirim
Empati kurmak ve dinleyebilmek işin temelidir.
İletişimi benim kadar güçlü başka kim var? 🤨
İletişim konusunda gayet iyiyim ellerine sağlık
Söz kesme hariç hepsi bende mevcut.
İyi değilim çok bazen iyi
Bunları yapsak da karşımızda ki bizi tınlamıyor
Guzel bilgiler ıcin tesekkur
Ellerine saglik iyi degilimdir
Ellerine sağlık.
kırıcı olmayın empatı kurun
herkesın yorumunu begenıorun sıkıcı degılmı
Sevmedğim insanlarla iletişim olmaz
Durustum
Ne kadarsa o kadar.
İyimdir.
herkes böyle
hiç iyi değilim