AI Persona’ya Sor
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
83Cevap
Çok iyi demişsin ya. Hizmetçi mı alıyor bunlar eş niyetine. Hem hayat müşterek ya o evde sen olmasan pisliğin içinde yaşayıp gidecek mi yani. Sen yapacaksan o da yapacak mecbur yani. ya da temizlikçi tutulacak
Seni alan olmaz :D
Adam sen yapacaksın ben karışmam demiyorki bu hanımefendi ben yapmam hizmetci tut diyor
Şimdi bulaşıkları yıkadım tezgahı da komple cifledim😁
İnsan evleniyorsa evi ahıra dönmemeli ortaklaşa temizlersiniz
Temizlikçi tutmak zorunda değil
Bende hiç anlamam ve beceremem açıkçası içimden de hergun hergun temizlik yapmak gelmez ama ben temizlemem diye direkt söylemem daha kibar şekilde pek anlamam ama ev için elimden geleni yaparım ha adam kabul etmez o zaman yallah başka kapıya
Kadına biçilmiş bir görev olarak görülüyor... tabi tek taraflı olmak zorunda değil bu işler.
Sadece kadının görevi değil bu.. kendiside öğrensin bi zahmet..
Kimse seni zorlayamaz mecbur da değilsin istersen yaparsın istemezsen yapmazsın bu kadar basit
İkimizde yapmalısınız. Nişanlın muhtemelen annesi yuzundentev işini kadınların yapacağı iş sanıyor. Evlenince başta bir şey demez ama bu konudan tartışmalar çıkarır. Onu yetiştiren annesine seni anlatır. Cidden bacım niye evleniyorsun ki?
doğru. her yerde yorumun var bide sdşjklfkhsf
İkimizde diye bir şey olmaz aklı noksan çocuk.
Klavye çevirmiş kardeş. Bunu anlayacak düzeydesindir değil mi gdhsgd
Evde kalacan bu kafayla sen buna bı çare bul bence 🤣🤣🤣
"Evde kalmak" kötü bir şey değil. Kötü olan ot gibi yaşamak.
Evde çok hareketli sin heralde evde otur o zaman 😊
Ben şahsen zaten evlenmek istemiyorum. Bu güne kadar hangi erkeğe iyi davransam karşılığında kötülük buldum. Egoistlik değil amacım ama beni güzel buldukları için bana yaklaşım biçimleri o kadar iğrenç ki... Merhaba desem kesin bana yazıyor moduna geçiyor arkadaşlar.
Evlenip çoluk çocuğa karışmak torun sevmek güzeldir mahrum olan çok iyi düşün derim yalnız kadın sahipdizdir herkesin gözü onda olur hayat yalnız kadına dahada zor olur. Fıtrat kadın erkeğe birliktelik diyor.
İkiniz birlikte temizleyin zenginseniz haftalık yardımcı tutun konu basit kimse kimsenin hizmetçisi değil
zorlama asla olmamalı ama ortak bir yol belirlenmesi gerekir
çalışıyorsun buyuk temizlikleri birine yaptırıp günlük işleri siz birlikte yapabilirsiniz
Tabiki de temizleyecen bu demek temizlemem!!! Kadın milleti nin asli görevidir
nişanlınla bu konuyu konuş ve çözüm yolu bul yoksa geçinemezsin kafana ağrı girer
Normal soruyu degistir sen calis ben yat. dese kizmazmisin.
Çalışan bir kadinsan mecbur degilsin. Çalışmayıp evde duruyosan bi zahmet mecbursun. Adamın aksama kadar anası agliyo iş yerinde bi zahmet sen de o kadarini yap.
Temizlemek zorunda temizlik yemek yapamayan kocasına çocuğuna bakamayanı eve bile sokmam
Trolun tekisin herkes ciddi ciddi cevap veriyor bide wk
İşin b*kunu çıkarmayın😂sorumluluk seve seve alacak herkes kadın olsun erkek olsun😅
Eğer maddi durumunuz yerindeyse bir yardımcıyla anlaşırsınız. Çözülemeyecek bir sorun değil
Zorunda tabiki, yok öyle yatmak, istemiyorsa doğru baba evine
Nişanlının yerinde olsam direk nişanı atar terk ederdim.
Temizlik iyi hoşta Obur nişanlımı doyurmalık yemekler yapmak zorunda olmak korkutuyor beni😅
Kimse hiç bir şeye zorunlu değildir. Bu zorunlulukları kim belirliyor?
@Freddy1616 biz kendimiz kabullenerek belirliyoruz. Benim beklentilerim isteklerim olduğu gibi onun da beklentisi isteği var. Ve bu her ilişkide farklı olabilir. Kimi erkek cam siler kimi karısına kahve yapar. Kimi parayı basar.. kimi kadın ojem bozulmasın der. Kimi kalbe giden yol mideden geçer der.
Onu bunu bilmem de yatağa görev bilinci ile giren kadın benden uzak olsun
@Freddy1616 onu nerden çıkardınız! Karşılıklı anlaşmaktan şartlardan bunu mu anladınız
Evi temizleme kapı önünü şüpür sende. Evi hizmetçi temizler. 🤣😅😂
ece giren maaşa bağlı. yeterince kazanıyorsanız gerekmez
Kadınlar ev mi temizler be ev yemek ütü bulaşık erkek işidir
Zorunda değil tabi ev işlerini her iki taraf yapabilir
Boş yapmış. Bi sen akıllısın aqu keli diyeydin ona.
Toplumda kadın ve erkeğin görevi ayrıdır istemiyorsan kanunca evlenmezsin olur biter
Bir ortak alan paylaşmak söz konusuysa her ikisininde görevi bu.
@q__soulfly Türk medeni kanunda erkeğin görevi evini geçindirmektir kadında çocuklarına ve evinin düzenine bakmaktır kanunda böyle
Evin geçimi yalnızca erkekten sorumlu tutulmamalı bence. Kadınlarında çalışabildiği bir dönemdeyiz ve kimse kimseye bakmak zorunda değil. Eğer çalışmayan taraf olacaksa da o yapmalı bu işleri zaten.
Birde ilk kez duydun hangi kanun bu, madde yazsan daha sağlıklı olur hani...
@q__soulfly kendin araştır bul maddesini zaten zorunlu değil evlilik bu gibi şeyleri kapsamıyorsanız zaten o evlilik yürümez evleneceğin kişiye bunları söylersin ona göre adam önlemini alır
Türk Medeni Kanunu Madde 185’e göre, Evlilik ile evlilik birliği kurulmuş olur. Eşler, bu birliğin mutluluğunu elbirliğiyle sağlamak ve çocukların bakımına, eğitim ve gözetimine beraberce özen göstermekle yükümlüdürler. Eşler birlikte yaşamak, birbirine sadık kalmak ve yardımcı olmak zorundadırlar.
Bu maddeye dikkat edilir ise, eşlere ortak yükümlülük yüklenmiştir. Evlilik birliğinde eşit hak, eşit sorumluluk ve eşit paylaşım, esastır. Evliliğin temeli olarak, birlikte yaşam, sadakat ve yardım ön planda tutulmuştur. Evlilikte sadakat yükümlülüğü aynı zamanda ahlaki bir yükümlülüktür. Sadakat evliliğe saygı demektir.
Eski medeni kanunumuzda, ailenin reisi koca idi. Koca emirleri veren, kadın ise emirleri uygulayan durumundaydı. Koca birincil, kadın ikincil kişiler olarak kabul ediliyordu. Güç ve yetki kocada idi. O ne isterse, neye karar verirse aile birliğinde o yapılırdı.
Şimdiki Türk Medeni Kanunumuzda Birliği eşler beraberce yönetirler. Erkeğin aile reisi olması hükmü kaldırıldığı için ailede eşler eşit durumda oluyorlar. Bunun sonucu olarak da birliğin yönetiminde eşlere eşit söz hakkı tanınmıştır.
~Öyle bi madde yok bilginize :D
Biraz eskide kalmışsınız.
İyi geceler
Peki eşitlik varsa neden ozaman erkek nafaka öder?
4 farklı nafaka türü var; iştirak, tedbir, yoksulluk ve yardım.
Tedbir nafakası, boşanma sırasındaki 18 yaşını geçmemiş çocuklarını yaşamını sürdürebilmesi için verilir.
İştirak nafakası ile boşanma davası sonucuna bağlı olarak çocuğun velayetini üstüne alan tarafa verilmesi gereken nafaka türüdür.
Evliliğin sonlandırılması durumunda yoksul bir duruma düşecek olan eşlere yoksulluk nafakası,
evlilik ile ilgili olan kan hısımlarına ise yardım nafakası verilmesi gerekmektedir.
Eğer kadın ile erkeğin gelir durumu eşit olursa nafaka talebi reddedilebilir.
Herhangi bir tarafın gelir durumu diğer tarafa göre yüksek olursa da nafaka talebinde bulunmak mümkün değildir. Evlilik birliğinin sonlandırılması durumunda ekonomik olarak sorun yaşayacak taraflara nafaka ödemesi yapılması gerekir. Bunlar dışındaki çeşitli durumlarda nafaka ödemesi yapılması gerekmez.
Bunun dışında daha detaylı olan kısımları istersen araştırırsın.
Yani öyle kafasına esen nafaka falan alamaz. Yazdığım kurallardada hernhangi bir cinsiyet belirtilmiyor fark ettiysen. Nafaka veren tek taraf erkekte değildir.
Burası Türkiye Cumhuriyeti Anayasa maddesinin hakimin kararı bütün maddeyi cigniyor hakimin insaniyetine kalmış kadın erkek eşitliği sadece sözde bakma toplumu rahatlatmak için yapılmış bişey Afganistan gibi bir şeriat sistemi olsaydı şuanki sistemi öpüp başınıza kordunuz değil mi
Hakim yasalara bağlı karar vermek zorunda?
Bir şeylerin daha kötüsünün olması bunun doğruluğunu kanıtlamaz ayrıca. 21. Yy. da şeriat lafını geçirmek bile gereksiz
Ülke ona doğru gidiyor hakim karar verici niteliğinde ona kalmış karar eşitlik olsaydı çocuğa eşe nafaka bağlanmazdi sende inanıyormusun peki
Taraflar çocuğa nafaka vermek zorunda, tek başına yapmıyor kimse. Eşede gerekli durumlarda veriliyor zaten, cinsiyette belirtilmiyor maddelerde. Kimse kanundan bağımsız vicdanen karar veremez bir ülkede,, öyle basit şeyler değil bunlar.
Olurmu hep babaya yüklüyorlar hakimler
tabii ki de değil. hazır nişanlıyken yoldan dön derim ben. hem bilmiyorsan öğren diyor hem de kendi bir şeyler öğrenip de temizliğe dahil olmuyor. çifte standart resmen
Bayan sen en iyisi yabancıyla evlen ya da bir beta bul
Evini temizlemek sadece kadına özgü değildir. Ben erkeğe güvenmem bu işte kusura bakma kendim yaparım o yüzden.
değil tabiki de ama evdeysem ve çalışmıyorsam işim yoksa kendim temizlerim yani
Yaşadığı yeri temiz tutmak kirlenince temizlemek sadece kadınlara özgü olmamalı. İnsan olmanın verdiği bir sorumluluk bence. Temizlemeyi öğrenmelik çok bişey yok aslında.
ev Temizliğine zerre kadar ilgisi olmayan kadınla evlenilmez zaten
Calisiyosan verir parasini yaptirirsin ama calismiyosan yapacaksin tabi
Evet zorundasınız, eşin de yardım eder o ayrı mevzu ama ev kadından sorumlu.
Hayır zorunda değil
Çalışıyorsa yapmaz ama çalışmıyorsa zorunda çünkü dışarı işi eşine ev işi ona kalıyor
Sen yaparmıydın
Çalışmıyorsam evde mecbur yani
Peki gerek olurmu
evinizde yardımcı yoksa haftada bir gelen ablanın işi değil mecbursun maalesef eşinle beraber yapacaksınız yaşadığın yerin temizliğini yapamıyorsan evlenme zaten
şimdi kim temizliyor?
Kadını erkeği mi var bu işin insan olan canlı olan bulunduğu durumu temizlemeli
Katılıyorum...
😍💕👍
Evlenince çok şey öğreneceksin temizlikte laf mı😄 hadi temizliğe kadın tuttun sorumlulukların ve huzurunun korunmasi için kimden destek alican
Yeni nesil bunlar. Evliliği saltanat sanıyorlar. 3 gün sonra da mahkeme kapılarında sürünüyorlar.
klozetin altında ki o küçük musluk kıç yıkamaya yarıyor. sıçıp üstüne oturuyorsun belli ki
Ben balkon, banyo ve tuvalet temizliyorum yardımcı oluyorum
para çoksa alirsin hizmetçi yoksa ortalığı bok goturur
Sıra sıra yapabilirsiniz ya da ikiniz birlikte birbirinize yardımcı olarak yapabilirsiniz
Temizlik yap bence alış temizlikçi in temizledi ne kadar temiz olur senin istediğin gibi olmaz
Erkek kadın gibi yapamaz bnce
Kadın daha ayrıntılı temizlik yapar
Tabiki kadının yaratılışında bu var bnce
Başkasının yaptığı temizlik ne derece tatmin eder seni
Nasıl yani
Temizlikçi kaynatır doğru yapmaz
Blr mahsur yoksa tkp atarmısın bana
Temizlemezsen b. kun içinde otur 😂
Zor degil abi ya..
Kim evdeyse ev isine o kisi bakar cinsiyet farketmeksizin
Hayır ama bu bi zorunluluk değil iş yapılması gereken bir şey
nişanlın haklı ama izinli günlerde yardım etmeli seni o işe ısındırmalı
O zaman kadında sadece izin gününde yapsın temizlik. Bir ortak alan paylaşılıyorsa her ikisininde görevi bu.
sen çalısan bayanmısın?
Öğrenciyim
Ayrıca bana kalırsa evin geçiminden sadece erkek sorumlu tutulmamalı. Kadınlarında çalışabildiği dönemdeyiz ve kimse kimseye bakmak zorunda değil. Eğerki kadın çalışmıyorsa veya çalışmayan taraf diyelim, o yapmalı bu tarz işleri.
Tamam şimdi oldu hem evdesin hem kocandan bekliyceksin mantıgıyla diyorsn sandım iki taraf calısıyorsa genelde haftalık temizlikci cagırılıyo
Kendi yaşadığın yeri de temizle bir zahmet
Zorunda değil nasıl kızabilir sana
Yaşadığın yeri temiz tutmak zorundasın
Bir tek o mu yaşıyor orada?
Çalışıyorsan tabii ki hayır.
parasını sen verdiğin sürece sorun olmaz.
Bu sitede takildikca evlilikten soguyorum.
Sanki normal bir şey gibi sormuşsun. Pis...
Kadın-erkek herkes bilmeli
bence temizleme li tabi
Evet temizlemek zorunda toz içinde mi olecem
Sana anan hic ogretmedimi