Kimisi yazlık hayatını sever. Her yaz kendi evinde tatil yapar ve asla bıkmaz. Kimi ise ben her yaz aynı şeyi yapamam farklı yerler görmem lazım der. Siz yazlığınız mı olsun istersiniz yoksa her tatilde başka bir yere gitmek mi istersiniz?
yazlığım olsun
her yaz başka otele giderim
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Yazlık sahibi olmak mı yoksa her yaz başka otelde kalmak mı?
Yazlık seçeneğini analiz edelim ve objektif bir cevap bulmaya çalışalım ama şu opsiyonu da bir tarafa bırakmayalım elbette; İnsanın gönlünden ne geçiyorsa o doğrudur. Yani böyle durumlarda seçimlerin doğrusu ya da yanlışı olmaz. Zira önemli olan insanın beklentilerinin karşılanmış olmasıdır.
Kaldı ki, bu tür tercihler hayat memat meselesi de değildir.
O nedenle her seçime saygı duymak gerekir. Yeter ki insanlar bu soruya cevap olarak yaptıkları seçimlerden ileride pişman olmasınlar.
Gelelim benim görüşlerime.
Yazlık ne demektir?
Yazlık, içinde yılın en çok 2 ayında yaşadığımız, geri kalan 12 ay masraftan başka bir özelliği olmayan bir atıl yatırımdır. Yapılan yatırım ne kadar zamanda kendisini amorti eder bir düşünün bakalım.
Yazlık, çoğunlukla kimlerle hem de o yazlığı kullandığım sürece komşu olacağına asla karar veremeyeceğin bir seçenektir. Bir bakmışsın asla bir araya gelmek istemeyeceğin aksi, huysuz, geçimsiz insanlarla zorunlu olarak komşu olmuşsun.
Yazlık yaşamadığın zamanlarda ne halde olacağını pek bilemeyeceğin atıl bir mekandır. Kış mevsiminde hırsızların hedefidir.
Yazlığın varsa her yıl aynı coğrafyaya gelmek zorunda kalacaksın. Harcadığın paranın ve mülkün esiri olacaksın. Diğer coğrafyaları ıskalamaya değer mi?
Dezavantajı çok akraban varsa yazlığın da şehrine yakınsa geçerken uğradık sözü kaçınılmaz bir kabus.
En iyi yazlık arkadaşın yazlığıdır diyenlerin ve akrabalarının isteklerini de hesaba katman gerekir. Hele bir de içlerinde sevmediklerin varsa.
Yazlığım olmasını yeğlerim. Kendime ait bahçem, çimler, çiçekler olsun. Çimi keseyim, otlarını alayım, ilacını atayım, çiçekleri budayayım, bahçeye bir hamak, koltuklar, masa. Kahvaltımı edeyim, uzanayım, güneşleneyim. Temiz temiz yatağımda uyuyayım oh mis. Otel ne kadar kaliteli olursa olsun, insanın kendi evi gibi olmaz rahatlığı. Dinlen, uyu, istirahat et. Bundan güzeli yok. Otele sıkılırsan, değişik bir yer görürsen insan gitmek isteyebilir. Evin olduğunda kışında gidersin. Şömineni yakarsın, battaniyenin içine girer, sabah kalkar yağan yağmurun temizlediği havayı alır, kahvaltını yaparsın. Gece uyurken yağan yağmurun çatıya vurduğu sesi dinler uyursun. Keyiflidir yazlık evin olması. Otelde kalmaktan daha zevkli. Bir dezavantajı her sene tadilat ister bir taraf. Tamirci problemi olabilir. Onun dışında keyiflidir.
Bana kalsa eve vereceğim parayı biriktirip bir tekne alır istediğimde denizin ortasında teknemde yapardım tatili ☺️ Ama bu iki seçenek sunulursa da yazlığı tercih ederim. Oteller hijyenik gelmiyor bana ne kadar modern olursa olsun. Yazlık kendi evim en azından. Ayrıca her sene otelde tatil yapacak durumum olmayabilir ama her sene yazlığıma gidebilirim...
Kendim için gezginim diyebilirim. Karavan tatilini çok severim mesela. Sabit kalmayı sevmem. Sürekli gezmek isterim. Ama mülke sahibi olmak başka. Bir yazlığım olsun isterim. Sürekli haftalık tatillere giderim. Ama dönüp yine yazlığıma gelirim. Sürekli başka yerler görmek kadar kurulu bir düzenin olması da güzel bir şey.
Benim yazlığım olsun her yıl oraya gideyim ve bütün kıyı şeridini her gittiğimde keşfetme imkanım olsun. Otele bağlı kalmak berbat ve kısıtlayıcı. Yazlık olursa özgürsün. Dilediğin yere git, gez, gör.
Senelerce kendi yazlığımıza gitmiş biri olarak onun tadı ayrıdır. Arkadaşlar, çevre ikinci bir ev olru. Ancak sürekli yeni yerler keşfetmenin hazzı da bambaşkadır. SEyaaht alışkanlıkları yaşla beraber de değişiyor tabii. Ben her yaz başka bir heyecan yaşamak diyorum.
Şöyle söyleyeyim yazlık olunca resmen kadın hizmetçi oluyor o yazlıkta bide eğer yapışkan akrabalara sahipseniz vay halinize geldiler mi gitmek bilmezler doluşurlar ellerini bi işe atmazlar... kesinlikle otel tatili diyorum senede 1 haftada olsa adam gibi tatil yapıyorsun kafan rahat
20 li yaslarımın basına degın cok tatıl yerı gordum aılece mutlaka her yaz bıryerlere gıderdık sonunda burhanıyeyı kesfettık oraya asık olduk ve yerlestık.. huzur sukunet temız hava yesıl gastronmı tarıh kultur ne ararsak hepsı bır arada.. bız mutluyuz.. canınızın ıstedıgı her an bır anahtarla cevırıp gırebılcegınız emkan netıcede.. otellerde kırk cesıt ınsanla muhattapsınız burada bı ocak ve yalnızca sız..
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Ben 50 yıldızda olsa otelı tercıh etmıyorum. Fethıyede güzel buyuk bahcelı bır ev aldım yazlık olaak gormuyorum canım sıkıldıkca yazın gıdıyorum. Diğer yerlerıde gezdım tozdum ve ordan almaya karar kıldım olduda sıkılırsam zor bır sey degıl 1 haftalıgına kacılabılır ama ben genelde turklerın oldugu yerlerı tercıh etmıyorum malum ıstılacı ve mangalcı kültürü olan bır toplumuz nekadar az turk okadar kalıtelı tatıl ;)
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
yazlık sahibi olmak ama tabi nerde olduğu önemli bizim yazlık Rize de mesela ve kesinlikle yazlık yapmak için uygun değil yaz sezonu mu yaşadık yoksa yağmur sezonumu orası belli değil diğer yıllarda böyle olurduda bu yıl bi başkaydı ya çok yağdı
Ben izci lideriyim dolayısıyla yazlığı'da oteli'de tercih etmem. Alıp çadırımı doğal ortamı tercih ederim. Tabi onca tehlikeli hayvana karşı ya da tek kaldığınızda yaşamak için ne yapmanız gerektiğinizi bilmiyorsanız tavsiye etmem.
Otellerde, kendi yazlığımda sürdüğüm sefayı ve rahatlığı süremem. Yazlık gibisi var mı... Gerekirse otelde de kalırım ama en azından kendime ait her yaz gidebileceğim, maddi yönden hesap yapmak zorunda kalmayacağım bir yerim olmuş olur.
yazlığın avantajları büyük, kafana esti çık git uzaklaş, sonra kiraya verebilirsin, seninle birlikte gelecek arkadaş sıkıntısı da çekmezsin 🙃 mangalını da yaparsın içki sofrasını da kurarsın..🤓🤓
Anneme göre yazlık almalıyız her sene aynı yere gitmeliyiz o bir Başak bana göre almamalıyız her yaz değişik yerlere gidip görmeliyiz çünkü ben bir Yay burcuyum 😁😁
Şehrin gürültüsünden kaçmak için yazlık sahibi olmak daha iyi. Bir de uzun süre otelde kalmak bütçeyi zorlar. Onun yerine yazlıkla beraber kamp ya da karavan seçenekleri değerlendirilebilir
Ben kış güneyde, yaz kuzeyde tatil yaparım. Otel de sarmaz beni. Olta, tüfek, çadır ve 1 haftalık sigara. Bir de powerbank. Tam 1 hafta köylere bile gitmek yok
Her ikisinide yapabilirim. Ama evde oturmak daha güzel 😃 Yazlığa gitsem Bodrum’da yabancı cıbıllar eve gelmek ister 😃 Otelleri de zorunda olmazsam gitmeyi sevmem 😃
Ben karavanim olmasını tercih ederim... Türkiyenin her yerinde evim ve yazlığım olur o zaman... Fakat bu ikisi arasında seçimim her yaz başka otel... Çünkü başka yerler başka mekanlar başka eğlenceler
Doğa ve Deniz ile iç içe olan bir yazlıkta son nefesime kadar yaşayabilirim. Oteller nedense bana Yetişkin Parkı gibi geliyor. Yapmacık ve sınırlı bir dünya 😒
Yazlığım olsun kafam estikçe giderim ileride yaşlanıncada lazım olur. Yaslanana kadar da her yaz başka yer olabilir. Dünyada gezilecek çok yer var sonuçta
her sene ayrı gitmek tek yerde hapis olmak gibi. ben bırak yazlığa gitmeyi her sene aynı yere ya da otele gitmeye bile karşıyım. dünyaya birkere geliyoruz farklı yerler keşfetmek gerek
Canın sıkılır satarsın yazlığı para olarak geri döner ya otelde kalmak öyle mi
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Önceki yıllarda yazlığımız vardı yazlığın keyfi Bi baskaydı yaz arkadaslarım yaz askım her aksam çıkıyorduk olduğumuz yerde bazen sahil kenarında otururduk sahile yakın küçük Bi eğlence yeri vardı orada takılırdık gündüzleri denizde akşamları beraberdik ne güzel zamanlardı anılarım canlandı gözümde🙃🙃
tabiki yazlık ya , kendim döşeyeyim bahcesi olsun kocaman. yaz , kış gideyim ne kadar güzel. otelde öyle değil kendi evin gibisi yok derler ya otel çok saçma bence o kadar para verecegime otele yazlık bakarım... ve tercih etmezdim
Her yaz başka yer olsun :) Seyehat etmeyi de severim, yeni yerler görmeyi de. Zaten yazlık alsam komşum marangoz çıkar sesten uyuyamam böyle bir şans benimkisi 🤦
Gezmeyi seven biri olarak her yaz farkli otel isterdim. Cunku farkli sehirler ve farkli sehirlerin insanini tanimak hos bisey. (paraniz varsa ulkede olur)
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Kemer'de villa, Alaçatı'da villa, Bodrum'da villa olsun yeter.
Merhaba @RotasızKuş
Yazlık seçeneğini analiz edelim ve objektif bir cevap bulmaya çalışalım ama şu opsiyonu da bir tarafa bırakmayalım elbette; İnsanın gönlünden ne geçiyorsa o doğrudur. Yani böyle durumlarda seçimlerin doğrusu ya da yanlışı olmaz. Zira önemli olan insanın beklentilerinin karşılanmış olmasıdır.
Kaldı ki, bu tür tercihler hayat memat meselesi de değildir.
O nedenle her seçime saygı duymak gerekir. Yeter ki insanlar bu soruya cevap olarak yaptıkları seçimlerden ileride pişman olmasınlar.
Gelelim benim görüşlerime.
Yazlık ne demektir?
Yazlık, içinde yılın en çok 2 ayında yaşadığımız, geri kalan 12 ay masraftan başka bir özelliği olmayan bir atıl yatırımdır. Yapılan yatırım ne kadar zamanda kendisini amorti eder bir düşünün bakalım.
Yazlık, çoğunlukla kimlerle hem de o yazlığı kullandığım sürece komşu olacağına asla karar veremeyeceğin bir seçenektir. Bir bakmışsın asla bir araya gelmek istemeyeceğin aksi, huysuz, geçimsiz insanlarla zorunlu olarak komşu olmuşsun.
Yazlık yaşamadığın zamanlarda ne halde olacağını pek bilemeyeceğin atıl bir mekandır. Kış mevsiminde hırsızların hedefidir.
Yazlığın varsa her yıl aynı coğrafyaya gelmek zorunda kalacaksın. Harcadığın paranın ve mülkün esiri olacaksın. Diğer coğrafyaları ıskalamaya değer mi?
Dezavantajı çok akraban varsa yazlığın da şehrine yakınsa geçerken uğradık sözü kaçınılmaz bir kabus.
En iyi yazlık arkadaşın yazlığıdır diyenlerin ve akrabalarının isteklerini de hesaba katman gerekir. Hele bir de içlerinde sevmediklerin varsa.
Havuz bakım masraflarını, aidatları saymadım daha..:)
Ne dersiniz?