Spor yapmak çok faydalıdır. Fakat vücudu muhteşem diye kibirlenmek zararlıdır. Görüyorum ki çoğu insan spor esnasında ve sonrasında küçük dağları kendisi yaratmış havasında. Nereden bu boş kibrin temeli?
Spor yaparken vücut serotonin ve endorfin salgılıyor. endorfin aktiviteye devam edebilmek reseptörleri uyararak ağrı hissini azaltıyor. serotonin zaten mutluluk hormonu. ruh halini iyileştiriyor öz güveni, öz saygıyı arttırıyor falan filen. öz güveni yüksek insanın kendine ve etafına bir zararı olacağını sanmıyorum. (kendini beğenmiş, burnu havada insanlardan bahsetmiyorum bakın) genelde dikkat ederseniz vücut geliştirme ve fitnessla uğraşanlarda oluyor bu sizin bahsettiğiniz olay. adam kasıla kasıla kollarını yayarak yürüyor. içten içe acıyorum bu tiplere. zeybek oynuyor sanki, açmış kolları. efendi efendi yürü işte be adam! mesela yüzme, koşu, pilates, yoga (gerçi bu ikisi teknik olarak spor sayılmıyor ama sonuçta fiziksel aktivite, yine serotonin salgılatır), savunma sporlarıyla uğraşan kibirli, narsist birini hiç görmedim ben. bilmiyorum siz gördünüz mü? (benzer durum kadınlar için de geçerli) sanırım bu kibrin kaynağı amaçla da ilintili bir durumda. mesela fitnessta amaç direkt güzel, keskin hatlı bir vücut iken diğer sporlarda amaç güzel bir vücut değildir. sadece, sevdiğin sporu yaparken yanında bonus olarak gelen promosyon hediyesidir.
yukarıda bahsettiğim çakma külhanbeylerine bir örnek :d