Pandemin önceki halimle pandemiden sonraki halimi koydum öncelikle. Zaten zayıf biri değildim ama sevgilim sorun etmiyodu sağlık problemim de yok özgüven problemim de. Şu anki kilomla da aynı özgüvenim vardı kilo şakalarını pek takmazdım. Sevgilimin ailesi İzmirde yaşıyor. Haftasonu ailesinin yanına gittik. Bi ablası bi kız kardeşi var kız kardeşiyle aynı yaştayız hepsi çok bakımlı ve fit annesi de. Beni görünce annesi çok şaşırdı yüzü düştü saklayamadı hemen anladım çünkü ilk seferinde de “çok gençsin kendin için kilo ver” falan demişti. Bu sefer de gider gitmez yemeğe oturduk. “Neyseki hep zeytinyağlı ve hafif yemekler yaptım bu senin için bi başlangıç olsun” dedi gülümsedim sadece. Tatlı faslına geçince kız kardeşi “bence sen tatlı yeme ama yine de koydum ben” dedi bunları hep tatlı tatlı söylüyorlar ama iğneleyici olduğunu anlıyorum. Sevgilim geriliyo sessizlik oluyo. Bunlardan sonra komşuları geldi. Biz kızlarla onların odasına gittik. Yeni kıyafetler alınmış onları gösterdiler ve yine laf sokmalar.. “olsa sana hediye ederdik ama 3xl falan giyiyosundur sen” vs hatta ablası “bi göbeğine bakabilir miyim diyip tişörtümü kaldırdı tam çıkarsana dedi benim de pek takmadığım bişey bikini de giyiyorum sonuçta. Gösterdim. Göstermez olaydım. “Oha bu ne kaç kilo yağ bu nasıl bu hale geldin” falan diyip kendi beliyle kıyasladı dokundular gülüştüler utanıyo musun üzülüyo musun diye sorular aordular ben rahat oldukça garipsediler ama 2 gündür aşırı kafama takıyorum erkek arkadaşıma kilomla ilgili bişey dediler diye arkamdan utanıyorum. Kilo vermek zor geliyor 2 gün öncesine kadar takmazdım ama şimdi nasıl eskisi gibi özgüvenim olacak bilmiyorum
Sevgilimin ailesi kiloma tepki gösterdi. Ne yapmalıyım?
Oncelikle kilon kimseyi ilgilendirmez, bunu basta soyleyeyim. Onemli olan senin kendini nasil hissettigin. Ama soyle de bir durum var; zayiflayip fit bir vucuda sahip oldugun zaman kendini daha iyi hisseder miydin? Bunu dusunmelisin bence. Ki eminim bu sorunun cevabi evet olurdu. Cunku kimse cok asiri zayif ya da cok asiri kilolu olmak istemez. O yuzden kilo vereceksen de bunu baskalari icin degil de kendin icin yapmalisin. Ki bence vermen de gerekiyor. Her seyi gectim, saglik acisindan vermen gerekiyor. Su an ciddi bir saglik problemin olmayabilir. Ama ileride olmayacagi anlamina gelmez ve buyuk ihtimalle de olacaktir. Bak ben acil serviste hemsire olarak gorev yapiyorum, her gun binlerce hasta geliyor mesela. Sana sunu cok rahat bir sekilde soyleyebilirim ki tansiyon hastalarinin %90'i kilolu olan insanlardan olusuyor. Ve bu sadece onlarca hastaliktan bir tanesi. Asiri kilo cok fazla saglik problemine sebep olabiliyor. Ozellikle de kalp-damar tikanikligi gibi kalbi direkt etkileyen saglik problemlerine. Bence bir an once kendin icin bir seyler yapmaya baslamalisin. Bunun icin de tembel olmamak ve azimli olmak gerekiyor. Nasil ki bunu basaran insanlar varsa sen de basarabilirsin. Bak tekrar soyluyorum, kilon kimseyi ilgilendirmez. Bu halinle cok mutlu da olabilirsin. Ama emin ol fazla kilolarindan kurtuldugun zaman cok daha mutlu olacaksin, boyle dusun ve buna gore hareket et 😊
Sevgilin çok pasif davranmış ben olsaydım öncesinde kilonla alakalı konuşulmaması şakasının dahi yapılmaması gerektiğini üstüne basa basa söylerdim her ne kadar ailem de olsa haddini bilmesi lazım herkesin sevmiş beğenmişim sonuçta değil mi kimseye laf düşmez yok yağ mış yok kasmış kiloluya kilolu derler zayıfa kemiklerin sayılıyor derler orta boyluya kısa derler vs vs bunlar böyle şeyleri fazla kafaya takar olmuş karşılarındaki kırılır mı üzülür mü bilmeden hadsizce konuşmuşlar moral bozacak bir şey yok seni beğenen beğenmiş sonuçta gerisi önemli değil takılma çok
bence kesin söyle sevgiline seni gerçekten seviyorsa ailesini karşısına alıp senin mutlu olman için onlarla konuşacaktır. burdaki erkekleri de fazla takma. p*rno filmlerinden başka kadın görmemişler. hayallerde yaşıyorlar. sevilmemişler hiç ve özgüvensizlikleri var belli. ben de çok zayıf olduğum için çevrem hep baskı uygular erkek arkadaşımsa yanımda olur. yanında olup olmayacağını öğrenmen lazım. eğer ki ailesinin dolduruşuna geliyorsa zaten seni önemsememiş demektir. bu ayrımı yapman lazım. seni sevecek olan sevgilin ailesi çok önemli değil evlenseniz bile. yeter ki siz her zaman birbirinizin yanında olmayı bilin. kafanıza takmayın diyemem insan üzülüyor. önemli olan sevgilinizin tavrı.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Sevgilinin ailesi dozu baya kaçırmışlar. Ne olursa olsun bu tarz iğneleyic kırıcı cümleler kurup da ama biz seni düşünüyoruz tatlım diyemezler... Sevgilin böyle beğenmiş etmiş seni zaten ama sana katılmadığım bir nokta var o da kilolarımla sağlıklıyım demen. Kilo fazlalığı şu an için sorun olmasa bile ilerde ciddi rahatsızlıkları erken yaşta beraberinde getirir. Kilonla da mutlu olduğunu düşünmüyorum sadece kilo vemek kolay bir şey olmadığı için bunu kabulleniyorsun. Evlendiğinde hamile kaldığında bile bu kadar kilo büyük bir risk tabii ki.
Bence kendin için kendini olduğun gibi kabul etmek yerine kabul edebileceğin kiloya düşmeye çalışmalısın. Acı konuştum biliyorum ve niyetim seni üzmek de değil. Başına gelenler, söylenen sözler hiç hoş değil. Doğru. Yine de ömrün boyunca bunlarla yüzleşip güçlü kalmaya çalışmak yerine güçlü olmayı çalışıp neden bu sorunu kökten çözmeye çalışmıyorsun? Sağlıklı bir kütle endeksine sahip değilsin aşikar. Sevgilin ve ailesi ile ilgili bir öneri veremiyorum. Bugün sevgilinin ailesi, belki yarın başka birileri hep söyleyecek böyle şeyleri maalesef. Seni seven, iyiliğini düşünen insanlar da mümkün olduğunca tatlı yollara başvurup aynı şeyi söylüyorlardır. Kilo vermelisin. Her şeyden önce kendin için...
Kimse senin kendine bakışını etkilenmesin lütfen, buna izin verme. Bunları bir zamanlar aynı şeyleri yaşamış biri olarak söylüyorum. Dış görünüş tamamen önemsiz asla değil ama önce senin, sonra erkek arkadaşının gördüğü önemli olan. En önemlisi ise bırak tüm bunları, sen aynaya baktığında kendini iyi hissediyorsan ve herhangi bir sağlık sorunun yoksa gerisinin önemi yok. Kendine güvenini asla yitirme, tüm bunlar insanların baktığında görmek istedikleri sadece. Hayatının herhangi bir yerindeki kararı senden başkası alamaz, yargılayamaz. Bu sınırı çizer, sözlerinin seni etkilemediğini davranışlarınla belli edersen bir süre sonra vazgeçerler.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Davranışları çok yanlış. Resmen saygısızlık terbiyesizlik yapmışlar. Ama kusura bakma kilo vermelisin. Normalden fazla kilon var ve bir çok eksisi var senin için. Nefes almada güçlük yaşarsın özellikle geceleri. Evlenince çocuk sahibi olman zorlaşır. Ayrıca fazla kilolu insanlar daha az yaşıyorlar. Tabi ki Allah bilir kaderin önüne geçilmez ama bu şekilde de olmaz. Onlar için değil kendin için kilo vermelisin. Karın bölgesinde ki yağlar iç organlar içinde tehlikeli. Özgüvenliyim şöyleyim böyleyim deyip kendine gereksiz gaz vermek yerine iyiyim özgüvenliyim ama neden daha da iyi olmayayım ki demen lazım.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Bence kafana takma sonucunda Allah vergisi asıl sıkıntılı olanlar onlar neden dersen kendilerini bir halt zannedip senden üstün olduğunu düşünüyor. Kimse kimseden üstün değil ikinci olarak da insanların kusurlarını görmek yerine kapatmayı becerememişler ise bu onların en büyük sorunu ve kişilik olarak yetiştirememiş zavallı insanlar olarak görürüm ben bu kişileri... dediğim gibi kafana takma derim. Bende çok zayıfım bana da neden yemek yemiyorsun baban ekmek vermiyor mj diyorlar ama baktım ki kişiliği oturmamış insanlar diyor kendini bilen ise sağlık problemin yok ise sıkıntı etme diyip teselli veriyor. Kendine iyi bak güzel kız
Gram nezaket bilgisi olan biri, bir insana kilolu olduğunu bu şekilde anlatmazdı, ki sevgilinin ailesinin bu konuda bir derdi varsa bunu senden bağımsız olarak sevgilinle konuşmaları gerekiyor senle değil, çünkü sen kalkıp onlara ters bir şey söylesen tartışma çıkabilirdi. Bence sevgiline durumu anlat, bu şekilde davranırlarsa ailesiyle görüşmeyeceğini belirt gerekli konuşmayı ailesiyle o yapsın senlik bir durum yok.
kilo ver ama kendin için sonra ailesiyle tekrar görüşmeye gittiğinde olmuyo yapamıyorum de ayrıl nolur be ne görüntüymüş ne gözmüş.. insanları yargılamak kolay evet.. ama sen konuşturma onları sustur bence şahsen kilo ver ve karşılarına çık gerçi sevgilinlik bir durum yok ama seni ne kadar savunuyo acaba
Biraz kurgu gibi geldi. Kimse böyle tanısır tanışmaz hele misafirliğe gelen birisini bu kadar yermez. Değilse de kilo vermek zor geliyo ne madem zor geliyo o zaman ağlama kilolu, yağlı bir görüntühe sahip olduğunu kabullen. Ha kabullenemiyosan da zoru başar tut gırtlağını yap sporunu zayıfla.
Üzüldüm senin için söylenenlere. Susmak yerine hadlerini bildirseydin bunları söyleyemezlerdi. Pandemide bende kilo aldım. Ancak laf söyleyem olursa sana soran oldu mu kilom nasıl duruyor diye terslerim. Haddine mi bu konuda beni kırmak ki ben kırmaktan çekineyim. Lafını düşünmeden edene lafınımı esirgemem.
Bende kilo aldım pandemide ama sevgilim sorun etmiyor. Verilemeyecek bir şey değil.
Pek fazla değil ama kilolu sayılırsın. bence kimin beğenip begenmemesi değil kendi sağlığın için kilo ver. ayrıca tahmin ediyorum yüzün çok tatlıdır. kıyafet konusu sorun oluyordur hem iç hem dış kıyafet :) ne yalan söyleyim dar iç çamaşırı ile seni görmek hoş olurdu. sevgilin çok şanslı bence. mutluluklar 🥰
Ozguvenin dusecegine seni kamcilasin bunlar. Hdi onlari boş ver dicem * hakli da degiller mi? Genc yasta belli ki hic umursamiyosun ama kilo vermen gerekiyor. Yarin evkensen zamanla esin begenmicek seni. Kendin icin yap bunu. Yoksa daha da fazl artacak kilon zamanla
@resayy begenmez sen evliligi ne saniyosun? Yasin kac senin, ne yasadin da burada ukalalik yapiyosun? Dunya guzeli olsan da sana sahip olunca hersey degisiyor. Hele ki her gecen zaman kilosu artan bi kadini hic begenmez. Bunlar hayatin gercekleri. Genc bi kiz kiloluysa ve almaya devam ediyosa ve de bunu hic sorun etmiyorsa kusura bakmasin bu kendiyle barisik olmak degil kendini salmisliktir.
Bunlar hayatın gerçekleri falan değil sen nasıl zayıf kızlardan etkileniyorsan kilolu kadınlardan aşırı etkilenen bir kitle var Bunu kendi gözünden bakamazsın olaya sahip falan derken eşyamıyiz biz kaç yaşındasın sen bu ne geri kafalılık
@resayy sen bos konusuyosjn esya demedi kimse sana. Evlende gor bakalim evlilik neymis. Oyle hayallerindeki gibi olmuyor hicbisey. Kilolu kiz sevmek fantezidir, onun disinda kimse kilolu kiz istemez, cocuk askk olmustur sevgili olmustur ama evlenince isler degisir. Nice normal kiloda kiz bile evlenip dogum yapinca kocasi begenmiyor artik. Sen bu gerceklere gozunu kapayarak devam et. Yazma bos bos ukalalaik dinlemek istemiyorum,
Aci ama gercekler bunlar cidden. Hemcinslerim evlendikten sonra veya beni alan almıs begenen begenmis diyip kendilerini salıyorlar cok goruyorum cevremde ve bu cok yanlis ama bunu karsisindakinden cok bence kendimize olan saygimizdan yapmamiz gerek. Kendini kendi vucudunu dusunmeyen onemsemeyen hicbiseyi onemsemez.
Merhaba dostum, öncelikle etraftaki insanların kiloların saçın başın oran buran hakkındaki görüşlerine aldırış etme ve sert bi şekilde tepkini de ver. Ha resimlerine baktım fazla kilo var mı var ama bu görünüş değil sağlığın için, ilerde anne olacaksın onun sonrasında alacağın kilolar ve biraz etine dolgunluğun verdiği hamilelikte sıkıntıları yaşayacaksın. Fit olmak değil mesele rahat olmak sağlıklı olmak. Onların lafı için ya da görünüş için değil kendin için daha kolay pratik bir yaşam için az bişey vermeni tavsiye ederim. Ha ama sadece tavsiye ederim gerisi haddime değil 😇
İlk önce psikolojik olarak kendini kilo vermeye inandırmak lazım her şey insanınin kendisinde başlıyor iyi ya da kötü Sevdiğin insanda bu konuda sana moral vermeli spor gerçekten kilo vermekte çok faydalı günlük aldığın kalori miktarları da bunu başaracağım demelisin kardeşim sağlıklı zayifman şart zayiflayacagim diye sağlığında kaybetme ilk başta önemli olan yinede sağlık bunu unutma
İnsanlara bu şekilde davranma hakkını kendinde bulan kişileri asla anlamıyorum anlayamam da 🤦🏻♀️ kimsenin özgüvenini düşünmesine izin verme.. bu durumlarda karşılarında susup kibar olmak zorunda da değilsin.. Erkek arkadaşın seni böyle beğenmiş onlara halt yemesi düşer.
Haksız da sayılmazlar hani bu kilo ile ne özgüveni ya kendini kandırmayı bırak canım sağlığın için hemen adım atmaya başla spor diyetisyen ile inan zor değil sadece istikrar lazım belli ki ailesi cazgır çok canını yakarlar daha kötü olur psikolojin ailesi sürekli kilon hakkında sevgilinin başının etini yerse o da bir süre sonra kilo versene demeye başlar ailenin tavrı tepkisi önemli erkekler için
Ailesine ne sende bi kere tersle bak bakalım sonra ağızlarını açıp tek kelime edebiliyorlar mı Herkes kendine kilolu ya da zayıf buna kimsenin laf etmeye hakkı yok sen kendini nasıl mutlu hissediyorsan öyle devam. Senin sağlığını dert etmek onlara kalmadı.
Bu tarz insanlardan hoşlanmıyorum. Senin kilona görünüşüne takılan ve kendinde bunun hakkında yorum yapma hakkına sahip olduğunu düşünenler bencil insanlar bence. Karşı tarafın tavırlarına sen anlatırken bile sinir oldum. Bir daha laf söylerlerse ben halimden memnunum bencil ve ukala olmaktan iyidir de geç. Sevgilinle bu durumu paylaşabilirsin bu tavırlarının seni kırdığını ve üzdüğünü ona söylemelisin.
Evlilik ve gelecek düşünüyorsundur ki bunun için en başta sağlık gerek çünkü bu kilo ile aile kurup çocuk yetiştirmekte çok zorlanırsın Eklemlerin erken yaşta deforme olur hele hele hamilelik çok ağır geçer
canım ayıp etmişler elbette fakat sağlığın açısından diyetisyen ve spor danışmanlığı alırsan iyi olur sağlığın açısından diyorum sadece görünüşün önemi yok/
Üzülme lütfen onlar da kimmiş kimse kimseyle böyle konuşamaz. Herkes zayıf olmak zorunda değil. Nedir bu güzellik kuralları. Keşke kilonu değilde kabinin nasıl olduğunu merak etselermis. Onların içi kararmış resmen
pardon da seninle sevgilin evlenecek onlar mı evlenecek de bu kadar takmışlar bunu kafalarına acaba? tamam sağlığını düşünüyor olabilirler ama yaptıkları başlı başına terbiyesizlik Allah yardımcın olsun işin zor
Öncelikle kendini sev ve gördüğüm kadarıyla kilo sana çok yakışıyor eğer sağlığını düşünüyorsan evet vermelisin ama bu senin benliğin senin kişiliğin kimsenin seni beğenmesi ne ihtiyacın yok bir başkasını tatmin etmek için vereceksen bu kiloyu verme önce kendin için ver hayata yeni bir değişimle başla mesela saç rengini değiştir pızitif ol ve kilolara elveda de :)
Kilolu kadın sağlıklı doğum yapamaz hatta belli kilonun üzerinde hamile bile kalamaz. Bel ve dizde sorun başlar, ev işi yapamaz. Aile haklı. Oğulları aşk mı yaşayacak koca karı mı bakacak?🤮
Kilo değilde yazıyı okurken bana çok çok samimi geldin herseyi bir kenara bırakıp senin tatlılığına gülümsedim çok iyi kalpli birisi olduğunu düşünüyorum. Kendini nasil iyi hissediyorsan öyle ol. ❤️
Okurken ben sinirlendim. Bu nasıl bir saygısızlık. Bence sen değilsin utanması gereken, onlar utansın bu davranışlarından dolayı. Senin yapman gereken şey, tepkini koymak. Araya da mesafe koymak..
tamamen beyinsiz insanlar istersen 300 kilo ol hangi hakla seni boyle asagiliyolar cok yanlis kendini seviyosan ve mutluysan hic takilma ama bu durum seni uzucekse ve onlara bi kapak yapmak istiyosan kilo verebilirsin bu tamamen senin elinde ve senin hayatin senin secimlerin
Yalnız sen obez olmuşsun özgüven falan bırak bu kısmı ciddi manada sağlığın için kilo ver şimdiden böyleysen 5 yıl sonranı düşün nefes almakta zorlanırsın
@Retrojo kilolu demeni anlarım insan kilo alip verebilir bu biraz elinde olabilir ama çirkin demeni asla anlayamam. Sonuçta dünyaya gelirken görünüşümüzü biz seçmiyoruz ki zaten yüce yaratıcı yarattı bizi şu an bizlere hakaret etmiyorsun aslında Allah a sirk koşuyorsun Allahin yarattığı insanlara hakaret ediyorsun bir daha düşün derim ha Türkiye deki kizları kınıyorsun birgün "çirkin ve kilolu " diye tabir ettiğin biriyle evlenirsen ozaman görürüm ben seni
@Dubuchimm şirkle alakası yok güzeli de yaratan Allah çirkini de. Bu yaratanın tasarrufu.
Güzeli güzel yarattı diyoruz çirkini de çirkin. Var olanı söylüyoruz hepsi bu kadar.
Öyle biriyle evliliği kadınlar yapar o da parası içindir. Parası var diye 70 yaşında adamların altına yatan 1000 lerce kadın var ama sizde mide aramıyorum.
Sizdeki mide her şeyi kaldırır. Erkek olarak sizden milyon kat fazla titizim ve temizim. Ve daha seçiciyim
Takman çok normal çünkü hadlerini aşmışlar keşke o anda takmadigini değilde onlara sınırını çizseydin ve dediğin gibi evlenince hep gorusceksin her defasinda takmiyorum sizi modu sorununu çözmez görmezden gelmen
Agaaaaaa be spor salonuna yazıl kendin için zayıfla millet için değil
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Kaba insanlarmış, üzülme buna, onlar yaptığına üzülsün, diyet ile birlikte spor salonuna gidip ağırlık egzersizleri yapabilirsin yağ yaktırır, kilona göre karın bölgende normal görünüyor
Kilo vermelisin bunu onun bunun için değil kendin için yap. Senin fiziksel özelliklerinle alay edenleri vs hayatından çıkar. Tıpkı fazla kiloların gibi fazla insanları da çıkar hayatından.
Şu 3 günlük hayatta üç kuruşluk insanlar için canını sıkmaya değmez. Sen sevgilinle ilişki içerisindesin ailesiyle, ablasıyla, komşularıyla vb. değil sevgilin her halinle beğeniyorsa ikiniz de bu durumu kabullenmişse sıkıntı değildir.
Çok ayıp gerçekten insanlarİn dış görünüşü bu kadar önemli olmamalı. Kızım sen kendinle barışık ol, kilo dediğin alınır verilir sen sağlıklı olmaya kendine dikkat etmeye çalış.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Nasil kotu bir aileye denk gelmişsin senin adına üzüldüm 😔
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Kendi sağlığın için kilo ver. ve seni birdaha böyle aşağamalrına izin verme