Beşiktaş Kulübü, 1986-87 sezonunda, Denizlispor maçında teşvik primi yapıldığı ve doping kullanıldığı gerekçesiyle, maçın 3-0 hükmen Beşiktaş lehine tescil edilip, 86-87 sezonunun şampiyonunun Beşiktaş olarak tescil edilmesini talep etti. Ne düşünüyorsunuz?
İşte Beşiktaş'tan yapılan o açıklama;TFF'ye tescilli Teknik Direktör Mesut Bakkal, yazmış olduğu 'Mesut Bir Adamın Hikayesi' isimli kitapta, 1986-1987 sezonunun 35. haftasında oynanan Beşiktaş müsabakasında kendisinin ve Denizlispor oyuncularının tamamının açıkça teşvik primi aldığını ve ayrıca söz konusu müsabakada oynayan Denizlisporlu oyuncuların tamamının doping içeren madde kullandığını itiraf etmiştir.
TFF Futbol Disiplin Talimatı'nın 56. maddesinde belirtildiği üzere, bir müsabakanın sonucunu veya sürecini hukuka ve spor ahlakına aykırı şekilde etkilemek yasaktır. Teşvik primi verilmesi de bu kapsamdadır. Ayrıca performans artırıcı ilaç almak suretiyle doping kuralı da açıkça ihlal edilmiştir.
Söz konusu açıklamalar utanç verici olmakla birlikte, hukuken soruşturma ve kovuşturma imkanının halen bulunması nedeniyle TFF'nin ilgili kurullarını göreve davet ediyoruz.
Bugün TFF'ye gönderilen ve ekte yer alan dilekçemiz ile;
. 1986-1987 sezonunun 35. haftasında oynanan Beşiktaş – Denizlispor müsabakasının Kulübümüz lehine 3-0 hükmen galibiyet ile tescil edilmesini,
. 1986-1987 sezonuna ilişkin lig tescilinin iptali, sıralamanın yeniden düzenlenerek söz konusu geçerli olan averaj kurallarının da dikkate alınarak 1986-1987 Süper Lig Şampiyonu olarak Kulübümüzün tescil edilmesini,
. Mesut Bakkal isimli teknik direktör hakkında TFF Talimatları'nın ilgili hükümlerince sürekli hak mahrumiyeti ile cezalandırılması ve futbolla ilgili her türlü faaliyetten men edilmesini,
. İlgili müsabakada teşvik primini veren kulüp ve teşvik alan kulübün yöneticileri, müsabakada yer alan ve halen futbol ailesi içerisinde bulunan ilgili kulübün teşvik primi ve doping maddesi alan futbolcuları, teknik adamlarının tespit edilip sürekli hak mahrumiyeti ile cezalandırılması ve futbolla ilgili her türlü faaliyetten men edilmesini talep ediyoruz.
Saygılarımızla
Beşiktaş, Galatasaray'ın şampiyonluğuyla sonuçlanan 1986-1987 sezonunun şampiyonluğu için TFF'ye başvurdu?
Galatasaray ultraslan grubu liderlerinden Oğuz Altay geçmişte Galatasaray'ın verdiği teşvik primini Beşiktaş'ın verdiğini zannederek attığı tweeti silmek zorunda kaldı. Çünkü kendi paylaştığı haberin içeriğinde bile teşvik primini Galatasaray'ın verdiği yazıyordu. Bu da başka bir sene.. yine tezgah, yine gs.. tribün abisi bile attığı çamuru kendi üstüne sıçratıyor. Çünkü 86 senesinde sadece 6(altı) şampiyonlukları vardı.. sonraki seneler tek tek videolu, görüntülü, evraklı, belgeli, emmeli gömmeli masaya yatırıldığında inanılmaz olaylar ortaya çıkacak.. biz bunları, bu seneleri canlı canlı yaşadık. Milletin kafasına kazıdıkları büyüklük ne şekilde kazanıldı, ne veballer alındı, ne haklar çalındı ve gasp edildi hepsini gördük. Bugün yirmibeş yaşında kardeş bize şerefi hakkı hukuku anlatıyor. 8 senede 7 kere şampiyon olmuş hocası 8 sene hakemlere, mhk ye ve TFF ye çaktı. Orada burada mağduru oynadılar. Bugün onların olduğu yerde olması gereken bizken çaldıklarıyla yarattıkları sahte tahtın üzerinde Aslan kralı oynuyorlar. Abileri de bilmiyor tweet siliyor. Rezaletin daha büyüğü de olamaz zaten. Ama farketmiyor. İnanın farketmiyor. Şaka gibiler.
Bİr beşiktaşlı olarak söylüyorum boş işler gakatasaray zaten yıllardır bu işleri yapıyor yapsında bence sıkıntı yok bir takımı yenmek için zaten kendi yöneticileri prim diye para vaadediyor başka takımlarda versin sen sahaya çık kazan sahada ol her zaman sahada kal bırak iinsanlar sebi yenebilmek için türlü varyayonlara girsinler sen sahada kazandıkça onlar istedigini yapsın geç bunları artık :) büyük takımsan öyle davran
Bakıyorum bazı zamanlar hak adalet diyenler kendi takımları zamanında haksızlıkla kazandıkları kupayı vermemek adına böyle ahlaksızca karaktersizce şeyleri normal görüyorlar. İsterse mö yapılsın ortada bir haksızlık var mı var bu durum şampiyonluğun kaybına neden olmuş mu olmuş o zaman boş boş Beşiktaşa atıp tutmanın mantığı yok. Adamların hakkı olan şampiyonluğu istemesinden daha doğal bir durum yok.
Şikeden ve UEFA’yı sahte evrakla dolandırmaktan ceza alan takımın bu işlere girmesi gerçekten çok komik. Elinde hiçbir delil olmadan sadece 30 sene sonra söylenmiş bir sözle hareket etmeleride komik. Kaldıki bunlar o dönem Türkiye’de teşvikin serbes olduğunu dahi bilmiyorlar
İbrahim Akın savcı önünde at karşılığında Bjk ile şike yaptığını itiraf etmişti
Sinan Engin “Galatasaray Şampiyon olmasın diye Aziz Yıldırıma kadroyu verdim” demişti
Zlatko Bjkden para aldığını söylemiş ama arkadaşının baskısıyla maçı satmadığını söylemişti
Daha niceleri var. Sorsan şerefli külübüz derler. Bu arada lig kurulduktan sonra Bjknin 13 Şampiyonluğu var. Zamanında Bjk yıldız taksın diye 2 Şampiyonluğu mahkeme kararıyla vermişlerdi. Bunlar sahada değil mahkemelerle Şampiyonluk alma peşindeler. Ama amaçlarının sadece gündem saptırmak olduğunuda biliyoruz.Çok isterlerse gelip müzemizde kupalarımızı görebilirler
Evine hırsız girdi ve kadanı patlatıp paralarını aldı. 30 sene sonra da itiraf etti. Şimdi böyle durumda sen itiraf etti diyerek hakkını aramaz mısın? Birisi kızına tecavüz etti 10 sene sonra kitap yazıp itiraf etti. O zaman da “iş işten geçti.” mi dersin?
Bir kişi ile koca camia suçlanamaz geçmiş geçmiştir fener bjk dahi yapsa böyle biri dese kabullen mem düzeni bozmak iyi değil herkes futboldan soğur teşvik primi vermiş doğruysa 3 büyükler hepsi yapmış zamanında bjk iki şampiyonluğuda havadan aldı lig 1959 da başladı önceki iki sezonu kabul ettirdi herhalde böyle gs fenere yetişecek alnımızın hakkıyla şampiyon olduk
Türkiye lig şampiyonluklarının yüzde sekseni benzer durumda. Onlarında araştırılması gerekir. Her kes konuşursa , herkes kitap yazarsa önüne geçilemez. Ben sonuç alınacağını sanmam
Galatasaray'ı biraz arastirsalar altından neler çıkar gerçeği herkes her gerçeği biliyor galatasarayli arkadaşlar da biliyor ama kimse gercekleri söylemez