Öncelikle bilmemiz gereken, küçük dostlarımızda mama seçimine çok dikkat etmeliyiz. Çünkü gereken özeni göstermediğimiz zaman, sağlıklarını riske de atmış oluruz. Mama seçimi, kedilerin gelişme ve beslenmesinde çok önemli bir yere sahip. Şimdi ben birkaç mama önerisinde bulunmak istiyorum.
En İyi ve En Kaliteli Kedi Maması Markası Hangisi?
Ben kedilerim için Felix markasını tercih ediyorum çünkü içeriği kedilerim için gayet iyi. Ayrıca kedilerim çok severek yediği için de vazgeçemiyoruz. Kaliteli içeriği sayesinde de her kedi sahibi tarafından tercih ediliyor. Neden Felix kedi mamasını tercih ediyorum?
A vitamini, iyot, bakır, çinko ve selenyum gibi bileşenler içeriyor.
%15.4 gibi bir oranla protein değerine sahip.
Birçok alternatif lezzet seçeneğine sahip. (Tavuklu, balıklı ve etli gibi)
Yağ, ham kül ve selüloz sayesinde küçük dostlarımızın damak zevkine hizmet ediyor.
Vitamin ve mineral açısından zengin.
- Proplan
en kaliteli kedi maması
Proplan pek tercih edilmeyen bir kedi maması ama kaliteli. Fiyatından dolayı çok fazla tercih edilmiyor. Ayrıca içerisinde çeşitli alerjenler ve tahıllar da içeriyor.
- Advance
En İyi ve En Kaliteli Kedi Maması
Advance mamalarında bol miktarda protein bulunuyor. Ayrıca mısır, buğday ve buğday gluteni içeriyor.
- Royal Canin
kedi maması
Royal Canin kedi maması birçok insan tarafından üst düzey bir mama olarak değerlendiriliyor ama ben yanlış buluyorum. Fiyatına nazaran bence kaliteli bir içeriğe sahip değil ama tercih edilebilir çünkü genel olarak içeriğini beğensem de fiyatı fazla.
Mama önerilerim buraya kadardı. İkinci soruna gelirsek, kedi tüyü olayı bence tamamen söylenti. Öyle bir şey olmaz. :)
hills ve royal canin en iyileri, yağ oranları dengelenmiş mamalardır. eğer kedi tüyü kısırlığa sebep olsa, benim asla kedisiz kalmamış ailemin kadınlarının 4 kuşaktır kısır olması gerekirdi -ki, büyük anneannemden ötesini ben bilmiyorum, belki onlar da kedi sahibiydi! yalnızca hamile kadınların kedilerin dışkısı ile temas etmemesi gerekiyor çünkü dışkıda bulunan ve yetişkinlere zarar vermeyen bir bakteri cenine zarar verebiliyor.
evet royal market maması değil, hills proplan vs gibi profesyonel mama bunlar, ama kedin için daha iyi olur, diğer ucuz mamalar ileride sağlık sorunlarına neden olunca veterinere bir sürü para bayılırsın, iyi olmuş royal alman
BEnim şimdiye kadaer en verim aldığım kedi maması BOZİTA ( İsveç malı). Şiddetle tavsiye ederim. Bu arada kedi tüyü ile ilgili sorunu şaka olarak kabul ediyor tebessümle karşılıyorum.
yoo kedi besledigim icin olayin gerceginden haberim var :) havadan yuttugun bir tuy bile ( asisiz kedilerde ) zarar verebilir. ama asilari tam sa hic bir sorun yok ( tirmalamalari haric)
Kan paraziti denen hastalık böyle bir soruna yol açıyor. Kuş, fare vs yemediği sürece sorun yok. Sokaktan aldıysan kediyi çok iyi tetkik ettirmen gerek. -Veteriner söylemişti-
kedinin cinsine yasina ve kilosuna gore timberwolf, nutro veya whiskas kullanabilirsin. nutro kullaniyorum bu aralar kedimde biraz kilo sorunu oldugundan :D tuy olayi da asilariyla baglantili, kist ve parazit tedavileri olmussa bir sey olmaz.
Benim şişko ve cok tuylu bir kedim var ama sadece soylenti bence.. Artık mama yemiyor kedim, light mama almıstım yemeyi bıraktı bende kıyamadım o gunden beri aynı seyleri yiyoruz nerdeyse :)
nutronun diyet mamalarindan ver :D ise yariyor, ben yokken obez olan kedimde deniyorum... :D kendi yediklerinden verirsen bu ona zarar verir bir sure sonra kiyamam derken sagligindan etme, bir de bol bol kostur evin icinde kilodan kurtulsun
whiskas var ama tüyle yünle alakalı bi durum varsa aşılarını yap birde kedi şampuanları var ondan al baya zahmetli bir iş beni sevğilimin var ufacık bişey :D
kedinin aşıları olunduysa ve eve ilk geldiğinde kedi şampuanıyla yıkayıp aynı zamanda idrardan sonra yine aynı şampuanla yıkıyorsanız birşey olmuyor hatta o zaman kedi kılının hiçbir zararı olmuyor ama çevremdeki kedi düşmanları buna inanmıyor.
en iyileri hills, royal canin, proplan bunlar biraz uçuk fiyatlı uygun fiyatlı olarak da felicia, reflex verilebilir ve tüy kaçmasından hiçbirşey olmaz merak etme daha çok bağışıklık kazanırsın ve de çocuğun olur
En İyi Cevaplar