Metabolizmam çok yavaş, hızlandırmak için ne yapmalıyım?

Ailedeki çoğu kişide olduğu gibi benim de metabolizmam yavaş , bu da sürekli kabız olmama neden oluyor. Denemediğim şey kalmadı, bol su içmesiymiş, kuru erik ve kayısısıymış, verdiği o iğrenç hisse rağmen zeytinyağını bile denedim. Düzenli olarak bunları yapmama rağmen en fazla 1-2 defa işe yarıyor, fazlası yok. Doktora gittim, ilaç verip gönderiyor. İlaç işe yarıyor ama sürekli kullanmaya da korkuyorum bağırsaklarım daha fazla tembelleşir diye. Bir süre sonra kilo alımına yol açtı bu durum. Kesin bir çözümü var mıdır?
Bu arada beslenmemden ya da hareketsizliğimden kaynaklandığını sanmıyorum. Her öğün sağlıklı beslenmeye çalışıp günlük 2 saat yürüyüşümü yapıyorum.
Metabolizmam çok yavaş, hızlandırmak için ne yapmalıyım?
Cevapla