Kan tutması; kişinin kan gördüğü zaman fizyolojik ve ruhsal olarak kötüleşmesidir. Çoğu korkunun olduğu gibi bu korkunun da üstesinden gelmek için, korkunun üzerine gidilmesi gerektiği söylenir. Sizi kan tutar mı? Nasıl üstesinden gelirsiniz?
"Kan tutması" sorunu yaşayan var mı? Nasıl üstesinden geliyorsunuz?
Hayır beni kan tutmaz ama bir yakınımı tutardı ve tıp fakültesini kazandı şu an 3. senesinde ve şimdiden alışmış durumda galiba üzerine gitmekle etkisi var. Bende de OKB vardı mikroplara takıntılıydım saatlerce yıkandığım defalarca tekrar tekrar yıkandığım oldu insanlara dokunamazdım ıslak bir şeye dokunamazdım ve doktora gittim. Bir ilaç vermişti kullanınca beni japon balığına çeviriyordu bön bön bakmaktan başka bir şey yapmıyordum. Sonra psikologa gittim ilacı hemen kesti kabus gibi bir tedavi süreci başladı. İlk olarak doktorumun saçına dokunmuştum sonra ilerleyerek devam ettik 4 ay kadar en son halka açık bir tuvaleti kullanmayı başarırsan artık gelmene gerek yok demişti ve bende öyle yaptım. Yani üzerine gidilince gerçekten işe yarıyor. Tamam tam geçmedi hala özellikle bazı konularda rahatsız oluyorum ama en azından günlük hayatımı etkilemiyor.
Önceden pek etki etmezdi ama artık başım dönüyor, elim ayağım boşalıyor, soğuk ter falan döküyorum resmen kalkamıyorum yerimden. Boyutu da önemli değil geçen ofiste parmağımı kağıt kesti ben iptal direkt. Aşamıyorum şu an eskisi gibi olamıyorum, önerilere açığım.
Bizim arkadaşın 12-13 yıl önce başına gelen olayı hatırladım 😃Kuaförde yeni başlamış çırak olarak. Usta demiş ben bir eve gideyim geleyim sen dur burda. O ara bir müşteri gelmiş sade enseyi aldırcak. Bu da nolcak bir enseden demiş oturtmuş adamı. Enseyi düzeltirken ufak bir çizik atmış adam farketmiş kestin mi demiş. Yok abi ufak bir çizik diye cevap vermiş. Adam enseye elini atar atmaz kanı görünce oraya yığılmış 😂Arkadaş da gitmiş ustanın evine demiş biri geldi ensesini alıyordum ufak bir çizik attım adam öldü sanırım düştü demiş 😂
Usta bundan daha çok korkmuş ula adam dükkanımda öldü diye 😂 Bende kan tutulması yok da hastanefobi var. Baya çok hastaneyle içli dışlı olduğumdan hastalık hastalığı gibi bişey dşyebiliriz 😂
Babam rahatsızdı da ondan mütevellit. Tanımadığım doktor yok diyebilirim. Bazen yolda denk geliyoz ben bazılarını unutuyorum onlar hatırlıyor selam veriyor bende bozuntuya vermiyorum 😬
Bu kan tutmasıyla ilgili de bir anım var.4 sene önce filan hastalanmıştım ölüyordum resmen. Hastaneye gittim kan alıyorlardı kolumdan, lanet hemşire de hem yaşı küçük hem acemi belli :D koluma 3 4 defa iğne sokup çıkardı ulan artık yeter dedim kustum :ASDADDASD kan tuttu galiba diyo , ulan ne kan tutması kolum delik deşik oldu :SAD
Bu konu üzerine genelde gördüğüm problem fazla kabulleniş. hasta gelip kan alma koltuğuna oturuyor sonra diyor "Beni çok kan tutuyor bakamıyorum ben görürsem hemen bayılırım." insanın gerçekten ufak miktarda bile olsa üzerine gitmesi gerek bence. ben böyleyim modu pek iyi değil
Bu psikolojik bir durum , normalde kan tutmasi diye bisey yok, soyle dusun biseye alerjin var onu gorunce ya da dokununca alerji oluyorsun, alerjilerde genelde psikolojiktir. Rahat ol sadece, ustune git , kacma , kendi bilinc altinda onu oyle yolun sonu gorunmeyen karanlik olarak algilama. Kendine insan zaten kandan ibaret, onu bir kol bir ayak bir organ olarak gor o olmadan yasayamayacagini bil , doktorlari goz onune getir , rahat ol kendi kendinin doktorusunn yani basarabilirsin. Selamlar
otelde çalışırken cam kapı kırılmıştı müşterinin ayağı kesilmiş bayaa bir kan akmıştı arkadaş kanı görünce bayılacak gibi oldu da ben temizlemiştim paspasla aslında hiç umursamamak lazım ben su gibi görürüm çok soğuk kanlılıkla bakarım o zaman bişey olmaz
Benide çok tutyor birkere serum takcaktilar hemşireler yaşı küçük olduğu için yapamadılar ama çok tatlı ve sakin idiler kolum çok ağırdı ikikez yapmıslardı sonra serum gitmedi baş hemşire gelip diyer koluma yaptı ama ben iptal çok kötüyüm elerim ayağım buz kesiyor titriyorum bir ara ben gitim ağlamaktan annem burnuma alkolü pamuk tuyor öyle ayıldım iş gereği kan almak gerekiyor doktora çok güzel anlatım bak beni kan tutuyor bayılıyorum kötü oluyorum bazen ayrılamıyorum diye bana gelip bizde maleef iştemeyerek bu iş leri yapıyoruz şekerim gibi birsey söyledi bak surda konuşalım bu kadın çocuğu olsa belki yaptırır ya da yaptırmaz ama bazı doktorlar kendi akrabalarına kaçmak yapıyor zaten oraya a+ yazıcan iş yeri okadar bakmaz diye biliyorum neyse ama gerçekten doktorlardan nefet ediyorum hayırlısı
Korku üzerine gitmeyi denedim çok defa Kızılay da kan bağışı yaptım olmadı bayıldım. Geçmişteki ameliyat tecrübeleri bugünü etkileyebiliyor. Yaralansam kanım aksa bişey olmuyor ama şu ilaç kokular serumlar deli ediyor.
Yaşıyorum maalesef. Özellikle insan vücudundan akan az bir kan dahi anında dengemi bozuyor. Elim ayağım titriyor. Çözüm ise... Bugüne kadar bulamadım maalesef.
ilk başlarda tutuyordu ama artık alıştım yani alışmak zorundaydım hergün kan görüyorum artık üzerine gidin aşacaksınız özellikle kızlar için kötü bir durum
Kan görünce bir şey hissetmiyorum. Fakat hakkında konuşunca iyi hissetmiyorum. Görmek değil de düşünmek etkiliyor beni. Şu an bu sorudan çıkmam gerektiğini hissediyorum acilen :D
Beni de kan tutuyordu. Kan alırlarken bakarmıyordum Ama bunu yenmem gerektiğini düşündüm ve artık kan alınırken bakıyorum. Etkilenmiyorum da eskisi kadar.
çok kötü bir durum. çalıştığım kurumda bir çocuk var kan tutuyormuş çocuğu. koridordan gümm diye bir ses geldi. koştuk bu çocuk yerde yatıyor. meğer kan görmüş o yüzden düşmüş.
Benim tutuyo bir kere arkadasimla dudagimi delmistik sak diye yere bayilmistim kani gorunce tabi hastaneye felan goturduler hqqksmwnwsd bir de kandan bahsedince bile icim garip oluyo malesef ustesinden gelinmiyo
Benim gözler gidiyor dudaklarım soğuyor eler soğuk zaten gözyaşı soğuk kan ahret yolunu goruyom geliyorum bide ayrılamıyorum oda art bide anlayışı ahlaksız doktor olunca bütün hırsımı alasım geliyor xnxnnxnxnx
Liseden hemşire, önlisans paramedik mezunuyum haziranda mezun oldum. Eve yakın hastanelere başvuru yaptım dönmediler 😒 bide kpssden tercih yaptım ama zor 😁
Kan içmek bence fobiyi yenebilir benim vampir bir arkadaş vardı fobisi geçsin diye milletin kanını içerdi şaka şaka :D ama cidden olabilir belki kan içmek fobiyi yenebilir ama tadı cidden kötü bozuk para tadı var metal birşey
Normalde hiç öyle bir sorunum yoktu umursamazdım fakat geçen gün aniden kan görünce bayılmak üzere geldim. Bu kadar sene sonra böyle bir şeyin ortaya çıkması bana çok saçma geldi
En İyi Cevaplar