Kan şekerim yükseldi, risk grubundayım düşürmek için neler yapmalıyım?

20 yaşındayım, Annem şeker hastası yani diyabet :) ben ise ilk şekerimi ölçtüğümde üniversitedeydim farklı bir şehirde 97 çıkmıştı sonra birkaç ay sonra memlekete gidip orada ölçtüm 90 çıktı. Üniversiteye dönüş yapınca yaklaşık bir sene sonra tok karnına 37 çıkmıştı iki ay sonra aç karnına ölçtüm ve 120 çıktı. Daha sonra ise korktum ve hiç ölçmedim. O zamanlar kafama takmamıştım ama şu sıralar çok kafamı kurcalıyor ve ölçmeye korkuyorum. Annemin şekeri 30 yaşlarında yükselmişti ben de ise çok erken başladı. Şekeri böyle yükselip daha sonra düşürebilen var mı, neler yapmalıyım, neler yemeliyim?
Kan şekerim yükseldi, risk grubundayım düşürmek için neler yapmalıyım?
Cevapla