AI Persona’ya Sor
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
194Cevap
Düşünmek lazım biraz tamam hayvanlar da canlı ama bir kaç fare sayesinde kimbilir kaçar insan ölümden döndü üniversitede kullanılan o 1 milyon 800 bin hayvana sonsuz teşekkürler
araştırmanın türüne göre değişir bu. insanların evrimi gelişimi hakkındaki araştırmayı gönüllüler veya kadavralarda yapmak bence daha mantıklı. hayvanları ilgilendiren durumların dışında
simdi soyle soylemek gerekirse eğer gerçekten insanlara faydası bulunsun dye yapılıyorsa yapılsın ancak birilerinin cebini doldurmaksa mevzu dinde vicdanda buna müsade etmez
o kadar duyarlıysan git senin üstünde deney yapsınlar o zaman
Suleyman demirelin genelevler kapatilsin sozune verdigi cevabi hatirliyormusunuz.
şu acida doğru. Eger onlar olmasaydi şu an tip bu kadar ilerlemezdi. Onlara sukretmeliyiz
İlaç sektöründe yapılmalı, kozmetik ve beneri sektörlerde yapılmamalı.
Çünkü kanser üzerine yapılan tüm deneyler farelerde olumlu gösterilip insanlığa sunulmuştur.
Yapilmasa iyi tabiki ama hayvanlar uzerinde denenmeden tam etki bilinmiyor.
Hayvan da olsa onların da candir ve hiç kimsenin bir cana kıymaya hakkı yok amaç ne olursa olsun. Deney yapmak için başka bir şey bulsunlar
Erkekler üzerinde yapılsın askerler üzerinde mesela
hayır yapılmamalı dedim ve anket sonucu % 56 yapılmalı diyenleri görünce hayal kırıklığına uğradım yapılmalı diyenlere yazıklar olsun.
Biz yapılmaması gereken şeyleri yapan bir millet olarak yapılmalı diyoruz. (Anket sonuçlarına göre)
Ama ne hikmettir ki yine yapmıyoruz :)
Bence orta doğunun tamamı ve türkiyedeki akplilerin üzerinde yapsınlar hayvanlar onlardan daha değerli daha sonra hayvanların üzerinde deneyebilirler
askerler üzerinde yapılsın
Soyu tehlikede olmayan hayvanlar üzerinde yapılmalı tabii ki hem başka ne olacak ki insanlarda mı test etsinler?
Canlılar üzerinde deney yapılmasa insanlık bu seviyeye gelmezdi ilaç sektöründe binlerce insan gönüllü deney var sadece hayvanlar denek değil
Hayvanlar konusunda hassasım aslında. Onlar da birer canlı fakat bir şekilde bir şeyler yapılmalı. İnsanların yaşamı için..
Niye dunyada bitek insanlar m yasioi
Hayır ama her şey insanlar üzerine kurulu
Deneyler elbet yapılmalı; ama bunun insanlar üstünde mi hayvanlar üstünde mi olduğuna siz karar verin.
askerler üzerinde yapılabilir hayvanlar masum
insanlar üzerinde bile yapılırken hayvanlar üzerinde yapılması doğru değil dememiz birşey değiştirmez...
Deneyler olmasa buluşlar olmıcağı için mecburlar insanlarda yapılması saçma olurdu o yüzden yapılmalı
Hayır yapılmamalı insanlar bu kadar bencil olmamalı sırf kendi hayatı için başkasının hayatına karışmamalı o da bir canlı ve onun da yaşamaya hakkı biz onların hayatını bozamayız
yapılmamalı
Yapilmamali dedim fakat mantikli dusunurseniz o deneyler yapilamasaydi insanlarin caresi olan ilaclari kullanamayacaktik, bilimsel deney tarzi seylerde ise yapilmamali
şöyle düşünün doğruyu bulacaksınız ölümcül bir hastalık için bir ilaç yapılmış ama hiç denenmemiş bunu sizin üzerinizdemi denesinler yoksa bir farenin üzerindemi?
Hayır yapılmasın da deneylerde insan kullansınlar :) hey Allahım yaa bir uzman (!) ın sorduğu soruya bak.. haa eğer gönüllüysen git senin üstünde deney yapsınlar hayvanlara dokunmazlar o zaman
Yapılmamalı diyenler ne içiyor? Kullandıkları ilaçlar direk gökten iniyor sanıyorlar herhalde. Yapılmalıdır, yapılmaya devam edecektir. Ezik insanların üzerinde de yapılmalı.
Senden başlasınlar
@eliffeliff hayırdır, üstüne alınmışsın? ''Yarası olan gocunur'' sözü tam böyle bir yerde gidiyor.
Ha ha ezik olacak en son insan benim. Genelde bunu söyleyenler kendileridir. İnsanlığını sorgula derim.
@eliffeliff ''ezik olacak en son insan benim.'' derken bile aslında ne kadar ezik olduğunu gösterdin.
Yav he he. Cümleden bir kelime seç sadece. Hepsini okusana
@eliffeliff hepsini okudum ama kilit cümle benim paylaştığım yerdi. Bunu anlamayacak zekaya sahip olmadığını düşünmüştüm. Bu arada koca kadın olmuşsun ''Yav he he'' ne oluyor? Ruhun ergenlikten çıksın.
Naparsin ergen öğrencilerimden kaynaklı :-)
Keske senden baslasalar sen ve senin gibiler.
@atesbocegiknuffel35 yaran mı vardı? Ölün artık.
@eliffeliff öğrencilerine benzeme o zaman hanımefendi.
Hayır yapılmamalı. bize yapılmasını kabul eder miyiz? Etmeyiz. Onlar da canlı biz de canlıyız. Ne üstünlüğümüz var onlardan?
Helall
sakat ya da baska turlu olan hayvanlar uzerınde yapılabılır hatta nazılere tesekkur borcumuz var bazı deneylerı ınsanlar uzerınde yaptıgı ıcın bazı tıp bılımı onlar sayesnde gelıstı
Yapılmalı, doğada güçlü olanın kuralları geçer, böyle buyurdu Tanrı.
eee ne yani hayvanalrın değilde insanların üzerindemi deneyler yapsınlar senin mantığina göre böyle
Zaten insanlar boş yere hayvanları katlediyor kürkü için falan milyarlarca hayvan yenilmek için kesiliyor e insanlığa katkısı olacak bir iş için gelişim için hayvanların kullanılması neden yanlış olsun?
Sen hayvan olsaydin üstünde deney yapılsın ister miydin?
Sen bir insan olarak üzerinde deney yapılmasını istermiydin, ya da şöyle sormalıyım, hayvanlar üzerinde hiç deney yapılmadığı ve süregelen hastalıklara çare bulunamadığı için basit bir hastalıktan ölmeyi istermiydin.
Aahah ben suyun üstündeki sineği bile alıyorum. Kuru yere bırakıyorum ki çoğuda hayatta kalıyor öyle yapınca. Ayırca veganım ve hayvan ürünlerini kullanmıyorum. Ayrıca makyaj malzemeleri olsun veya bu başka bir şey artık hayvanların üzerinde denenmeden sağlıklı ürünler üretiliyor. Tabi sen bunu bilmezsin çünkü hiç takip etmiyorsun. https://i.hizliresim.com/RJR1Gj.jpg bak bakalım empati yapabilecek misin? Ama sen empati yapamazsın o yuzden https://i.hizliresim.com/39JvM2.jpg bu fotağrafıda koyuyorum. Ama yine anlamayacaksın biliyorum.
@eserakan
Empatiyi tabiki de bir hayvanla yapamam. Doğada bulunma amacımız ve düşünme mekanizmalarımız oldukça farklı. Vegan olman konu ile alakasız. Sineğin yaşamasını devam ettirmende güzel bie davranış. (Her nekadar doğanın dengesini bozuyor olsanda.) Makyaj malzemeleri yelpazenin çok kaçük bir alanı. Sen benim anlamayacağımı düşünürken ne kadar sabit ve dar görüşlü olduğun anlaşılıyor. Hayvanların üzerinde ki deneylerin bir çoğu biz insan oğlunun daha iyi yaşam sürebilmesi için yapılıyor. Adı üzerinde deney. Kimse zevki için hayvanlara zarar vermiyor. Belki o hayvanlar olmasaydı, ve ya o deneyler yapılmasaydı bu gün ortalıkta vebadan kan kusarak sokaklarda ölen insanları görüyor olurdun.
Sineğin yaşaması nasıl doğayı bozuyor ya? Asıl doğayı bozanlar biziz. Küresel ısınmayı, hava kirliliğini, çöp atıklarını hayvanlar mı yaptı? Şu an bilim o kadar gelişti ki hayvanlara eskisi kadar gerek duyulmuyor. O eskidendi. Ben bir vegan olarak sürekli takip ediyorum. Bana gelmiş sıbıt vi dır girinişli diyosun. Yani dediğin bütün saçmalığı şu cüme özetliyor : Sineğin yaşaması doğayı bozuyor. Ben artık daha da bir şey demiyorum. Senin gibi bir insanla değil tartışmak konuşmak bile istemiyorum.
Rütbesiz askerler üzerinde yapılsın o zaman onlar hem daha dayanıklı hem de vatan için dayanırlar
hayvanlara yazık ama insanlara mı yapılsın? bence deneyler oyuncak ayılar üzerinde denenmeli
Askerler üzerinde yapılsın
Bence HAYIR. Buarada sen'de ataeist tipi var sakincasi olmazsa sormak istiyorum soruyorum :Ddd ateist veya deist misin :D?
Hayvanlar sehit olur denilir kapatilir Turkiye de :D
Tabii ki de hayır onlar da canlı. Ki ben onları daha çok seviyorum
Helal ayni benl
Kesinlikle yapılmalı, insanın üstünde mi yapılmalı yani? Oduna yapılamayacağına göre hayvana yapılmalı.
Arkadasim zaten Deney Hayvanlari uretme laboratvarlari var..
Yani sirf deney icin yetistirlen hayvanlar var.
insanlar üzerinde yapılmasındansa hayvanlar üzerinde yapılması daha doğru olur bence ki benim de bir british cooker ım var
Hayır yapılmamalı. ağırlaştırılmış müebbet yemiş nefes almasının bile dünyaya zararlı olduğunu düşündüğüm pislikler üzerinde yapılsın o deneyler.
ONLARINDA BIR CANI VAR ONLARDA BIR CANLI KENDI O HAYVANLARIN YERINE KOY O ZAMAN YAPILMALIMK DIYCEKSINIZ YAPILMAMALIMI !
Yapılmalı. İnsan üzerinde yapılmaktansa hayvan üzerinde yapılmak iyidir. Sonuçta bu deneyler olmasa çoğu ilaçlar ve aşılar olmayacak.
Bir akıl hastanesinde insanlar üzerinde yapıldığını okumuştum sanırım, şaşırmamak lazım hayvanlara yani
Yapılmamalı diyenler cahil kesim. Bunun vicdanla alakası yok, düpe düz cahillik böyle bir şey söylemek.
Anasını satıyım etini yiyonuz hayvanın zorla sütünü içiyonuz, öldürüyonuz içinize dert olmuyor, deneyde kullanılınca mı dert oluyor?
Yapmaya devam.. Başka kim üzerinde yapacağız? Hem iyi yönleride var baksanıza uzaya ilk çıkan bir maymun değil miydi?
askerler üzerinde yapılabilir aynen
Ben öyle bir şey demedim ki? @tugcee1919
ne demek istedin peki?
Evet Yapılmalı. Hayvanlar insanların yararlanması ve hizmet etmeleri için yaratıldı.
Deep_not: hayvanlar insanlardan öncr yaratıldı
Öncesi sonrası farketmez, sonuçta bir çok hayvanın tabiatta bir görevi vardır. tüm bu görevler dünya için, dünya ise insanlar içindir.
Hiçbir geçerliliği olmayan canlılara zarar veren bir işkence yönteminin hizmet etme gerekçesi olamaz.
hayvanlara düşman mısın
Yapılmazsada hastalıklara vs. çare bulunamıyor bir şekilde yapılacak yani kanun bu gibi bişey. Herkes ister ki yapılmasın ama yapılması gerekiyor
Hayvanlar üzerinde yapılmalı ama etik kurallara uygun şekilde. Acı çektirmeden hayvanlara. Öleceklerse bile acı çekmeden ölmeliler.
Yapilmali ya da yapilmamalisindan çok amaca bakmak lazım. yani etik olarak yanlış gelsede sonucta bu bir umutsa yapılmak zorunda.
Zorunlu askerliğe gidenlerden rütbesiz erler üzerinde denenebilir bence.
Vatan borcunu böyle de ödesinler
seni askere almak lazım
Al bir saçmalayan daha.
Bence yapılmalı eğer havanlar olmasaydı insanlar üzerinde deneyler olucaktı düşün bir?
Hayvanlara yapılmalı ama tecavüzcülerede uygulanabilir
o zaman hayvanları öldürüp yemiyelim? yazık. onlarda can taşıyor?
Yani tabi üzücü bir durum ama onlarda deney yapılmasın diye bir şey de söylenemez
Abicim hayvanlar üzerinde olmazsa insanlar üzerinde olacak ne yani öyle mi olsun?
illegal olarak gizli sakli insan uzerinde deneyler yapilsa da. Tabiki de hayvan uzerinde yapilmali
Yapilmamali. Canlilar üzerinde bu tur tehlikeli testlerin yapilmasi doğru degil.
Hayvanlar uysal yaratıklardır oysa insanlar en vahşi yaratıklardır insanlarla deney yapılmasını isterdim
tabiki doğru ama hayvan israfı olmamalı bu konuda incelemeler olmadığından sayı sınırı yok öyle bir sınırlama gelse daha az hayvan ölümü olur
Lütfen beyinsizlik yapmayiniz o deneyler sayesinde birsuru bulasici hastaliklardan kurtuldunuz onlarda sizin kadar belki sizden fazla hayvanlari dusunuyorlar ameleler yakalan bir belsoguklugunada gör yasama geber git o zaman
Bu deneylerin bilimin ilerlemesi amaçlı, mecburen yapılması gerektiği için, insanlar yerine hayvanlar üzerinde yapılmasını tercih ederim.
Deney yapilmali yoksa bu İşler yürüyemez
Yapalmasin diyenler hadi gönuĺlu
Olunda adamlar hayvanlari kullanmasinlar