Güncellemeler
5 ay
Bu arada 18 yaşındayım, sigara ve alkol kullanmıyorum. Kronik bir rahatsızlığım da yok.
Merhabalar, 31 Aralık günü buz pateninde düşmem sonucu sol ayak bileğimde kırıklar ve çıkıklar meydana geldi. Zannediyorum ki fibula ve kavak kemiğimde meydana gelen kırıklardı. Doktorum üç yerden kırıldığını söyledi. 13 ocakta ameliyat oldum. 6 hafta yani 24 Şubat civarına kadar ayağımın üzerine hiç basmamam gerektiğini söylediler. Daha önce tecrübesi olan biri varsa söylebilir mi, bu tarz kırıklarla alçı çıktıktan sonraki süreç nasıl ilerliyor? Ne kadar süre sonra dengede durup yürüyüş yapmaya başlayabiliyoruz?
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
19Cevap
Sana bağlı
Kireçlenme ve sonrasında agri oluyor
Yani o donemi ne kadar egzersiz ve fizik tedavi ile gecirebilirsen o kadar iyi
Gecmis olsun
Zor sakatlik
Ters düştüysen ayağının üstüne biraz zor olabilir. Kuzenim geçen sene en üst kattan düştü 5 ayda yürümeye başladı
Gecmis olsun.
Çok geçmiş olsun öncelikle biraz sabır uzun sürecek gibi
En büyük korkum sürecin çok uzaması, hızlıca kalkıp yürümek istiyorum ben biraz önce. Teşekkür ediyorum size
Bu kritik bir süreç sabırlı olmalısın profesyonel bir fizik tedavi sürecine hazırlanmalısın. Neredesin
Şehir olarak
zor bir süreç platin takıldı mı. ayak bileğin , alçılı olan yer incelicek. muhtemelen kaval kemiğin de alçılıdır. değnekle kırık ayağının üzerine basmayacaksın yürürken.
Platin, vida ve implant takıldı.
evet alçı çıktıktan sonra koltuk değneği ile üzerine basmadan, basman gerektiği zaman da zaten korkarak basmaya teşebbüs edeceksin. vücudunu kaldırmayacak o bacak zayıflamış olacak. sana tavsiyem hamam demeyim de, sıcak su terapi havuzu olan otel olur, kaplıca olur, su içinde ayağının üzerine basarak yürümeye alıştır kendini
benim iki ayak bileğim birden kırıldı ikisini de vida implant takıldı 2 ay hiç yürüyemedim ellerimin üzerinde dilenci gibi gezdim hep. alçı değilde atel vardı. bacaklarım ip incelmişti üzerine basamıyordum sonra Bursa'da kervansarayı havuzunda yürümeye başladım suyun kaldırma kuvvetinden faydalanarak bileklerime yük binmesini azalttım, öyle öyle yürüdüm
Sizce ne kadar sürede değneksiz yürümeye başlarım?
2-3 ay sürer o da eski performansını bekleme. koşmaya bile korkuyorsun iyileştikten sonra bir yerden atlamaya korkuyorsun Bir basamak merdivenden bile atlayamıyorsun psikolojik olarak korkuyorsun
2 yıl sonra da platin ve implantları aldırdım ben balıklı rum hastanesinde
bu süreçte dayanamayacak derecede kaşınır Hele alçı söküldükten sonra ayağından 1 kilo ölü deri çıkar. diğer ayağınla yan yana koyunca ne kadar inceldiğini göreceksin
Normal sağlıklı ayak gibi olması için en az 1 yıl
Çok geçmiş olsun maalesef alçı çıktıktan sonra en az üç ay değnekle yürümeniz gerekecek sabır
Benim de aynı şekil bileğim kırıldı iş esnasında yani bilek zor bir kemik hepimiz bildi üzere ben 6 ay kadar üstüne basmadım ve benim ortadan kırılmıştı yani düzgün şekilde kaynasın diyorsan sabretmen lazım hayırlı geceler 🫶
Geçmiş olsun alçıda durucak ayağın sonra yine belli bir süre basmayacaksın değnekle hareket edeceksin
Tamamen yürümeye başlamam ne kadar zaman alır?
3 ay sonra eski sağlığına kavuşursun ayağına sakın fazla yüklenme ilgilenen biri var mı seninle
Evet ilgilenen insanlar var, tamamen eski halime dönmek uzun bir süreç olacak evet ama en azından kendimi idame ettirecek kadar yürüyebilmek ne kadar sürer onu merak ediyorum 🙏
1 ay en az sonra değnekle yürüyeceksin
Yavaş yavaş yapmalısın knk
Protez taktılar mı
Platin, vida ve implant takıldı. 6 hafta üzerine basmayacaksın dediler ancak sonraki süreç için bilgi vermediler. Fizik tedavi , iyileşme süresi vs
Onlar söyler fizik tedaviye başlarsın Ağrının geçmesi uzun çeker tens yaparlar sonra güçlendirme ev egzersizi falan uzun süreç
Tamamen yürümeye başlaman uzun sürer diyorsunuz yani?
6 ay rahat çeker 2. ayda veya 3de röntgen alır kemikler bağ dokunun durumuba bakar kaynaması falan uygunsa sonrasında fizik tedaviye başlatır
Zor olur
Çık erken doktor bişey demedimi
Doktor söyler bunu
Nerdesin
İstekledim
Dm?
Buradan yazın isterseniz
Foto ekler misin?
Uygulamayı yeni kullanmaya başladığım için nasıl fotoğraf eklenir bilmiyorum maalesef :( tekrar deneyeceğim
İstek attım geri döner misin git yani : )
Git olacaktı
Gt
Yazdım dm’den
Geçmiş olsun
Çok teşekkür ederim
1 ay
Geçmiş olsun