Uyku intikamı yaşıyor musun? Buna nasıl bir çözüm bulunabilir?

Günlük yaşamın koşturmacasında, kendime yeterli zaman ayıramadığımı ve günümün boşa gittiğini düşündüğümden özellikle haftasonlarında çok geç saatlere kadar ayakta kalıyorum. Hafta için genelde 00.00 - 00.30 arası uyuyorum ki sabahları genelde 06.50'de uyandığım için 7 saatten az uyumuş oluyorum. Bazen uykuda kaldığım saatler 5 saate kadar düşüyor.

Bunun psikolojide bir adı varmış; "uyku intikamı"... Boşa giden saatleri uykudan çalmayı mantıklı buluyoruz sanırım. Bu konuda tek olmadığımı biliyorum. Nitekim psikoloji bilimi bunu isimlendirecek kadar dikkat çekici bir kitlenin davranışı haline gelmiş demek ki...

Bundan kurtulmak lazım zira bedenimizin düzeni ve sirkadyen ritmimiz bozuluyor. Bu da ruhsal ve fiziksel birtakım rahatsızlıklara ortam hazırlıyor.

Ben hali hazırda bu davranış sorunumu çözebilmiş değilim. İşten erken çıkayım, haftada 4 gün çalışayım şeklinde bazı kararlar aldım ama bu kararları henüz hayata geçiremedim. Hatta ben çalışmayı azalttıkça ekstra çalışma yükü mü bindi diye düşündüğüm de çok oluyor...

Buraya konu ile ilgili link bırakayım.. Sende var mı uyku intikamı davranışı?

https://www.aa.com.tr/tr/saglik/uyku-intikami-ile-sabahlamak-dogal-dengeyi-bozuyor/3447403

Uyku intikamı yaşıyor musun? Buna nasıl bir çözüm bulunabilir?
Cevapla