Bir arkadaşım uzun zaman sonra yeniden işe döndü ve 4a sigortası başladı.
Daha önceden sağlık hizmeti için eşinin sigortasından yararlanıyordu.
Sağlık sigortası geçişi otomatik olur mu yoksa yapması gereken bir şey var mı?
Bir arkadaşım uzun zaman sonra yeniden işe döndü ve 4a sigortası başladı.
Daha önceden sağlık hizmeti için eşinin sigortasından yararlanıyordu.
Sağlık sigortası geçişi otomatik olur mu yoksa yapması gereken bir şey var mı?
Normal şartlarda otomatik oluyor ama garantiye almak için e-devletinden "SPAS müstehaklık sorgulama" ekranından kontrol edebilir.
Bende; yakınlık türü olarak "kendisi" yazıyor. Sigortalı türüne de "çalışan" yazıyor. Ayrıca "müstehaktır, provizyon alabilir" yazıyor. Bu cümle de sgk nın aktif olduğu ve hastanelerin onay alabileceği anlamına geliyor.
Eşinden mi kendisinden mi ve aktif mi bu şekilde anlayabilir.
Cevap
5Cevap
otomatik olur diye biliyorum ben.
Otomatik oluyor, işverenin senin çalıştığını beyan etmesi yeterli
hiç bişi yapmasına gerek yok otomatik olur
Herhangi bir şey yapmasına gerek yok. İl mphbsi verildiği ve 30 günlük bildirimi olduğu anda otomatik olarak açılacaktır. Provizyonun alamaz ise kuruma başvuru yapsın 1-2 dakika içinde aktif hale gelir
Otomatik olur.
Otomatik tâbi
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?