Merhabaa 🌸
Öğünler haricinde gece ve ya gündüz fark etmeksizin sürekli atıştırma, birşeyler yeme, acıkma isteği psikolojik mi?

Merhabaa 🌸
Öğünler haricinde gece ve ya gündüz fark etmeksizin sürekli atıştırma, birşeyler yeme, acıkma isteği psikolojik mi?

Bence psikolojik nedenler olabileceği gibi daha çok yanlış beslenme düzeni de olabilir. eğer gün içinde aldığın kalori normalden çok düşükse mesela atıyorum 1500 alman gerekirken sen gün içinde 1000 aldıysan gece yemek yemek isteyebilirsin doğal olarak. ya da eğer çok şekerli veya karbonhidrat içeren besinler tüketiyorsan bu kan şekerini hızlı yükseltip hızlı düşüreceği için çok daha sık acıkmaya başlayabilirsin. bu yüzden bence kan testi yapılabilir en azından sorun var mı gibisinden. ya da bunun yerine acıktığın zaman sebze ya da bol su içmeyi dene belki de sadece alışkanlık olabilir. ya da psikolojik olarak stresli olduğun için de olabilir. birde bol protein ve lif içeren besinleri tüket mutlaka. bunun için de meyve yemek önemlidir çünkü uzun süre yok tutar. birde sade kahve içmeni öneriyorum
Bunun için belirli saatler ayarladım o saatler diliminde mümkün olduğunca besleniyorum
Günlük alması gereken kalorinin altında aldığı için olabilir. Aslında birçok nedeni var.
Doyurucu protein tabağına eklememiştir, karbonhidratsız beslenme yaptığı için, atıştırma isteği olabilir, insülin direnci problemi vardır veya duygusal yemek yiyen kişilerden biridir. Hep diyet ve yasaklı gıdalar hayatında barındırdığı düşüncesine kapıldığı için, sonunda istemsizce sürekli yeme problemi yaşayabilir. Bunun gibi birçok ihtimalleri göz önünde bulundurmak lazım..
Duygusal açlık aslında bunun sebebi
Cevap
9Cevap
Çiğneme refleksini sürekli çalıştırmak gerekiyor. Uzun süreli de aç kalmak kan şekerine zarar veriyor. O yüzden belli saatlerde bir şeyler yemenin doğru olduğunu düşünüyorum. Örneğin benim saatlerim az çok bellidir O saatler yaklaştığı zaman hissediyorum ve akşam 20:30 dan sonra yemek yemiyorum. Sürekli bir şeyler yemek istesem önüne geçemem.
Kesinlikle psikolojik ya. Yani en azından bende öyle. Böyle boş kaldığım zaman, canım sıkılınca falan hemen dolaba koşuyorum. Aslında aç değilim ama can sıkıntısına bir şeyler atıştırmak istiyorum.
Evet ama bunun psikolojik olarak da bazı sebepleri vardır mesela depresyona girmek üzülmek fazla yemek yemene tatlı yemene müsaade eder
Ben her zaman üzgün olduğum için fazla yiyorum bu yüzden 😂
Bence de öyle. Hatta kendi adıma bir şey belirtecek olursam, birkaç gündür sadece tek öğün ile geçiştiriyorum.
vücudu neye alıştırırsan ona alışır
Evet bknz ben. Çok düzensiz
Kişiden kişiye değişir genelde strestende olabilir
Kurrt var sende koş doktor a git..
Kesinlikle
Evet bence öyle
Can sıkıntısı sjsj bazen filmlerde çekici geliyor
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?