
Diyet içeceklerde bulunan yapay tatlandırıcılardan aspartamın, kaygı düzeyini artırdığı, hatta sonraki nesillerin -bu içecekten içmediği halde- kaygı düzeyinin yüksek çıktığı tespit edildi.

Diyet içeceklerde bulunan yapay tatlandırıcılardan aspartamın, kaygı düzeyini artırdığı, hatta sonraki nesillerin -bu içecekten içmediği halde- kaygı düzeyinin yüksek çıktığı tespit edildi.
Çay, kahve ve meyve suyu içiyorum artık. Kola vs çeşitleri bıraktım. Diyet sadece yemek konusunda diyet yapıyorum onun harici diyet olan hiçbir şey tuketmiyorum
En iyisi...
O içtiklerini de miktar olarak sınırlıyorsan miss 😀
Bir ara İspanyol le fanta la fantadan secmelsr içiyorduk içim kesin onlar yüzünden kötüleşti🤣😂😂
Olur mu olur 🤣
Tabi ki şöyle söyleyebilirim. diyet içecekler dediğimiz içecekler aslında sadece şeker içermiyor. bu da bu içecekleri kalorisiz yapıyor. yani bir içecek aldığınız da şeker yoksa ve diyet içeceği ise kalorisi 0 olarak gözükür. buda mide tarafından sindirilmediği yani enerji olarak kullanılmadığını gösterir.
bu içeceklerde iki çeşit tatlandırıcı bulunur genelde. bunlar Sukraloz ve Aspartam olarak adlandırılır. üç çift hidrojen-oksijen atomunun yerine klor atomlarının kullanıldığı çok aşamalı bir kimyasal işleme tabi tutulur. Ortaya çıkan bileşik vücut tarafından metabolize edilmez. bu tatlandırıcılar ilginçtir ki şekerden 600 kat daha tatlıdır. direk olarak kilo aldırmasa bile. dolaylı olarak iştahı açabilir veya insulin direnci yapabilir. kendisi kalorisiz olmasına karşın yine de kilo alımını etkileyebilir.
Ayrıca içerisinde kafein vardır, kafein de uyku sorunlarına yol açabilir. ve düzenli olarak uyku bozukluğu yaşayan birisi. ileride stres sorunları yaşayabilir. stres sorunları da kaygıyı etkileyebilir. yani aslında evet diyet içecekler sonraki nesiller içinde zararlı olabilir. bu yüzden yeterli miktarda az tüketmek gerekiyor. hem sağlığımız için hem hayatımız için.
Vaaauvv eline sağlık Barış 😇 sen iyice aştın bu işi 😂
Rica ederim abi seni eig seçtirmen için zorluyorum :D bende çünkü sürekli diyet kola için birisiyim genelde ilgimi çeken konularda yazıyorum
Hahaha 😂
Bu olacak galiba her ne kadar farklı kişilere vermeye çalıssam da 😀
E sen bile bile niye içiyorsun? 😇
Şaka yapıyorum tabi ki istediğine verebilirsin amaç bilgi edinmek sadece :) çünkü doktor kendini ameliyat edemez ya da terci kendi söküğünü dikemez anladın işte abi 😂
Hahaha doğru bak o 😂
Eig için teşekkürler 🙏
Ricalar 😇
Sıfır şekerli içecekleri seviyorum. Ama çok tüketmiyorum. Sorun olmaz sanırım. Artık her şey çok zararlı. İnceden elemeye kalksak ohhho agzımızı bantlayalım daha iyi. 😀
Miktara göre olmaz evet 😀
O kısım da öyle kesinlikle, düzgün yiyecek bulmak samanlıkta iğne aramak gibi.
Ayrıca aspartam bağımlılık yapar. Kökünden çözmedikten sonra bu tür çabalamarın hepsi şüpheli.
Yalnız senin bu sağlık konusundaki bilgi birikimini ne yapıcaz? 😀
Fenomen olmayı düşün bence 😂
Bana herkes bunları biliyor gibi geliyor 😄 öyle değil mi.
Sağlık etiketindeki sorulara bir bak sen 😂
Tamam 😄
Cevap
4Cevap
Valla ben anımı yaşayan biriyim tutupta gelecek neslim etkilenir diyip o içecekten vazgeçmem 😄
Aaaa sen kiii çocuk için evlilik tarihinde ayarlamalar yapan 😀
İçiyor musun peki? 🙃
Tam anlayamadım çocuk için evlilik tarihi ayarlama nerde ne zaman kiminle yaptım bunu 😄...
İçiyorum
Pilin azalmış 😀
Hemen hatırlatalım, benim görüşümdeki yorumlarda 🙃
Bu yaşına kadar neden bekar kalmayı seçtin? ↗
Sdfjdkjhf 5 yıl daha içebilirim
Onun etkisi birikir içemezdin de sporla telafi ediyorsundur.
Afiyet olsun bari jdjdk
Onun etkisine gelene kadar neler neler var yiyip içtiğimiž boş veer hayatın tadını çıkar gitsin,,
Mersi sjkss
Doğru 😀
Evet içiyorum😢 çocuk yapmayı düşünmüyorum neyseki👀
Sana da etkisi oluyordur ama 🙃
Bilmem ki oluyordur illaki de ben henüz fark etmedim😕
Bende kaygı, moralsizlik, stres, mod düşüklüğü falan yok diyorsun yani? 😀
Olmaz mı var😅 ama diyet içecekle ilgisi yok maalesef👀 öyle olsa keserdim.😕
+ etkisi olabilir bak uzmanlar diyor 🙃
Umarım asıl etki de kısa zamanda geçer 🙏
Geçmez onlar😅 karakterimin parçası oldu. Bütünleştik onlarla. Geçerse boşlukta falan hissederim😅
Aaa sen İmparatoriçe'sin olmaz öyle, silkelen ve kendine gel 😂
Mesela bir deneme yap ve hem bunu içme hem de benzer etkiye sahip olanları yeme, bakalım ne kadar fark ediyor? 🙃
4 şişeyi görmezden mi geleyim evdeki👀😕
Hangi şişe, yok ki 😂
Hayır, var😕 orada dolapta👀 banane orada işte😕👀
Hahaha 😂
😅😅
Diyet içeceklerin çok zararlı olduğunu duymuştum hiç tercih etmiyorum
En iyisini yapıyorsun 😀
Yalnız cevaokara bakarsak baya baya iyi bakıyorsun kendine 😇
Bu sıralar pek iyi bakamıyorum maalesef ya çok fazla dışarıdan yemeye başladım🥺
🙁
Hıımm... Bu bilgiyi dikkate alacağım. Teşekkür ederim. Yararlı oldu
Rica ederim.
Öyle olduysa ne mutlu bana😇, o yüzden böyle gelişmeleri sormaya çalışıyorum 🥳
İti ediyorsun
Hayır o kadar önemsemiyorum içecek işte zaten idrar olup atılıyor vücuttan 😃
Kahkaha attım 😂
Ancak bu kadar basit anlatılabilirdi 🤣
Çok kasmamak lazım 😂😂
Kullanmadim. hayatimda hic asitli icecek dahi icmedim sevmiyorum
En güzelini yapıyorsun. Hepimizin yapması gereken aslında bu 😀
Aynn icme iciosan birak. napcan onun yerine bol su ic
Saglik acisindan👍☺️
Normalde içmiyorum ama çok nadir kaçamak olabiliyor 🙈
Mesela yılbaşı akşamı potansiyel tehlike 😂
Icecen yani wuuu ic bakalim hadi ama migdeye dikkat et zafiyet gecirme🤭😀
😀
Hayır aslında içmeyi düşünmüyorum ama seytan dürtebiliyor 😂
Diyosun ic ic ozaman yarasin nediyim 🤭😅
😅😅😅
Ayran varken diyet içeceğine neden ihtiyaç duyayım 😂
Ayran iyidir, severiss 😂
Diyet olan herşeye karşıyım. Cola vs de çok nadir içerim. Demek ki torunlarım güvende :)
Hem sen hem onlar evet 😀
Pek tercih etmiyordum. Bu haberden sonra hiiiiç tercih etmem. Sırf torunlarımı düşündüğüm için❤️
O kadar önemli ki...
Ortalama stres ve kaygı seviyesi çocuk veya torunlarımızın olması, hele dünya bir de bu durumdayken...
Bir de buna hiç gerek yok cidden 😀
Kesinlikle ya. Zaten inanılmaz gerilecekleri bir dünyaya gelecekler birde böyle şeylerle arttırmayalım. Zaten çok gazlı içecek içmiyorum. İçtiğimde adam gibi orijinalinden içeyim😂
Bence de 😂
hayır içmiyorum. zararlı olan şeylerden uzak durmakta fayda vardır
Kesinlikle...
Yalan yok arada Light Cola içiyorum. 😂
Şu, neydi o, ara verdiğin günlerde mi? 😂
Cheat-meal evet 😂
😂
Zero içerim evet
Onun tadını bir ben mi sevemedim ya acaba, seviyor musun tadını?
Seviyorum evet çok güzel
Normal kola daha iyi evet ama mecburen yoksa cok kalori
Aynen, ben de o sebeple arada zero deniyorum ama yok alışamadım 😂
Mecbur kalırsan içersin alışırsın 😂
Pepsi max ya da light dene onlarda kalorisiz belki tadları farklıdır
İyi fikir, bakarım onlara çok canım isterse 😂
Teşekkürler 😇
Rica ederim
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?