Çok kez ameliyatına girdim. Eskiden tehlikeli operasyonlardan biriydi. Geliştirilen yeni tekniklerle artık daha az risk barındırıyor. Hastalar sonrasında kırk-altmış kilo verebilir. Ama bunu korumaları için iştahlarına hakim olmaları lazım. Ben iki sene sonra eski kilosuna dönenleri gördüm.
Bu amleyattan sonra, yağların yoğunlukta olduğu kalça, üst kol, baldır, meme ve karın bölgesinde deri fazlası oluşur. Çünkü kilo kaybı deriyi küçültmez. Ameliyatı devlet hastanesinde olmuşsanız üç bölgeyle sınırlı olmak 0zere ücretsiz olarak deri gerdirme yaptırma hakkınız var. Ama unutmayın ki üç bölge daha var ve bunun için kesenin ağzını açmanız lazım. Kısacası tüp mide ameliyatı olmak aylar içinde güzel fit bir fiziğe kavuşmak anlamına gelmiyor. Sonrasında halla cerrahi müdahale gerektiren bir sürü probleminiz olacak.