Merhaba. Ben şaşı değilim ama fotoğraflarda şaşı gibi çıkıyorum. Şimdi nasıl şaşı değilsin o zaman diye soranlar olursa hemen söyleyeyim. İki gözümde birbiriyle bağlantılı sabit hareket ediyor. Birbirinden bağımsız hareket etmiyor. Sadece fotoğraflarda birde aynaya bakınca gözlerim asimetrik gibi duruyor. Sanırım şehla deniliyor bilmiyorum ama sol gözümde çift görme ve ağrı oluyor sürekli nemleniyor. Şaşılık belirtisi yazıyor ama gözlerimin ikiside birbiriyle bağlantılı hareket ediyor. Yani biri bir tarafa bakarken diğeri diğer tarafa bakmıyor. Yaşayan var mı benim gözüm şaşı mı oluyor şimdi
Güncellemeler
+1 yıl
Çift görme iki gözümde, ağrı ve yaşarma sadece sol gözümde oluyor.
Şaşı değilim ama fotoğraflarda şaşı gibi çıkıyorum?
uzun süreli bir yere gözleri kırpmadan bakıp oraya odaklanmak gözleri şaşı durumuna sokabilir sanırım fotoğraflarda poz verirken uzun süreli bekliyorsunuz gözlerinizde bu yüzden dolayı şaşı gibi çıkıyor olabilir
veya böyle bir durum yoktur psikolojik olarak böyle hissediyor olabilirsiniz çünkü insan bazen aynanın karşısına geçer kendini inceler durur kusur arar kusurunu bulduğu anda da o hiç aklından çıkmaz hep göze batar
1
17 Yorumla
Soran
+1 yıl
Doğru dedin reis çok telefona bakıyorum hemde yakın mesafeden sanırım bu da etkili olmuş olabilir bilmiyorum ama aynada fotoğraflar da biraz asimetrik duruyor kime sorsam şaşı değil diyor ama ben bakınca şaşıymış gibi görüyorum birde iki gözümde çift görme ve sol gözümde ağrı ve yaşarma yaşıyorum. Bunlar baktığım kadarıyla şaşılık belirtisi. Ama iki gözümde birbiriyle bağlantılı sabit hareket ediyor. Şimdi ben şaşı olsam biri bir tarafa bakarken diğeri diğer tarafa bakması gerekmezmi
eğer başka bir kişi şaşı değilsin diyorsa muhtemelen şaşı değilsindir çünkü insan aynadan bakarken dediğim gibi gözlerinin durumu değişiyor kişi odaklanıyor ama bu seferde gözlerin stabilitesi bozuluyor kendiliğinden şaşı halini alıyor aynı zamanda ayna karşısında odaklanan gözde yaşarma da oluşur
şaşı göz anında belli eder kendini bir tanıdığınızın karşına geçin ve düz durun eğer şaşı iseniz gözlerinizdeki milimlik değişim hemen belli olur bir gözünüzün irisi beyaz ağ tabakasının tam ortasındayken diğer gözünüz ağ tabakasının sağında ve solunda olur ve bunu kestirmek ayna ile çok zordur
Çok teşekkür ederim abicim ayrıca yazdığınız içinde teşekkür ederim. Evet birinin karşısına geçince gözlerim hiç oynamıyor yani milim olarak bile kaymıyor. Gözlerim hep sabit. Sağa sola bakıyorum uzağa yakına bakıyorum nereye bakarsam bakayım gözlerim hep sabit hareket ediyor. Yani birbirinden ayrı değil. İkiside sabit. Sadece dediğim gibi aynada ve fotoğraflarda gözlerim asimetrik duruyor. Çok belli olmuyor ama 2 arkadaşım sanki biraz var dedi. Onun dışında kime sorsam yok diyor. Birde dediğiniz gibi şaşı olsaydım muhakkak toplum içinde belli ederdi kendini. Bana şimdiye dek kimse söylemedi şaşı olduğumu. Sadece ben sordum ve 10 kişiden 2 kişi var dedi. Belkide gözlerimin yapısı farklıdır bilmiyorum. Bundan kendimi şaşı sanıyor da olabilirim. Birde göz doktorunada gittim geçen sene. Göz numaramı falan ölçtürdüm ordaki cihazla. Galiba şaşı olsaydım doktor söylerdi ne olduğunu ama. Ben yine de bir ay sonra gitmeyi düşünüyorum şu an vaktim yok okuldan dolayı. Derece derken birde hangi dereceden bahsediyorsunuz anlamadım
rica ederim :) derece dedim çünkü aslında siz söyledikten sonra ben öyle dedim
sizi bir yorumunuzda dikkat ederseniz yaklaşık 10 kişiye sordum sadece 2 tanesi biraz kayma gibi bir şey var dediler dedin ya orada belki derecesi azdır bilmiyorum demenden dolayı bende derecesi yani gözün az mı çok mu kayması var babında söylemiştim
Anladım ama galiba az derece bilmiyorum ama şaşı olsam iki gözümünde birbirinden bağımsız hareket etmesi lazım değil mi. Benim iki gözümde birbiriyle sabit hareket ediyor. Bu arada bugün yoğundum yorumuna yeni cevap verebildim kusura bakma 🙂
Abi valla günüm stresli geçti yorgunluğuma ver dediklerinden bişey anlamadım lütfen bana tekrar açıklar mısın. Ben nasıl şaşı olduğumu anlayabilirim. Kafanı çevir falan dedin kafam karıştı. İstiyorsan fotoğrafta atabilirim
Yardımcı olmaya çalıştığın için gerçekten çok teşekkür ederim abi sağolasın. Ailem şu an uyuyor olduğundan kendim selfie çekmeye çalıştım ileriye bakarak. Ama pekte bişey göremedim. Doktora gitmeyi düşünüyorum bakalım. Şimdi doktora gitsem doktor anlayabilir mi şaşı olduğunu. Çünkü belki milimetrik bir şaşılık vardır dışarıdan bakılınca pek belli olmayacak şekilde
rica ederim sizde sağ olun en iyisi tamamen %100 emin olunmak için doktora gitmen olacak dışarıdan bakılınca anlaşılmayan bir durum gidin içiniz rahatlasın
Anlıyorum peki son bir soru daha sorabilir miyim. Doktor gerçekten anlar mı gözümdeki ince şaşılıktan. Çünkü belkide varsa bile incedir ve bu da doktorun dalgınlığına gelerek gözünden kaçar diye endişeleniyorum
doktor elbette anlar branşı göz üzerine ise yüksek ölçüde bir şaşılık varsa bunu hastası ile paylaşır ama düşük miktarda bir sorun varsa bunu önemsiz olarak düşünüp göz ardı edebilir
ama siz doktora sorup bunu öğrenebilirsiniz çünkü doktor sorun olursa size söyler sorun olduğunu sanmadığı bir şeyi size söylemez çünkü gereksizdir çünkü sorun yoktur
ama siz doktora rica edip bunu öğrenebilirsiniz doktor bey veya hanım gözümdeki durumu ayrıntılı olarak sizden rica edebilir miyim dersiniz doktorunuz da size anlatır
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
1Cevap
uzun süreli bir yere gözleri kırpmadan bakıp oraya odaklanmak gözleri şaşı durumuna sokabilir
sanırım fotoğraflarda poz verirken uzun süreli bekliyorsunuz gözlerinizde bu yüzden dolayı şaşı gibi çıkıyor olabilir
veya böyle bir durum yoktur psikolojik olarak böyle hissediyor olabilirsiniz
çünkü insan bazen aynanın karşısına geçer kendini inceler durur kusur arar
kusurunu bulduğu anda da o hiç aklından çıkmaz hep göze batar
Doğru dedin reis çok telefona bakıyorum hemde yakın mesafeden sanırım bu da etkili olmuş olabilir bilmiyorum ama aynada fotoğraflar da biraz asimetrik duruyor kime sorsam şaşı değil diyor ama ben bakınca şaşıymış gibi görüyorum birde iki gözümde çift görme ve sol gözümde ağrı ve yaşarma yaşıyorum. Bunlar baktığım kadarıyla şaşılık belirtisi. Ama iki gözümde birbiriyle bağlantılı sabit hareket ediyor. Şimdi ben şaşı olsam biri bir tarafa bakarken diğeri diğer tarafa bakması gerekmezmi
Yaklaşık 10 kişiye sordum sadece 2 tanesi biraz kayma gibi bişey var dedi. Çoğu insan kayma yok diyor. Belki de derecesi azdır bilmiyorum
eğer başka bir kişi şaşı değilsin diyorsa muhtemelen şaşı değilsindir
çünkü insan aynadan bakarken dediğim gibi gözlerinin durumu değişiyor
kişi odaklanıyor ama bu seferde gözlerin stabilitesi bozuluyor kendiliğinden şaşı halini alıyor
aynı zamanda ayna karşısında odaklanan gözde yaşarma da oluşur
şaşı göz anında belli eder kendini
bir tanıdığınızın karşına geçin ve düz durun
eğer şaşı iseniz gözlerinizdeki milimlik değişim hemen belli olur
bir gözünüzün irisi beyaz ağ tabakasının tam ortasındayken diğer gözünüz ağ tabakasının sağında ve solunda olur
ve bunu kestirmek ayna ile çok zordur
derece ile alakalı olabilir
çünkü şaşıysan hep şaşısındır
şaşı birinin gözleri kendiliğinden düzelmez
ayrıca bunu karşıdaki kişi hemen söylemesi gerekiyor
çünkü o anda gözler açık ve odaklı olduğu için otomatikman göz kayıyor bu sefer
inşallah sağlıksal bir sorununuz yoktur
Çok teşekkür ederim abicim ayrıca yazdığınız içinde teşekkür ederim. Evet birinin karşısına geçince gözlerim hiç oynamıyor yani milim olarak bile kaymıyor. Gözlerim hep sabit. Sağa sola bakıyorum uzağa yakına bakıyorum nereye bakarsam bakayım gözlerim hep sabit hareket ediyor. Yani birbirinden ayrı değil. İkiside sabit. Sadece dediğim gibi aynada ve fotoğraflarda gözlerim asimetrik duruyor. Çok belli olmuyor ama 2 arkadaşım sanki biraz var dedi. Onun dışında kime sorsam yok diyor. Birde dediğiniz gibi şaşı olsaydım muhakkak toplum içinde belli ederdi kendini. Bana şimdiye dek kimse söylemedi şaşı olduğumu. Sadece ben sordum ve 10 kişiden 2 kişi var dedi. Belkide gözlerimin yapısı farklıdır bilmiyorum. Bundan kendimi şaşı sanıyor da olabilirim. Birde göz doktorunada gittim geçen sene. Göz numaramı falan ölçtürdüm ordaki cihazla. Galiba şaşı olsaydım doktor söylerdi ne olduğunu ama. Ben yine de bir ay sonra gitmeyi düşünüyorum şu an vaktim yok okuldan dolayı. Derece derken birde hangi dereceden bahsediyorsunuz anlamadım
rica ederim :)
derece dedim çünkü aslında siz söyledikten sonra ben öyle dedim
sizi bir yorumunuzda dikkat ederseniz yaklaşık 10 kişiye sordum sadece 2 tanesi biraz kayma gibi bir şey var dediler dedin ya
orada belki derecesi azdır bilmiyorum demenden dolayı bende derecesi yani gözün az mı çok mu kayması var babında söylemiştim
Anladım ama galiba az derece bilmiyorum ama şaşı olsam iki gözümünde birbirinden bağımsız hareket etmesi lazım değil mi. Benim iki gözümde birbiriyle sabit hareket ediyor. Bu arada bugün yoğundum yorumuna yeni cevap verebildim kusura bakma 🙂
şimdi kafanı sağa sola çevirirken gözler aynı anda sağa veya sola gider burada sorun yok
ama kafanı çevirmeden düz bakıyorken göz irisinin biri beyaz tabakanın tam ortada durur bu normaldir
diğer gözünün irisi de eğer şaşılık varsa ortaya yakın bir yerde durur
düz bakıyorsun ama sanki yana bakıyormuşsun hissini verir
işte bu şaşılıktır
ama ileri şaşılık var bariz gözle görülür biçimde
bir de milimetrik bir şaşılık var ki onu da ancak doktor belirleyebilir
önemli değil bu arada geç cevap vermeniz sorun değil :)
Abi valla günüm stresli geçti yorgunluğuma ver dediklerinden bişey anlamadım lütfen bana tekrar açıklar mısın. Ben nasıl şaşı olduğumu anlayabilirim. Kafanı çevir falan dedin kafam karıştı. İstiyorsan fotoğrafta atabilirim
kafanı çevirme
düz karşıya bak ama ayna karşısında değil
telefonunu ailenden birine ver resmini çeksin
iki gözünün de nerede durduklarını iyice incele
böyle gözünün durumunu daha iyi görürsün
Yardımcı olmaya çalıştığın için gerçekten çok teşekkür ederim abi sağolasın. Ailem şu an uyuyor olduğundan kendim selfie çekmeye çalıştım ileriye bakarak. Ama pekte bişey göremedim. Doktora gitmeyi düşünüyorum bakalım. Şimdi doktora gitsem doktor anlayabilir mi şaşı olduğunu. Çünkü belki milimetrik bir şaşılık vardır dışarıdan bakılınca pek belli olmayacak şekilde
rica ederim sizde sağ olun
en iyisi tamamen %100 emin olunmak için doktora gitmen olacak
dışarıdan bakılınca anlaşılmayan bir durum
gidin içiniz rahatlasın
Anlıyorum peki son bir soru daha sorabilir miyim. Doktor gerçekten anlar mı gözümdeki ince şaşılıktan. Çünkü belkide varsa bile incedir ve bu da doktorun dalgınlığına gelerek gözünden kaçar diye endişeleniyorum
doktor elbette anlar branşı göz üzerine ise
yüksek ölçüde bir şaşılık varsa bunu hastası ile paylaşır
ama düşük miktarda bir sorun varsa bunu önemsiz olarak düşünüp göz ardı edebilir
ama siz doktora sorup bunu öğrenebilirsiniz
çünkü doktor sorun olursa size söyler
sorun olduğunu sanmadığı bir şeyi size söylemez çünkü gereksizdir çünkü sorun yoktur
ama siz doktora rica edip bunu öğrenebilirsiniz
doktor bey veya hanım gözümdeki durumu ayrıntılı olarak sizden rica edebilir miyim dersiniz doktorunuz da size anlatır
şaşılık var mı varsa ne kadar var gibisinden
Anladım abicim teşekkür ederim yardımın için. Görüşünü eig seçeceğim. İyi geceler 🙂
rica ederim sana da iyi geceler :)
Doktora git knk
Ya okulum var gidemiyorum ne yazık ki