Aldığım kalori miktarı çok düşük, iştahım hiç yok, anoreksiya değil, heyecandan bir şey yiyemiyorum kaç gündür, ameliyatım var, bana serum takarlar mı, özele mi gitmem gerek
Güncellemeler
+1 yıl
ne ameliyatı diye sorarsanız: çene
Yemek yiyemiyorum, güçsüz düştüm iyice, bana serum falan takarlar mı?
Damardan verilen beslenme solüsyonları var ama oral gıda alamayan yoğun bakım hastaları ve kritik hastalar için kullanılır. Fakat bu durum fizyolojik değildir ve birçok sıkıntıya sebep olur. Her zaman ilk tercih fizyolojik yoldur yani oral beslenmek
Anlıyorum, o zaman yüksek ihtimal, burnumdan "hortum" gibi bir şey koyarlar mideme 🙄 Maalesef benim yememezliğim psikolojik, aşırı stres/korkudan dolayı, bu son 3 gündür ortalama 600 kalori alıyorum ve zaten zayıf bir bünyem var...
Ne ameliyatı olursan ol. Yeterli kalori, protein almazsan doku yenilenmesi sağlıklı olmaz. İmmün direncin düşer, enfeksiyonlara yatkınlık oluşur. Ve bir sürü başka sıkıntı
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
5Cevap
Sakin olmaya çalış. Bu gibi stresli durumlarda iştahta düşüş yaşanabilir. Gayet normal bir durum sakinleşmelisin.
Serum kalori ihtiyacını gidermez. Pipetle dahi olsa beslenmeye çalış.
Doktor musunuz
Evet
Peki doktor bey, nasıl olacak şimdi, serumla kilo almam diyorsunuz, damardan "gıda" veremezler mi bana
😅
Damardan verilen beslenme solüsyonları var ama oral gıda alamayan yoğun bakım hastaları ve kritik hastalar için kullanılır. Fakat bu durum fizyolojik değildir ve birçok sıkıntıya sebep olur. Her zaman ilk tercih fizyolojik yoldur yani oral beslenmek
Anlıyorum, o zaman yüksek ihtimal, burnumdan "hortum" gibi bir şey koyarlar mideme 🙄 Maalesef benim yememezliğim psikolojik, aşırı stres/korkudan dolayı, bu son 3 gündür ortalama 600 kalori alıyorum ve zaten zayıf bir bünyem var...
Neden öyle peki. Bunu aşabilirsin bence
3 gün sonra ameliyat oluyorum, korkuyorum, bir de bence kaygı sorunum da var 😞
Beslenemezsen ameliyat başarısı da düşer, ameliyat sonrası iyileşme süreci de sağlıklı olmaz. Kendi elinle bunu yapma kendine. Kaygını yen
Doktor bey, ameliyat başarısı nasıl düşebilir ki... estetik oluyorum, burun ameliyatı
ama çok haklısınız iyileşmem baya sürer gibime geliyor
Ne ameliyatı olursan ol. Yeterli kalori, protein almazsan doku yenilenmesi sağlıklı olmaz. İmmün direncin düşer, enfeksiyonlara yatkınlık oluşur. Ve bir sürü başka sıkıntı
Yani bu sonucu kötü etkiler mi diyorsunuz :/ Bilemedim şimdi, gideyim mi gitmeyeyim mi, 3 gün sonra... özel hastane'de yatacağım
Git ama beslenmeni aksatma
Çok teşekkür ederim doktor bey <3 bana şans dileyin
Umarım güzel geçer 😉
Ne ameliyatın var
olabilr
Takarlar
Takabilirler