Evet ölünür neden ölünmesin. Benim dedem hatta dede tarafımın hepsi öyle ölüyor. Bir tek babaannemin tarafı 50-55 yaşlarında kalpten ölüyordu ama maşallah 85 te hala eskisi gibi insan hayatı sömürebiliyor. Bizim aile de sadece bir kişi hastalıktan öldü zaten. Diğerleri 90'dan sonra pil bitti diye ölüyor.
21. Yüzyıl da bu neredeyse imkansız. Bir den çok sebep söz konusu. Gerek iş hayatı gerekse hormonlu besinler. Herşeyim yapay. Doğal olan hiç bir şey yok. Üstüne birde gelecek kaygısı, iş hayatının stresi... Biliyorsun ki stress bütün hastalıkların başlangıcı.
Eski köy hayatı olsaydı bu dediğin mümkün olabilirdi. Ama şu an ki zaman da en ufak bireylerde bile hastalık söz konusu...
Vücudun yaşam desteğini sağlayan önemli organları hasta olmasa da artık görevini bir süre sonra icra edemediğinden durabilir veya bozulabilir. Bu da git gide artık oksijen azlığı, kanın doğru pompalanmaması gibi sebepleri yaratarak da gerçekleşebilir. Eskiler genelde ""Allah yatırmasın" diye bu yüzden dua eder, uyur gibi yataklarında vefat etmek isterler.
Tıp dünyası Ölümün net bir tanımı yapabilmis değil henüz... Beyni ölüp makine ile yaşatılan ya da kalbi durup makine ile yaşatılan insanlar oluyor yani beynin ölmesi ya da kalbin durması ölüm müdür... Veya başka bir şey ölüm müdür Henüz buna Tıp dünyası net bir şekilde cevap verebilmiş değil...
Bu coğrafyada 100 üzeri artık gidici demektir. Ben şahit oldum birine ve hayatımda gördüğüm en zor ölümdü. Ölene kadar bildiğim en etkili duaları okudum ve biran önce teslim olsun artık diye dua ettim. Sekratul mevt tam 8 saat sürdü.
O çok zor ya vejetaryen olman lazım. Kesinlikle seker, tuz ve unlu mamül kullanmaman lazım. Genetiğin de kusursuz olursa bide spor yaparsan olur tabi yağlara dikkat etmen lazım. Zeytinyağı kullanırsan olur
Yeni ileri yaşlarda hiç bir sağlık sorunu yokken ölen insanlar var elbette bunlar için yaşlılığa bağlı olarak ortaya çoklu organ yetmezliği ölüm sebebi olarak ortaya konuyor.
Kişi en sevdiğini kaybedince içinde 40 tane mum yanarmış Her gün bir mum sönermiş Son 40. Mum o hiç sönmezmiş öyle işte acıyı böyle tarif etmişler Rabbim dayanma gücü versin
sebep ve sonuç.. her canlı ölümü tadacak, kimisi huzur içinde yatağına, kimisi hastane köşelerinde.. hiçbir şey bulamazlarsa, kalp krizi derler.. gizliymiş, saklıymış, kalp krizi derler :)
hep oluyor kanka adam 70 yasindaydi gece uyudu sabah uyanmadi mutlu gibiydi gdhshdga bilemedim ama saglikliydi kimseye muthac degildi, bence hasta olmasi daha kotu ya aci cekmeden olmesi daha iyi