Bu hastalığa sahibim kilo veremiyorum sivilcelerim ve tüylenmem var benim gibi aynı dertten muzdarip kızlar var mı? doktorunuz neler önerdi size? siz tüm bu sorunları nasıl aştınız? kullandıgınız haplar kürler vs nelerdi? maalesef param yok devlet hastanesi doktorları 5 saniye muhatap oluyorlar kaç senedir bu sorunla yaşıyorum
Cevabın nedir?
Cevapla
En İyi Cevaplar
+1 yılArkadaşım psikiyatride uzman alanı olmasa da bana kitapta göster ınu detaylı yazdım ama tedavisi zorda olsa bir yolun var
Fiziki muayene sonrasında üreme sisteminde herhangi bir problem olup olmadığı gözlemlenir. Kan testinde çıkan hormonsal bozukluklara göre doğum kontrol hapları veya adet düzenleyici ilaçlar önerilebilir. Eğer polikistik overe bağlı gelişen farklı hastalıklar varsa hekim tarafından farklı bir tedavi yöntemi de uygulanabilir. Polikistik over, uzun süre tedavi edilmezse bu sendroma bağlı farklı hastalıklara da neden olabilir. Polikistik over sendromu hastalarında doğrudan görülen soruların başında yumurtalama bozukluklarına bağlı olarak hamile kalamama gelmektedir. Ayrıca hastalarda şeker ve yağ metabolizmasının bozulmasına bağlı olarak Tip 2 diyabet, kolesterol yüksekliği ve obezite gibi durumlar da ortaya çıkabilmektedir. Vücutta androjenlerin fazlalığı saç dökülmesi, erkek tipi tüylenme, ciltte yağlanma ve sivilcelenme gibi dermatolojik sorunlara da yol açabilmektedir. Bu nedenlerle polikistik over sendromunun tedavisinde, bu durumların tamamı göz önünde bulundurularak kapsayıcı bir tedavi ele alınmaktadır. İlaç tedavisi uygulaması temelde vücuttaki hormon dengesinin sağlanması ile yağ ve şeker metabolizmasının dengelenmesi amacıyla uygulanmaktadır. Bu esnada hastanın da uygun diyet ve fiziksel aktiviteyle tedavi sürecini desteklemesi oldukça önemlidir. Yumurtalama fonksiyonu bozulmuş olan kimi hastalarda bu fonksiyonun tekrar yerine getirilebilmesi için laparoskopik (kapalı) yöntemlerle yumurtalıklara yönelik cerrahi girişimlerde de bulunulabilmektedir.11 Yorumla
Soran+1 yılbunlar zaten bildiğimiz şeyler ama teşekkürler
+1 yıl11 senedir bununla uğraşıyorum. Özele de gitsen aynı farklı bir tedavisi yok. Hiç ilaçsız regl olmadım. Tabi bu durum kişiden kişiye değişir ama tedavi sürecine uy. İlaçları kullan. Yalnız doğum kontrol hapı veriliyor paradan kaçma o ilacın en iyisi hangisi ise onu idte doktordan ben benimkini söylemeyeyim. İlaçlar kişiden kişiye değişiyor. Lazer epilasyona gtiim. Kesinlikle boşunaydı. Çünkü vücut içi testerosyon hormanı ürettiği için dıştan müdahale faydasız. Ama ilaç kullanmaya başlanınca vücu dahi büyük değişiklik yaratıyor cilt sivilceleri ve sivilceler gidiyor umarım bu süreci atlatırsın
11 Yorumla
Soran+1 yıltedavi görmedim yakın zamanda. 2 sene önce tedavi gördüm en son. tedavi süreci tamamlanınca yani bitince tekrar aynı oldum. psikolojimi aşırı etkileyen bi haptı onunla devam edemezdim.. oldukça zayıfladığım bir dönemdi. kilo sorunum yok. ya paradan kaçma gibi bi konu yok zaten tedavim için canhıraş doktor ve en uygun yöntem neyse onu arıyorum. ömür boyu doğum kontrol hapı kullanmak ilerde kısırlık yapabiliyormuş bunu bizzat doktorlardan dinliyoruz makalelerden okuyoruz. lazere hiç yanaşmadım zaten hormonları dizginlemeden para kaybı olur maalesef.
AI Persona’ya Sor
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Kızlar Ne Diyor
7
bende de var. özele gittim ben ama yapabilecek pek bi şey yok. adet düzensiliğği vardı 35 40 ı buluyordu. sivilce sorunum da var tüylenme desen o da var. ama kilo sıkıntım yok. doktor doğum kontrol hapı verdi. kulanmazsam ileride birçok sıkıntıya sebep olurmuş. hormonları bozuyor en başta ilaç düzenliyor. şeker hastası riski fazla oluyor kalp hastalığıdır ya da rahim kanseri sanırım. bi de m etabolizmayı bozuyor. doktor kontroel gitmiştim 1 yıl sonra ilk sorudugu soru kilo artışı oldu mu olmuştu. hep dikkat etmeliymiş kiloya. ileride de kilolu olursa çocuk konusunda asıkıntı çekersin demişti.. ben doğum kontrol hapı kullanıyorum kısacası. sivilccelere de iyi geliyor hormonlar düzeldiği için
13 Yorumla
Soran+1 yılAynı sorunlar... Ya açıkçası ben kilolu değilim hiç de kilolu denecek kadar kilom olmadı ama bu hastalıkta kiloyu korumak iyi oluyormuş. ben hep aynı kilodayım 3 kilo daha versem belki daha iyi olacak ama yine ideal kilomdan aşağıda olucam ve yanaklarım çökecek... ama zaten kilo veremiyorum denesem de en fazla 1 kilo... ömür boyu doğum kontrol hapları kullanmak da kısırlık kanser vs yapabiliyor kullanmasan da aynı. bi arkdaşımla aynı hapı kullanıyorduk kızın göğsünde kist çıktı zararlı değildi ama hapı bıraktı... böyle bi risk de var. bi doktora görüncem tekrar ben de. sonu 35le biten hapı kullanıyordum bana iyi geldi ama psikolojime hiç iyi gelmedi onu yazmasın da
- +1 yıl
kısırlık yapmıyor canım doktorlardan çok araştırdım. kendi doktoruma da sordum ksıırlık gibi durum var mı nette hastalıkla ilgili öyle deniyor. sorun yapacagın b şey yok eğer kilo alırsan olmaz dedi. yoksa hastalarımın çoğu doğal yolla hamile kalıyor dedi olmazsa birçok yöntem var hamilelik için dedi..
ilacı kullanmamak bnece daha kötü. tüm vucut dengesi alt üsst çünkü benim hormonlar falan çok fenaydı öylede riski var. hani çok etkisini görmeyenler de var belki ilaç kullanmaz onlar ama bern kullanmaktan yanayım.
lazer için de şöyle doktorum ilaç kullandıktan 3 ay sonra gidebilirsin dedi. tabi normal insanlardan daha az etkili olabilir
Soran+1 yılher doğum kontrol hapı için diyemeyiz tabi ama Fransa Almanya birkaç ülkede yasaklanan bir hap var benimde 6 ay düzenli kullandığım. ülkemizde piyasada hala ben onun hakkında bir sürü yabancı makale okudum kullandıgım dönem. o zamanlarda bir doktordan da uzun vadeli d. kontrol ilacı kullanımının kısırlık yaptıgını duymustum. hamileliği engelledği için yumurtalıkları zayıflatıyor vs gibi hatırladıgım argumanları bunlardı. yani kullanmayınca da berbat haldeyim yüzüm berbat halde bi ara saçlarım inanılmaz döküldü d vit hapı kullanmama ragmen falan. yine de doktorla konusmak lazım tüm bunları
+1 yılDünyanın en lanet hastalığıdır kendisi kilo aldırır en basta doymak nedir bilmezsin kıl cıkarır olmadık yerde tedavisi kilo vermektir ama insülin direncinden veremezsiniz spor ve diyetle grama razı olmak gerekir regl düzenligini dogum kontrol hapıyla degil baska zararsız haplarla düzeltilmesi gerekir. Vs va cok uzun merak ettigini sor bana
35 Yorumla
Soran+1 yılkadın doğum doktoru insülin direncine bakarak hap yazabilir mi? bana direkt doğum kontrol hapı yazdı ama benim net insülin direncim var ya gözümü açar açmaz tatlı istiyor canım gün içinde de yemeğe değil tatlıya cok yöneliyorum
- +1 yıl
Kesinlikle vardır olmama ihtimali yok. Kilolu degilsen eger hızlıca tedavi olursun. Senin ultrasona girmen ve kistleri görmen lazım gördüler mi? Eger gördülerse d. Kontrol hapını asla kullanma iyikeştirmez seniödaha beter yapar özelden yaz bana buraya acıkca yazamıyorum djdj
Soran+1 yıltamam ekliyorum :)
Soran+1 yılyeterli xp olmadıgı için yazamıyorum maalesef :(
- +1 yıl
Bende simdi açtım sen burdan sor artık napalım :)
Gizli Üye(25-29)+1 yılSenin gibi muzdarip olan var bende aynı sorunu yaşıyorum kiloluyum tuylenmem de var. Eskiden polikistlik över da var si ama nasil oldu bilmiyorum kendi kendine gecmis. Ama hala regli düzensizliğim devam ediyor. Uzulme tek degilsin senin benim gibi çok kız var ben artık bu sorunlarla yuzlestim toplumda bizi böyle kabul etse daha iyi olur kimse için kendini degistirme:)
05 Yorumla
Soran+1 yılya biri için değil kendi sağlığım için tedavi olmak istiyorum birileri için kendimi değiştirmem ne alaka onu anlamadım
Cevap sahibi+1 yılBen insanlar içine cikamiyordum görünüşüm yüzünden
Cevap sahibi+1 yılHer gün aglama nöbetlerim olurdu seni de öyle zannettim hareket ve sporla birde yeme düzenini kontrol ederek doğal yollardan ben kilo verdim sonradan polikistlik över geçti ama bir takım etkileri kaldı
Soran+1 yılhımm tamam şimdi anladım. zor bi hastalık ağladığım çok oldu benim de... ama ben normal bi kilodayım bi ara oldukça zayıftım yine de kurtulamadım bu dertten
Cevap sahibi+1 yılBarış muslu polikistlik over hastalığına sebebin travmalar olabileceğini söylüyor geçmişte yaşadığınız bir yakınınızı kaybetme travması yaşadıysam polikistlik över oluyormussunuz bir kadın babası tarafından hic sevilmemesi onda bir travma etkisi yapmis ve bu hastalığa sahip olmuş travmalarla yüzleşen insanlarda hastalıkları tedavi oluyor. Bir bakin isterseniz belki sizde de ise yarar
Gizli Üye(30-35)+1 yılAynı dertle savaşıyorum yıllardır. Haplar tedavi edici değiller maalesef. Geçici tedavi sağlıyorlar bırakınca yine aynı dertle yüzleşiyorsun. Bu başlığın altındayım
219 Yorumla- +1 yıl
Tedavisi var sakın böyle düsünme doktorlar yanlış tedavi
Uyguluyo dogum kontrol hapı vermişlerdir zaten calısmayab yumurtalık tamamen durmuştur. İlaç ismi veremem ama ben tedavi
Oldum sıfır etkisi var üstümde
Cevap sahibi+1 yıl@Gulcin9494 evet doğum kontrol hapı yazıp gönderiyorlar ben de o yüzden o hapları bıraktım ya. Nasıl tedavi oldunuz daha doğrusu doğum kontrol hapı kullanmadan mı oldunuz?
- +1 yıl
Kesinlikle bende yıllarca epilasyona gittim hala da gidiyorum pek bi faydası olmadı sadece tek faydası kendini daha iyi hissetmen oluyor. O doğum kontroller cok zararlı kullanmamanizi oneririm
- +1 yıl
Evet dogum kontrol hapını kullandım dört sene beni mahvetti sonra antalyada okuldayken tesadüfen birinden duydum figen hanım hamile kalamayanlar icin kullanılam ilaçmış sanırım dogurganlıgı arttırıyormus zararlı birsey degil onu kullandım bir yıl düzenli ayda bir hafta kullanıyodum sabırım sonra iyileştim hersey yolunda su an şeker hapı verirler size o zararlı degil açlığı keser metformin grubu onu kullanabilirsiniz zararsız
Cevap sahibi+1 yıl@Gulcin9494 Dediğiniz hapı biliyorum isim vermeyeyim de ben de kullandım şeker hastalığı için annem de kullanıyor 1 sene kullandım iyiydi durumum. ama sorun şu ki ben onu internetten araştırmalarım sonucunda denedim. doktor yazmadı bu büyük bir hata idi ama kullandığım dönemde adetim düzene girmişti. Sonra doktor kontrolünde olmadığım için bıraktım o hapı...
Cevap sahibi+1 yıl@Bahar_güneşi lütfen tedavi olmadan lazere gitmeyin özellikle erkek tipi kıllanma görünen bölgeleriniz için gitmeyin diğer bölgelerden sonuç alabilirsiniz ama hormon sorununu düzenlemeden örneğin çenedeki sakallardan lazerle kurtulmak zor ayrıca para ve zaman kaybı olur :(
- +1 yıl
Lütfen doktorsuz asla ilaç kullanmayın dia. Gli ya da met le baslıyordu gramı önemli günde kaş tane alacagınız önemli ayrıca o sizi düzene sokmaz sadece insülini düzenler :)
- +1 yıl
@ aylinben Doktora gittiğimde ilac ya da bir tedavi uygulamıyordu. İlk başlarda evet ilac tedavisi kullanıyordum ama pek ise yaramadı doktoruma bırakmıştı son zamanlarda zaten ikisine de gitmeye vaktim olmuyor ne yazikki bir kaç yıldır ihmal ediyorum. Teşekkür ederim bilgilendjrdiginiz icin
Cevap sahibi+1 yıl@Gulcin9494 evet çok haklısınız doktora gitmeden ilaç kullanmak çok büyük aptallık olur. sağlığımızdan olabiliriz. peki hangi doktora gitmeliyiz kadın doğum doktoruna mı endokrinolojiye mi?
- +1 yıl
Ben ikisine de gittim hatta dahiliye de hormonlarım da hic bir şey çıkmamıştı. O yüzden ısrarla istememe rağmen ilac vermemişti doktor. Hormonal bir bozukluğunun varsa endokrinolojiyede gidebilirsiniz ama iyi bir kadın dogumcuyla takip yaptırmak daha iyi sanırım
- +1 yıl
İlk önce kadın doguma gidin ultrason a girin boyutuna ve evresine baksınlar iki ilaç yazar size muhtemelen ama dogum kontrol istemediginizi belirtin sonra endokrin e gidin test verirsiniz t3 t4 e bakarlar normalse ki
Büyük ihtimal normal cıkar regl düzene girerse kolayca atlatırsınız sonradan seker hapıda bırakılıyor zaten
Cevap sahibi+1 yıl@Gulcin9494 Doğum kontrol hapı istemediğimi söylediğimde umarım suratıma “ee neden buradasın” bakışı atmaz doktor çünkü hepimiz biliyoruz ki bir çoğu direkt bu hapı yazıp göndermek için orada :) endokrinolojiye beni kendisi mi sevk edecek yoksa dahiliyeye mi çıkmam lazım ilk basamak olarak
- +1 yıl
Dahiliye aslında pek bi sey yapmiyor ilk basta kadin doğuma gitmenizi öneririm. Ordan da hormonal bir sıkıntınız var ise endokrinoloji ye yönlendirir doktorunuz
- +1 yıl
@aylinben tabi dahiliyeden açtırmanız gerekiyor. Ama kibarca söylerseniz cok kullandım faydası olmadı diye adını unuttum ilacın olmazsa benimkinden isteyin direkt hic uzatmadan bu arada tabi ki o bakışı atacaktır djdjd
Cevap sahibi+1 yıl@Bahar_güneşi çok teşekkür ederim öneriniz için uzun zamandır sağlığımı ikinci plana attım ama artık tedavi olmak istiyorum. zor cidden. ilk işim kadın doğuma çıkmak olacak.
- +1 yıl
Insallah sağlığınız düzelir. :)
Cevap sahibi+1 yıl@Gulcin9494 Çok teşekkür ederim bu arada bilinçsizce doğum kontrol hapı kullanıp tedavi olacağımı sanıyordum araştırdıkça ve benimle aynı sıkıntıyı yaşayanların önerilerini aldıkça daha bilinçli hale geldim. Ben D.. e35 isimli d. kontrol hapını kullandım 6 ay ama beni psikolojik anlamda mahvetti. Şimdi bunun üzerinde duracağım ısrarla umarım sonuç iyi olur...
- +1 yıl
Bana özelden yazabilirsin ben yazamıyorum yardım ederim ilacıda söylerim herşey güzel olacak geçici böyle düsünün 🥰 ama d. Kontrol hapı kullanmayın kesinlikle
Cevap sahibi+1 yıl@Gulcin9494 ben ekliyorum :)
Gizli Üye(25-29)+1 yılBende de pcos var çok aşırıda kilolu değilim doktor kilo ver dedi hap falan vermedi tüylenme sorunu çok kötü 3 yıldır lazere gidiyorum
16 Yorumla
Soran+1 yılben de kilolu değilim yani 165im 55 kiloyum zayıf bile sayılırım ama düzensizlik ve tüylenme sivilce geçmiyor. lazere gitme hiçbir faydası olmuyor hormonal bi durum oldugu için :(
Cevap sahibi+1 yılAslında eskisine göre daha rahatım bayağı kıllarım azaldı pazartesi kadın doğuma gitcem
Soran+1 yılben de gidicem ama reglin 2. gününden sonra gitmek gerek ya ondan bekliyorum regl olmayı. insülin direncime baksın bir doktor...
Cevap sahibi+1 yılBen 3 aydır ayda 2 kere adetleniyorum pazartesi gitcem mecbur 2den 5. güne kadar gitmek gerekiyor pazartesi tam 5. gün olcak
Soran+1 yılumarım sonuclar iyi olur keşke pcosu yok eden bir tedavi olsa kadınlar kurtulsa bu hastalıktan...
Cevap sahibi+1 yılİnşallah keşke ya kadın olmakta ne zor
Gizli Üye(25-29)+1 yılBennde. Kendimi bildim bileli regl düzensizliği var bıktım usandım lekelenme sivilce kıllanma iğrenç doğum kontrol hiç kullanmadım maydanoz suyu falan içiyorum ne kadar faydasını gördüysem artık
10 Yorumla
+1 yılsoğanı kaynatıp suyunu içmen lazım düzenli
00 Yorumla
Erkekler Ne Diyor
2
Öncelikle adet düzensizliği varsa doğum kontrol hapı alarak adetleri düzene sokmak gerekiyor. Kilo fazlası varsa diyet ve sporla insülin direncini kırmak gerek. Killanmada artış varsa lazer ya da epilasyon ile bu iş çözülür.
033 Yorumla
Soran+1 yılKıllanma için lazer öneren bi doktor mu? emin misin doktor olduguna alttaki hormon dengesizliği sorunu çözülmeden lazer sonuç vermez. şaka mı bu
Soran+1 yılinsanları yanlış yönlendiriyorsun gelmiş bir de seçenek sundum diyerek doktorculuk oynuyorsun. her seyi bildiğimi iddia etmedim burda okumada da sıkıntı var sanırım
- +1 yıl
Yazdıklarınız baştan aşağı yanlış lütfen insanları yanlış yönlendirmeyin. İnsülin direnci kendiliginden kırılmaz cok cok zordur diyetisyenler bile cok ugrasır lazer ya da epilasyon demişsiniz ikiside aynı sey bilin istedim
- +1 yıl
Dostum ben sana 3 durum için de tedavini sundum ister yaparsın ister yapmazsın. Su donemde hirsutizm için hormonal tedavi yerine hastalara lazer tavsiye ediliyor. Dediğim şekilde ben kimseyi yanlis yönlendirmiyorum. Yanlış yonlendirme istersen birazdan soğan kurculer gelir onlari dinler tedavini olursun
- +1 yıl
@Gulcin9494 insülin direnci nedir ilk tedavisi nedir biliyor musun?
Soran+1 yılsoğan kürcüleri bile seni dinlemekten daha yararlı olur dostum. eğer cidden doktor isen yazık çok yazık
- +1 yıl
Bu hastalıkla yasadım ben ve tedavi oldum bilgilerimi insanlara aktarıyorum cünkü yanlış yollardan geçtim zamanında ve insülin direncinin ilk ya da son tedavisini
Bilmiyorum aman siz anlatmayında :) gece gece yeterince zehirlendim:)
Soran+1 yılhe aynen anlaştık arkada üçlü ittifak grubu kurduk sana karşı mjvvbjz te allahım
- +1 yıl
Sen özele gel sana sogan kürü tarifi vereyim sjdjdjs
Soran+1 yılaynennnn moruk tarlusal içem reglim düzenlensin boğazımı kısam insülini dengelensin hormonsal sivilce ve kıllanmam için de senelerce lazer altına yatıp para dökem
- +1 yıl
hfjksdhfjkds yorumlara baya baya eğlendim. Daha dün poliklinikte hocanın söylediği şeyleri sese alıp buraya atabilsem keşke. PCOS'u hayat şeklinizi değiştirerek tabii ki değiştirebilirsiniz baktın olmuyor @tabipbey in dediği gibi doğum kontrol haplarına geçiliyor ama bizim hocamız boşuna hap içmesinler diye başta bunu veriyoruz dedi çünkü her şey gibi yan etkileri var kanser de dahil olmak üzere. Ayrıca soru sahibinin dediği kıllanma "erkek tipi" kıllanma değilse evet lazere git deniyor zaten günümüzdeki bazı lazer tiplerini de doktorların kullanması gerekiyor yani düşündüğünüz gibi tıbbi olmayan basit bi tedavi de değil o
- +1 yıl
- +1 yıl
@Gulcin9494 eğitimlerimizi sadece birer insandan değil çeşitli kitaplardan da alıyoruz geçmemesi size bağlı olabilir 2. seçenek olarak ilaçlar var ama yan etkileri en az karşıya en az zarara veren ilaçtan başlanıp DENENİR. Zaten ne ilaç verilirse verilsin doktoru zorlayacak bir şey yok ki kolaya kaçmış olsun zor kısmı sadece sizin hayat şeklinizi değiştirmeniz ki burada bile bu söylenince nasıl tepkiler vermişsiniz :(
Ayrıca elbette yanlış tedavi olabilir ama bunu söylemek engin google bilgileriyle mümkün değil. Sizde işe yaramaması ilaçların yüzde yüz oran vermemesi ya da sizin dirençli olmanız ya da tedaviye ek yanlış şeyler yapmanız (değişik kürler olabilir ) ya da uymamanız olabilir. Sİze işe yaramaması tıp diplomamızı yakacağımız bir şey değil yani - +1 yıl
bi bina yapılırken işçiye , öğretmene kendi tarzına , ne bileyim avukata mesleğini yaparken "O öyle olmaz yalnız ben biliyorum" diyor musunuz da en çok okuyan insanlar bizlerken (Kadın doğum uzmanı olmak için min 10 yıl tıp fakültesindesiniz ) bize gelince bi googlecılık başlıyor. O zaman biz çekilelim eczaneler elden isteyene rastgele dağırsın okuyuo gidin siz. Ben daha 4. sınıfm ve kadın doğumda 3. haftam ama bu bilgiyi ben bile biliyorum çünkü aşşşırı basit bir şeyken gelmiş nasıl saldırmışsınız hiç hoş değil
- +1 yıl
@Altnta cok yanlış anlamışsınız yıllardır dogum kontrolle tedaviye ugrasılıyor ama kimse tedavi
Olmuyor dogurganlıgı tamamen bitiryor ve pcos hastaları yardımsız hamile kalamıyor bakın tıp diplomanızın olması körü körüne baglı oldugunuz seylerin dogru oldugu anlaöına gelmiyor hayat seklimizi degiştirmeliyiz gönülden karılıyorum sadece klask zararlı tedavi etmeyen yöntemler körü körüne savunmayın lütfen ben hastaydım hala hastayım kronil bu tedavis tamamen olmjyor sizin okuyup geçtiginiz sey hayatımız bizim - +1 yıl
@Gulcin9494 başka tedavi yoksa uygulayan doktor bu konu hakkında ne yapabilir tabii ki hastalığınızın sizin için zor olduğunu biliyorum ama bizler yeni tedaviler üretmiyor ya da muzieler yatamıyoruz
- +1 yıl
@Altnta normal adet dongusunun progesteron cekilme kanamasına bağlı olduğunu pkosta ise ostrojen kirilma kanaması meydana geldiğini verilen doğum kontrol haplarının adet dongusunu düzenleyerek ilerde oluşacak endometrial hiperplazi ve endometrium kanserini engellediğini bilmedikleri için tedavi olamıyoruz durumu meydana geliyor.
- +1 yıl
@Altnta hanımefendi size diplomanızı yırtıp atın diyen olmadı, neden bilendiniz bu kadar anlamış değilim. Ayrıyeten kimse google’dan öğrendiği basmakalıp bilgilerle gelmedi buraya. En azından yorumun altındaki soruyu soranla birlikte üç kadın, bizzat yıllardır PCOSla uğraştığımızı düşünürsek google’dan bilgi ayıklayıp burda sunmuyoruzdur değil mi ya? kimsenin size meslek öğrettiği yok triggerlandığınız mesele ne anlamadım. Ne idüğü belirsiz bir adam gelmiş, belki doktor bile değil, herkesin bildiği yöntemlerle birlikte erkek tipi kıllanma yaşayan bizler için lazer öneriyor. Üzerine yeditepenin PCOS “reklamı”na yazdığı altı satırlık yazıyı atıyor burada. Siz bunu mu savunuyorsunuz gerçekten? Bugüne kadar gittiğim doktorlar bana çene ve bacak arası kıllanmasını lazerle çözemeyiz hormonları halletmek gerek diyorsa ben bu bilgiyi burda satıyorum anlamına gelmiyor.
Soran+1 yıl@Altnta sizin derdiniz mesleğinize taş geldiğini düşünmeniz olabilir mi? yorumlarınızdan öyle görünüyor çünkü. mesele p. over’i aşmış burada. doğum kontrol haplarının tedavi edici olmadığını kafamızdan uydurmadık bizzat gittiğimiz doktorlardan öğrendik. lazer meselesi de keza öyle. DENENECEK birçok tedavi yöntemi zaten denendi iyileşme yok buraya daha dün pcos olduğunu duymuş biri olarak değil yıllardır bu sorunla yaşayan biri olarak başlık açtım.
Soran+1 yıl@aylinben kfkdkfkfkg HASTA: doktor bey yetişinnn ölğyorum kafam koptu yardım edin!!! TABİPBEY: iki dk bekle yaw öldün mü şu yorumu da yazayım geliyorum
Soran+1 yılkardeşim sen hastayı dinlemezsen kistlere bakıp yasmini yapıştırırsan o hastanın beli doğrulmaz bil istedim.
hormon tedavisi gerekebilir doğum kontrol hapları hekime git
00 Yorumla
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Özel Günler & Hijyen > Sorular > Polikistik over sorunu nasıl aşılır ve tedavisi nasıl olur?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kişide pkos fazla yumurta bulunması ile tespit edilmekte.
Kist denilince aklınıza kötü şeyler getirmeyin. Bunlar içi su dolu bezeler.
Polikistik over sendromlu kadınlarda maalesef adet (regl) düzensizliği, tüylenme ve kilo problemleri görülmekte.
Pkoslu kadınlarda yumurta sayısı normal bir bireye göre daha fazla bulunmaktadır buda kadın belirli bir yaşa gelene dek yani yumurta sayısı belirli bir sayıya düşene dek gebe kalmasının önüne geçmekte. Yani kısır falan değilsiniz. Belli bir yaştan sonra eğer sağlıklı besleniyor, egzersiz yapıyor ve sağlıklı kilonuzu koruyorsanız bebeğiniz inşallah umarım olacaktır diyebilirim. Sakın ümitsizliğe kapılmayın. Ya da içiniz rahat etsin isterseniz doktorunuzla birlikte AMH ınızı kontrol edin. Bu değer sizlerin yumurtalık rezervinizi gösteren bir değer ve optimal referans aralığı 0 ile 7 arası.
Gelelim bir diğer probleme;
Polikistik over sendromlu kadınlar eğer formunu korumazsa insülin direnci dediğimiz hızlı kg alma ve kg verirken zorlanma problemi yaşamaktalar.
Pkos musunuz, nasıl anlarsınız?
Pkos'un en belirgin özelliği az ya da hiç adet görememe.
Sağlıklı bir ergenlik döneminde REGL düzensizliği normal karşılanmaktadır ve bu durumun bir hastalığın nedeni olabileceği çoğu zaman akla gelmemektedir.
Bu sendrom 13 ila 19 yaşlarında tüylenmede artış ve akne problemleriyle kendini belli etmekte olup bu şikayetleri regl düzensizliği takip etmektedir.
Regl düzensizliği olan ergenlik dönemindeki kızlara gerekli tetkikler yapılarak polikistik over olup olmadığı tespit edilebilir.
Peki ya Pkos'un tedavisi mümkün mü?
ELBETTE. Polikistik over sendromu tedavisinde semptomları kontrol altında tutmak ve hatta azaltmak mümkün.
Kısaca ilaç kullanımı, diyet ve spor (ben saydıkça ekranda sırayla çıksınlar)
Aslında bilimsel verilere göre, polikistik over anne karnında başlıyor.
Anne karnında besinden enerjiden yoksun kalan bebekte insanların kıtlık zamanında her şeyi biriktirmesi gibi biriktirme alışkanlığı başlıyor. Doğduktan sonra ihtiyacı olan besinlerle bolca karşılaşmasına rağmen, biriktirme alışkanlığı devam ediyor.
Tutumlu genler tanımı bu yapısallığı ifade ediyor.