Diyet yapmayı zor bulan ve spor ile kilo vermeye çalışanların başarılarına tanık oluyoruz bazen. Peki sadece spor ile kilo verenler bir gün verdikleri kiloları geri alıyor mudur? Böyle bir spor-kilo maceranız oldu mu?
Evet
Hayır
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Sadece sporla kilo verenler bir gün tekrar geri alır mı?
Kilo vermek gün sonunda vücudunda kalan kalorinin düşmesiyle olduğuna göre bunu ya daha az kalori alarak ya da daha fazla kalori harcayarak yapmak gerekli vücudun gereksinim duyduğu besinden gereksiz kısıntı yapmadan beslenmek ve vücudu gereğinden fazla yorup yıpratmadan dinç tutmaksa en uygun yöntem, tabii. Bu yöntemde, beslenme ve egzersiz düzeni kilo vermekte dengeli bir rol üstleniyor. Yalnızca spor yaparak kilo vermeye çalışılıp bu alışkanlığa sadık kalınırsa kilo alınmaz. Ancak; özensiz beslenme vücudun gereksinimlerini sağlamayacağından onu zayıf kılar. Zayıf düşen vücut için de egzersiz yıkıcı hale gelir ve sonunda vücut hastalanmış olur. Vücudun gereksinimleri sağlasa da çok yiyip çok yakmaya dayalı yöntem de iyi değil çünkü vücut fazla besini işleyemez, işlenmeyen besin de egzersizle zehirli hale gelir. Aylarca aç kalan birine ziyafet sofrası kurup üzerine cross - fit egzersizi yaptırmak gibi...
Bu kaçınılmaz son tabi ki. Kimse ne sadece sporla nede sadece diyetle kilo verip bu kiloyu muhafaza edemez. Bu ıkisinin dengeli ve düzenli bir biçimde uygulanması gerekir. şu an sabit kilodayım. Ama bir dönem normalin üstü spor yapıyordum ve aşırı zayıfladım. Bu durum beni rahatsız etmedi tabi ki ama sonrasında sporu azalttım ve kilom normale döndü. Mesela vücut çalışan erkeklerde bu sporu bıraktıkları anda vücutları kendini salıyor. Keyifli günler.
E yani tabii ki alırsın sen gün içinde bir sürü kalori al Ondan sonra aldığın kalorinin yarısını bile yakama tekrar yemek ye kusura bakma da öyle bir sporun bir anlamı yok
Sadece sporla kilo verilmez, ancak sporla uzun vadede kilo verirsin. 1 hafta yaptığın spor içinde haftasonu çok yersen zaten yaktığın kaloriyi geri alırsın
Evet geri alırlar. Vücut yaktığı yağları kasa çevirir. Mide bu şekilde yemeye alışır ve bu oranda kendini hazırlar. Spor yapmayı bıraktığımız anda üretilen yağlar depolanmaya devam eder. Bu sebeple sporu azalırken yemek oranınıda yavaş yavaş azaltmak gerekli.
vücüt yaglari kasa ceverme diye birsey yokdur mesela 2000 bin kcal yakiyorsan günde 2200 yersen ve spor yapiyorsan kas yaparsin ve birazda yag toplarsin ama spor yapip 2000 bin yakiyorsan günde ve 1800 kcal yiyorsan yag kaybedersin ve kaslar daha iyi gözükür
@Murat14333 bende yağlar kasa dönüyor dedim sizde aynını demişsiniz. Bende yediğiniz kadar yakarsanız sorun olmaz diyorsunuz bende aynını dedim. 2000 kalori aldığınız zaman yakmazsanız geri gelir. Benimle aynı şeyleri demişsiniz. Teyidiniz için teşekkür ederim. :)