Birçok İnsanın Zayıflık Olarak Adlandırdığı Ağlamanın Faydaları Nelerdir?

Sevinçten olsun üzüntüden olsun, ağlarız zaman zaman. Ağlamak sakinlik ve rahatlık verir insana. Gözyaşlarımız sayesinde içimizdeki üzüntümüzü dışarı atarız. Kimi insan ağlamak zayıflık dese de, ağlamak zayıflık değildir ve ağlamanın kadını erkeği de olmaz.

Gülmek kadar ağlamak da normal bir duygudur. Özellikle cinsiyet ayrımı yapılır "Erkekler ağlamaz diye, yanlış bir kanı. Ağlarlar. Kadınlar kadar dışa vurmadıkları için kadınlar daha zayıf görünür ama erkekler de bir o kadar duygu yoğunluğu yaşar. Ağlamak ruhu temizler. Önceki Bencelerimden birinde gülmenin faydalarını yazmıştım. Bu sefer de ağlamanın faydalarını paylaşmak istedim. Bunun nedeni hayatımızda sürekli ve en doğal olan duygular olmasından kaynaklanıyor.

Ağlamak stresi azaltır

Birçok İnsanın Zayıflık Olarak Adlandırdığı Ağlamanın Faydaları Nelerdir?

Dediğim gibi, üzüntüyü dışarıya atmanın bir yoludur. Bu nedenle vücut rahatlar ve kişi kendini iyi hisseder.

Duygularınızla yüzleşmenizi sağlar

Birçok İnsanın Zayıflık Olarak Adlandırdığı Ağlamanın Faydaları Nelerdir?

Sıkıntılarınızı ne kadar uzun süre içinizde tutarsanız, patlaması da o kadar büyük olur. Duygularınızla yüzleşmekten korkmayın, ağlayın ve bir nebze de olsa rahatlayın. Ağlamak sakinleştirir ve bu daha iyi sonuçlar verecek kararlar elde etmenizi sağlar.

Hastalıklara iyi gelir

Birçok İnsanın Zayıflık Olarak Adlandırdığı Ağlamanın Faydaları Nelerdir?

Ağlamak tansiyona bile iyi gelir. Üzgün anlarında tansiyonu çıkan insanların ağladıktan sonra tansiyonları normale döndüğü kanıtlanmış bir şeydir. Kalp hastalıkları riskini azaltır. Bunun nedeni ağlarken kalp damarlarımızın açılmasından kaynaklanır. Kısacası ağlamak bir çok rahatsızlığa iyi gelir.

Endorfin hormonu salgılanır

Birçok İnsanın Zayıflık Olarak Adlandırdığı Ağlamanın Faydaları Nelerdir?

Evet endorfin mutluluk hormonlarından birisidir. Ama bir diğer etkisi de ağrıları azaltmasıdır. Özellikle mutluluk sonrası gelen gözyaşları, ruh sağlığını olumlu yönde etkiler.

İletişimi güçlendirir

Birçok İnsanın Zayıflık Olarak Adlandırdığı Ağlamanın Faydaları Nelerdir?

Ağlamak, duygusal bir şekilde iletişim kurma şeklidir. Konuşmadan sessizce gözyaşlarınızla bir nevi derdinizi anlatırsınız. İnsan bazen derdini sözel olarak ifade edemez, gözyaşları konuşur o an. Karşınızdaki kişi sizin acınıza ortak olur ve aranızda duygusal bir bağ oluşmasını sağlar. Hem de böylelikle kendinizi daha güvende hissetmiş olursunuz.

Bir nevi terapidir

Birçok İnsanın Zayıflık Olarak Adlandırdığı Ağlamanın Faydaları Nelerdir?

Anlık bir sinir boşalması yaşarız, her ne kadar bizi ağlatan olayların içinde olsak bile o an masumlaşırız ve kötü olan duygulardan uzaklaşırız. Ardından daha net düşünür ve çözüm bulma odaklı oluruz.

Ağlamak, insan doğasının en doğal olayıdır. Dilerim ki daima mutluluk için akar gözyaşlarınız...

Okuduğunuz için teşekkürler...

Birçok İnsanın Zayıflık Olarak Adlandırdığı Ağlamanın Faydaları Nelerdir?
Cevapla