Ağlamaktan Çekinmeyin! Ağlamanın İnsan Sağlığına Olan Yararları

Ağlamaktan Çekinmeyin! Ağlamanın İnsan Sağlığına Olan Yararları

Herkese merhaba! Yeni Bence'm ile tekrardan karşınızdayım... 😊

Öncelikle ağlamanın gayet insanı bir davranış olduğunu hatırlatmakla başlayayım. İnsanlar yaşadıkları duygular doğrultusunda çeşitli tepkiler verirler, bunlardan biri de ağlamaktır. Kimi zaman sevinçten kimi zaman ise üzüntüden ağlamanın aslında pek bilinmeyen bazı faydaları vardır. Gelin o faydalar neymiş yakından inceleyelim.

Sakinleşmenize yardımcı olur

Ağlamaktan Çekinmeyin! Ağlamanın İnsan Sağlığına Olan Yararları

Ağlamak tıpkı bir sakinleştirici ilaç gibidir. İnsan içindekileri dışarı kustuktan sonra genelde durgunlaşır ve uyumak ister. Aynı zamanda ruhen bir rahatlama hissi de beraberinde gelir. Özellikle sinirlenince çevresine zarar verebilecek derecede olan insanların ağlaması onlar için iyi bir yoldur.

Gözlerinizi bakterilerden arındırır

Ağlamaktan Çekinmeyin! Ağlamanın İnsan Sağlığına Olan Yararları

Gözyaşı, gözlerinizde oluşan toksik ve bakterileri temizlemeye önemli ölçüde yardımcı olur. Bu sayede ağlamak gözünüzü temizler. Gözyaşı gözleriniz için doğal bir ilaçtır desem yanlış olmaz.

Endorfin salgılamanıza yardımcı olur

Ağlamaktan Çekinmeyin! Ağlamanın İnsan Sağlığına Olan Yararları

Ağlamak vücudunuzda endorfin salgılamanıza yardımcı olur. Endorfin mutluluk hormonu olduğu için kendinizi iyi hissetmenize yardımcı olur. Ayrıca endorfin hormonu vücutta ki ağrı ve acıların azalmasına karşı da etkilidir.

Ruh sağlığınızı korumanıza yardımcı olur

Ağlamaktan Çekinmeyin! Ağlamanın İnsan Sağlığına Olan Yararları

Sosyal, klinik ve psikolojik araştırmalara göre sık sık ağlayan insanların ruh sağlığının ağlamayan insanlara göre daha çabuk düzeldiğini tespit edildi. Ekseriyetle mutlu anlarda ağlamanın ruh sağlığına çok faydası olduğu görüldü. Bu yüzden ağlamaktan çekinmeyin derim.

Duygularınızı dışarı vurmanızı sağlar

Ağlamaktan Çekinmeyin! Ağlamanın İnsan Sağlığına Olan Yararları

Duyguları dışa vurmak önemlidir. Daha önce psikoloğa gitmiş olanlar bilir, oraya gittiğinizde size sürekli bir şeyleri anlattırırlar. Bu çocukluğunuzla ilgili bir şey olur, sizi üzen bir şey olur ama sonuçta sizi konuştururlar. Bu, psikoloğun hem sizi daha iyi tanımasını hem de içinizdeki sıkıntıları anlatarak sizin rahatlamanıza yardımcı olur. Anlatırken de aynı zamanda ağlarsınız ve sorunlarınızla yüzleşirsiniz. Bu yüzden ağlamak içinizdeki sıkıntıları dışarıya dökmenizi sağlar.

Başka bir Bence'de görüşmek üzere... 😊

Ağlamaktan Çekinmeyin! Ağlamanın İnsan Sağlığına Olan Yararları
Cevapla