Böbreklerin vücudumuz açısından ne kadar önem taşıdığını herkes bilir. Her iki böbreğin olmaması sonucunda diyalizle bağlanma ve Allah göstermesin bunun sonucunda nakil olmaz ise ölümlere kadar gidebilen ciddi bir rahatsızlık.
Böbreklerimizin ne zaman zarara uğradığını tespit etmemiz nerede imkansız gibi. Çünkü böbreklerimizin %80'i bile hasar görse bile hala böbrekler işlevi sürdürebilen bir organımızdır. Ve ne yazık ki böbrek rahatsızlıklarımızı bazen tesadüfen öğrenebiliyoruz. Mesela benim babamın yüksek tansiyondan dolayı bir böbreği çürümüş biz bunu çok çok sonra anladık ve ne yazık ki çürüyen o böbrek alınmak zorunda kaldı. Allah'a çok şükür şimdilik bir böbrek ona yeterli oluyor. Ama tabii ki onun da sıkıntıya düşmeyeceğinin hiçbir garantisini veremiyor doktorlar. Günlük hayatımızdaki alışkanlıklarımız bile aslında böbreklerimize zarar veriyor olabilir. Ve ne yazık ki bu şeylerin yanlış olduğunu öğrendiğimiz zamanda iş işten çoktan geçmiş oluyor.
Vücudumuzun belki de en çalışkan organlarından bir tanesi de böbreklerimizdir.

Böbrekler kendiliğinden mineralleri ve besin maddeleri emer, hormonlarımızı üretir, kanımızdaki toksinlerin filtreleme görevini yapar, idrar üretmemize yarar, normal asit oranımızı korumaya yarar. Bu sebeplerden dolayı böbreklerimizin çok iyi çalışıyor olması çok önemlidir. O yüzden böbreklerin çalışmaması durumunda yaşamamız da imkansızlaşır.
Öncelik olarak kendimize bakmamız gerektiğini aşikar.

Ama vücudumuzun en önemli organlarında bir tanesi olan böbreklerimize birinci sırada bakılması gerekmektedir. Böbreklerimizin bir arıza vermeden uzun yıllar bizimle birlikte hayata devam etmesini istiyorsak şayet, kesinlikle ama kesinlikle kaçınmamız gereken bazı alışkanlıklarımız bulunmaktadır.

Şimdi ben sizlere bu alışkanlıkların neler olduğu konusunda biraz bilgi vermek istiyorum.
SODA tüketimi

Osaka Üniversitesi’nde çalışanlar üzerinde yapılan bir araştırma sonucunda günde 2 veya daha fazla gazlı içecek tüketmemiz halinde böbrek hastalığına yakalanma oranınızın daha fazla olduğunu açıkladılar. Ve bu çalışma öyle birkaç kişi üzerinde de değil tam olarak 12.000 kişi üzerinde denendi. Ve daha yüksek oranda soda içenlerde böbrek hasarı ve belirtilerinin başında yer alan idrarda protein bulunması oldu. Ama tabii ki erken teşhis her zaman için çok önem taşıyor ve o zamanda bu hastalığın seyrini değiştirebiliyor.
B6 vitamininin eksikliği

Böbreklerimizin sağlıklı olarak işlevini yapabilmesini istiyorsan belirli besinleri içeren sağlıklı bir diyet ve sağlıklı bir yaşam şekli çok önemlidir. Maryland Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre, B6 vitamini eksikliği böbrek taşı oluşumunu artırdığını gözlemlemişlerdi. Sağlıklı bir böbrek işlevi için kişilerin yiyeceklerinin içinde her gün en az 1,3 mg B6 vitamini içeren yiyecekler tüketmelidirler. B6 vitamini de balık, sığır eti karaciğeri, patates, nişastalı sebze, nohut ve narenciye olmayan meyvelerdir.
Egzersiz yapma eksikliği

Böbrekleri korumamız aslında çok basit. Bunun diğer bir yolu da egzersiz yapmaktır. 2013 yılında Amerikan Nefroloji Derneği Dergisinin yayınladığı kapsamlı bir araştırma sonucu, menopoz sonrası kadınlarda böbrek taşı oluşma riski % 31 daha az çarpıcı olduğunu söylediler.
Sigara içme alışkanlığı

Sigaranın zararlarını aslında saymakla bitiremeyiz. Ama en şaşırtıcı olanı ise sigara ateroskleroza (kan damarlarının daralması ve sertleşmesi) bağlı ve böbrekleri de kapsayan ve tüm önemli organlarımıza giden kan akışını etkilemektedir. Klinik Farmakoloji ve Therapeutics sadece bir gün 2 tane sigara içilmesinin bile endotel hücrelerindeki kan dolaşımını sayısını iki katına çıkarmak için yeterli oluyor. Ve ne yazık ki bu arteryal hasarına da neden olmaktadır.
Magnezyum eksikliği

Vücudumuz için magnezyum da olmazsa olmazlardandır. Magnezyum, vücudumuzdaki kalsiyum emiliminin yavaşlamasına neden olur. Yeterli miktarda magnezyum almadığımız takdirde, vücudumuz aşırı şekilde kalsiyum alır ve bununla da ne yazık ki böbrek taşlarının gelişmesine yardımcı olmuş oluruz. Bunu oluşumunu önlemek için, diyetinizde eksik olmaması gereken şeyler yapraklı sebzeler, tohumlar, fındıklar veya fasulye eklemenizi şiddetle tavsiye ederim. Ve başka bir magnezyum kaynağı ise taze avokadodur.
Yeterli miktarda su tüketmemek

Böbreklerimizin iyi çalışması için en önemli şeylerden bir tanesi de yeteri miktarda su tüketmektir. Yeteri kadar su tüketmediğimiz zaman sistemimizde yer alan toksinler kanda birikmeye başlar. Bunun sebebi de böbreklerde yeteri kadar su olmamasından kaynaklıdır. Ulusal Böbrek Vakfı, her gün en az 10 ile 12 bardak su içilmesi gerektiğini söylüyor. Her gün yeteri kadar su içip içmediğimizi bazen anlayamabiliyoruz.
Ama bunu anlamanın çok kolay bir yolu var aslında. İdrarda hafif bir renk veya açık renkte olduğu zaman vücudumuz yeterince suyu almış demektir. Su içtikten bir müddet sonra mesane dolar ve bize tuvalete gitmemiz için sinyal verir. Ve kesinlikle ama kesinlikle bu sinyale anında dinlemeniz gerekmektedir. İhtiyacınız olduğunu zaman tuvalet ihtiyacınızı gidermez isek ve idrarımızı şu an işim var diyerek tutarsak böbrek üzerinde çok büyük bir baskı yapmış olursunuz ve buda ne yazık ki böbrek yetmezliğine kadar gidebilir. Ve belli bir süre sonrada idrar kaçırmalarda görülebilir.
Düzensiz uyku

Düzenli uyku her derdin devasıdır aslında. Düzenli uyuyan birinin böbrek fonksiyonları da iyi çalışır. Science Daily’e göre, uykumuzda kronik bir bozulma oluşması böbrek hastalığının nedeni olabilir. Toronto Üniversitesi Tıp ve Fizyoloji Profesörü Dr. Michael Sole, uyku esnasında tüm gece boyunca böbrek dokularımızın yenilendiğini ve böylelikle de kesintisiz olarak uyuyamadığımız takdirde böbreklerimizin doğrudan hasar gördüğünü söylemektedir.
Sodyum fazlalığı

Tuz aslında vücudumuz için önemli besin kaynaklarından bir tanesidir. Ama çok aşırı miktarda tüketildiği takdirde felaketimize neden olabilir. Sodyumun fazla tüketilmesi kan basıncımızı yükseltir ve böbreklerimizin üzerine aşırı yük binmesine sebep olur. Kendiliğinizden gün içindeki tuz oranını ayarlamanız iyi olacaktır. Bu miktar ise en az 5.8 gram olarak belirlenmiştir.
Protein tüketiminin fazla olması

Harvard Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre, diyet yaparken aşırı derecede protein kullanımı böbreklerimize hasar verebilir. Protein sindirildiği zaman, vücudumuz bir yan ürün olan amonyak üretir. Amonyak, zaten çalışmakta olan böbreğimizin nötralize etmesini sağlayan bir toksindir. Çok miktarda tükettiğimiz protein, böbreklerimizin çalışmasını zorlaştırdığı için bu da ilerleyen zamanlarda böbrek yetmezliğine neden olacaktır.
Ağrı kesicilerin çok fazla tüketimi

Hemen hemen hepimizin yaptığı ve benim de çok sık olarak yaptığım ilaç kullanımı. Ama bazen rutin kullanılması gereken ilaçlarımız da mevcuttur. Bunu yanı sıra başımız bile ağrısa ilk olarak yaptığımız şey ağrı kesici bir ilaç almaktır. Ve ne yazık ki bu kullandığımız tüm ilaçlarında yan etkileri mevcuttur. Çoğu ilaç ne yazık ki böbrek ve karaciğer hasarına neden olmaktadır. İlaç almak yerine evde bulabileceğiniz ve kendinizin yapabileceği doğal ağrı kesici metotları bulunu ve deneyin. Kısacası bazı ilaçların kesinlikle alınmaması gerekiyor.
Bir organın bağışı dindirir bin gözyaşı, bağışlanan organ filizlenen candır.
Organlarını toprağa değil, insana ver.
Dostça ve sağlıcakla kalın...
Aşk İlişkileri
Kadın Emeği
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Cinsel Yaşam
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
YKS2026
Diğer
En İyi Cevaplar