Ön Yargı Arı Soktu Diye Bal Yiyememektir, Kurtulun Ondan!


Hepimiz hayanımızın her alanında bir takım ön yargılarda bulunuyoruz.




Ön yargıları parçalamak, atomu parçalamaktan daha zordur.



demiş Albert Einstein. Gayet de doğru söylemiş.

Önyargı Arı soktu diye bal yiyememektir. Kurtulun ondan !



Kimimiz mini etekli bir kıza "or*spu" damgası yapıştırarak, kimimiz küpeli bir erkeği erkekten saymayarak, kimimiz dövmeli insanları züppe diye adlandırarak yapıyoruz bu tip ön yargıları...


Örn; Kız soruyor sevgilim artık beni beğenmiyor acaba başka kız mı var diye?


Ön yargılı vatandaşsa şöyle cevap atıyor; "Kesin çirkinsindir"


bir diğeri "Tatmin edemiyorsundur"


Nereden billiyorsun cinsellik yaşadığını?


Nereden biliyorsun çirkin olduğunu gördün mü yüzünü?


Hayatımızın bir çok yerinde karşımıza çıkan ve hepimizi ayrı ayrı sinir eden bu ön yargı konusunu neden kendi içimizde bitirmiyoruz? En çokta biz yapmıyor muyuz bunu?


Aldatılan bir kadın için kocasına yeterince ilgi gösteremediği için aldatıyor demek kimin haddine? Sen biliyormusun o evin içinde yaşananları?


En çok da dış görünüşe takılıyor insanlar.
Ön Yargı Arı Soktu Diye Bal Yiyememektir, Kurtulun Ondan!


Dar pantolon giymiş yolludur, mini etek giymiş kaşardır, başını örtmüş yobazdır, dekolte giymiş kendini göstermek istiyor, erkek pembe gömlek giymiş afedersiniz ibn*e dir .. Sana ne!


Bazen gerçekler o kadar nettir, o kadar gözümüze girer ki, ancak biz daha ön yargımızı aşamamışızdır ve fırsat kaçmıştır.


Ön Yargı Arı Soktu Diye Bal Yiyememektir, Kurtulun Ondan!


Ayrıca Allah bile insanlar hakkında ki hükmünü, o insanlar öldükten sonra veriyorken, Biz kimiz ki başkaları hakkında onları görmeden veya bir kaç kez görmüşken yazdıkları yazıyla ve bir kaç dedikoduyla haklarında hüküm verebiliyoruz?


Ön Yargı Arı Soktu Diye Bal Yiyememektir, Kurtulun Ondan!


Hiç kimse kimsenin neler yaşadığını, ne derdinin olduğunu bilmez.


Hiç kimse içinde ne ateşlerin yandığını, nelerle mücadele ettiğini bilmez.


Ve hiç kimse kimsenin aslında nasıl bir insan olduğunu bile bilmez.


Ama herkes onları tanımadan hakkında yorum yapmayı çok iyi bilir..


Ön Yargı Arı Soktu Diye Bal Yiyememektir, Kurtulun Ondan!


Ön yargılarımızdan kurtulmak için hiç bir zaman geç değildir.


Sevgiyle kalın...

Ön Yargı Arı Soktu Diye Bal Yiyememektir, Kurtulun Ondan!
Cevapla