İki ekmeğin arasına bi şey koymuştum, onu da çayla yiyerek rezalet bi kahvaltı yapıyodum. Ev arkadaşım oruçlu olduğu konusunda beni uyardı. Allah aşkına şu kötü ekmeği bile canın çekiyosa sen oruç tutma. Sabah sabah keyfimi kaçırdı.
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
- Ramazan konusunda 416 cevap paylaştı.
+1 yılMutfakta veya ev arkadaşının olmadığı bir oda da yiyebilirsin. Vallahi benim için hiç sorun değil inan bana önümde yeseler de, içseler de özgürler.. Kiminin sağlık sorunu oluyor, kimin bünyesi kaldırmayıp, bağışıklık sistemi çöküyor. Nasıl ki Dünya'nın bin bir türlü hali var, insanların da öyle...
Kimseyi kınamamak lazım..100 Yorumla
En İyi Cevaplar
Zaten bu tip kişiler ne kadar zekasız bitki gibi yaşıyorlar. Orucu SENiN için mi tutuyor kesinlikle tek menfaati kendisi için ve iradesi için değildir asla ahireti için sevap poimt toplama kafasında bu tiplerin yaptıkları sevap sayılmamalı. Çocuk gibi yemek yemeyin etrafımızda diye mızmızlananlara şöyle iki tane çakasım var. Nazını başkasına yapın hadi ya kimse sizi çekmek zorunda değil. Oruç açın halinden anlamak için tutulur onların yaşadığı duyguları hissetmek için ve hiçbir aç insan kimseye gidip aaaa benim yanımda yemeyin ben açım canım çekiyor diyemez normal hayatta da. İşte nefisini terbiye etmek için tutulur oruç , tutmayanları terbiye etmek düşmedi size. Sende be ezik gibi köşe yiyorsun kardeşim bunlara bu incelik bile fazla bunlar dinin şovunu yapan tayfa ben önüme çıkanı yerin dinine sokuyorum denk gelince sende yap bunlar hoşgörüden asla anlamaz bunlarda başkasına hoşgörü olmaz
84 Yorumla- +1 yıl
+++++++++++++++++ herkesin orucu kendine yemek yemiyor diye diğer insanları etkilemek ve şurda ye burda yeme diyip yargılamak zaten başlı başına saçmalık , kendisi sevap point kasma uğruna yaptığı eylemi insanları rahatsız edip vicdan kasarak böyle inanç ardına sığınıyorlar. Açın halinden anlamak için yapıyorlar ama açlara yardım etmiyorlar , efsanevi sofra kurup o sofrayı yiyip herkese 10 bin tane laf söyleyip , duyar kasıp güya çok iyi niyetliymiş , imanlıymış pozu verenlerden bende çok sıkıldım artık , iyilik ve inanç denen şey kalptedir , ruhtadır. Baya iyi ve mantıklı bir yorum yapmışsınız açıkcası , bende böylelerini görüp artık çok sıkıldım , bunlara laf vermemek için ezilip , büzülen aç olduğu halde oruclu insana ayıp olmasın diye yemek yiyip su bile içemiyorlar birde psikolojik sözlü tacize uğruyorlar..
- +1 yıl
Herkesin yaptığı kendine sınavdır bu hayatta... Oruç tutan orucu anlayıp ona göre günü geçirmeli ve sinirine sabrına nefsine hakim olmayı öğrenebilmeli, orucu tutmayan onu gördüğünde karşısında aç olan ve sinirleri bozuk birisi olduğunu bilmeli ve hem ona göre davranmalı hem de ona göre düşünmeli. İnsanlar empati kurmayı, keskin ve çatal dilli olmak yerine uzlaşmaşmacı ve yapıcı olmalıyız bence...
- +1 yıl
Çatal dili olanlar genelde orucu tutan kişiler oluyor orucu tutmayan kişilere karşı bir kapris sinir havli içindeler sanki benim için tutuyormuş gibi bir hal alıyor ortalık. Kendisi için tutuyor nefsinide tutmayı öğrenmeli. Ben yeri geldi 48 saat aç kalmıştım çok zor bir şey değil açıkcası önümde de yiyebilirler istedikleri kadar sonuçta yememeyi seçen benim kendim kimseyi engelleme veyahut psikolojik olarak alt metin vermeye hakkım olamaz kendim aç kalıyorum diye. Ben böyle düşünüyorum , o yüzden oruç tutanda kimseyi yeme diye engellemesin veya böyle çok büyük bir iyilik veyahut yardımseverlik yapıyor gibi davranmasın , alt tarafi biraz aç kalıyor bunda abartacak bir durum yok herkesin kendine yani. Aman neyse işte uzatmaya gerek yok , arkadaş güzel ve haklı yorum yapmıştı bende destekledim..
- +1 yıl
@Hulya2213 herseyi geçtim lakin. neden bu kadar zorunuza gitmiş bu konu anlayamadım.
ister görüntü yapıyor olsun, ister samimi olsun.
insana değil. ramazan ayına ve ona özel olan oruç'a saygı duyulur.
Oruç tutarken normal bir şey bu.
Açları susuzlari anlamak.
Onca insan birçok aç ve susuz kişilerin önünde yemek yiyor.
Aynı şekilde oruç tutan kişilerinde bunlara katlanması gerekiyor.
Asıl sormamız gereken soru şu:
Senin ev arkadaşın sokaktaki insanlar ona lokanta camının arkasından bakarken yemek yemeyi kesiyor mu?31 Yorumla
Soran+1 yılsenin ağzına kurban
+1 yılYani şöyle evet uyarması yersiz gereksiz senin ona dikkat edesin varsa bile onu da kaçırmış ama nezaket açısından bakarsak şayet onun görmediği yerde yemen içmen daha güzel şey olarak demiyorum tutana tutmayana saygı olarak demiyorum sadece ihtimal olarak çeke bilir ekmeği de canı çeker ya da o an çay istemiş ola bilir ben mesela sigaraya tahammul edemiyorum çünkü canım istiyor nabıyorum evden işe işten eve kimseye bunu uyarmaya hakkım yok o konuda niye onu da kendimi de sıkıntıya sokuyum ki ama senin yerinde olsam o bir kuru ekmek lle çay bile olsa Eminim ki zorlayan durumları olmasa sende tutmak isterdin bu aya sevgine hürmeten dikkat etmen daha güzel olmaz mı sence
01 Yorumla- +1 yıl
Dediklerimi yanlış anlama yaptığın değil elbetteki onun yaptığı yanlış ama güzel bir pencereden bakmak var ken neden duvar öresin sinirlenesin ki
AI Persona’ya Sor
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
61
Cevap
62Cevap
Bize mi tutuyorlar. Her sene aynı sorun ne bu ya nefsine hakim olamayan tutmasın!
Alevilerin oruç tuttuğunu kimse bilmez ne zaman tuttuğunu yine kimse bilmez show yapmayın Allah ile aranızdaki ibadetin hayrını kaçırmayın.
Bana saygı muhabbeti yaptılar mı daha da gözlerinin içine baka baka yiyorum inadına!20 Yorumla
+1 yılBen oruçlu olduğum halde ofiste arkadaşlar çekindiği zaman saçmalama yemene içmene bak ben rahatsız olmam diyorum aksine ben rahatsız oluyorum onları öyle bir kısıtlamaya soktuğum düşüncesi ile, bence sen arkadaşını takma, oruçlu ise geçsin köşede yatsın otursun, mutfakta ne işi var, sen kahvalı yaparken o çıkmasın bir zahmet. Böyle insanları anlamak zor.
10 Yorumla
+1 yılOna ve tuttuğu oruca Saygin var ise yemezsin ortalık yerde görüldüğü üzere herkesin yüreği yetmiyor oruç tutmaya (oruç tutunca aşırı hasta olacaklar hariç) o bunları aşıp Allah için aç kalmayı göze almış tutmayanlarda az biraz kenarda kıyıda kesin 1 aycık 7/24 homili gırtlak yiyip içiyoruz zaten bu kadarı da zor gelmemeli diye düşünüyorum
54 Yorumla- +1 yıl
Onun canının çekip çekmemesi kimseyi ırgalamaz insanız tabiiki de canımız çeker illa ki alim falan değiliz ermedik o kadar yine de birşeyler için uğraşıyor helal olsun diyip saygı duyulucak hristani Yahudisi bizlere saygı duyarken bizler kendi içimizde bunu beceremiyoruz
- +1 yıl
Eksileyenler içimden öyle şeyler demek geçiyor ki değmezsiniz nasılsa hak ettiğinizi bulucaksinz
- +1 yıl
Herkesten saygı bekleyip başkalarına saygı duymuyor böyle insanlar
- +1 yıl
@Nickiolmayamkiz malesef
+1 yılKuytu köşelerde yemek yemek zorunda değilsin birincisi ev arkadaşın sana değil kendine oruç tutuyor ikincisi sen eğer tutmuyorsan günahının cezasını o değil sen çekeceksin ha eğer ben saygımdan dolayı bunu yapıyorum diyorsan o ayrı bı konu yoksa her koyun kendi bacağından asılır bunu hepimiz biliyoruz.
30 Yorumla
+1 yılOruçlu iken bir insanin cani hiç sevmediği, yemediği bir şey bile çekebilir eğer sen de bir Müslüman isen buna saygı duyman gerekir misal ben eski esim veya annem oruçlu olamadığı özel günlerinde olup oruç tutamadığı zamanlarda bile yanlarında bile bir şey yemem ki ben ortalama 10 yıldır aralıksız oruç tutarım
20 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılİlk olarak o mutfaga girmeyebilir. İkinci olarak sen odanda yiyebilirsiniz. Birbirinize karşı tahammülsüz olmayın derim. Sen saygıdan dikkat edebilirsin ama etmezsende oda görmezden gelebilir bu durumu. Dedğin gibi gözüne sokacak şekilde yapmıyosun sonuçta, basit şeylerle karnını doyuruyorsun
21 YorumlaOruç dediğimiz olay açlığı hatırlamak değil midir zaten? Sen birkaç saat aç kalacaksın sonra akşam olunca da karnını doyuracaksın. Böyle durumda hiç karnını doyuramayacak bi lokma bile olsa ekmek yiyemeyecek insan ne yapsın? Bu kadar canın çekecekse ya tutma tutuyorsan da sesini soluğunu kes. Millet bi kaç saat oruç tutuyo bi değişik triplere giriyor anlamıyorum anasını satayım.
10 Yorumla
+1 yılAvrupya fuarlara gidiyoruz gavur dediklerimiz bizim orucumuza saygi duyuyor yemiyor icmiyor yanimzda sende onun yaninda yemesen musait yerde yesen ne olurki
80 Yorumla
+1 yılBen de oruç tutan biriyim ama arkadaşının senden böyle bir şey beklemesi aşırı saçma. Aynı evi paylaşıyorsunuz ne yapacaksın sen de oruç tutamadığın halde aç mı kalacaksın tüm gün var mı böyle saçmalık. Sen yemek yerken kahvaltı yaparken senin yanına gelmesin bakmasın o zaman? Hoşgörü tabi ki güzel bir şey ama burda sen değil arkadaşın hoşgörüsüz davranmış.
10 Yorumla
+1 yılZaten bir kaç saat aç kalınıyor ölünmez yani oruç tutmaktan, ben tutuyorum babam şeker hastası tutamıyor yemeğini de veriyorum kahvaltısınıda yanımızda yiyor sorun değil yani yiyebilir akşam yicem zaten ne bu aç gözlülük ya da dayanamama şekli Allah o sabrı gücü verir ama yani , Onun da o şekilde söylememesi lazım ve birde Bunu senin de düşünmen lazım Madem canı çekiyor bunu biliyosn yapıcak bişi yok
Dediğin gibi kuytu köşede bir yerde yiyebilirsin00 Yorumla
+1 yılBu konuda her iki tarafında anlayışlı olması lazım senin kötü dediğin ekmeği o yiyemiyor ve onunla sınanıyor. Bu tabir anlayışından ziyade çok kötü sen nimete daha saygılı olmalısın sonrada arkadaşına arkadaşında orucuyla seni rahatsız etmeden bilinçli bir şekilde tutmalı.
00 Yorumla
+1 yılBirincisi oruç ilk olarak açın halinden anlamak ikinci olarak ise nefsi terbiye etmek içindir. Tutarsın tutmazsın o senin bileceğin iş. Şu kötü ekmeği cümlesine gelene kadar sana hak vermiştim ama emin ol şu kötü ekmek diye tabir ettiği ekmeği bulamayan o kadar çok insan var ki.. boş ver sen tutma zaten 40 yıl oruç tutsam nefsin terbiye olmaz çünkü
00 YorumlaSen saygı göstermiş görünmeden hızlı bir kahvaltı yapmaya çalışırken gelip mutfakta seni tenkit etmesi hoş değil zira sen hassasiyet göstermiş yolun yarısını gitmişsin oda saygı gösterip mutfakta sana alan bırakmalıydı
10 Yorumla
+1 yılDeliricem resmen nasıl dayandın acaba bir tane çakardım ben, sanki önünde yiyorsun geçmişsin mutfağa sessizce yemegini yiyorsun hayır madem oruç mutfakta ne işi var bilinçli yapıyor resmen. Bide alta "sevgilim gelcek boşalt derken iyi" yazan olmuş, siz sanki çok taniyorsunuz insanları!
23 Yorumla- +1 yıl
saçma sapan konuşmuşsun oruçlu insan neden gidip başka biri yemek yerken izlesin ve uyarsın sapık mısınız ya
- +1 yıl
@hayathayatdelice e neden mutfakta sessizce kendi kendine yemeğinin yiyen biri uyarı alıyor sanki gitmiş önünde ballandıra ballandıra yemiş
- +1 yıl
ama oruçlu birinin yanında dikkat etmek zorundasın 2x2 4 yani olay bu
+1 yılOruç tutmak onun tercihinde tutmamak da senin tercihinde. sonuc olarak herkes özgür. gelip seyretmesi seni. sen de yemek yiyeceğine şöyle mutfağa girme de. aksi ihtiyarlar gibi davranmasin
20 Yorumla
+1 yılOruç tutmayana zerre saygı yok.. Tutanlar bu işi ibadet ve nefsi köreltmek amaçlı yapıyorsa sağa sola saldırmadan, binbir tribe girmeden yapacaklar.. Bu ne laaa yeter!! Bu ne zulüm!! Etrafında iki lokma yendiğini gören tripten tribe giriyor... Tutma laann tutmaaa sağa sola saracaksan!!! İbadetleri silik yaşamlarınıza polemik aracı yapacağınıza, hakkıyla/layıkıyla yerine getirmeye çalışın..
10 YorumlaMutfakta gezinen oruclu mu olur? Tuvalete kacsan kapinin altindan bakacak artik. Cikar o agzindakini orucluyuz zindik diyecek.
Soyle tutmasin. Gunahi da benim boynuma.11 Yorumla- +1 yıl
Oruçluyken yemek de yapıyoruz iftarda yemek için😂 ya da atıştırmalık tatlı filan yapıyoruz oruçlu olan veya olmayan birinin mutfağa gitmesi çok normal
+1 yılev arkadaşın oruçlu olabilir ama sen nasıl ona saygı duyuyorsan o da sana saygı duymalı, sen yemeğini mutfakta yediğinde veya onun olmadığı bir yerde o da o süre boyunca odaya girmeyebilir sonuçta sen gözüne sokmuyorsun ki
20 Yorumla
+1 yılDe ki ona bana mı tutuyorsun orucu. Senin gözüne soka soka da yemiyorum. Oruç tutup da kendilerini aziz azize sananlari anlamıyorum. Oruç tutmayı aç susuz kalmak sananlara acayip sinir oluyorum
20 Yorumla
+1 yılBende oruç tutuyorum ama böyle triplere girmiyorum. Oruç zaten yoksulların halinden anlamak içindir. Bir yoksulun önünde de yemek yenilebiliyor mesela. Ama yinede farklı odalarda yemek yesen daha hoş olabilir.
10 YorumlaOruç tutup yemek yiyen insan görünce tribe girenleri de hiç anlamıyorum. Her yemek gördüğünde ben oruçluyum diyeceksen hiç tutma daha iyi. Oruç iradeyi güçlendirir ama bazıları sanki "ben oruçluyum karşımda yemek yeme" demek için oruç tutuyor
10 YorumlaZorundasın saygı duymalısın. Ayrıca o Müslüman lık harici Bi dine sahip olsaydı yaptıgı her ibadete saygı duyardın. İslam a tahammülünüz yok sadece
40 Yorumla
+1 yılElbetteki kuytu köşede yemek zorunda değilsin ama gözüne de sokmamak lazım. Arkadaşın hatalı davranmış orucu kendine tutuyor. Sen yemek yiyorsun diye seni suçlayamaz.
10 YorumlaArkadaşının oruçlu olduğunu dile getirmesi çok yanlış bir davranış. Gerekirse sen bir şeyler yerken karşında oturup ben rahatsız olmam sohbet edelim diyerek sana eşlik etmesi lazım.
10 YorumlaOruçlu tutanın mutfakta işi olmaz mutfakta ye. Mutfak banyoya doğru giderken ortak alandaysa kendi odanda ye. O da bir zahmet üstüne gelip bakıp da ben orucum demesin otursun odasında ne saçmalık.
11 Yorumla- +1 yıl
İftar yemeklerini kuşlar mı getiriyor? Bulaşıklarını siz mi gidip topluyorsunuz?
+1 yılArkadaşın odada dururken mutfakta yiyebilirsin insan olmak saygı duymayı gerektirir.
60 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılhayır tabii ki. o oruç tutuyosa bu seni ilgilendirmez. rahatsız oluyosa kendi odasını değiştirebilir.
21 Yorumla
+1 yılDeğilsin nasıl istersen öyle yersin oruç tutan insanların bu tavrını anlamıyorum sanki bana tutuyor. Ben de tutuyorum ama istersen herkes yesin asla rahatsız olmam.
Herkesin bireysel ibadeti.00 Yorumla
+1 yılArkadaşının seni bu konuda uyarması hoş değil tabiki ama küçükken bile meyve ya da çikolatayı dışarda yemezdik biz başka çocukların canı çeker alamaz diye üstelik Müslüm olmayan yayıncılar bile ramazsanda yemek yerken kameralarını kapatıyor müslüman izleyicelerim var diye bu saygı göstergesidir tabiki zorunlu değilsin ama saygı ve ince düşünce güzel şeyler 😊
10 Yorumla
+1 yılsonuna kadar haklı karşısında yeme senin yedigin yemegi canı çeker veya çekmez ona saygı duymak zorundasın geçmiş zamanda ramazanlarda yahudiler bile sokakta bişey yiyip içmezlerdi oruçluların nefisleri çekmesin diye sen kalkmış neler anlatıyorsun allah aşkına
00 YorumlaKuytu köşede yemek zorunda değilsin odanda ye gelip açıyosa onun sorunu sen ona nasıl saygı duyuyosan oda sana duysun açmasın kapıyı..
10 Yorumla
+1 yılEv arkadaşın şovcuymuş biraz. Oruç nefsine hakim olmak zaten bunu da bilmiyorsa tutmasın dediğin gibi.
10 YorumlaNezaketen baska yerde yiyebilirsin ya da o baska bir yerde Dursun
20 YorumlaOnun olmadığı odada yemek yemen lazım çünkü nefis bu
20 Yorumla
+1 yılSevgilim oruç boş bulunup önünde sigara içtim çok utandım ve vicdanım sızladı. Etik bir davranış değil. Saygı duymamız gerekiyor.
30 YorumlaHayır sonuçta oruç kendi için ama bu ona değil oruca olan saygını gösterir önceden ermeniler bile hiç yemek yemezmiş saygıdan ezanı beklerlermiş
00 Yorumla
+1 yılO oruç tutuyor diye senin yemene karışamaz bende oruçluyum ama sabah kalkıp evde oruç tutamayanlara kahvaltı hazırlıyorum önümde yiyorlar ben hiç rahatsız olmuyorum
10 Yorumla
+1 yılSaygı göstermek lazım tabi, ama böyle bişe demeside yanlış yani kendisi yerini değişsin
10 Yorumla
+1 yılMutfakta neden yedinki ortak alanda değilde kendi odanda yeseydin daha iyiydi
12 Yorumla- +1 yıl
Sen cidden aşırı uyumsuz ve ters bi insansın merak etme ev arkadaşın yakında şutlar seni
Herkes kendine yakışanı yapar. Sen saygını göster ona olmasa bile yaptığı ibadete hürmeten.
10 YorumlaZorunda değilsin tabi ama orucu geçtim bence arkadaşına saygı amacıyla yapman daha iyi olur.
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılBoğazın mı dürttü ölmezsin aç kalınca kıza bak ya cins cins konuşuyor senin akıl edip zsıem yememen gerek kız doğru olanı yapıyor sorun sende anladın?
12 Yorumla
Soran+1 yılköylü
Cevap sahibi+1 yılAç gözlü olmaktan iyidir köylü olmak 🤷♀️
Sen de oruçlu olmadığın konusunda onu uyar. İkisi birbirini götürür ve ortada sorun kalmaz.
10 YorumlaO senin arkadaşınla aranda ki olay. Benim önümde zşyagetde yapılsa canımın çektiği oruçlu iken hiç olmamıştır. Çok rahat durum. Herkesin iradesi ya da bakış açısı aynı değil. Aranızda ki mesele.
10 Yorumla
+1 yılBüyüklerimin bana öğrettiği bir şey varsa oda toplum icinde yemek yenilmez yüksek sesle konuşulmaz birisine fısıldayarak bir şey söylenmez vb uzatabilirim. Bu senin yaptığın da bence saygısızlık.
41 Yorumla
Soran+1 yıltoplum içi : içinde 2 kişinin yaşadığı kira ödediğimiz ev
Bir evi paylaşıyorsunuz ve odalarınız ayrıdır diye düşünüyorum. Burda sanki sıkıntılı başka bir durum var sana başka bir şey batmış gibi. Dini manada değil başka bir şeyden seviyorsun arkadaşını bu bile sorun olmuş.
20 Yorumlaeğer değerlere önem verip saygılı biriysen tabiki de dikkat etmelisin sonuçta karşıdaki kişi oruç tutuyorsa canı çekebilir , nefsine hakim olamayabilir bu yüzden dikkat edilmesi gerekiyor diye düşünüyorum
20 Yorumla
+1 yılbaşka odaya gitsin, zorunda değilsin tabikide, görmek istemiyorsa geçsin başka yerde otursun
00 YorumlaElbette değilsin. Saygı göstermen güzel bir olay ancak zorunlu değilsin
00 Yorumla
+1 yılBiraz haklısınız aslında. Ama dikkat etmeniz ikiniz için de iyi olacaktır.
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılOruç tutup böyle şeylere laf etcekse tutmasın yani zorla tumuyoruz sonuçta
30 Yorumla
+1 yılHani saygı? Sana karşı bir saygısızlık yapılsa ortalığı velveleye verirsin demi
10 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılYaptığın şeyde bir yanlış yok, arkadaşın saygısızlık yapmış. Herkes kendi dinini kendisi yaşar. Oruç tutmadığı için, bir şey yediği veya sigara içtiği için sokakta birine saldıran zihniyet var bunun bir tık ötesinde.
10 YorumlaTabiki değilsin istediğin gibi yiyebilirsin ama saygı duyarsın ve yanında yemezsin bu seni daha iyi bir ünsan yapar
00 Yorumla
+1 yılArkadaşın için sorun değilse zorunda değilsin ama ben etik ve ahlaki olarak sadece oruçlu değil birçok insana karşı gözüne sokar gibi yapmaktan kaçınırım. Canı çekmesin diye.
20 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılherkesin orucu kendine oruç zaten nefsini tutmak kendine hakim olmak icin tutuluyor böyle her seyr oruçlu duyarı kasmasın
00 YorumlaHer insan faklı olur ben de mesela oruç tutuyorum ama canım hiç bir şey istemiyor iş yerinde sigara içen de var bir şey yiyen de var çay içen de söylüyorum benim yanımda rahat olun diye çünkü canım istemiyor biraz iradeye bağlı
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılGerekirse hiç evde yeme biraz saygı saygı görmüyormusun başımızdaki nüsübetleri
30 Yorumla
+1 yılYa ona göstererek yemek ve onun canını çektirmek gibi bir amacın yoksa sorun yok.
Bazıları vardı inatla gelip ağzını şaplata şaplata önümüzde yiyorlardı. Saygı önemli yani.00 Yorumla
+1 yılTabii ki değilsin ama saygı denen bir şey var. Ha bu kavram sende çok gelişmiştir gelişmemiştir onun kararını sen verirsin davranışınıda ona göre yaparsın.
00 Yorumla- Devamını Gör (63)
Devamını Gör(108)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer