Elveda Ya Şehr-i Ramazan Hoş Geldin Bayram; Bayramınız Mübarek Olsun!

Onbir ayın sultanı Ramazan'ın bitmesine müteakip bizleri bir armağan gibi Ramazan Bayramı karşılamakta. Eş, dost, akraba ziyaretinden mezarlık ziyaretine kadar her kesimin hatırlandığı birlik ve beraberliği sağlayan dini bir gündür.

Elveda Ya Şehr-i Ramazan Hoş Geldin Bayram; Bayramınız Mübarek Olsun!

Diğer bir adıyla Şeker Bayramı, İftar Bayramı ve Fıtır Bayramı olarak da bilinir. Ramazan Bayramı'nın Arapçası "Îdü'l-Fitr", Farsçası ise "Îd-ı Fitr" dır. 3 gün süren Ramazan Bayramı, Hicri takvime göre Ramazan ayının son günü arefe, Ramazan Bayramı'nın ilk günü ise Şevval Ayının ilk gününe denk gelmektedir.

Elveda Ya Şehr-i Ramazan Hoş Geldin Bayram; Bayramınız Mübarek Olsun!

Ne kadar eskisi kadar kullanılmasa da Şeker Bayramı olarakta akıllarda kalmıştır. Peki neden Şeker Bayramı denilmiş? Osmanlı döneminde bu bayrama "Iyd-ı Fıtır" denilmiş. Kelimenin kökenine bakarsak; Iyd kelimesinin "bayram", fıtır kelimesi ise "oruç açma" anlamına gelmektedir. Fıtır, "fıtır sadakası", "şükür sadakası" veyahut "fitre" olarak da bilinir.

Elveda Ya Şehr-i Ramazan Hoş Geldin Bayram; Bayramınız Mübarek Olsun!

Şükür kelimesi "Şık-kef-rı" şeklinde yazılmakta. Bu kelime aynı anda hem "şükür" hem de "şeker" kelimesine karşılık gelmektedir. İşte, Ramazan Bayramı'nın "Şeker Bayramı" olarak anılmasının nedeni de budur. Yani, "Şeker Bayramı" bir okuma hatası sonucu ortaya çıkmış ve zamanla bu biçimde anılmaya başlanmış.

Elveda Ya Şehr-i Ramazan Hoş Geldin Bayram; Bayramınız Mübarek Olsun!

Bayramda küslük olmaz derler, sizde yaşananları bir kenara bırakarak varsa küslüklerinizi bitirip tatlıya bağlayabilirsiniz.

Şeker mi şeker, musmutlu hayırlı bir Ramazan Bayramı geçirmeniz dileğiyle...

#RamazanNeşesi

Elveda Ya Şehr-i Ramazan Hoş Geldin Bayram; Bayramınız Mübarek Olsun!
Cevapla