Onbir ayın sultanı Ramazan'ın bitmesine müteakip bizleri bir armağan gibi Ramazan Bayramı karşılamakta. Eş, dost, akraba ziyaretinden mezarlık ziyaretine kadar her kesimin hatırlandığı birlik ve beraberliği sağlayan dini bir gündür.

Diğer bir adıyla Şeker Bayramı, İftar Bayramı ve Fıtır Bayramı olarak da bilinir. Ramazan Bayramı'nın Arapçası "Îdü'l-Fitr", Farsçası ise "Îd-ı Fitr" dır. 3 gün süren Ramazan Bayramı, Hicri takvime göre Ramazan ayının son günü arefe, Ramazan Bayramı'nın ilk günü ise Şevval Ayının ilk gününe denk gelmektedir.

Ne kadar eskisi kadar kullanılmasa da Şeker Bayramı olarakta akıllarda kalmıştır. Peki neden Şeker Bayramı denilmiş? Osmanlı döneminde bu bayrama "Iyd-ı Fıtır" denilmiş. Kelimenin kökenine bakarsak; Iyd kelimesinin "bayram", fıtır kelimesi ise "oruç açma" anlamına gelmektedir. Fıtır, "fıtır sadakası", "şükür sadakası" veyahut "fitre" olarak da bilinir.

Şükür kelimesi "Şık-kef-rı" şeklinde yazılmakta. Bu kelime aynı anda hem "şükür" hem de "şeker" kelimesine karşılık gelmektedir. İşte, Ramazan Bayramı'nın "Şeker Bayramı" olarak anılmasının nedeni de budur. Yani, "Şeker Bayramı" bir okuma hatası sonucu ortaya çıkmış ve zamanla bu biçimde anılmaya başlanmış.

Bayramda küslük olmaz derler, sizde yaşananları bir kenara bırakarak varsa küslüklerinizi bitirip tatlıya bağlayabilirsiniz.
Şeker mi şeker, musmutlu hayırlı bir Ramazan Bayramı geçirmeniz dileğiyle...
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar